Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Invader

Dat zou inderdaad mooi zijn. Early adopers willen toch bij de tijd blijven, nietwaar  ;)
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack


Deleted member

Quote from: Invader on May  9, 2013, 15:08:59
Dat zou inderdaad mooi zijn. Early adopers willen toch bij de tijd blijven, nietwaar  ;)

Dat zeker, en 't idee dat de 110 beter klinkt is natuurlijk onverteerbaar!  :D ;) Al moeten we natuurlijk maar afwachten in hoeverre hier een marketingman spreekt en hoe 't zich in de praktijk bewijst. Ik zal zelf in elk geval niet in de eerste week m'n Devialet opsturen en minstens de eerste berichten/ervaringen afwachten.  :)

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted member

Zeker, en als dan zoals gezegd de 110 beter klinkt dan 't huidige D-Premier model dan ga je voor die 5000 euro echt niets beters vinden en dan heb je naast de versterker nog een top klasse streamer ook!  :o

Kerkhoffd

Ik ga bij deze bedragen ook alvast maar eens sparen. De d-premier lag echt buiten bereik.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on May  9, 2013, 15:36:03
Wel mooi dat er nu ook wat 'instapmoddelen' zijn.........
Wat dat betreft slimme marketing. Eerst een apparaat introduceren dat voor veel mensen (net) boven budget is, maar waar men wel verlangend naar kijkt. Vervolgens nieuwe, goedkopere versies introduceren, waardoor die mensen ineens wel over een Devialet kunnen beschikken.

De discussie over hoe de verschillende versies zich tot elkaar zullen verhouden, zal in dit topic hoogstwaarschijnlijk onderwerp van gesprek worden in lijn met bijvoorbeeld Linn en Naim. Genoeg leesvoer dus de komende tijd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Voor de geïnteresseerden, er staat nog een Devialet 'old style' te koop op HiFi.nl voor 8750. Hopelijk weten we straks of deze met de nieuwe updates weer een aantal jaren als nieuw meekan! :)

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/157961/Te-koop-Devialet-D-Premier.html

S@m

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 15:53:00
Voor de geïnteresseerden, er staat nog een Devialet 'old style' te koop op HiFi.nl voor 8750. Hopelijk weten we straks of deze met de nieuwe updates weer een aantal jaren als nieuw meekan! :)

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/157961/Te-koop-Devialet-D-Premier.html

Als er idd grote aantallen verkocht zijn - zoals eerder te lezen was -  dan zullen er nog veel volgen denk ik.


Die Fransen zullen de nieuwe produkten waarschijnlijk net iets anders gemaakt hebben zodat het voor huidige Devialet bezitters ook aantrekkelijk is een nieuwe te kopen.

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Deleted member

Quote from: S@m on May  9, 2013, 15:57:10
Als er idd grote aantallen verkocht zijn - zoals eerder te lezen was -  dan zullen er nog veel volgen denk ik.


Die Fransen zullen de nieuwe produkten waarschijnlijk net iets anders gemaakt hebben zodat het voor huidige Devialet bezitters ook aantrekkelijk is een nieuwe te kopen.

Te snelle conclusie want 't zal afhangen van 't upgradeaanbod.

Jumping Jack

De dealer waar ik mijn SuperUniti heb gekocht, heeft ook Devialet. Een vergelijkende test dringt zich op (en hij heeft zelfs sinds kort ook pmc in zijn aanbod, ideaal dus)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Invader

http://www.hifi-studio.at/hifi-und-high-end/vollverstaerker/devialet-240.html

Daar lees ik dat waarschijnlijk rond de herfst er een update komt voor de oer D-Premier om 'm op het niveau van de 240 te krijgen :D
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Bas Akkerman

Quote from: Invader on May  9, 2013, 16:16:28
http://www.hifi-studio.at/hifi-und-high-end/vollverstaerker/devialet-240.html

Daar lees ik dat waarschijnlijk rond de herfst er een update komt voor de oer D-Premier om 'm op het niveau van de 240 te krijgen :D
Zoals ik het begrijp, zijn de oer D-Premier en de 240 één en dezelfde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Invader

Bas: dat dacht ik aanvankelijk ook, maar het lijkt er toch op dat er hardware gewijzigd is. Power supply e.d. en natuurlijk de USB/Ethernet aansluitingen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Hier ook nog niet online en ook niet via een aantal free proxy's die ik heb geprobeerd. Het lijkt er op dat ze hun DNS servers niet vooraf hebben aangepast voor en.devialet.com... (prutsers! :D)

Martin!!!

Quote from: Invader on May  9, 2013, 16:25:30
Bas: dat dacht ik aanvankelijk ook, maar het lijkt er toch op dat er hardware gewijzigd is. Power supply e.d. en natuurlijk de USB/Ethernet aansluitingen.

Dat is balen voor de oer D-premier eigenaren........ of zal ook de hardware met de in de herfst verwachte update op hetzelfde niveau gebracht kunnen worden....
mainly British stuff

Kerkhoffd

Ligt er weer uit. Heb even kort kunnen kijken en er is een mooie vergelijking te maken tussen de nieuwe modellen. De 110 lijkt iets andere hardware/chipsets? te hebben. De 170 en 240 lijken grotendeels identiek, op de sub uitgang na.

Ook staat er als kleur dark chrome. Hoop wel dat de gewone chrome versie nog leverbaar blijft.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bas Akkerman

Quote from: Invader on May  9, 2013, 16:25:30
Bas: dat dacht ik aanvankelijk ook, maar het lijkt er toch op dat er hardware gewijzigd is. Power supply e.d. en natuurlijk de USB/Ethernet aansluitingen.
Ja, inderdaad. Dan zou de oer D-Premier de 240 worden indien de eigenaar die upgrades aan de oer D-Premier toevoegt. Toch? :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Klopt Bas, volgens de link van Invader is dat het geval. En als Devialet nou nog even opschiet met die site van ze dan weten we 't hopelijk snel zeker!  :)


QuoteFür alle die bereits stolze Devialet D-Premier Besitzer sind - es wird voraussichtlich ab Herbst 2013 ein Update angeboten, um den D-Premier auf den technischen Stand des Devialet 240 zu bringen!

Detailinformationen folgen!

Bas Akkerman

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 16:42:00
Klopt Bas, volgens de link van Invader is dat het geval. En als Devialet nou nog even opschiet met die site van ze dan weten we 't hopelijk snel zeker!  :)
Als we nou eens niet met zijn allen steeds naar die site gaan om te kijken of ie het al doet...
*Sluit zelf de site nu ook maar eventjes...* ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten