Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

AbZ


Deleted member

Van de Facebook pagina van Devialet:

Over de vraag over de support van HDMI:
QuoteD-Premier will be everything BUT obsolete and we are not dropping any support. D-Premier will benefit from Firmware V6 / AIR2 for free and HDMI will still be configurable via our online tool.

Over de prijzen van de upgrade:
Quote"Less than", meaning "not more than"... Final prices will be set and announced soon, don't worry, and won't be based on the age of your D-Premier. Do you know of another hi-fi brand which has a similar offer for their valued customers?

Deleted member

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2013, 15:20:51
<knip>
Het ging me er om dat ik de reacties op een minder positief tegengeluid opvallend defensief vond.
<knip>

Met een tegengeluid is niets mis maar zoals altijd 'c'est le ton qui fait la musique' en als S@m dan eerst binnenkomt met een opmerking als "Is Devialet niet eigenlijk het Franse B&O...?" en vervolgens rellerig een off-topic discussie start met Garmt over Garmt zijn smaak/klankvoorkeuren en de Devialet en passant zonder enige referentie 'kil en analytisch' noemt (wat gewoon niet zo is) dan gaan mensen daar tegen in.

S@m

Uiteraard mag daar tegen in gegaan worden, wie ben ik. Het is ook maar een mening en het gaat er om dat jullie blij worden van de Devialet.

Grappig vind ik dan wel weer dat Antoine met diverse links aan komt zetten met een nogal hoog 'wij van wc-eend' gehalte.

Bas Akkerman

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 16:46:14
Met een tegengeluid is niets mis maar zoals altijd 'c'est le ton qui fait la musique' en als S@m dan eerst binnenkomt met een opmerking als "Is Devialet niet eigenlijk het Franse B&O...?" en vervolgens rellerig een off-topic discussie start met Garmt over Garmt zijn smaak/klankvoorkeuren en de Devialet en passant zonder enige referentie 'kil en analytisch' noemt (wat gewoon niet zo is) dan gaan mensen daar tegen in.
Ik begrijp het. Zelf keek ik door zijn stijl heen en vond ik zijn veronderstelling tussen dezelfde gemoedelijkheid van Wilson Audio en Harbeth wel grappig. Zowel lofuitingen als tegengeluiden moeten wat mij betreft natuurlijk wel inhoudelijk zijn, dat verdient elk merkentopic. Ook dit dus.
En wat de mening van Garmt betreft, die is ongewijzigd volgens mij. Hij heeft het alleen genuanceerd door toe te voegen dat het minder zijn smaak is. Maar genoeg gel*ld over andermans mening, ik ga eerst maar eens zelf naar een Devialet luisteren of, nog beter, naar verschillende types.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Quote from: S@m on May 13, 2013, 17:09:12
<knip>

Grappig vind ik dan wel weer dat Antoine met diverse links aan komt zetten met een nogal hoog 'wij van wc-eend' gehalte.

Ja hallo, vindt je dat vreemd? Dit is "Het Devialet topic" dus logisch dat je dan info tegenkomt over of van Devialet! :D

edit: en ik ben en blijf ook kritisch hoor, ik heb net publiekelijk (Facebook) dit bericht aan Devialet gestuurd:

QuoteThank you Devialet for answering my questions. And regarding "other hi-fi brands' I'm sorry to say I have to agree with Jürgen Boltz. I've already seen dealers dump their D-Premier demo's for as little as €5995!

But nonetheless you do some damage control for your customers by at least providing us with an upgrade path to update it to the current 240 model. But it is not cheap and a lot of us would have chosen a different model than the 240 if would have to make the choice today. So yes, I appreciate the upgrade possibility (better than nothing) but it costs me a lot of money while I could have the same soundquality with the 110 model (since you say it even sounds better than the D-Premier) which costs 61% less compared to the new 240 and 68% less compared to an upgraded D-Premier...

