Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

advr

Quote from: Charlemagne on May 11, 2013, 22:10:59
Dat is goed nieuws! Maar zou een firmware-update dan niet de hdmi-ingang uitschakelen? Dat mag Thierry Massoubre eerst wel eens uitleggen. Of zouden er voortaan twee configurators komen. Vragen, allemaal vragen!

Edit: typo

Het blijven Fransen natuurlijk... ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fred Mulder

Interessante reeks zeg, een passage op de website viel me op:

"Your sound, your Devialet

We aimed to offer the right Devialet for you, and dreamt up three models, which will match your usages and your budget. But no compromise whatsoever was accepted for sound quality. The ADH platform is absolutely identical for all Devialet units. One single sound."

Wanneer hiermee bedoeld wordt dat de 3 modellen qua klank gelijk zijn... (Dat zal toch niet  :notify:) Dan komt met de 110 top kwaliteit binnen handbereik! Kijkend naar de specificaties zijn de concessies beperkt. De 110 en 170 ontlopen elkaar tav muzikale componenten niet erg veel: andere dac, meer vermogen (en meer aansluitingen voor de 170), mijn luisterruimte is geen balzaal dus 110W zou voldoende moeten zijn, wat de DAC uitmaakt..? (Met 3 digitale aansluitingen moet ik net uitkomen)

Het is nu natuurlijk allemaal 'specificatie kijken'. Ik ben toch wel erg benieuwd naar de bevindingen van de eerste luistersessies.  ;D

Mvg, Fred

garmtz

Heb de 170 gehoord in München, maar de match met de gebruikte Magico Mini was belabberd: geen laag en weinig verfijning. Ik weet echter dat dit onder showcondities niets zegt.

Wij krijgen op termijn de verschillende modellen op proef en zullen hier rapport uitbrengen van de prestaties, ook tov de D-Premier.

Fred Mulder

Goed om te horen!
En gefeliciteerd met overname/samenwerking Art Excellence.

Mvg, Fred

Deleted member

Quote from: Charlemagne on May 11, 2013, 22:10:59
Dat is goed nieuws! Maar zou een firmware-update dan niet de hdmi-ingang uitschakelen? Dat mag Thierry Massoubre eerst wel eens uitleggen. Of zouden er voortaan twee configurators komen. Vragen, allemaal vragen!

Geen idee wat ze met HDMI gaan doen. Lijkt me niet dat ze de support zullen droppen want dan komen ze een eerdere belofte niet na. Waarschijnlijk kunnen ze straks 't hardwaremodel uitlezen uit je config en daar de configurator op aanpassen.

En yep, ook ik zit nog met een hoop vragen maar 't zal allemaal vanzelf duidelijk worden. Zo niet dan gaat Thierry het druk krijgen! ;)


@Fred, sterker nog, zelfs de DAC is gelijk in de drie modellen.  :) De ADC (die de analoge inputs omzet naar digitaal) is wel anders. Een goede vergelijking vindt je hier als je onderin op de oranje 'Complete specifications' knop drukt: http://en.devialet.com/which-devialet-for-me-en-us/

@Garmt, hmmm, dit is de derde keer dat ik lees dat 't niet goed klonk in deze demo! Ben ontzettend benieuwd naar de vergelijking(en) door jullie en ongetwijfeld vele anderen die ze gaan testen.  :)


Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jvanhambelgium

Quote from: tomvbugg on May 10, 2013, 21:07:08
Voor minder dan de helft van de prijs opeens dezelfde geluidskwaliteit dan de originele versie lijkt me nogal ongeloofwaardig en frustrerend voor de eerste kopers.

Tja, early-adopters betalen altijd de volle prijs niet ?
Als ik zo de prijsverschillen zie tov de verschillen in vermogen is dat ook wel raar .. (goede) Class-D hoeft niet zo duur te zijn eigenlijk  :D
In dat segment van de 4K kunnen ze wel eens héél wat meer potentiele klantjes over stag laten gaan...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

S@m


Fred Mulder

Quote from: Antoine on May 11, 2013, 22:54:02

@Fred, sterker nog, zelfs de DAC is gelijk in de drie modellen.  :) De ADC (die de analoge inputs omzet naar digitaal) is wel anders. Een goede vergelijking vindt je hier als je onderin op de oranje 'Complete specifications' knop drukt: http://en.devialet.com/which-devialet-for-me-en-us/

Dank je wel Antoine, inderdaad, het is de ADC!! Ik moet nog even wennen aan de dubbele omzettingen in een apparaat.. Als ik het goed heb is de ADC voor de ene phono ingang bestemd, deze is gelukkig minder interessant voor me. Dan zou alleen het versterker gedeelte nog verschil uitmaken, niet onbelangrijk, maar fingers crossed. Laat de eerste luisterbevindingen buiten de show maar doorkomen  :coffee:  ;)

garmtz

Het slechte geluid lag echt aan de akoestiek, Magico's (die misschien wel compleet oningespeeld waren) of de combinatie Magico/Devialet (EN het feit dat Magico echt niet mijn sound is). Vorig jaar klonk het met de Wilson Audio Sophia 3 prachtig.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 09:42:22
Het slechte geluid lag echt aan de akoestiek, Magico's (die misschien wel compleet oningespeeld waren) of de combinatie Magico/Devialet (EN het feit dat Magico echt niet mijn sound is). Vorig jaar klonk het met de Wilson Audio Sophia 3 prachtig.
Wanneer kan ik in gaan plannen voor een showdag met Devialet en Wilson Audio in Hilversum dan wel Zevenbergen? ;D

Naar jullie zin daar?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Beetje boter na de vis nu maar goed!  :) Uit HiFiNews juni 2013 issue:


Charlemagne

Quote from: Fred Mulder on May 12, 2013, 09:07:32
Dank je wel Antoine, inderdaad, het is de ADC!! Ik moet nog even wennen aan de dubbele omzettingen in een apparaat.. Als ik het goed heb is de ADC voor de ene phono ingang bestemd, deze is gelukkig minder interessant voor me. Dan zou alleen het versterker gedeelte nog verschil uitmaken, niet onbelangrijk, maar fingers crossed. Laat de eerste luisterbevindingen buiten de show maar doorkomen  :coffee:  ;)

Het is de ADC, maar inderdaad vooral de eindversterking, de power daarvan en waarschijnlijk toch ook de kwaliteit daarvan.

