Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

advr

Quote from: S@m on May 12, 2013, 17:46:43
Daar heb ik helemaal geen zin in. Jij hebt toch jouw waarheid en ik de mijne.
Zoals ik reeds aangaf:
Veel luisterplezier... :smile:

Nergens voor nodig deze onzin kreten... :-X
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m


garmtz

Quote from: S@m on May 12, 2013, 17:46:43
Daar heb ik helemaal geen zin in. Jij hebt toch jouw waarheid en ik de mijne.

Ik probeer juist meer inzicht te krijgen in wat je bedoelt. Nu kan ik alleen maar gissen... Ik vind de beleving van Wilson Audio en Harbeth niet overeenkomen, jij wel, dus wil ik weten waarom... Maargoed, laat maar dan...

S@m


Fred Mulder

Iemand nog geinteresserd in een D Premier?  :D
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/158760/DevialetDPremiermultifunctioneleHighendverstekerDemo.html

Op zich een nette prijs, na een upgrade naar 240 voor ongeveer de helft 2 derde van de  nieuwwaarde weer up to date

garmtz

Quote from: S@m on May 12, 2013, 20:58:56
Laat ik het dan kort verwoorden: gemoedelijk, stressloos.

Ik snap wat je dan bedoelt, maar kan het nog niet helemaal met je eens zijn... ;)

S@m


Charlemagne

Quote from: S@m on May 12, 2013, 15:35:50
En zeker icm de toch wat analytische/kille Devialet.

Ik herken helemaal niet dat de Devialet 'wat kil en analytisch' zou klinken. Als dat was stond die van mij nu ook op marktplaats. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Haha inderdaad, als de Devialet "kil en analytisch" zou zijn dan zou 't ook niet de in 2012 best verkopende high-end versterker geweest zijn en zou de versterker ook niet de tientallen 'raving' reviews van overal ter wereld hebben binnengesleept!  ;D

@S@M, zou je 't een beetje ontopic willen houden in dit topic (zie discussie met Garmt).

twani

Quote from: -V- on May 10, 2013, 14:38:03
Volgens de contactpersoon op de beurs , klinken alle nieuwe modellen beter dan het origineel ... Er werd echter enkel een 170W exemplaar gedemonstreerd ... Dus ik moet hem wel geloven :)
Het gamma begint nu op 4990 € dacht ik ...
2 dingen dan......


De early adaptors zijn gruwelijk genaaid en van 7000€ bestolen als dit inderdaad zo is.....feitelijk hebben zíj de ontwikkeling er research betaald :nopompom:

De 170 met de gratis streamer actie is een fijne aanbieding (BBG stapt op het juiste moment ín)

S@m

Quote from: twani on May 13, 2013, 07:35:32

De early adaptors zijn gruwelijk genaaid en van 7000€ bestolen als dit inderdaad zo is.....feitelijk hebben zíj de ontwikkeling er research betaald

Dat is toch niet zo heel vreemd?

S@m

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 00:52:28
@S@M, zou je 't een beetje ontopic willen houden in dit topic (zie discussie met Garmt).

Ik zou het leuk vinden als je je niet alleen aan mij zou richten  ;)

En het was imo on-topic.

S@m

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 00:52:28
Haha inderdaad, als de Devialet "kil en analytisch" zou zijn dan zou 't ook niet de in 2012 best verkopende high-end versterker geweest zijn en zou de versterker ook niet de tientallen 'raving' reviews van overal ter wereld hebben binnengesleept!  ;D

Haha, kom op Antoine jij weet best beter. Reviews zeggen iets over marketing strategie, niets over hoe goed of slecht iets is. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen kil of analytisch in het algemeen of Devialet in het bijzonder.

Bas Akkerman

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er reviews van forumleden gaan komen die minder lyrisch zijn dan de bladen. Geen enkel apparaat is perfect, dus ook op de Devialet is wel iets aan te merken. De reacties op de mening van S@m vind ik wel opvallend, ik vraag me af of S@m de Devialet zelf heeft gehoord. Garmt noemde in het verleden ook een zekere "verstilling" als het ging om de Devialet. Voor sommige mensen komt de Devialet zo over. Voor anderen is de geluidsweergave van de Devialet juist prachtig en begrijpen ze niets van de verwijten met betrekking tot de door anderen gehoorde verstilling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Quote from: twani on May 13, 2013, 07:35:32
2 dingen dan......


De early adaptors zijn gruwelijk genaaid en van 7000€ bestolen als dit inderdaad zo is.....feitelijk hebben zíj de ontwikkeling er research betaald :nopompom:

De 170 met de gratis streamer actie is een fijne aanbieding (BBG stapt op het juiste moment ín)

Ja, zo zou je 't kunnen zien maar er komen altijd nieuwe producten uit bij elke fabrikant die in de regel beter zijn dus waarom zou dat nu anders zijn. Het is een commercieel bedrijf met aandeelhouders die hebben geïnvesteerd en die willen rendement zien op hun investeringen. Dat rendement betaalt de klant, dat is nou eenmaal hoe ons kapitalistische systeem werkt.