StefaanD

Quote from: S@m on May 13, 2013, 17:09:12
Grappig vind ik dan wel weer dat Antoine met diverse links aan komt zetten met een nogal hoog 'wij van wc-eend' gehalte.

Grappig dat S@m blijkbaar niet door heeft dat dit een Devialet topic is  >:D  :P

Charlemagne

Quote from: AbZ on May 13, 2013, 16:02:11
Dat zeggen Fransozen eerder met s'appeler, dacht ik?

Mijn naam is Charlemagne = mon nom est Charlemagne
Ik heet AbZ = je m'apelle AbZ
Wij, van WC-eend adviseren WC-eend / nous, de WC-canard, vous conseillons Devialet

"Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden", dat klopt ook!  ;)

Einde van les 1 / fin de la leçon numéro un

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

En toch blijft het Frans een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende taal :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Quote from: weust on May 13, 2013, 18:00:41
En toch blijft het Frans een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende taal :-)

Da's ook een mening, haha
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 17:57:57
Mijn naam is Charlemagne = mon nom est Charlemagne
Ik heet AbZ = je m'apelle AbZ
Wij, van WC-eend adviseren WC-eend / nous, de WC-canard, vous conseillons Devialet

"Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden", dat klopt ook!  ;)

Einde van les 1 / fin de la leçon numéro un


Je m'en fous, Karel.

Eddye

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 17:57:57
Mijn naam is Charlemagne = mon nom est Charlemagne
Ik heet AbZ = je m'apelle AbZ
Wij, van WC-eend adviseren WC-eend / nous, de WC-canard, vous conseillons Devialet

"Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden", dat klopt ook!  ;)

Einde van les 1 / fin de la leçon numéro un
WC is geen frans, hoor. Dat is Anglais...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tomvbugg

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 17:35:42
Ja hallo, vindt je dat vreemd? Dit is "Het Devialet topic" dus logisch dat je dan info tegenkomt over of van Devialet! :D

edit: en ik ben en blijf ook kritisch hoor, ik heb net publiekelijk (Facebook) dit bericht aan Devialet gestuurd:

  >:D ben eens benieuwd wat ze daar gaan op antwoorden. Hier gaan ze hun werk mee hebben.

Aan de andere kant kunnen wij dit als niet bezitters enkel maar toe juichen misschien willen ze ons inderdaad allemaal aan de devialet en gooien ze daarom zo hun prijzen omlaag.
Misschien beter nog een generatie wachten dan. Een devialet dan voor onder de 2500 euro??  O0

twani


Deleted member


Deleted member

Onderstaande van een ander forum. Dit is het antwoord op een mail aan Devialet. Grappig is hier weer 'de marketing aan 't werk' te zien. Tegen de nieuwe kopers is 't nieuwe allemaal beter en tegen de bestaande eigenaren wordt gezegd dat 't allemaal niet zo veel uitmaakt.  ;D De upgradeprijs zakt ook met 't uur! ;)


Quote
Thanks a lot for your message and for the kind words. We are all extremely excited about the new products especially about the smaller models.

First of all, I want to make it very clear that your D-Premier is NOT an obsolete piece of equipment at all!!! When you own a Devialet, you own it for life and that we will publish firmware updates in the future.

Regarding the new release, you will be able to benefit from the great new AIR version which brings full HD streaming (24/192kHz) and adapts to different formats and players.
AIR 2.0 can now be considered as a new audio output for your computer. You will simply need to select your Devialet as a peripheral audio output device and play from any player you wish or stream from online services such as Deezer, Spotify, Qobuz etc.... With AIR 2.0, you are not forced to use iTunes anymore if you don't wish to. Nevertheless, iTunes remains the bit-perfect solution to stream from a Mac. On a Windows PC, you will be able to have a bit-perfect transmission with applications such as Adobe Audition, JRivers and Foobar 2000.

Now to the Devialet 240 vs. D-Premier. The Devialet 240 specifications are identical to your D-Premier: same extremely low output impedance (less than 1 mili Ohm) same THD less than 0.001% etc... We have simply removed the HDMI input to add a USB and an Ethernet connector. We have also added a turbo DSP to pave the way for future applications such as room correction etc... Note that the new Devialet 240 is also 1000€ more expensive than the D-Premier.

For people who absolutely need the new inputs or absolutely want to have the new DSP onboard, we will put in place an upgrade scheme with 2 levels:
1. SImple replacement of the HDMI module by the new Duet module holding the USB & Ethernet inputs as well as the new DSP for future applications.
2. Complete exchange of the electronics with a new 5 years warranty.

The prices are not fully fixed yet but it will be less than 2000€ for option 1 and less than 3000€ for option 2. This service will be offered from October onwards.

Regarding the HDMI error message, I would suggest to wait for the new firmware release and see it it appears again.

Remember that your D-Premier is the greatest piece of equipment available on the market and it will stay like this for a long time. Our new products are bringing our technology to more people and will address new customers and will contribute to make our new motto come true: one day, everyone will own a Devialet.

Thanks again and I stay at your disposal should you have any additional question.

Deleted member

Quote from: tomvbugg on May 13, 2013, 21:14:30
  >:D ben eens benieuwd wat ze daar gaan op antwoorden. Hier gaan ze hun werk mee hebben.

Aan de andere kant kunnen wij dit als niet bezitters enkel maar toe juichen misschien willen ze ons inderdaad allemaal aan de devialet en gooien ze daarom zo hun prijzen omlaag.
Misschien beter nog een generatie wachten dan. Een devialet dan voor onder de 2500 euro??  O0

Ik denk niet dat ze publiekelijk in discussie gaan er over maar ik wilde 't wel delen, samen met een andere klant die een soortgelijke mening had denk ik dat de boodschap wel aan is gekomen. Of ze er wat mee doen is een tweede natuurlijk...  ;)

Overigens heb je helemaal gelijk, het doel van Devialet is de hele wereld aan de Devialet vóór hun patenten op de ADH core verlopen uiteraard. D.w.z. dat ze werken aan miniaturisatie en goedkoper produceren van hun technieken zodat die in diverse apparaten van auto's tot draadloze luidsprekers ingebouwd kunnen worden (bron: eerdere persberichten). Het nieuwe motto "one day, everyone will own a Devialet" illustreert dat verder uitstekend.

Charlemagne

Quote

<knip>

On a Windows PC, you will be able to have a bit-perfect transmission with applications such as Adobe Audition, JRivers and Foobar 2000.

<knip>


Dit klinkt me we als muziek in de oren. Dat wordt, vrees ik, toch upgraden.

@Antoine: kun jij die prijs niet verder omlaag praten?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 22:42:44
Dit klinkt me we als muziek in de oren. Dat wordt, vrees ik, toch upgraden.

Neeeeeeeee, geen (hardware) upgrade voor nodig!  :) Dit wordt standaard onderdeel van de AIR2 software en firmware V6.0, en die draaien ook gewoon op onze D-Premiers. Je moet straks alleen de gratis software upgrade draaien dus en zoals ik hierboven al had "gecopypaste" blijft ook HDMI gewoon ondersteund dus je hoeft niet bang te zijn dat je die functionaliteit op moet geven. Sterker nog in die mail die ik hier boven plakte wordt min of meer gesuggereerd dat er aan de HDMI is doorontwikkeld omdat wordt geadviseerd n.a.v. de HDMI error die de betreffende klant kreeg 't met de nieuwe software nogmaals te proberen.

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 22:42:44
@Antoine: kun jij die prijs niet verder omlaag praten?

Ik heb al gezeurd bij Devialet vanmiddag en hoe meer klanten dat doen hoe beter dus 't is jouw beurt nu!!  ;) ;)

Charlemagne

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 22:50:18
Neeeeeeeee, geen (hardware) upgrade voor nodig!  :) Dit wordt standaard onderdeel van de AIR2 software en firmware V6.0, en die draaien ook gewoon op onze D-Premiers. Je moet straks alleen de gratis software upgrade draaien dus en zoals ik hierboven al had "gecopypaste" blijft ook HDMI gewoon ondersteund dus je hoeft niet bang te zijn dat je die functionaliteit op moet geven. Sterker nog in die mail die ik hier boven plakte wordt min of meer gesuggereerd dat er aan de HDMI is doorontwikkeld omdat wordt geadviseerd n.a.v. de HDMI error die de betreffende klant kreeg 't met de nieuwe software nogmaals te proberen.

Ik heb al gezeurd bij Devialet vanmiddag en hoe meer klanten dat doen hoe beter dus 't is jouw beurt nu!!  ;) ;)

Kijk dat is nog eens goed nieuws! Bedankt voor de uitleg. Eerst maar eens de nieuwe software en firmware erop zetten en kijken of het lekker draait. Ik overweeg serieus over te gaan op JRiver, maar daar wacht ik mee tot ik een Streacom htpc heb laten bouwen. Ik hoop wel dat ze waar maken dat de data van andere streaming software bitperfect worden doorgegeven en zonder hiccups over de Air-streamer. Anders wordt het toch een netwerk/USB upgrade voor mij.

De hdmi error heb ik nooit gezien; het enige dat ik niet voor elkaar krijg is een passthrough van het beeld naar mijn tv-set, ondanks gegoochel met de nieuwste hdmi-kabels. Doet er ook niet meer zo toe als ik de hardware eventueel ga upgraden.

Wij, van WC-eend, kunnen ook zeuren! Ik zal er ook nog eens een mailtje aan wagen, gericht aan Thierry. En die gaat me dan weer geduldig uitleggen hoe goed mijn Devialet Premier nu al is. Dat wisten wij, van WC-eend, natuurlijk al. Ach, misschien helpt het!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■


BJF

 :yawnee: Lamaarnogniegoewakker.  :yawnee:
NAD M10 V2
Elac FS247

jvanhambelgium

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 22:01:57
Overigens heb je helemaal gelijk, het doel van Devialet is de hele wereld aan de Devialet vóór hun patenten op de ADH core verlopen uiteraard. D.w.z. dat ze werken aan miniaturisatie en goedkoper produceren van hun technieken zodat die in diverse apparaten van auto's tot draadloze luidsprekers ingebouwd kunnen worden (bron: eerdere persberichten). Het nieuwe motto "one day, everyone will own a Devialet" illustreert dat verder uitstekend.

Ik vraag me af hoe ze klinken op vlak van eindversterking tov class-D "UcD" of "Ncore" opgebouwde systemen. Als je wat begint te zoeken rond deze A/D-hybrid is dit (helemaal) geen "nieuw" concept zo blijkt. (class-A die 4 class-D amps drijft zonder filter)
Heb een tijd terug bij Bjorn z'n Hexateq eindversterker (2-channel) mogen horen en dat klonk  :pompom: :pompom:

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

weust

Quote from: jvanhambelgium on May 14, 2013, 07:37:18
Ik vraag me af hoe ze klinken op vlak van eindversterking tov class-D "UcD" of "Ncore" opgebouwde systemen. Als je wat begint te zoeken rond deze A/D-hybrid is dit (helemaal) geen "nieuw" concept zo blijkt. (class-A die 4 class-D amps drijft zonder filter)
Heb een tijd terug bij Bjorn z'n Hexateq eindversterker (2-channel) mogen horen en dat klonk  :pompom: :pompom:

Het systeem komt, dacht ik, al uit eind jaren 70. Destijds ontwikkeld door Quad.
En houd er rekening mee dat het geen A/D versterker is, maar een A klasse versterker waarbij het D klasse gedeelte het A klasse verder versterkt indien nodig.
Je zult dus nooit puur klasse D spelen, maar altijd klasse A.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4