Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Lazybird

Ik lees dit Devialet beta tester topic met veel plezier  :D.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Deleted member

Quote from: Lazybird on June 10, 2013, 20:13:09
Ik lees dit Devialet beta tester topic met veel plezier  :D.

Ach ja, als je zelf maar een antwoord hebt op de vraag waarom 't je zo veel plezier geeft en je dan bedenkt hoe ... dat is, dan is 't goed.

Staaled

#977
Leuk is het natuurlijk totaal niet.

Sinds mijn eerste kennismaking heeft het merk mijn belangstelling en het is een welkome aanvulling  in het spul.
Deze situatie , en ik ben geen bezitter, verbaast en verrast mij dan ook.
Tot voor kort was er immers louter lof en positieve feedback.
Nu duurt zoiets niet eeuwig,maar dit lijkt toch aardig op een grove misser van Devialet,
dat op deze manier veel zo niet alle goodwill verspeelt.

Was ik bezitter zouden mijn gevoelens wat anders liggen,schat ik zo. :hmmm:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Quote from: Lazybird on June 10, 2013, 20:13:09
Ik lees dit Devialet beta tester topic met veel plezier  :D.

Ik neem eerst Beta Blokkers voordat ik dit topic bezoek :P

Bas Akkerman

#979
Quote from: twani on June 10, 2013, 23:04:20
Ik neem eerst Beta Blokkers voordat ik dit topic bezoek :P
Voor dit en andere topics een heel verstandige keuze Theo! Zelf heb ik er helaas niet meer voldoende aan en loop ik bij de psycholoog. Dat traject zal nog wel even duren ben ik bang als ik het verschrikkelijke nieuws hier allemaal lees.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

robje24b

#980
https://help.devialet.com/entries/24093291-The-new-Devialet-AIR-help


Prettig dat ze eindelijk iets van zich laten horen, maar dit gaat me weinig verder helpen. Op deze manier leggen ze het probleem toch weer bij de gebruikers neer en wordt het echt een beta-testing.

Invader

Van deze reactie van Devialet wordt ik niet echt blij, zelfs een beetje verdrietig. Wat mij betreft gaat dit compleet voorbij aan wat iedereen hier en op andere fora al geprobeerd hebben; namelijk alles wat ze nu in deze help omschrijven.

Het is vrij simpel, firmware 5.7.x + Air 1.5 werkt perfect qua streaming en de nieuwe software gewoon niet! Dit lijkt mij vrijwel zeker een bug/tekortkoming in hun software, kan bijna niet anders. Geef dit toe en ga het oplossen. Als je het voorlopig niet kunt oplossen, adviseer dan om te downgraden. Volgens mij gaan argeloze gebruikers nu onnodig investeren in randapparatuur omdat het lijkt dat hun netwerk niet in orde is.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

twani

Quote from: Invader on June 11, 2013, 20:48:47
Van deze reactie van Devialet wordt ik niet echt blij, zelfs een beetje verdrietig. Wat mij betreft gaat dit compleet voorbij aan wat iedereen hier en op andere fora al geprobeerd hebben; namelijk alles wat ze nu in deze help omschrijven.

Het is vrij simpel, firmware 5.7.x + Air 1.5 werkt perfect qua streaming en de nieuwe software gewoon niet! Dit lijkt mij vrijwel zeker een bug/tekortkoming in hun software, kan bijna niet anders. Geef dit toe en ga het oplossen. Als je het voorlopig niet kunt oplossen, adviseer dan om te downgraden. Volgens mij gaan argeloze gebruikers nu onnodig investeren in randapparatuur omdat het lijkt dat hun netwerk niet in orde is.
En zo kom je toch weer op de voor dit merk zo kenmerkende handeling: investeren :nopompom:

Aanschaf, upgrade, randapparatuur het is allemaal investeren geblazen...

Charlemagne

#983
Quote from: robje24b on June 11, 2013, 20:38:18
https://help.devialet.com/entries/24093291-The-new-Devialet-AIR-help


Prettig dat ze eindelijk iets van zich laten horen, maar dit gaat me weinig verder helpen. Op deze manier leggen ze het probleem toch weer bij de gebruikers neer en wordt het echt een beta-testing.

Op de helppagina's staat ook een link, waarop je gesignaleerde problemen kunt melden en vragen om een advies:

QuoteStill having problems?
Let us know precisely so we can assess and solve them with you.
Please send us a message on https://help.devialet.com/anonymous_requests/new
with your environment’s information:

Device serial number
For a computer the type ( e.g Windows / MAC ), the OS version ( e.g. Windows 7 64bit / Mac OS X 10.8.3 )
Version of AIR (e.g. AIR 2.0.0 )
if available Computer version ( e.g. ASUS U36SD / Mac Mini Server Mid 2010 )
Devialet firmware version ( e.g. 6.0.6)
Network Topology:
Please describe in a few words your network elements and how they are linked
Dedicated network / Adhoc mode
Network channel tried
Router model ( e.g. Airport Express 2nd generation / Asus RT-N56U )
Settings in Air 2.0
Settings of Devialet (dp_cfg.txt from the SD-card)
Please describe precisely where your music is stored, what route it takes to reach your Devialet on your local network.


