Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

weust

Quote from: Bas Akkerman on May  9, 2013, 21:40:22
Het is voor mij nog wel veilig om in een straal van 10 km van jou te wonen weust...? :blink:

Zo lang jij mij niet laat hobby'en aan jouw computer... Op zich wel dan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on May  9, 2013, 21:41:16
Zo lang jij mij niet laat hobby'en aan jouw computer... Op zich wel dan.
K*t, moet ik die NAS zelf in elkaar gaan vogelen. Dat is voor het Westland weer geen goed nieuws...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Quote from: Bas Akkerman on May  9, 2013, 21:47:13
K*t, moet ik die NAS zelf in elkaar gaan vogelen. Dat is voor het Westland weer geen goed nieuws...

Westland?
En aan je NAS zal ik niet zo snel knooien ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on May  9, 2013, 21:48:21
Westland?
En aan je NAS zal ik niet zo snel knooien ;)
Aangezien ik met de meest simpele stekkers als kortsluiting veroorzaak, denk ik dat het Westland bij een NAS wel even stil ligt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Quote from: Bas Akkerman on May  9, 2013, 21:57:58
Aangezien ik met de meest simpele stekkers als kortsluiting veroorzaak, denk ik dat het Westland bij een NAS wel even stil ligt.

Point taken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 21:03:09
Precies, de rest is complete onzin.

Sorry hoor, ik verwoorde slechts wat ik van een dealer had gehoord
mainly British stuff

Deleted member

Quote from: Martin!!! on May  9, 2013, 22:21:53
Sorry hoor, ik verwoorde slechts wat ik van een dealer had gehoord

Ja maar daarmee is 't toch echt niet minder onzin! ;) Nee joh, ik zei 't wellicht wat bot, maar bedoelde gewoon dat die info niet klopte. :)

Martin!!!

Quote from: Antoine on May 10, 2013, 00:54:48
Ja maar daarmee is 't toch echt niet minder onzin! ;) Nee joh, ik zei 't wellicht wat bot, maar bedoelde gewoon dat die info niet klopte. :)

:)

Toch blijf ik het jammer vinden, met een videostreaming oplossing was het echt all-in-one geweest!
mainly British stuff

weust

Antoine, Martin!!! heeft het verkeerd begrepen destijds.
Dat is alles.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

tomvbugg

Maar de vraag is toch vooral hoe klinken de nieuwe toestellen tegenover de originele?

Is daar al iets van bekend?  :)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

-V-

Volgens de contactpersoon op de beurs , klinken alle nieuwe modellen beter dan het origineel ... Er werd echter enkel een 170W exemplaar gedemonstreerd ... Dus ik moet hem wel geloven :)
Het gamma begint nu op 4990 € dacht ik ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

eddy135

Quote from: -V- on May 10, 2013, 14:38:03
Volgens de contactpersoon op de beurs , klinken alle nieuwe modellen beter dan het origineel ...

Ja, die is lekker betrouwbaar... :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Zelfs al zijn ze gelijkwaardig tov de Mk1 is het een fantastisch mooi product voor dit geld. :music:
Volg het met aandacht. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

-V-

Waarmee hij dus bedoelde , dat ze allemaal op identieke verbeterde software draaien tov. Het origineel ... Maar gehoord heb ik maar 1 😊
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Pjotr27

Quote from: tomvbugg on May 10, 2013, 13:51:21
Maar de vraag is toch vooral hoe klinken de nieuwe toestellen tegenover de originele?

Is daar al iets van bekend?  :)

Op alpha-audio.nl vonden ze de Devialet in München niet goed klinken.... Ruw en ze hadden het weleens veel beter gehoord... Afwachten dus maar..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tomvbugg

Tja zal er inderdaad er zelf best eens gaan naar luisteren. Wie geeft er eerst een demo?  O0
Voor minder dan de helft van de prijs opeens dezelfde geluidskwaliteit dan de originele versie lijkt me nogal ongeloofwaardig en frustrerend voor de eerste kopers.
Dicht bij komen dat geloof ik nog wel maar volgens hen zelfs nog beter ?  :o

Beter wat afwachten.  :-X Hmm maar dat is juist het moeilijke gedeelte in onze hobby zeker  :hmmm:

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Charlemagne

Hier een zeer uitgebreid fotoverslag van de Highend Show in München. Iets voor het midden van de zeer lange pagina een uitgebreide fotoreeks over de presentatie van de nieuwe Devialets:

http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?6809

Hier vast een plaatje:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Quote from: tomvbugg on May 10, 2013, 21:07:08
Tja zal er inderdaad er zelf best eens gaan naar luisteren. Wie geeft er eerst een demo?  O0
Voor minder dan de helft van de prijs opeens dezelfde geluidskwaliteit dan de originele versie lijkt me nogal ongeloofwaardig en frustrerend voor de eerste kopers.
Dicht bij komen dat geloof ik nog wel maar volgens hen zelfs nog beter ?  :o

Beter wat afwachten.  :-X Hmm maar dat is juist het moeilijke gedeelte in onze hobby zeker  :hmmm:

Voor de huidige eigenaars is 't wellicht inderdaad even slikken (moest ik ook) maar Devialet zegt richting die mensen niet zoiets als "we hebben een nieuw model en je oude model is "obsolete" koop de nieuwe maar". Er komt keurig een upgrade programma. Wat ik verwacht is dat ze de upgradeprijzen gaan laten afhangen van de aankoopdatum van de D-Premier. Op de website staan de upgrades ook al aangekondigd met de maximale prijzen ("less than"). http://en.devialet.com/blog-en-us/d-premier-range.-my-devialet-forever./ Wat mensen ook niet moeten vergeten is dat de 240 duurder is geworden t.o.v. de D-Premier dus dat verschil in prijs kan van de upgrade in feite worden afgetrokken.

Voor mensen die nieuw in markt zijn maakt Devialet 't mijns inziens heel erg aantrekkelijk nu, zeker nu tot 30-9 de streamerfunctionaliteit gratis is. Natuurlijk is 't afwachten of de techneuten van Devialet het gelukt is om de nieuwe modellen werkelijk beter te laten -klinken- dan de huidige D-Premier maar de centrale baanbrekende techniek, de hybride ADH core is ongewijzigd en wordt zonder die te verkreupelen ingezet in ook 't instapmodel. Wellicht is 't zelfs zo dat de verschillen (uitgezonder de in- en uitgangen) alleen maar softwarematig (begrensd vermogen) zijn. Onderdelen als de voeding, moederbord en digitale insteekkaarten lijken identiek gedeeld te worden door alle modellen. Het is even wachten tot ze 'in het wild' te vinden zijn en worden opengeschroefd.  :)

Als m'n vragen voor die tijd nog niet beantwoord zijn ga ik ook bij Chattelin langs als de mannen van Devialet daar zijn. Ben erg benieuwd naar alle details!  :)

Deleted member

Van de Facebook pagina van Devialet (vandaag) :pompom:

QuoteAir2 and V6 of our firmware will work just as well on D-Premier. Both will be available within a week max.

Charlemagne

Dat is goed nieuws! Maar zou een firmware-update dan niet de hdmi-ingang uitschakelen? Dat mag Thierry Massoubre eerst wel eens uitleggen. Of zouden er voortaan twee configurators komen. Vragen, allemaal vragen!

Edit: typo
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■