Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

S@m

Kortom, de Devialet heeft/is uiteindelijk (dus aan de luidsprekerklemmen gemeten) een pure klasse A schakeling volgens 'jullie'...?

weust

Bas, als ik mijn Devialet heb ben jij niet welkom zo lang er garantie op zit ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: Eddye on May 14, 2013, 09:33:17
Weet wat je roept, als Bas ergens naar kijkt kan het al kapot gaan  :devil:

Haha, ik heb nog een kleine vier jaar garantie en mocht Bas 't dan toch voor elkaar krijgen dan kan Devialet 'm gelijk ombouwen naar het 240 model!  ;) :D

Deleted member

Quote from: S@m on May 14, 2013, 09:33:43
Kortom, de Devialet heeft/is uiteindelijk (dus aan de luidsprekerklemmen gemeten) een pure klasse A schakeling volgens 'jullie'...?

Zelf pretendeer ik 't niet niet 't te snappen, jij wel geloof ik dus lees 't patent eens dat ik linkte en verifieer je bevindingen met Devialet zou ik zeggen!  ;D

S@m

Quote from: Antoine on May 14, 2013, 09:42:04
Zelf pretendeer ik 't niet niet 't te snappen, jij wel geloof ik dus lees 't patent eens dat ik linkte en verifieer je bevindingen met Devialet zou ik zeggen!  ;D

Ik ben een gelukkig mens, mede doordat ik helemaal niets pretendeer.

Snappen doe ik het dan ook juist niet, anders waren we snel klaar. Als iemand me kan overtuigen dat de Devialet een 2x 240 Watt pure klasse A versterker is en niet een met klasse D versterkte klasse A voorversterker dan zal ik diep door het stof gaan.

Voor de rest zal ik jullie stokpaardje niet verder met de zweep beroeren, geniet er van. Dat doe ik ook met mijn geïntegreerde hybride klasse A voor- en klasse A/B eindversterker.  ;)

S@m

Dubbele post door de t r a g e server.

Bas Akkerman

Quote from: Antoine on May 14, 2013, 09:32:29
Haha, je bent sowieso welkom, zelfs om een poging te doen 't ding te oververhitten!  ;) ;D
Quote from: Eddye on May 14, 2013, 09:33:17
Weet wat je roept, als Bas ergens naar kijkt kan het al kapot gaan  :devil:
Dat bedoel ik... :blush: Ik keek als foetus al in de spiegel zal ik maar zeggen.

Quote from: weust on May 14, 2013, 09:35:39
Bas, als ik mijn Devialet heb ben jij niet welkom zo lang er garantie op zit ;-)

Weust, ik zou zeggen dat ik wel welkom ben zolang er garantie op zit. ;) Daarna wordt het een ander verhaal. Maar tegen de tijd dat de garantie verloopt, heb jij vast weer een andere set. :P

Quote from: Antoine on May 14, 2013, 09:40:08
Haha, ik heb nog een kleine vier jaar garantie en mocht Bas 't dan toch voor elkaar krijgen dan kan Devialet 'm gelijk ombouwen naar het 240 model!  ;) :D
Ik zal eens met Weust overleggen Antoine, nou maar eens spijkers met koppen slaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: S@m on May 14, 2013, 09:33:43
Kortom, de Devialet heeft/is uiteindelijk (dus aan de luidsprekerklemmen gemeten) een pure klasse A schakeling volgens 'jullie'...?

Verdiep je in de materie zou ik zeggen... Het is een hybride EINDversterschakeling waarbij de klasse A trap de benodigde voltage swing doet en de klasse D trap hier stroom 'aan toevoegt'. De voorversterker is simpelweg een DAC met digitale 32 bits volumeregeling en passieve I/V conversie, die door de klasse A  trap met een constante gain wordt versterkt.

Deleted member

Het is wat 't is S@m en ik betwijfel of er hier iemand is (edit: niks ten nadele van de mensen die 't proberen trouwens!!) die 't je goed uit kan leggen.

