Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Mocht er overigens iemand zijn die een demo D-Premier zou willen overnemen in chroom, dan kan je contact opnemen met mij via PM of mail. Wij adverteren hem nu niet, en zoeken vooral een liefhebber om hem goed te gaan verzorgen met mooie muziek ;).

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Deleted member

In onderstaand filmpje wordt trouwens nog even bevestigd de uitspraak dat de 110 beter klinkt dan de D-Premier.  :nopompom: Dan kan Thierry wel schrijven:

Quote
First of all, I want to make it very clear that your D-Premier is NOT an obsolete piece of equipment at all!!! When you own a Devialet, you own it for life and that we will publish firmware updates in the future.
Quote
Now to the Devialet 240 vs. D-Premier. The Devialet 240 specifications are identical to your D-Premier: same extremely low output impedance (less than 1 mili Ohm) same THD less than 0.001% etc... We have simply removed the HDMI input to add a USB and an Ethernet connector. We have also added a turbo DSP to pave the way for future applications such as room correction etc... Note that the new Devialet 240 is also 1000€ more expensive than the D-Premier.

En:

QuoteRemember that your D-Premier is the greatest piece of equipment available on the market and it will stay like this for a long time. Our new products are bringing our technology to more people and will address new customers and will contribute to make our new motto come true: one day, everyone will own a Devialet.

Maar dan wordt er of tegen nieuwe potentiele klanten, of tegen de bestaande klanten van de D-Premier gelogen...communicatie is ook een vak! Een vak dat Devialet nog niet helemaal in de vingers heeft.  >:( Op Facebook hebben ook meerdere bestaande klanten zich negatief uitgelaten over de strategie van Devialet rond de nieuwe modellen en daar ook vragen over gesteld, wordt gewoon niet of ontwijkend op gereageerd...


http://vimeo.com/66806569


Deleted member

Quote from: bmateijsen on May 24, 2013, 14:24:18
Mocht er overigens iemand zijn die een demo D-Premier zou willen overnemen in chroom, dan kan je contact opnemen met mij via PM of mail. Wij adverteren hem nu niet, en zoeken vooral een liefhebber om hem goed te gaan verzorgen met mooie muziek ;).

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Veel succes! Door 't achterlijke beleid van Devialet staan er in NL en DLD al acht te koop nu vanaf 7250 euro. De AudioLife demo stond zelfs te koop voor 5995...  :sarcasm:


edit: ik heb de topictitel maar even aangepast aan de situatie die nu is ontstaan voor bestaande klanten dankzij Devialet.  :D

Bas Akkerman

Nou, nou Antoine. Van voorvechter naar tegenstander, het is en blijft een mooi apparaat toch? En zoals bij veel dingen is helaas hetgeen vandaag uitkomt morgen al verouderd. Maar ik begrijp je teleurstelling wel een beetje hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Eerder heb ik 't zelf ook verdedigd maar door de brakke communicatie van Devialet ben ik een beetje klaar met ze nu. Eigenlijk had Twani gewoon gelijk, ze hebben simpelweg 12100 (prijs D-Premier) - 4995 (prijs van de 110) = 7105 euro gestolen van bestaande klanten. Waar ik eerder 'ja!' zou antwoorden op de vraag zou je Devialet aanraden aan anderen is dat nu een 'nee!'.

Eddye

Erg jammer dat Devialet zo met de bestaande klanten omgaat. Ik kan me erg goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent als in een keer je bestaande apparaat 'slechter' is dan het goedkoopste model nu....
Ik denk dat dit ze inderdaad klanten gaat kosten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

S@m

Ik heb geen glimlach op m'n gezicht omdat ik het wrang vind voor huidige Devialet bezitters, maar tegelijkertijd voel ik me gesterkt in m'n eerdere oordeel.

Deleted member

Devialet schreef n.a.v. de kritiek over de nieuwe modellen en de hoge upgrade prijs van "minder dan 3500 euro" dit:

Quote"Less than", meaning "not more than"... Final prices will be set and announced soon, don't worry, and won't be based on the age of your D-Premier. Do you know of another hi-fi brand which has a similar offer for their valued customers?

Nou dat kon rekenen op flink wat tegengas, en daar wordt gewoon niet op gereageerd...  :blink:

QuoteYou said that the 110 sounds better than the D-Premier and most other hifibrands don't release a product for one third of the price which is better than the old top model and then do nothing for those customers who could have waited a few months and spent one third and gotten a better sounding product... it's nice that the product is evolving but it puts a lot of your customers in a really bad position.