Verder biedt Devialet zoals eerder gezegd een upgradeprogramma aan zodat je van de D-Premier weer het nieuwe topmodel 240 kunt maken zodat de waarde enigszins behouden blijft. Bepaalde exclusieve opties zoals daisychaining voor bi-/triamping, dual mono, surround setups blijven voorbehouden aan dit topmodel. Dat dat voor de meesten onder ons hier overkill/overbodige opties zijn wil niet zeggen dat dat voor alle klanten van Devialet geldt. Ik "ken" de nodige gebruikers (online) die er wel twee hebben en dat gaf een significante performancewinst. Wat natuurlijk wel jammer is dat een aantal eigenaren, als ze vandaag de keus hadden kunnen maken tussen de drie modellen, ze mogelijk niet 't topmodel hadden gekozen en daarmee geld hadden bespaard.

Natuurlijk voelt 't absoluut wel wat zuur dat een instapmodel mogelijk dezelfde klankkwaliteit geeft als 't oude topmodel. Wellicht had ik ook liever heel egoïstisch gezien dat de D-Premier het exclusieve topmodel op alle fronten bleef maar aan de andere kant juich ik nieuwe productontwikkelingen ook toe en daarbij blijft 't nog even afwachten of de klankkwaliteit werkelijk minstens net zo goed is als van de D-Premier. Tot nog toe is dit alleen gemeld door een HiFi.nl artikel en is dit nog niet direct bevestigd. Ook de details van 't upgradeprogramma zijn nog niet bekend.

Overigens is BB&G nu Devialet dealer geworden omdat ze Art's Excellence hebben overgenomen en die laatste waren al dealer.

Deleted member

Quote from: S@m on May 13, 2013, 08:05:08
Haha, kom op Antoine jij weet best beter. Reviews zeggen iets over marketing strategie, niets over hoe goed of slecht iets is. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen kil of analytisch in het algemeen of Devialet in het bijzonder.

Standaard aluminiumhoedjes antwoord; zijn de reviews goed dan is 't vast niet eerlijk/berust op objectieve feiten. Dan is 't des te knapper dat 't een kleine startup lukt de hele HiFi wereld te manipuleren met hun slimme marketing en van China tot de VS goede reviews weet te regelen en er nog klanten zijn die 't ding kopen ook! En al die investeerders die in eerste instantie 1,8 miljoen en in een tweede ronde 15 miljoen euro hebben geïnvesteerd die investeren natuurlijk ook graag in "gebakken lucht" en marketing... ;D

Deleted member

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2013, 09:08:36
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er reviews van forumleden gaan komen die minder lyrisch zijn dan de bladen. Geen enkel apparaat is perfect, dus ook op de Devialet is wel iets aan te merken. De reacties op de mening van S@m vind ik wel opvallend, ik vraag me af of S@m de Devialet zelf heeft gehoord. Garmt noemde in het verleden ook een zekere "verstilling" als het ging om de Devialet. Voor sommige mensen komt de Devialet zo over. Voor anderen is de geluidsweergave van de Devialet juist prachtig en begrijpen ze niets van de verwijten met betrekking tot de door anderen gehoorde verstilling.

Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening, zeker als ze 't apparaat zelf hebben gehoord. En idd. zoals je zegt geen enkel apparaat is perfect voor iedereen. Garmt heeft die mening die jij noemt ook reeds herzien, vergeet ook niet dat de ontwikkelingen niet hebben stil gestaan. Bij elke (halfjaarlijkse) firmware update is 't ze gelukt de geluidskwaliteit e.d. verder te verbeteren, de D-Premier uit 2010 is niet meer dezelfde als nu in 2013.

Deleted member


Deleted member

QuoteThe interesting thing about this series is Devialet's claim that the sound quality of each model is the same -- the main differences are inputs, features, and power output (the model name indicates the specified power output per channel into 6 ohms). If true, this means that if a person doesn't need the power output and features of a 500 -- or a 240 or 170 for that matter -- they can enjoy the exact same sound quality with the 110 for a fraction of the price. Given the world-class sound quality that the D-Premier produced, that's not something that cost-conscious audiophiles should overlook. It's no wonder that Devialet's new slogan is, "One day, everyone will own a Devialet." If not everyone, certainly many more than before -- and to me, that is a very good thing.

http://www.soundstageglobal.com/index.php/shows-events/high-end-2013-munich-germany/137-high-end-2013-features/380-devialet-for-the-masses1

Deleted member


Charlemagne

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2013, 09:08:36
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er reviews van forumleden gaan komen die minder lyrisch zijn dan de bladen. Geen enkel apparaat is perfect, dus ook op de Devialet is wel iets aan te merken. De reacties op de mening van S@m vind ik wel opvallend, ik vraag me af of S@m de Devialet zelf heeft gehoord. Garmt noemde in het verleden ook een zekere "verstilling" als het ging om de Devialet. Voor sommige mensen komt de Devialet zo over. Voor anderen is de geluidsweergave van de Devialet juist prachtig en begrijpen ze niets van de verwijten met betrekking tot de door anderen gehoorde verstilling.