De klasse D modules fungeren als de stuurbekrachtiging van de klasse A amp die in feite stuurt. De eerder aangehaalde whitepaper probeert 't in jip en janneke taal uit te leggen en voor de details kun je je verdiepen in 't patent.

Belees een klein gedeelte uit 't patent hieronder en denk dan even simpel gezegd:
voltage generator=klasse A amp
current source=klasse D amp

http://www.google.com/patents/US20080088375
QuoteAn amplifier comprising:

an output for feeding a load;

a voltage generator presenting very high linearity and very low output impedance;

a current source having its output connected to the output of the voltage generator at a coupling point connected to the output, the output of the voltage generator being connected directly to the coupling point without any resistive element being interposed between them; and

a control stage for controlling the current source from the current delivered by the voltage generator;

wherein the control stage for controlling the current source includes current measurement means for measuring the current delivered by the voltage generator, which means are disposed solely upstream from the output for feeding the load.

Deleted member

Quote from: Bas Akkerman on May 14, 2013, 10:22:51
Ik zal eens met Weust overleggen Antoine, nou maar eens spijkers met koppen slaan.

Kijk maar mannen; zoals gezegd jullie zijn welkom maar het hoe en wanneer laat ik helemaal aan jullie zelf.  :)

weust

Quote from: Bas Akkerman on May 14, 2013, 10:22:51Weust, ik zou zeggen dat ik wel welkom ben zolang er garantie op zit. ;) Daarna wordt het een ander verhaal. Maar tegen de tijd dat de garantie verloopt, heb jij vast weer een andere set. :P

Ik luister liever eerst 5 jaar met tevredenheid naar de Devialet ipv binnen een week het ding voor reparatie aan te moeten bieden omdat jij langs kwam huppelen ;-)


De afspraak met Antoine moeten we idd eens zien in te schieten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: garmtz on May 14, 2013, 10:23:30
Verdiep je in de materie zou ik zeggen... Het is een hybride EINDversterschakeling waarbij de klasse A trap de benodigde voltage swing doet en de klasse D trap hier stroom 'aan toevoegt'. De voorversterker is simpelweg een DAC met digitale 32 bits volumeregeling en passieve I/V conversie, die door de klasse A  trap met een constante gain wordt versterkt.

40 bit zelfs tegenwoordig meen ik (?)

Eddye

Quote from: weust on May 14, 2013, 10:32:27
Ik luister liever eerst 5 jaar met tevredenheid naar de Devialet ipv binnen een week het ding voor reparatie aan te moeten bieden omdat jij langs kwam huppelen ;-)


De afspraak met Antoine moeten we idd eens zien in te schieten.
Jullie Hagenezen gaan niet luisteren eind mei bij Chattelin?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Quote from: Eddye on May 14, 2013, 10:36:37
Jullie Hagenezen gaan niet luisteren eind mei bij Chattelin?

Ik ga zeker. Iig zondag 26 mei samen met Lynch1979, en wellicht dat ik zaterdag ook nog even langs ga.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on May 14, 2013, 10:36:37
Jullie Hagenezen gaan niet luisteren eind mei bij Chattelin?
Ik niet, wederom sportverplichtingen. Daarnaast vind ik Chattelin met dusdanige high-end setups spelen dat ik het lastig vind te bepalen wat nou wat doet. Ik ken te weinig high-end apparatuur wat dat betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Quote from: Bas Akkerman on May 14, 2013, 11:20:55
Ik niet, wederom sportverplichtingen. Daarnaast vind ik Chattelin met dusdanige high-end setups spelen dat ik het lastig vind te bepalen wat nou wat doet. Ik ken te weinig high-end apparatuur wat dat betreft.

Daarom vind ik het juist interessant om te gaan luisteren daar.
Gaat natuurlijk om het algehele plaatje, en niet perse een component.

Er word gedemod met spullen die je niet snel bij iemand thuis ziet staan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Quote from: weust on May 14, 2013, 11:22:40
Daarom vind ik het juist interessant om te gaan luisteren daar.
Gaat natuurlijk om het algehele plaatje, en niet perse een component.

Er word gedemod met spullen die je niet snel bij iemand thuis ziet staan.
Aan de ene kant lijkt me dat wel leuk, aan de andere kant schrikt me dat ook af, omdat ik (vrijwel) zeker nooit zoveel geld in apparatuur zal steken. Aan de andere kant wil ik wel graag weten wat Devialet in huis heeft op een set mooie speakers.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ik zal ook geen luidsprekers van 170K en eindversterkers van 85K kopen, toch is het leuk om het mee te maken :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Invader

Zelf heb ik de Devialet op meerdere speakers beluisterd en zeker ook niet met exotische bekabeling. Ik kan een ieder verzekeren dat de inbreng van de Devialet niet gering is en ook op niet kostbare samenstellingen veel invloed op de kwaliteit van het geluid heeft.

Voorbeelden zijn de Kef LS50, Audio Physic Scorpio 2 en Opera Seconda's die ik i.c.m. de D-Premier heb geprobeerd, allen aangesloten met niet meer dan dropveter+ ;)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

eric_audio

Quote from: Bas Akkerman on May 14, 2013, 11:20:55
Ik niet, wederom sportverplichtingen. Daarnaast vind ik Chattelin met dusdanige high-end setups spelen dat ik het lastig vind te bepalen wat nou wat doet. Ik ken te weinig high-end apparatuur wat dat betreft.

Ik heb de Devialet bij Chattelin juist gehoord op Marten Django XL speakers. Echt niet super high end hoor...  Klonk wel goed overigens.

Of ik de komende demo kan bijwonen is twijfelachtig. Door studie verplichtingen ligt mijn sociale leven vrijwel stil...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Quote from: eric_audio on May 14, 2013, 12:03:59
Ik heb de Devialet bij Chattelin juist gehoord op Marten Django XL speakers. Echt niet super high end hoor...  Klonk wel goed overigens.

Of ik de komende demo kan bijwonen is twijfelachtig. Door studie verplichtingen ligt mijn sociale leven vrijwel stil...
Dan vind ik het nog wel de moeite waard. Als er een kabel van €5000,- aan hangt, weet ik niet meer wat de inbreng van de Devialet is. Eenzelfde geldt voor demo's bij anderen, dus dan zou het puur ter vermaak en zonder lering zijn. Ook niet verkeerd natuurlijk. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Dure kabels pretenderen nog zuiverder het bronsignaal door te geven. Dat zou dus betekenen dat je een nog betere conclusie kan trekken vwb de potenties van de Devialet (en de bron). Daarbij is de inbreng van kabels imo zo subtiel dat je het daarvan niet van af kan laten hangen.

Bas Akkerman

Quote from: S@m on May 14, 2013, 15:23:54
Dure kabels pretenderen nog zuiverder het bronsignaal door te geven. Dat zou dus betekenen dat je een nog betere conclusie kan trekken vwb de potenties van de Devialet (en de bron). Daarbij is de inbreng van kabels imo zo subtiel dat je het daarvan niet van af kan laten hangen.
Het was ter illustratie van de rest van de keten, maar zo gezien heb je zeker een punt! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Antoine on May 14, 2013, 10:29:16
Het is wat 't is S@m en ik betwijfel of er hier iemand is (edit: niks ten nadele van de mensen die 't proberen trouwens!!) die 't je goed uit kan leggen.

De klasse D modules fungeren als de stuurbekrachtiging van de klasse A amp die in feite stuurt.

Wat een heerlijke uitspraak Antoine :clapping: :laugh:  Met deze uitleg maak je deze hele verwikkeling in één klap toegankelijk voor simpele zielen zoals ik :D

Én welk een niveau van converseren bereiken jullie zeg (Garmt, S@M enz.) , wat weten jullie er toch veel van :clapping: :o

S@m

Quote from: twani on May 15, 2013, 08:03:09

Én welk een niveau van converseren bereiken jullie zeg (Garmt, S@M enz.) , wat weten jullie er toch veel van :clapping: :o

Als we toch persoonlijk gaan worden dan moet je maar eens in de spiegel kijken, dan zie je vast het beste jongetje van de klas... ;)