QuoteThank you Devialet for answering my questions. And regarding "other hi-fi brands' I'm sorry to say I have to agree with Jürgen Boltz. I've already seen dealers dump their D-Premier demo's for as little as €5995!

But nonetheless you do some damage control for your customers by at least providing us with an upgrade path to update it to the current 240 model. But it is not cheap and a lot of us would have chosen a different model than the 240 if would have to make the choice today. So yes, I appreciate the upgrade possibility (better than nothing) but it costs me a lot of money while I could have the same soundquality with the 110 model (since you say it even sounds better than the D-Premier) which costs 61% less compared to the new 240 and 68% less compared to an upgraded D-Premier...

QuoteHaving a new product which is better at one third of the price also completely kills the second hand value for all the D-Premier users plus we have to spend in total over 15000euro to get a product that sounds better than one for 4990...

Quote€3,500 for an upgrade is really a slap in the face of early adopters......

QuoteThe upgrade model has been used by Nuforce for many years and I am glad to see Devialet adopt it. I know the sound of my D-Premier remains amazing regardless of the release of the 110... but it is true that resell value has just taken a serious hit and that 3,500 Euros is a bit steep.

QuoteDevialet is such an enigmatic brand. I've owned a D Premier for a couple of years and it is fantastic. But Devialet seems to shoot itself in the foot and has almost blown it off this time.

QuoteWhoops, I meant to explain previous comments...as a customer there seems to be no CRM strategy; I happened upon a re-tweet yesterday telling me about the new products. It then took me an hour to navigate the beautiful mess that is the new website to find out about the new products, the upgrade option and the unavailability of the new software 'within a week' (from when?). You have personal details for each customer, why don't you treat your customers with respect by communicating important developments personally? You could have avoided much social chat (quite justified in this thread) to mitigate the impact these products would have on all of us early adopters. Devialet's communication is a mess, it teases 'coming soon', 'not more than' etc and in the past there have been promises that have taken ages to be delivered :once the new software is release(this week?) we will be able to use media players other than iTunes but this has been promised for years. Devialet has broken rule number 1, don't upset your existing customers...

QuoteI totally agree your comment. Today i send an email to Devialet. What à mess indeed....

QuoteMy D-premier is now 6 months "old" and ready for the museum... Invested €12.100,00 and now worth €6000,00

QuoteA slap in the face indeed by Devialet...so Devialet: I dare you to come with a better idea than a 3500,00 hardware update.... To keep your early adaptors satisfied and happy with your( no doubt about that) wonderful product. So this is your change to really make the difference between Devialet and all the other brands......come on Manuel, Pierre-Emmanuel, Emmanuel and Quentin....take this challenge and surprise us again!

QuoteIf I upgrade D-Premier and cost a lot of money while I could have the same soundquality with the 110 model??

QuoteHow can the Devialet 110 with 110W per channel sound better than D-Premier with 240W per channel?

QuoteOf course a lowerpowered amplifier can sound better. And it was Devialet themselves that said that the 110 is better than the D-Premier and that was really not a very smart statement at all.

QuoteI can understand the discord felt by many DP owners! Not well thought through. New website is a bit lightweight and all style over substance. I hope that isn't true of the new products.

QuoteYou should do better for your pioneer adopters. Do you really expect us to send our units from all over the world to Normandy for the upgrades? What's the turnaround? Besides it is expensive and if I read correctly, we'll not even get the new chassis. How about a reasonable trade in for the new Devialet? Do that and I'm sure we'll agree with you on "My Devialet Forever". Else it will leave a sour taste in our mouths.

QuoteI have to agree, a 3500euro upgrade on a product I bought just a few months ago does not feel good especially if the 110 sounds better than my D-Premier... I could have saved a lot of money and gotten a better sounding product.

Quotewell,i used my savings on a D Premier 4 weeks ago,was supposed to be the ultimate with free upgrades,what now ??

QuoteTotally agree 24k for 2x D Premier now an additional Euro 7k...... not sure I am feeling "adored".

S@m

Devialet wil ook gewoon geld verdienen en hebben dat gedaan met erg goede marketing en gaan nu de kleintjes er uit proberen te pikken.

Ik voorspel dat audiofielen allen teruggaan naar 'normale' versterking' e.d. en dat er nog héél veel Devialet's aangeboden gaan worden voor heel weinig (als er tenminste heel veel verkocht zijn zoals men doet geloven).

Deleted member

We zullen zien, wat Bas zei klopt natuurlijk wel, het blijft een fantastisch apparaat maar deze actie is gewoon niet doordacht en naar mijn mening eigenlijk gewoon dom. Ik denk niet dat mensen nu massaal 't apparaat van de hand gaan doen maar huidige eigenaren zijn wel 'pissed' zoals je ziet. Devialet heeft nog "een tweede kans" omdat ze de upgradetarieven/-voorwaarden nog niet definitief hebben vastgesteld, ben benieuwd. Ze zeggen goed voor bestaande klanten te zullen (blijven) zorgen maar tot nog toe blijkt dat uit niets.

Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard!

Bas Akkerman

Het laatste gezegde is wel erg toepasselijk en helaas lijkt Devialet daar te weinig rekening mee gehouden te hebben. Hoe lang zit er echter tussen de eerste Devialet en de nieuwe uitvoeringen? Zoals ik al zei, zeker met computers maar ook met audio-apparatuur wordt er continu nieuwe versies of modellen uitgebracht. Als je de marktsectie hier zit als er weer een "vernieuwde" iPhone uitkomt. Daar hebben we als consument rekening mee te houden.

Zoverre ik Devialet ken lijkt het er op dat ze een vrij korte periode hebben ingebouwd tussen het nieuws van de nieuwe modellen en de daadwerkelijke release. Voor net nieuwe klanten vind ik het dus extra zuur. Voor oudere klanten zou een trade-in of een minimale upgradeprijs wel klantvriendelijk zijn.

Maar nogmaals, hoe oud is de Devialet nu en hoe "vreemd" is het in het licht van die periode dat er een nieuw model is dat beter en goedkoper is?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Net even kort wezen luisteren bij Chattelin.
170 met de Marten Django L en bekabeling van Crystal nogwattes.

Klonk erg lekker moet ik zeggen. Ook even met de importeur van Marten gepraat over de plaatsing in een woning als de mijne (kleine woonkamer, niet ver van de muur kunnen zetten enzo) en dat lijkt nog wel mee te vallen.
Marten geeft aan 50cm van de muur, maar de importeur die met Coltrane speelt heeft ze 30cm (iirc) van de muur en dat gaat ook prima.
Er zit bij de Django's een opening aan de onderkant ipv de voor of achterkant. Dat schijnt dan ook veel te schelen bij de plaatsing.

Oh, en de 170 ziet er mooi uit :D Het display is subitel verwerkt.
Heel mooi gedaan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Houd er ook rekening mee dat Devialet een bak geld (10 miljoen Euro ofzo) heeft gekregen dat zij in onderzoek gestoken hebben. Veel meer mensen aangetrokken en dus sneller kunnen ontwikkelen.
Dus ja, ik begrijp wel dat zij relatief snel (vergeleken met de oude merken) een nieuw/opgewaardeerd product op de markt kunnen brengen.

Het mijn idee er bij, laat dat wel duidelijk wezen!

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tomvbugg

Tja voor Devialet is het simpel denk ik. Bestaande klanten hebben ze al geld aan verdient en nu willen ze blijkbaar hun marktaandeel vergroten en dit doen ze door hun prijzen te verlagen.

Nieuwe klanten gaat ze hiermee zeker aantrekken enhun reeds bestaande klanten die kopen "normaal gezien" niet op regelmatige basis een devialet hé. ;)

Voor dealers die hier in geïnvesteerd hebben en early adaptors is en blijft het heel zuur dat wel. Maar ja ze hebben wel ondertussen wel al laten blijken dat dat niet hun grootste bekommernis is....

Deleted member

De eerste modellen van de D-Premier zijn meen ik in 2010 uitgeleverd, drie jaar terug dus.

Zoals ik al zei, eerder (twee weken terug) verdedigde ik Devialet ook (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128497.msg2417133#msg2417133) maar door het uitblijven van communicatie en gedraai en gelieg voelde het toch niet goed. Eigenlijk ben ik 't gewoon eens met de andere klagers waarvan ik de reacties hierboven al even had geplaatst. Juist ook omdat het hier juist niet om een smartphone gaat waarvan je weet dat er elk jaar een nieuw model uitkomt. Het gaat om hier om een apparaat dat net zo veel kost als een kleine auto tenslotte en 't is in HiFi land zeker niet gebruikelijk om een model uit te brengen voor ruim 1/3 van de prijs dat net zo goed klinkt, zeker niet zo snel en zonder fatsoenlijke communicatie.

Persoonlijk ben ik 't erg eens met wat deze heer schreef:

Quoteas a customer there seems to be no CRM strategy; I happened upon a re-tweet yesterday telling me about the new products. It then took me an hour to navigate the beautiful mess that is the new website to find out about the new products, the upgrade option and the unavailability of the new software 'within a week' (from when?). You have personal details for each customer, why don't you treat your customers with respect by communicating important developments personally? You could have avoided much social chat (quite justified in this thread) to mitigate the impact these products would have on all of us early adopters. Devialet's communication is a mess, it teases 'coming soon', 'not more than' etc and in the past there have been promises that have taken ages to be delivered :once the new software is release(this week?) we will be able to use media players other than iTunes but this has been promised for years. Devialet has broken rule number 1, don't upset your existing customers...

Iedereen mag er van vinden wat 'ie wil maar zelf ben ik gewoon even 'pissed' nu. Of dat zo blijft weet ik niet, dit zal afhangen van de definitieve uitleg van Devialet, reviews van de nieuwe modellen en de upgradevoorwaarden en -kosten. Hier op dit forum delen doe ik zowel de positieve zaken als ook negatieve zaken zoals nu in elk geval duidelijk mag zijn.  ;) Ik ben ook gewoon een klant met een mening, niet meer en niet minder.

weust

Morgen en overmorgen kun je ze in den lijve spreken in Den Haag ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Ik stuur wel een email dat lijkt me verstandiger in 't geval dat ze iemand sturen die alleen marketing teksten heeft ingestudeerd...  :D

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Antoine, ik snap jouw persoonlijke gevoelens in deze, maar gaat het niet wat ver om daarom de titel van dit merkentopic zo scherp te stellen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Geen idee, uiteraard zit er een knipoog in (motto Devialet is nu: "One day, everyone will own a Devialet") en 't is dat ik op dit forum niet m'n posts mag leeghalen of topics die ik zelf heb gestart kan verwijderen anders had ik dat gedaan om de 'reclamewerking' die er vanuit gaat ongedaan te maken.

Dit is een onafhankelijk forum en dit topic is gestart door een lid en niet een sponsor dus ik schaar 't voorlopig onder de vrijheid van meningsuiting. Mocht een moderator daar anders over denken dan hoor ik 't wel. Mocht Devialet er anders over denken dan laten ze hun advocaat maar een brief sturen naar me. ;)

S@m

Ben je al stiekum op zoek naar een mooie klasse A of A/B versterker Antoine..?  :smile:


S@m

Quote from: Antoine on May 24, 2013, 19:50:20
Haha, nou die Wadia Intuition 01 lijkt me wel wat! http://www.wadia.com/en/Products/INTUITION-01  :D ;)

Concurrent van de 170 meen ik (kwa prijs?). En voor zover ik mag geloven wordt ie al meer gewaardeerd dan de Devialet (voor wat dat waard is).

robje24b

Ik begrijp de frustratie en voel hem ook aardig. Heb mijn Devialet pas een maand of 5 en die 240 watt heb ik natuurlijk niet nodig. Het geld wat ik over had gehouden had ik mooi in nieuwe luidsprekers kunnen stoppen, maar goed. Ik probeer me er niet te veel over op te winden en wacht maar even af wat een upgrade gaat kosten en hoeveel meerwaarde deze gaat hebben. Als dat niet een zeer gering bedrag is (rond de 1000 euro) dan ga ik het waarschijnlijk niet doen. Wat al eerder gezegd is, het is investeren in een product wat zijn 2e hands waarde al grotendeels verloren heeft en rond de 15000 euro gaan neerleggen (aankoop + upgrade) en dan dezelfde geluidskwaliteit hebben als een apparaat van 5000 euro dat voelt niet goed. Dan zou ik nog eerder mijn huidige devialet verkopen en voor dat geld een 110 kopen. Of wie weet weer een heel ander product (had ik mijn klimax ds toch maar gehouden denk ik nu).

Deleted member

Quote from: S@m on May 24, 2013, 19:54:28
Concurrent van de 170 meen ik (kwa prijs?). En voor zover ik mag geloven wordt ie al meer gewaardeerd dan de Devialet (voor wat dat waard is).

Wadia kost 7500 euro vs. 6990 euro voor de Devialet 170 dus ze zitten dicht bij elkaar inderdaad. De Wadia heeft echter (nog?) geen streamer onboard.

Maar goed voorlopig zal ik de D-Premier nog niet aan de straatstenen kwijt kunnen raken dus ik doe 't er nog maar even mee. Alhoewel, wat wel grappig is dat Chattelin dit weekend zowel de Devialet 170 als deze Wadia demonstreert, wie weet kan ik de D-Premier inruilen! ;) :D