At Devialet, we are fully committed to improving your everyday experience and we are working on innovative solutions for future releases.
Misschien is het nuttig dit ook maar te doen. Het wordt inderdaad een vorm van beta-testing zo, maar dan kunnen ze bij Devialet in elk geval hun software doorontwikkelen aan de hand van de foutmeldingen die ze krijgen. ChM

(edit: typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Wat ik me al even afvroeg.... Hoe kan het zo zijn dat ze bij Devialet als "newbie" in de markt, een hoogstaand ontwerp foutloos op de markt weten te zetten, de Dpremier bedoel ik uiteraard om vervolgens, terwijl je dan zou denken nu ze al weer 5 stappen verder zijn, alleen maar "troubles" introduceren.

Kan het zo zijn dat ze vóór de intro van de DPremier keurig de benodigte ontwikkelingstijd hebben gerespecteerd om vervolgens "gedragen door het succes" té snel met de "uitrol" van nieuwe producten zijn begonnen?  Het lijkt me zo onwaarschijnlijk voor een bedrijf dat ogenschijnlijk "perfectie" als handelsmerk had.....
DPremier stond tot nog toe toch echt voor summum en perfectie?  Of denk ik nu te kort door de bocht?

tomvbugg

Quote from: twani on June 12, 2013, 07:39:01
Wat ik me al even afvroeg.... Hoe kan het zo zijn dat ze bij Devialet als "newbie" in de markt, een hoogstaand ontwerp foutloos op de markt weten te zetten, de Dpremier bedoel ik uiteraard om vervolgens, terwijl je dan zou denken nu ze al weer 5 stappen verder zijn, alleen maar "troubles" introduceren.

Kan het zo zijn dat ze vóór de intro van de DPremier keurig de benodigte ontwikkelingstijd hebben gerespecteerd om vervolgens "gedragen door het succes" té snel met de "uitrol" van nieuwe producten zijn begonnen?  Het lijkt me zo onwaarschijnlijk voor een bedrijf dat ogenschijnlijk "perfectie" als handelsmerk had.....
DPremier stond tot nog toe toch echt voor summum en perfectie?  Of denk ik nu te kort door de bocht?
Terechte opmerking.  Raar dat ze daar vroeger geen enkel probleem mee hadden en nu opeens zulke problemen....
Misschien zijn ze beste programmeur(s) kwijt ? Of is dit programmeer werk uitbesteed aan een andere(goedkopere) firma.  ;D

weust

De software werkt compleet anders dan voorheen. Het valt simpelweg niet te vergelijken.
In die zin is het te snel uitgebracht.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Is de twijfel om zelf tot aanschaf over te gaan nog niet opgetreden Weust?

weust

Nee, absoluut niet. Heeft ook wel met mijn verleden als hobbyist te maken, en huidige werken in de IT.
Ik ben het gewend dat niet alles meteen werkt zoals het hoort.

Op dit moment ben ik bezig met een project om ons Hyper-V (virtualisatie omgeving van Microsoft) om te zetten naar de nieuwe versie. We zijn nu anderhalf week bezig en tegen tig issues aangelopen die nog niet bekend zijn en dus niet opgelost zijn.
We zijn best cutting-edge bezig wat dat betreft. Er om heen werken is dan de enige oplossing.

Wat betreft de Devialet houd ik voorlopig gewoon de SBT er nog even naast voor als het echt niet werkt.
Thuis draai ik vaak Beta releases van software. Zelfs nightly builds van XBMC op de Apple TV 2.

Het ligt er maar aan hoe je er in (wilt) staan. Ik durf het wel aan. Vind het ook gaaf om zo te werken.

Morgenochtend ga ik zelf voor een luistersessie met de 170 en Django L.
Eigen muziek mee :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Dat het computer gebeuren een deel van je hobby is zal absoluut schelen. Ik - als enorme digibeet - zou de kriebels krijgen.

Veel luisterplezier morgen!

twani

Quote from: weust on June 12, 2013, 11:26:10
Nee, absoluut niet. Heeft ook wel met mijn verleden als hobbyist te maken, en huidige werken in de IT.
Ik ben het gewend dat niet alles meteen werkt zoals het hoort.

Op dit moment ben ik bezig met een project om ons Hyper-V (virtualisatie omgeving van Microsoft) om te zetten naar de nieuwe versie. We zijn nu anderhalf week bezig en tegen tig issues aangelopen die nog niet bekend zijn en dus niet opgelost zijn.
We zijn best cutting-edge bezig wat dat betreft. Er om heen werken is dan de enige oplossing.

Wat betreft de Devialet houd ik voorlopig gewoon de SBT er nog even naast voor als het echt niet werkt.

Dit laatste stukje tekst is toch stuitend voor iemand die net een ENORM bedrag heeft afgetikt voor een nieuwe Devialet.  Het ding ging echt door de ramen heen :P

weust

Nee hoor. De SBT heb ik al dus zijn geen extra kosten.
Die gaat gewoon weg zodra de Air2 software stabiel is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Ongelooflijk :o  wat een acceptatievermogen :worship:

Charlemagne

#993
Quote from: weust on June 12, 2013, 11:26:10
Morgenochtend ga ik zelf voor een luistersessie met de 170 en Django L.
Eigen muziek mee :-)

@weust: We verwachten wel een review hier. En let er meteen goed op met welke materiaalbron wordt afgespeeld. Chattelin draait vaak met cd's. Niets op tegen natuurlijk; hij gebruikt top apparatuur. Maar de Devialet koop je toch ook vanwege de streaming opties. Die dan wel naar behoren moeten werken. Ben benieuwd of hij ook demo't met de wifi of met de netwerkkabel. Ik zou daar op letten en er ook op aandringen beide te horen.

Ben reuze benieuwd of de streaming met de netwerkingang ook hiccups vertoont, zoals eerder zijn gemeld met de nieuwe firmware/software via wifi.

Net als jij heb ik er op zich niet zo'n moeite mee dat e.e.a. nog niet naar behoren werkt in een eerste release. Maar ik vind dat daar dan wel open over gecommuniceerd moet worden dat het een beta-versie betreft. Bij het activeren van de hdmi in de firmware-release 5.7 stelde Devialet wel nadrukkelijk het een beta-release was. Dan ben je duidelijk en eerlijk. Overigens werd toen ook de indruk gewekt dat de hdmi nog verbeterd zou worden in volgende releases. Die belofte zijn ze niet nagekomen.

Nu hebben ze met hun marketing gesteld dat het een in alle opzichten verbeterd product is, zonder voorbehoud. En al te snel werd wereldwijd vastgesteld dat de zaak - op streaminggebied - flink rammelde. Ik vind dat een ongelooflijke misser. Dat kan gewoon niet, op dit prijsniveau, vind ik. Ze schaden daar hun imago flink mee, in mijn ogen.

Veel (kritisch) luisterplezier morgen! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Ik kan nu al vertellen dat er met de Wadia CD speler in transport mode word gespeeld.
De reden is dat het 170 mode dat Chattelin heeft staan een prototype model is zonder de streaming module.
Er is dus geen keuzen in deze.

Er word iig wel van de DAC gebruikt gemaakt omdat de Wadia in transport mode staat.
Nou ja, niet als instelling maar qua aansluiting dus.


@twani, zo'n acceptatievermogen krijg je wel als je mijn vak hebt ;-)
En hobby.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

#995
Na het lezen van het genoemde support artikel besloten om toch nog een keer te upgraden en verder te testen, compleet met Wireshark en InSSIDer.

Helaas, ik kan 't niet oplossen wat ik ook geprobeerd heb. Mijn conclusie is echt dat 't in de software/firmware zit. Alle door Devialet gevraagde gegevens heb ik verzameld en ze toegestuurd.

Eerder contact gehad met Thierry en mogelijk ga ik nieuwe toekomstige versies beta testen. Hij heeft mijn gegevens doorgegeven aan de developers met de aanbeveling mij te benaderen wanneer er nieuwe versies komen.

Ik lees hier overigens dat sommigen denken dat problemen nieuw zijn maar ook bij een eerdere versie van AIR waren er issues (crashende AIR software) die later (in april 2012) zijn opgelost door Devialet in versie 1.3. Daarmee werd toen gelijk gapless support geboden.

De opzet van de software is compleet anders nu met de virtuele geluidskaart, die lijkt dus echt 'from scratch' opgebouwd te zijn.

Hopen op een snelle en goede oplossing nu! Maar 't kom ongetwijfeld goed. De communicatie is nog steeds niet optimaal maar daar verbeteren ze ook door klanten te informeren op de website en Facebook. Ook ik vind 't jammer dat de problemen in de meest recente communicatie niet direct worden erkend. Ik denk echter dat ze achter de schermen hard aan 't werk zijn en bang zijn dat ze nieuwe klanten afschrikken.


QuoteDear Devialet,
I've reported the issue earlier but I will do again after reading the 'The new Devialet AIR help' article. I will supply you with all the requested information in that article.

Devialet D-Premier, serial number: xxx, AIR 2.0, firmware 6.0.6. WiFi strength steady around -21/22dBm.

Computer is a dedicated "NAS" PC (fully updated (BIOS, drivers, windows update, software):

OS:Windows 8 Professional (64 bit)
Case: Lian Li PC-A04, mATX
Motherboard: Gigabyte GA-H77M-D3H S1155 H77 4xDDR3 mATX
CPU: Intel Pentium G630, 2.70GHz, 3MB, HD1000, S1155
Memory: Corsair ValueSelect 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9
Disks: 2 x 3TB Seagate Barracuda 7200.14 in RAID 1 mode
no keyboard, mouse, screen or USB devices connected

All music (CD rips) is stored on the NAS PC as ALAC files, mostly 44.1kHz, 16 bit. Ripped using dBPowerAMP.

Network setup:
- NAS PC connected wired to TP-Link gigabit switch, set to 1gbit/s, full duplex
- ASUS RT-N66U WiFi router (latest firmware: 3.0.0.4.370_172)(configured as N-only access point, channel 6, 20MHz channel, best channel according to InSSIDer) connected to same TP-Link gigabit switch)(set to 1gbit/s, full duplex, dedicated network)
- Fritz!Box 7360 ADSL router (latest firmware: FRITZ!OS 05.51) connected wired to same TP-Link gigabit switch. (all unneccesary functionality like WiFi, uPnP, telefony etc. disabled)

- The Devialet D-Premier connects wireless to the ASUS RT-N66U accesspoint.
- Remote control using iPad 3, connected wireless to ASUS RT-N66U accesspoint.

All devices have an IP address in network 192.168.1.0/24. (DHCP server=Fritz!Box)

WiFi noise (reported by ASUS RT-N66U) varies between -84dB to -88dBm.

PC setup:
Power management -> maximum performance
installed AIR2.0 using 'run as administrator'
default settings Devialet AIR2.0 (WASAPI bit perfect disabled, switch never, 16 bit, 44.1kHz)
reboot PC
disabled all running programs, background programs
Turned of iPhone and TV (which also has a WiFi and BlueTooth interface) so no other devices are active on my network.
Restarted all network devices before testing.

Issue:
Regardless of chosen buffer size music plays fine for a number of songs. After about 15 to 20 minutes dropouts start to occur (silent hiccups shorter than I think half a second). These dropouts occur more often over time while playing.
After restarting the AIR2.0 client everything works fine again for 15-20 minutes then again dropouts start to occur. Restart AIR eveything is fine again etc. etc.
Tested with both iTunes 11.0.2/3 and 4 and J River Media Center 18.0.194. In all the issue occurs.
Experimented with the process priorities of AIR2.0 (highest and realtime): no effect.
AIR 1.5 has always worked fine in my setup. Downgrading to 1.5 and firmware 5.7.3 immediately resolves the issue: no more hiccups/dropouts.

Best regards,
Antoine

twani

Quote from: Antoine on June 12, 2013, 16:23:23
Na het lezen van het genoemde support artikel besloten om toch nog een keer te upgraden en verder te testen, compleet met Wireshark en InSSIDer.

Helaas, ik kan 't niet oplossen wat ik ook geprobeerd heb. Mijn conclusie is echt dat 't in de software/firmware zit. Alle door Devialet gevraagde gegevens heb ik verzameld en ze toegestuurd.

Eerder contact gehad met Thierry en mogelijk ga ik nieuwe toekomstige versies beta testen. Hij heeft mijn gegevens doorgegeven aan de developers met de aanbeveling mij te benaderen wanneer er nieuwe versies komen.


If you can't beat the enemy you must join him :D

Guido42

Weust, veel plezier morgen! De devialet is fantastisch. De boxen weet ik nog niet. Best goed, maar of je voor dat geld niets beters kunt krijgen?
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

weust

Ligt er maar aan wat je bevalt :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Fred Mulder

Quote from: weust on June 12, 2013, 14:29:48
De reden is dat het 170 mode dat Chattelin heeft staan een prototype model is zonder de streaming module.

Het hangt natuurlijk af wat je uit de demo wilt halen, maar weet je in welke mate het prototype representatief is? Of deze in positieve óf negatieve zin afwijkt?
Wil je ook een externe bron op de digitale ingang aansluiten(a la Wadia), of verwacht je de streamer te gebruiken?

De verkopende partij zal waarschijnlijk aangeven dat het van (ver)gelijk(baar) niveau zal zijn.. Ik -maar dit is persoonlijk- zou hier wat terughoudend in zijn.

Ben benieuwd naar je ervaringen!