De 110 heeft:
QuoteLow Power D-Amp with 1 transformer and 4 inductances per channel
De 170 en 240 hebben:
QuoteHigh Power D-Amp with 3 transformers and 12 inductances per channel
Je mag toch verwachten dat daar een kwalitatief verschil in zit. Het topmodel heeft daarnaast nog de mogelijkheid voor bijzondere configuraties, zoals daisychainen en dual mono etc.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Martin!!!

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 09:42:22
Het slechte geluid lag echt aan de akoestiek, Magico's (die misschien wel compleet oningespeeld waren) of de combinatie Magico/Devialet (EN het feit dat Magico echt niet mijn sound is). Vorig jaar klonk het met de Wilson Audio Sophia 3 prachtig.

Behoorlijk suf omdat dan zo te presenteren zeg.............  :withstupid:
mainly British stuff

S@m

Quote from: Martin!!! on May 12, 2013, 13:44:59
Behoorlijk suf omdat dan zo te presenteren zeg.............  :withstupid:

Ik denk niet dat het slecht heeft geklonken. Waarschijnlijk is het niet Garmt zijn smaak geweest... ;D ;)

garmtz

Quote from: S@m on May 12, 2013, 14:23:08
Ik denk niet dat het slecht heeft geklonken. Waarschijnlijk is het niet Garmt zijn smaak geweest... ;D ;)

Nee, het was echt gewoon matig. Als je dat mooi vond, heb je geen idee van goed geluid...

S@m

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 14:45:57
Nee, het was echt gewoon matig. Als je dat mooi vond, heb je geen idee van goed geluid...

Als ik het goed begrijp heb jij Harbeth M30 (verbeterde versie) toch?  Luister je dan vooral naar écht goed geluid in je winkel?

S@m

Bovenstaande is een geintje, maar wel met een bepaalde ondertoon. De Harbeth's zijn erg vriendelijke luidsprekers en als je daarvan houdt (en dat doe je anders zou je wat anders thuis hebben staan) dan kan ik begrijpen dat je het karakter van Magico niet geweldig vindt.

En zeker icm de toch wat analytische/kille Devialet. Dat een Devialet met Wilson prettiger klinkt kan ik me voorstellen, een Wilson heeft een ander karakter dan Magico en komt wat beleving betreft enigzins in de richting van Harbeth.

Ik denk dat je Harbeth met Devialet ook lekker vind klinken.

garmtz

Ik hoor enorm veel speakers, ook speakers die wij NIET zelf verkopen. Ik ken mooie Magico's en heb respect voor wat ze doen, maar wat er hier te horen was, was gewoon slecht. Nogmaals, waarschijnlijk ligt het niet aan de individuele producten, maar aan andere factoren als acoustic, inspelen, match, kabels... ALLES kan uitmaken.

En een Wilson lijken op een Harbeth??

S@m

Goed lezen Garmt, ik heb iets anders geschreven dan dat jij in je laatste regel doet voorkomen  ;)

garmtz

Quote from: S@m on May 12, 2013, 16:01:32
Goed lezen Garmt, ik heb iets anders geschreven dan dat jij in je laatste regel doet voorkomen  ;)

Nee hoor, jij suggereert dat ze allebei vergevingsgezind zijn... Dat is een Wilson Audio echter allerminst...

S@m

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 16:40:14
Nee hoor, jij suggereert dat ze allebei vergevingsgezind zijn... Dat is een Wilson Audio echter allerminst...

Dat schrijf ik nergens.

Ik heb dit geschreven: "... en komt wat beleving betreft enigzins in de richting van Harbeth"

Ongetwijfeld ook weer afhankelijk van software, bron, versterking en akoestiek. Maar ik heb ze meerdere malen naast elkaar gehad en da's mijn ervaring  ;)

garmtz

O.k. Laat ik het open stellen: in welke zin vind jij dat de beleving van beide merken enigszins overeenkomt?

En als de BELEVING van een speaker overeenkomt, wil dat zeker niet zeggen dat ze ook synergetisch samengaan met dezelfde versterking...

S@m

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 17:43:07
O.k. Laat ik het open stellen: in welke zin vind jij dat de beleving van beide merken enigszins overeenkomt?

Daar heb ik helemaal geen zin in. Jij hebt toch jouw waarheid en ik de mijne.

QuoteEn als de BELEVING van een speaker overeenkomt, wil dat zeker niet zeggen dat ze ook synergetisch samengaan met dezelfde versterking...

Zoals ik reeds aangaf:

Quote from: S@m on May 12, 2013, 17:06:06
Ongetwijfeld ook weer afhankelijk van software, bron, versterking en akoestiek. Maar ik heb ze meerdere malen naast elkaar gehad en da's mijn ervaring  ;)

Veel luisterplezier... :smile: