Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

robje24b

Ik zou het toch jammer vinden als ik alleen vanwege slechte functionaliteit van een vernieuwde air functie opnieuw in de buidel moet tasten. De oude air versie werkte prima dus ik zou niet weten waarom dit niet opnieuw moet lukken. Daarbij stel ik de uitgebreidere functie op prijs. Ik luister toch nog relatief vaak gewoon spotify of radio en dat je dan je devialet air functie kan gebruiken vind ik erg prettig. Ik was dat ook gewend van Linn met hun Songcast en dat werkte perfect. Ik hoop wel dat herstel van functionaliteit van de software prioriteit heeft bij Devialet en ze niet alle pijlen richten op de marketing van hun nieuwe modellen. Zoals het nu is is voor mij namelijk onwerkbaar. Ik ben inmiddels weer via mijn sonos aan het luisteren.

robje24b

#926
Ik lees dit trouwens net op de site van Devialet betreffende de 'upgrade offers'. Mocht ik willen upgraden vind ik dat toch wel zuur aangezien ik hem in december 2012 heb gekocht. Prijzen zijn overigens nog niet vermeld.

'Special conditions will be offered to anyone who acquired their D-Premier in 2013 and anyone who owns several'


bmateijsen

Quote from: robje24b on June  6, 2013, 21:39:44
Ik lees dit trouwens net op de site van Devialet betreffende de 'upgrade offers'. Mocht ik willen upgraden vind ik dat toch wel zuur aangezien ik hem in december 2012 heb gekocht. Prijzen zijn overigens nog niet vermeld.

'Special conditions will be offered to anyone who acquired their D-Premier in 2013 and anyone who owns several'

Ik denk dat je gewoon even met je dealer moet overleggen. Lijkt mij sterk als daar geen oplossing voor gevonden kan worden.

bmateijsen

Ik weet dat Devialet op de hoogte is en dat er achter de schermen wordt gewerkt aan dit specifieke probleem. Je kan als tijdelijke oplossing even terug naar de 5.7.3 en AIR 1.5.

Groet,

Bjorn

Quote from: peter-s on June  6, 2013, 20:19:48
Ik speel op dit moment via een MacAir met iTunes 11.0.4 en het probleem met 11.0.3 is opgelost. Bij elk volgende track gaat de track indicator van iTunes mee de muziek stopt niet meer na 2 tracks.

Ik heb Air 2.0 en firmware 6.0.6 geladen en de eerste 5 tracks gingen perfect. Daarna begonnen de glitches; een paar keer per track valt de muziek even weg.

De volume regeling vaniTunes en van de Devialet lopen synchroon. Als ik het volume regel op het toetsenbord van de MacAir gaat de indicatie op de Devialet mee. Andersom ook, regelen met de Devialet laat de volumeregeling van de MacAir meelopen. Geen idee of iTunes of de Devialet het volume regelt.

Ik denk dat ik toch uitkijk nar de netwerk en USB aansluiting later dit jaar (of volgend jaar  :unhappy: )

Peter

VlisChris

Ik ga het topic geloof ik maar eens splitsen en in het juiste forumdeel plaatsen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

S@m

Quote from: Christiaan S on June  6, 2013, 23:25:21
Ik ga het topic geloof ik maar eens splitsen en in het juiste forumdeel plaatsen.

;)


klik op smiley...

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Deleted member

Quote from: bmateijsen on June  6, 2013, 21:48:50
Ik weet dat Devialet op de hoogte is en dat er achter de schermen wordt gewerkt aan dit specifieke probleem. Je kan als tijdelijke oplossing even terug naar de 5.7.3 en AIR 1.5.

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn, bedankt voor het testen en deze terugkoppeling! Van Devialet (Thierry) heb ik tot nu toe nog geen terugkoppeling ontvangen maar dat schijnt (las ik ook van andere gebruikers) redelijk 'normaal' te zijn bij Devialet als er kritischer/lastige vragen worden gesteld. Ik neem aan dat jouw informatie betrouwbaar/uit eerste hand is dus dan wachten we e.e.a. maar even af. Zelf zal ik dan waarschijnlijk ook gaan downgraden dit weekend, misschien eerst nog wat verder testen.

Overigens lees ik nu op alle fora (Engels-, Duits- en Frans talig) die volg rond Devialet dezelfde ervaringen. Ik denk dat dus wel 100% zeker is dat er écht een issue speelt. Veel mensen merken hetzelfde op als ik: met AIR 1.5 geen issues en met AIR 2.0 wel.

Quote from: Christiaan S on June  6, 2013, 23:25:21
Ik ga het topic geloof ik maar eens splitsen en in het juiste forumdeel plaatsen.

Dank voor 't opschonen!  :thumbs-up: Ik zag dat er aardig (off topic) was gediscussieerd inderdaad!


@Peter-S: welkom op 't forum, leuk dat je als mede Devialet eigenaar je hebt ingeschreven hier en je ervaringen deelt!  :thumbs-up:

@Robje24, top dat Devialet het initiële upgrade aanbod al heeft gewijzigd in 't voordeel van de klant. Zo wordt er naast de betere aanbieding voor klanten die in 2013 hebben aangeschaft (ik val met m'n aanschaf in feb 2012 ook buiten de boot helaas) ook geschreven dat je een eventuele nieuwe aanschaf van een 240 in dezelfde finish kunt krijgen. Eerder was dit ook niet bekend/onduidelijk.

bmateijsen

Er is zeker een issue, aangezien we het allemaal afzonderlijk hebben geconstateerd. Het wachten nu is even op een oplossing.
Het lijkt overigens in een soort buffering te zitten die vol loopt. (aangezien het een herhaalbare variant is van ongeveer 5 nummers.

Invader

Dit is inderdaad ook mijn constatering. Ditzelfde gebeurt met alle apps die ik nu gebruikt heb, Foobar 2000, JRiver en Spotify. Steeds na 5/10 min beginnen de hiccups en daarna lijkt het te verslechteren. Na het stoppen van de muziek en vervolgens opnieuw starten lijkt het zich op dezelfde manier te herhalen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Guido42

#935
Mannen, ik  ben om!  :)
Ik was vanmiddag bij Chatellin en heb opnieuw geluisterd naar de devialet 170. Ik had dat 2 weken geleden ook gedaan op de luisterdagen. Toen was ik aarzelend. Ik vond het weliswaar allemaal mooi klinken maar bij een ingewikkeld klassiek stuk ging het geluid de mist in. Het laag leek niet meer bij de rest van de muziek te horen. Ik dacht dat aan de speakers lag. Wijze forumleden spraken mij vermanend toe: te snel conclusies getrokken!
Vandaag dus een luistersessie bij Chatellin. Precies dezelfde installatie: de devialet 170, de Marten Django L speakers en een wadia cd-speler. De sessie was in de winkel van Peter en niet in het gehuurde zaaltje waar ik 2 weken geleden was.
Peter Chatellin had de devialet deze midddag ontvangen (als eerste in Nederland). Dus nog niet ingespeeld. Hij sloot hem aan waar ik bij stond. En toen een cd erin. In één woord geweldig. Het is ongelooflijk om een versterker met het formaat van een moderne weegschaal, zo'n krachtig geluid te horen voortbrengen. Het klonk alsof er kasten van Krell of ML speelden.
Ik besloot Wish you were here van Pink Floyd op te zetten. Die plaat (toen nog lp) heb ik al 35 jaar. En nu hoorde ik dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord. Details, 'tingeltjes', diepte, en een ruimtelijkheid die ik persoonlijk nog nooit eerder in een muziekinstallatie heb gehoord (behoudens de out-off-my-leage installaties die je wel eens op beursen ziet). Zoveel beter dan ik thuis heb staan, en daar was ik toch altijd erg blij mee. En omdat het hier om (op de kabels na) om dezelfde installatie ging als twee weken geleden, moet het dus aan akoestiek hebben gelegen, dat het misging in de vorige sessie.
Daarna heb ik een ingewikkeld klassiek stuk opgezet: het requiem van Verdi olv Gardiner. Het is een topuitvoering door het Monteverdi Choir en het Orchestre revolutionaire et Romantique. Het dies irae uit dit stuk is een ongekend complex stuk muziek: het orkest en koor ontploffen als het ware, terwijl er harde paukenslagen klinken. Bij mij thuis verwordt dit gedeelte van de cd in een brij, een "blur" van geluid. Ik heb stuk voor de zekerheid thuis nog een keer afgespeeld om het goed te kunnen vergelijken. En het verschil was spectaculair: de devialet had er geen enkele moeite mee. Voor het eerst kon ik de sopranen van de tenoren onderscheiden, ik hoorde separaat de violen, bassen, blazers in het orkest. Heren, het was eigenlijk een ontroerend moment. Zo'n fantastisch geluid en ... financieel bereikbaar.
Ik heb daarna nog wat andere muziek gespeeld: Neil Young, Eagles. Hartstikke mooi allemaal, hoewel deze minder complexe muziek bij mij thuis ook heel goed klinkt. Maar hoe dan ook, ik ben dus om.
Peter zei dat hij over drie weken een partij devialets krijgt. Het schijnt storm te lopen. Als je er een wilt kopen moet je opschieten (maar wellicht kwam hier de handelaar in Peter boven...)
Jammer genoeg had hij de streamer nog niet binnen. Over een week of drie nog één keer terug. Ik denk dat ik het al weet...

:)
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

Bas Akkerman

Klinkt goed. Ga je de Devialet thuis nog op je eigen luidsprekers/bekabeling beluisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Het verschil dat jij hoorde in de winkel vergeleken bij jou thuis heeft zeer waarschijnlijk ook meer met de akoestiek en de betere, ruime,  opstelling te maken dan met het verschil in versterker....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Guido42

Voor de duidelijkheid, ik heb de devialet nog niet  thuis beluisterd. Alleen twee keer bij Chatellin. Het enige verschil was de ruimte.
Ik wil hem zeker nog een keer thuis luisteren op mijn Eigen boxen ( die ik hoger inschat dan die django's). Ik houd jullie op de hoogte.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

bmateijsen

De streamer zit automatisch in een 170..... Alleen de 110 kan zonder worden geleverd.

Zee

Quote from: Guido42 on June  7, 2013, 20:48:32
Voor de duidelijkheid, ik heb de devialet nog niet  thuis beluisterd. Alleen twee keer bij Chatellin. Het enige verschil was de ruimte.
Ik wil hem zeker nog een keer thuis luisteren op mijn Eigen boxen ( die ik hoger inschat dan die django's). Ik houd jullie op de hoogte.

Ik bedoel te zeggen dat jij  bij chattelin veel meer details hoorde dan dat je thuis ooit met die zelfde opname had gehoord.  Dat ligt niet aan de versterker die bij chattelin werd gebruikt, maar aan de  andere/beter akoestiek, opstelling icm de speakers.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

S@m

Quote from: Zee on June  7, 2013, 21:44:03
Ik bedoel te zeggen dat jij  bij chattelin veel meer details hoorde dan dat je thuis ooit met die zelfde opname had gehoord.  Dat ligt niet aan de versterker die bij chattelin werd gebruikt, maar aan de  andere/beter akoestiek, opstelling icm de speakers.

Want Zee denkt dat alle - goed ontworpen en gebouwde - versterkers hetzelfde klinken...  ;D

jvanhambelgium

Quote from: Guido42 on June  7, 2013, 20:48:32
Voor de duidelijkheid, ik heb de devialet nog niet  thuis beluisterd. Alleen twee keer bij Chatellin. Het enige verschil was de ruimte.
Ik wil hem zeker nog een keer thuis luisteren op mijn Eigen boxen ( die ik hoger inschat dan die django's). Ik houd jullie op de hoogte.

het "enige" verschil zegt ie dan  :D
Ik zou mischien niet te euforisch worden en dat speeltje asap eens thuis eens beluisteren onder je eigen omstandigheden zodat je weet of het een blijvertje kan zijn.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zee

Quote from: S@m on June  7, 2013, 21:47:25
Want Zee denkt dat alle - goed ontworpen en gebouwde - versterkers hetzelfde klinken...  ;D


In elk geval zijn de verschillen in akoestiek  bij iemand thuis en chattelin oneindig veel groter...
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

robje24b

#944
Dat er veel verschil in kan zitten lijkt mij een terechte opmerking, dat het per definitie oneindig veel groter/beter is kan ik me niet in vinden. Hoe dan ook, altijd thuis beluisteren indien mogelijk.

VlisChris

Zeker met de ervaring die je nu opgedaan hebt hoe ontzettend belangrijk de akoestiek is.
Juist dan zeker thuis beluisteren. Je hebt nu de bevestiging dat de set goed kan klinken. Maar of die dat thuis ook automatisch doet. .  .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BJF

Quote from: Guido42 on June  7, 2013, 20:16:38
Mannen, ik  ben om!  :)
Ik was vanmiddag bij Chatellin en heb opnieuw geluisterd naar de devialet 170.(...)

Jammer genoeg had hij de streamer nog niet binnen. Over een week of drie nog één keer terug. Ik denk dat ik het al weet...
(...)
Quote from: bmateijsen on June  7, 2013, 21:36:02
De streamer zit automatisch in een 170..... Alleen de 110 kan zonder worden geleverd.
De laatste quote lijkt me niet onbelangrijk...
Is werkelijk de 170 beluisterd? Is er sprake van een vergissing van Guido42 of van Chatellin? Intrigerend....
NAD M10 V2
Elac FS247

robje24b

Volgens mij zit alleen in de 240 standaard de streamer en is die bij de 110 en 170 optioneel (en tijdelijk voor 1 euro ipv 999)

garmtz

Quote from: robje24b on June  8, 2013, 09:08:53
Volgens mij zit alleen in de 240 standaard de streamer en is die bij de 110 en 170 optioneel (en tijdelijk voor 1 euro ipv 999)

Klopt, Bjorn is abuis... :)

bmateijsen

Quote from: robje24b on June  8, 2013, 09:08:53
Volgens mij zit alleen in de 240 standaard de streamer en is die bij de 110 en 170 optioneel (en tijdelijk voor 1 euro ipv 999)

Ik zie het nu ook.... Dacht dat dit alleen voor de 110 was.