Ik behoor duidelijk tot de laatste categorie! Geniet dagelijks met volle teugen van de "gebakken lucht". De aanschaf van de D-Premier heb ik acht maanden geleden in mijn volle bewustzijn gedaan, na me goed te hebben georiënteerd in de high-end markt en na her en der zorgvuldig luisteren.

Voel ik me nu 'gepakt' door Devialet door de nieuwe ontwikkelingen? Neen! Ik weet dat technische ontwikkelingen niet stil staan en dat een dergelijke ontwikkeling "all in the game" is. Ik juich het juist toe dat een dergelijke topkwaliteit nu waarschijnlijk voor een breder publiek toegankelijk wordt.

Voor degenen die willen upgraden wordt een beschaafd aanbod gedaan. Keurig toch? Of dat de vele pegels waard is ga ik maar eens eerst rustig afwachten. Er liggen nog te veel vragen open op dit moment. Die € 3500 voorlopig mogen nog even verder 'ontwaarden' op mijn spaarrekening.

Ik heb grote bewondering voor de nieuwe impuls die Devialet geeft aan de ontwikkeling van geïntegreerde versterkers met alle functionaliteit aan boord. Dit product is gewoon revolutionair. Kortom echt 'Frans'. "Gebakken lucht" met een heerlijke stokbroodgeur!   ;)

(edit:typo)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: Antoine on May 13, 2013, 12:42:31
Voor de Frans sprekenden onder ons!  ;)



Ik spreek goed Frans en ik heb de hele presentatie afgeluisterd. Eigenlijk niets nieuws wat we al niet weten. Hij claimt duidelijk dat de 170 even goed klinkt als de 240. Over de 110 wordt die claim niet gedaan, maar zegt hij dat de digitale technologie voor een breder publiek toegankelijk wordt. Aan het eind zegt hij nog dat de nieuwe modellen op heel korte termijn worden uitgeleverd.

Mon nom est "Charlemagne"
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 13:26:22
Ik spreek goed Frans en ik heb de hele presentatie afgeluisterd. Eigenlijk niets nieuws wat we al niet weten. Hij claimt duidelijk dat de 170 even goed klinkt als de 240. Over de 110 wordt die claim niet gedaan, maar zegt hij dat de digitale technologie voor een breder publiek toegankelijk wordt. Aan het eind zegt hij nog dat de nieuwe modellen op heel korte termijn worden uitgeleverd.

Thanks!  :thumbs-up:

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 13:26:22
Mon nom est "Charlemagne"

:clapping:

Bas Akkerman

Quote from: Charlemagne on May 13, 2013, 13:07:19
Ik behoor duidelijk tot de laatste categorie! Geniet dagelijks met volle teugen van de "gebakken lucht". De aanschaf van de D-Premier heb ik acht maanden geleden in mijn volle bewustzijn gedaan, na me goed te hebben georiënteerd in de high-end markt en na her en der zorgvuldig luisteren.

Voel ik me nu 'gepakt' door Devialet door de nieuwe ontwikkelingen? Neen! Ik weet dat technische ontwikkelingen niet stil staan en dat een dergelijke ontwikkeling "all in the game" is. Ik juich het juist toe dat een dergelijke topkwaliteit nu waarschijnlijk voor een breder publiek toegankelijk wordt.

Voor degenen die willen upgraden wordt een beschaafd aanbod gedaan. Keurig toch? Of dat de vele pegels waard is ga ik maar eens eerst rustig afwachten. Er liggen nog te veel vragen open op dit moment. Die € 3500 voorlopig mogen nog even verder 'ontwaarden' op mijn spaarrekening.

Ik heb grote bewondering voor de nieuwe impuls die Devialet geeft aan de ontwikkeling van geïntegreerde versterkers met alle functionaliteit aan boord. Dit product is gewoon revolutionair. Kortom echt 'Frans'. "Gebakken lucht" met een heerlijke stokbroodgeur!   ;)

(edit:typo)
Oh, voor mij is de Devialet zeker geen gebakken lucht hoor! Van alle ervaringen zal vast het een en ander waar zijn. Het ging me er om dat ik de reacties op een minder positief tegengeluid opvallend defensief vond. Laat helder zijn dat ik eenzelfde verwondering heb als bij bijvoorbeeld de populariteit van Harbeth op dit forum, alsof daar alles perfect aan is.

Liever vertrouw ik op mijn eigen ervaring met een product, een recensie is voor mij niet anders dan een audiofiele horoscoop. In de toekomst wil ik zeker eens Devialet horen, net als dat ik die aandrang voel bij andere nog niet beluisterde apparatuur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten