Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

S@m

Duidelijk dat jij zo in het leven staat aan je 'handtekening' te zien Weust. Millon... ??? 


;D

Deleted member

Quote from: twani on May 28, 2013, 07:46:17
Wat ben je "scherp van tong" op het ogenblik Antoine, het lijkt wel of je vol opgekropte (foute) emoties zit. :o. Vind ik eigenlijk helemaal niets voor jou Antoine :nopompom:

Een Linn Akurate zit overigens niet heel ver van een Klimax niveau af en is bewézen super restwaardevast  ;).

Misschien moet je wat minder wijn drinken ;D

Verder vind ik het jammer dat Devialet zélf de mystiek van het merk naar de kl*te heeft geholpen door hun nieuwe marketing strategie. Je merkt aan alle kanten dat het "proud of ownership" ernstig is aangetast hetgeen Devialet door de beoogde doelgroep wel degelijk zwaar wordt aangerekend.

Ferrari heeft besloten aankomend jaar mínder auto's te gaan produceren om het merk exclusief en waardevast te laten blijven. Bewaking van het imago en de kernwaarden van een "Brand" noem je dat..

Zodra Devialet in iedere woonkamer komt te staan omdat ze straks €1495,- kosten zullen de early adaptors het ding allang hebben verkocht hoe goed ie ook klinkt ( want dat is natuurlijk gewoon zo).

En precies Linn gaat hier veel zorgvuldiger mee om, met het bewaken van het merkimago bedoel ik dan.

Hey Twani, je hebt wel gelijk dat ik hier wat "scherp van tong" ben geweest sinds Devialet de nieuwe modellen heeft aangekondigd. Anyway wat ik van de week na die wijntjes had opgeschreven was wat sarcastisch (ik vind dat zo'n gezeur dat NAS verhaal) maar goed dat had ik 'the morning after' al wat genuanceerd. ;) Zoals ik al eerder schreef ben ik een beetje "pissed" op Devialet en dan vooral om de manier hoe ze dit hebben aangepakt en wat ze hebben nagelaten (goede communicatie). Dat laat ik dan weten, hier, op de Facebook pagina van Devialet en direct in de mail naar Devialet.

Al mijn argumenten zijn al eerder in dit topic langs gekomen dus ik wil ze niet nogmaals herhalen. Wel wil ik toelichten dat exclusiviteit en merkimago voor mij persoonlijk geen echte waarde heeft. Van mij mag heel de hele wereld met Devialet's spelen. Uiterlijk van een HiFi apparaat vind ik ook niet zo heel belangrijk. Kwaliteit daarentegen vind ik wel heel belangrijk en dat mag dan ook wat kosten. Mijn 'pride of ownership' is nog in 't geheel niet geraakt/afgenomen.

Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden is dat e.e.a. enigszins waardevast blijft. En dat waarde verminderd doordat er 'beter' uitkomt, dus door technologische vooruitgang is logisch en geen probleem wat mij betreft. Part of the game en zelfs gewenst! Een goed (en zinvol!) upgrade aanbod is op dat moment dan ook waardevol en dat is er momenteel nog niet. Devialet heeft met de D-Premier destijds het beste neer gezet dat ze konden maken en bouwen op basis van dat model nu goedkopere, afgeslankte modellen. Op zich ook niks mis mee maar nogmaals de communicatie rond de introductie is slecht en ik vind zelf de onderscheidende factoren tussen de modellen onvoldoende. Daardoor heeft de 240 en dus de D-Premier nu mijns inziens een te "kunstmatig" hoge prijs en daarom waardeverlies.

Voor nieuwe klanten is de nieuwe introductie echter goed nieuws en ik gun Devialet oprecht heel veel succes daarmee! De kritiek van bestaande eigenaren echter is niet mals en voor de meeste eigenaren (ik volg meerdere fora en de Facebook pagina van Devialet) ook gelijk. Ik hoop en verwacht dat Devialet wat met die kritiek gaat doen. Wat Invader schreef dat mogelijk er een ander upgradeaanbod komt juich ik dus doe en vind ik waardevol en getuigen van respect.

Deleted member

Devialet heeft trouwens niet aangegeven dat ik de mail niet mag delen dus ik deel 'm hier gewoon. Zwijgen is instemmen!  ;)


QuoteDear Antoine,

Thanks a lot for your message.

To be honest, I am the author of the Facebook quotes you mention in your email and I stay 100% behind them.

On our website, we need to be enthusiastic about the new models. We have put considerable effort in bringing to the market the ADH technology down to a 4990€ price point. You need to have an extensive dose of vision, craziness and drive to achieve that!

Secondly, it is our duty as manufacturer to push the limits of our art. Would you seriously expect from us to introduce worst products than the D-Premier? Nobody questions Porsche when they introduce a new 911 version.

Now, the differences between the D-Premier and the D240 are mainly the inputs and the new DSP. If you don't need the new inputs, the D-Premier might just be the perfect answer to your needs! Even if we have tweaked here and there the electronics, I am ready to bet that very few people can make the difference between a D-Premier and a D240. Why? Because the D-Premier is already the ultimate music reproduction tool!

The D110 doesn't sound better than the D-Premier. It has the same sound signature. It has the same ADH stage. On the other hand it has been stripped down to answer the needs of a particular customer base who don't need the bells and whistles of a D-Premier or a D240, will never need to build a multi amp system and just need 110W of power. Totally different products for different needs.

What you have at home Antoine, is the best piece of equipment available on the market. Full stop!

If you really need the upgrade to a D240, come back to us in October and we will explain you how to do it.

Thanks again and be sure that we cherish our D-Premier customer base. You are the people who have made Devialet what we are now.


Edit: mijn reactie daar weer op:

QuoteThank you for your kind en fast reply, especially since you wrote it late on a Friday evening. A reply on a coming workday would have sufficed too! :-)

I have to say, for new potential customers your new lineup is great. It's also kind of refreshing that you don't "cripple" your entry level models sound quality wise and offer so much performance in these models. I'm sure you will sell a lot!

For now I'll have to take your word on the changes to the V5 circuit boards have to be seen as tweaks (except of course the new Ethernet/USB inputs and new DSP). Of course it's a good thing that you keep improving but I don't quite agree with the Porsche 911 analogy you gave. Usually company's as Porsche but also other high-end audio firms improve on their best and introduce new best versions but they don't usually give (or say they give) the same sound quality/sound signature properties to versions costing little more than 1/3rd compared to their best models. I understand that you say that your more affordable 110/170 models are also stripped but to my opinion they differentiate very little between one another. Power in watts for example which seems to be the biggest differentiator isn't at all important in a home setting using common loudspeakers on the market today. A maximum of 110, 170 or 240 watts will all produce sound levels that are more than sufficient except maybe for your customers who live in large homes/have large listening rooms. To me much more important are other properties of an amplifier like speed and current reserves for unhindered dynamics, low distortion etc.

But of course I wouldn't want to start a lengthy discussion, it's not worth your time. I just wanted to share my views as a current customer and share with you that I know a lot of customers think this way. I've seen this both on your Facebook page, as on multiple user discussion forums. All I can hope for is that you will take these opinions serious and maybe rethink your current upgrade offer to better reflect that you really cherish your D-Premier customer base. For me and a lot of others I know of these upgrades are not only performed to get the new features but also to "repair" the second hand/market value of the D-Premier by bringing it back up to date to 240 specs. Of course it's commendable that you offer the upgrades at all, in any form but of course this has always already been one of Devialets strong selling points; customers are guaranteed to keep an up to date, upgradable and continually evolving platform.

Charlemagne

Van mijn kant ga ik niet mee doen met het gemopper op Devialet. Ik heb de mijne gekocht na zorgvuldige afweging en vergelijking. Heb nog geen seconde spijt gehad. Ook nu niet, met de nieuwe modellen onderweg. Ik geniet dagelijks van de klank en alle opties die de D-premier me biedt. Hij klinkt nog steeds precies even mooi. Had ik iets beters gewild dan had ik veel dieper in de buidel moeten tasten.

Heren! Jullie praten over aannames, op grond van marketingpraatjes. En nemen klakkeloos aan dat de nieuwe, en ook de goedkopere modellen, beter klinken dan de D-Premier. Ik heb nog nergens een review gelezen dat dat inderdaad zo is. Dat zal toch echt eerst moeten blijken. En als het blijkt dat het inderdaad zo is dan moet ieder maar de overweging maken om wel of niet te upgraden. Ik ben nu al zeer tevreden met de klank en alle opties die de 'oude' Devialet me biedt.

Ik vind dat Devialet groot gelijk heeft met het aanbieden van goedkopere en misschien wel betere modellen. Ze zetten een revolutionair product op de markt. Een fantastische geïntegreerde versterker met dac en streaming opties die prachtig smoelt en ook zo klinkt. Ze mogen daar, wat mij betreft, goed aan verdienen en verder doen. Ontwikkelingen staan niet stil, en dat is maar goed ook. Intussen klinkt die 'oude' nog steeds fantastisch.

@Antoine: dank voor het posten van de communicatie met Devialet. Jij en Thierry hebben beide je punt gemaakt. En het is goed te lezen dat je , ondanks een kwade dronk af en toe (hik!), nog veel waardering voor Devialet weet op te brengen!  ;) ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

@Charlemagne, haha, kwade dronk viel wel mee toch? Ik heb niemand uitgescholden, was alleen even sarcastisch. ;) Sowieso drink ik alleen in de weekends dus negeer die posts dan maar, zeker als ze na middernacht zijn geplaatst! ;D

En ik "mopper" dan wel maar dat is vooral om daar waar mogelijk de zaken te beïnvloeden in ons belang. ;) Ik besef me echter wel dat ik geen 'rechten' heb, mijn verhaal is dan ook niets anders dan een mening. Het merk draag ik nog altijd een warm hart toe en net als jij geniet ik nog dagelijks van m'n D-Premier en de functionaliteit en kwaliteit die nu al beschikbaar is. De wetenschap dat er op door blijft worden ontwikkeld en nieuwe functionaliteit onderweg is maakt me alleen maar meer tevreden. (al moeten ze dan wel doen wat ze beloven qua planning...grrrr! ;))

Charlemagne

Daar heb je een punt! Maar het blijven wel Fransen! En dat zeg ik zonder kwade dronk, hihi...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Quote from: Antoine on May 28, 2013, 11:22:50
Hey Twani, je hebt wel gelijk dat ik hier wat "scherp van tong" ben geweest sinds Devialet de nieuwe modellen heeft aangekondigd. Anyway wat ik van de week na die wijntjes had opgeschreven was wat sarcastisch (ik vind dat zo'n gezeur dat NAS verhaal) maar goed dat had ik 'the morning after' al wat genuanceerd. ;) Zoals ik al eerder schreef ben ik een beetje "pissed" op Devialet en dan vooral om de manier hoe ze dit hebben aangepakt en wat ze hebben nagelaten (goede communicatie). Dat laat ik dan weten, hier, op de Facebook pagina van Devialet en direct in de mail naar Devialet.

Al mijn argumenten zijn al eerder in dit topic langs gekomen dus ik wil ze niet nogmaals herhalen. Wel wil ik toelichten dat exclusiviteit en merkimago voor mij persoonlijk geen echte waarde heeft. Van mij mag heel de hele wereld met Devialet's spelen. Uiterlijk van een HiFi apparaat vind ik ook niet zo heel belangrijk. Kwaliteit daarentegen vind ik wel heel belangrijk en dat mag dan ook wat kosten. Mijn 'pride of ownership' is nog in 't geheel niet geraakt/afgenomen.

Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden is dat e.e.a. enigszins waardevast blijft. En dat waarde verminderd doordat er 'beter' uitkomt, dus door technologische vooruitgang is logisch en geen probleem wat mij betreft. Part of the game en zelfs gewenst! Een goed (en zinvol!) upgrade aanbod is op dat moment dan ook waardevol en dat is er momenteel nog niet. Devialet heeft met de D-Premier destijds het beste neer gezet dat ze konden maken en bouwen op basis van dat model nu goedkopere, afgeslankte modellen. Op zich ook niks mis mee maar nogmaals de communicatie rond de introductie is slecht en ik vind zelf de onderscheidende factoren tussen de modellen onvoldoende. Daardoor heeft de 240 en dus de D-Premier nu mijns inziens een te "kunstmatig" hoge prijs en daarom waardeverlies.

Voor nieuwe klanten is de nieuwe introductie echter goed nieuws en ik gun Devialet oprecht heel veel succes daarmee! De kritiek van bestaande eigenaren echter is niet mals en voor de meeste eigenaren (ik volg meerdere fora en de Facebook pagina van Devialet) ook gelijk. Ik hoop en verwacht dat Devialet wat met die kritiek gaat doen. Wat Invader schreef dat mogelijk er een ander upgradeaanbod komt juich ik dus doe en vind ik waardevol en getuigen van respect.
Mooi dat je mijn bericht op de juiste manier hebt geïnterpreteerd :thumbs-up:  Het was namelijk niet om te sarren, ik vond het écht niets voor jou namelijk om zo te reageren. Ik heb je eigenlijk alleen nog maar enthousiast, eerlijk en geduldig meegemaakt, vandaar mijn bezorgdheid ;D

Guido42

Ik ben ook bij Chatellin gaan luisteren. Had bij een andere groep daar al iets over gepost:
Vandaag bij chattelin de devialet 170 gehoord. Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch. Ik was niet zo enthousiast over de luidsprekers waar hij op stond aangesloten: Marten django l. De Marten django xl schijnt een mooie speaker te zijn, maar kost $ 15.000,-. Dit is het kleine broertje. Ik vond hem wat onsamenhangend klinken. Het leek wel of hij geen raad wist met het orgel uit het orgelconcert van saint saens. Alsof de lage tonen verdwaald waren, niet bij de rest van de muziek hoorden.
Ik ga morgen terug, omdat de streamer van de devialet nog niet geïnstalleerd was (woon toch om de hoek). Ik hoop snel een demo van de devialet op mijnutopia's aan te sluiten. Want - inderdaad - mijn Rotelset (1090) met mijn Utopia's klonken bij thuiskomst toch mooier dan wat ik vanmiddag heb gehoord. Ik moet zien te ontdekken of het nu echt aan die django's lag.

Ik heb inmiddels een afspraak met chattelin om - zodra ze zelf de de 170 binnen hebben - om met andere speakers te komen luisteren. Ik hou jullie op de hoogte.
devialet 170, marantz sa15s1, jm lab mezzo utopia

weust

Ter verduidelijking, de XL zijn 9990 Euro. Geen idee waarom die tien euro er niet meer bij kon.
Daarbij zijn de L's nog niet helemaal ingespeeld, daar kan het ook aan gelegen hebben.

In de andere ruimte afgelopen weekend klinkt het echt prima.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Quote from: Guido42 on May 28, 2013, 21:42:06
Vandaag bij chattelin de devialet 170 gehoord. Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch. Ik was niet zo enthousiast over de luidsprekers waar hij op stond aangesloten: Marten django l.
Ik begrijp nooit zo goed hoe je een versterker kunt beoordelen die is aangesloten op speakers die je niet goed kent en zelfs kennelijk niet erg mooi vond. Schrijf je de positieve eigenschappen van wat je hoorde toe aan de versterker en de negatieve aan de speaker en hoe maak je dat onderscheid? Ik vind dat echt wonderlijk. Of het is iets heel knaps dat ik zeker niet kan....
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

S@m

Ik ben blij dat jij er over begint Tom. Vond het ook al vreemd dat er geconcludeerd werd dat het 'Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch' klonk, terwijl de luidsprekers(?) tegenvielen. Hoe kan het dan 'Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch' klinken.. ???

Quote from: Guido42 on May 28, 2013, 21:42:06

Vandaag bij chattelin de devialet 170 gehoord. Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch. Ik was niet zo enthousiast over de luidsprekers waar hij op stond aangesloten: Marten django l.

garmtz

Quote from: S@m on May 29, 2013, 08:44:52
Ik ben blij dat jij er over begint Tom. Vond het ook al vreemd dat er geconcludeerd werd dat het 'Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch' klonk, terwijl de luidsprekers(?) tegenvielen. Hoe kan het dan 'Echt mooi. Heel natuurlijk en transparant. Muzikaal. Diep laag, dynamisch' klinken.. ???


Inderdaad vreemd dat mensen dat uit elkaar kunnen houden... Ik kan verschillen tussen versterkers wel duiden, mits in onze luisterruimte die ik erg goed ken met speakers die ik erg goed ken en dan heb ik vaak nog een A/B test nodig om het zeker te weten.

weust

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar over heen heb gelezen.
Mijn reactie was puur op wat ik weet van de set die bij Chattelin staat.
De versterker is donderdagochtend aangekomen, de Django L's stonden er net anderhalf week dacht ik.

Maar het verschil tussen twee componenten die met elkaar verbonden zijn zo precies uit elkaar halen vind ik wel heel erg knap.
Welke ruimte was het trouwens? Zijn eigen winkel of het pand aan de overkant waar demo opstelling stond de afgelopen drie demo-dagen?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

Quote from: garmtz on May 29, 2013, 09:26:20
Inderdaad vreemd dat mensen dat uit elkaar kunnen houden... Ik kan verschillen tussen versterkers wel duiden, mits in onze luisterruimte die ik erg goed ken met speakers die ik erg goed ken en dan heb ik vaak nog een A/B test nodig om het zeker te weten.
Gelukkig, dacht even dat ik de enige was met enige realiteitszin. Dit is tenminste een 'met twee voeten op de grond' visie. Wel weer een mooi voorbeeld van wat sommigen eerst zichzelf en vervolgens anderen aanpraten.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

Nog wat nieuws van vandaag via een ander forum:

Over de beschikbaarheid van de nieuwe modellen:

QuoteUnfortunately not. And now concrete answer from devialet, when it will be launched.
I have heard, that the introducing of the Devialet 110/170 will last some more couple of weeks. And some more additional weeks for the Devialet 240. That is (much) longer than expected. One week ago the german distributor was talking about 2 weeks. Maybe some problems with the new firmware 6 also?!

En de nieuwe software:

QuoteAdditional (latest) information:

The Update 6 will be released this week. They are working on some fine-tuning stuff.

Ah, het staat ook op de Facebook pagina van Devialet:

QuoteDear Martyn,

The software will be released this week. We still have one or two things to fine-tune.

The details will posted on our website

Thanks again

Thierry

Fred Mulder

Quote from: tompj on May 29, 2013, 08:30:26
Ik begrijp nooit zo goed hoe je een versterker kunt beoordelen die is aangesloten op speakers die je niet goed kent en zelfs kennelijk niet erg mooi vond. Schrijf je de positieve eigenschappen van wat je hoorde toe aan de versterker en de negatieve aan de speaker en hoe maak je dat onderscheid? Ik vind dat echt wonderlijk. Of het is iets heel knaps dat ik zeker niet kan....

Misschien dat tijdens de sessie ook even andere speakers zijn aangesloten, of dat Guido de versterker eerder op een andere speaker heeft gehoord (hij woont om de hoek).

@Guido, ik ben behieuwd naar je indruk op eigen/bekende speakers.

tompj

Quote from: Fred Mulder on May 29, 2013, 14:36:57
Misschien dat tijdens de sessie ook even andere speakers zijn aangesloten, of dat Guido de versterker eerder op een andere speaker heeft gehoord (hij woont om de hoek).

@Guido, ik ben behieuwd naar je indruk op eigen/bekende speakers.
Zelfs dan.... Zie post Garmt. Zelfs in eigen ruimte met bekende speakers voor een professional nog moeilijk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Quote from: tompj on May 29, 2013, 15:11:49
Zelfs dan.... Zie post Garmt. Zelfs in eigen ruimte met bekende speakers voor een professional nog moeilijk.

...Tenzij de versterkers stevig underpowered of echt afwijkend zijn, dan kun je als je de set heel goed kent in een bekende ruimte best enkele conclusies trekken, maar liefst check ik dat dan toch daarna met een mij overbekende 'referentie'.

Deleted member

@Guido42, er zit natuurlijk een dikke kern van waarheid in de posts van de mannen hierboven. Als het even kan zou ik zeker proberen of je straks de 170 in je eigen set en ruimte kunt beluisteren. Dan zullen de verschillen je direct helder worden (en ik verwacht dat die niet gering zullen zijn!  ;)).

Ik ken de Martens niet maar bij laag dat raar doet of los staat van de rest van de rest van het geluid denk ik in de regel als eerste aan akoestiek-/plaatsingsinvloeden (kan komen door reflectie/fasedraaïngen of te hoge nagalmtijden).

garmtz

Ik heb de set ook gehoord bij Chattelin (niet in zijn eigen winkel, maar aan de overkant, in een compleet kale expositieruimte). De nagalm over het gehele frequentiegebied was magistraal hoog, dus je hoorde vooral de ruimte en moest heel erg goed je best doen om het directe geluid nog te kunnen onderscheiden van de nagalm. Zeker laag in zo'n ruimte compleet onmogelijk op waarde te schatten en het is al helemaal onmogelijk (en zinloos) om dat toe te schrijven aan een bepaald component in de keten.

Deleted member

Dat geloof ik direct Garmt, had al fotootjes geplaatst hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128497.msg2425297#msg2425297 Zeer 'harde ruimte'. Kaal, veel glas, houten vloer, gestucte muren en ongetwijfeld een stucplafond. Wel een kleedje en een bank en een paar van die tonnetjes maar in elk geval zeker niet ideaal.


garmtz

Niet eens in de BUURT van ideaal... :)  De akoestiek was werkelijk slecht.

weust

Lag dat niet aan waar je zat? Toen ik vrijdags aan de linkerkant stond was het slecht, zondags zat ik aan de rechterkant bijna achteraan, en dat klonk prima.
Prima en dan rekening houdend met de ruimte die zeker niet ideaal was.
Muziek klonk toen namelijk echt wel goed en prettig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: weust on May 29, 2013, 16:33:22
Lag dat niet aan waar je zat? Toen ik vrijdags aan de linkerkant stond was het slecht, zondags zat ik aan de rechterkant bijna achteraan, en dat klonk prima.
Prima en dan rekening houdend met de ruimte die zeker niet ideaal was.
Muziek klonk toen namelijk echt wel goed en prettig.

Ik heb door de hele ruimte gelopen, er was namelijk verder bijna niemand. Uiteindelijk zat ik vrij vooraan in het midden, om zoveel mogelijk direct geluid te horen. Ik hoorde wel een zekere potentie in de speaker als ik hard probeerde door de akoestiek heen te luisteren. Zeker voor de prijs (die mij best verraste) vond ik het (dus voor zover ik kon beoordelen) een goede speaker. Misschien iets te analytisch en koel naar mijn smaak, maar nogmaals, was erg moeilijk te beoordelen zo.