Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: Antoine on May  8, 2013, 08:58:26
@Charlemagne, ik heb er ook nog eentje, een review van deze maand door Positive Feedback: http://www.positive-feedback.com/Issue67/devialet_dpremier.htm  :)

@Antoine: inderdaad een heel fraaie review van een kenner die het apparaat al twee jaar heeft staan.

Hij verwoordt het prachtig en dat is precies zoals ik thuis de Devialet ook beleef als - vooral klassieke - muziekliefhebber die ook veel naar het concertgebouw gaat:

QuoteWhen we are in a concert hall listening to a performance and the music gets to be really dynamic and intricate, thoughts about clarity or purity of sound are just not there. It is taken for granted that this is how things are; it's live, it's unamplified, it's something that is to be expected. It is a reality. It all adds to the drama and expression of the music, but not because it is really pure or clean.

Well, listening to music with the D-Premier is very reminiscent of these types of presentations of purity and seemingly effortless clarity. If the recording captured that intangible "it", the D-Premier was there to recreate it. It was that same effortlessness and, yes, simplicity, that allows it to replicate the dynamic and harmonic complexities with an ease reminiscent of the live event.

"Ik ben blij man...."  :inlove:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Ze zijn lekker aan 't shoppen in China die gasten van Devialet.  :D Compleet zinloze info voor hier maar 't geeft wel wat weg van hun plannen, al kan je er nog alle kanten mee op.  ;) Wat copy-pastes van Alibaba.com, toevallig gevonden via Google:



---
802.11 a/b/g/n wireless Lan module with RT3572 chipset urgent

    Quantity Required: 50000 Pieces
    Date Posted: 2013-04-06
    Expiration Time: 2013-05-06

Expired RFQ

The RFQ has expired. Search related RFQs.
Buyer profile

View this buyer's contact information please Sign in now !
RFQ Details

Detailed Description
am engineer at Devialet, a French company that designs hi-end audio systems.Our WiFi requirements are dual band, both 2.4GHz and 5GHz, both AP and STA
mode and Linux support (Linux driver available).We wold like to have a price quoting on proposed modules.
Expected order volume is 50k to 100k units.Best regards,Drasko DRASKOVICEmbedded Software Engineerwww.devialet.com+33.6.73.48.77.50
---


Buying Request (Integrated Circuits)WM8650

A buyer from France posted this Buying Request on Alibaba.com on 10/04/2013

Quantity Required:10000 Pieces

Detailed Specification:
Hello,I am engineer at Devialet, a French company that designs hi-end audio systems.We are looking for an ARM based module for our new product, and your company offer has drown ourattention.We wold like to have a price quoting on WM8650 chip.
Expected ord...

---


jorjin Bluetooth module Wifi module WG7550 urgent

    Quantity Required: 10000 Pieces
    Date Posted: 2013-04-08
    Expiration Time: 2013-05-08

Expired RFQ

The RFQ has expired. Search related RFQs.
Buyer profile

View this buyer's contact information please Sign in now !
RFQ Details

Detailed Description
Hello,I am engineer at Devialet, a French company that designs hi-end audio systems.We are looking for WiFi module for our new product, and your companyoffer has drown ourattention.In particular, we are looking at WG7550 or similar module( the way to connect your modules to dual band WiFi.Our WiFi requirements are dual band, both 2.4GHz and 5GHz, both AP and STAmode and Linux support (Linux driver available).We wold like to have a price quoting on proposed modules.Expected order quantity is 10000 to 50000 units.Best regards,Drasko DRASKOVICEmbedded Software Engineerwww.devialet.com | Wireless High End Audio Systems---------------------------------------------------------------------------------+33.6.73.48.77.50 | 126, RUE RAUMUR 75002 PARIS

---


Laptop Wifi adapter RT3572 RT3050 RT3070 RT3072 RT3052 RT3072 RT5370 Ralink urgent

    Quantity Required: 10000 Sets
    Date Posted: 2013-04-07
    Expiration Time: 2013-05-07

Expired RFQ

The RFQ has expired. Search related RFQs.
Buyer profile

View this buyer's contact information please Sign in now !
RFQ Details

Detailed Description
am engineer at Devialet, a French company that designs hi-end audio systems.We are looking for a WiFi module for our new product, and your company offer has drown ourattention. Any module that can support our requirements is interesting for us.Our WiFi requirements are dual band, both 2.4GHz and 5GHz, both AP and STAmode and Linux support (Linux driver available).We wold like to have a price quoting on proposed modules.
Expected order quantity is 10000 unitsBest regards,
---


Kerkhoffd

In München is vanochtend een complete range (nieuwe) Devialet producten geïntroduceerd.
Instap met 110 watt vanaf een kleine €5000, daarna 170 watt voor iets minder dan €7000, gevolgd door de de oude Devialet D-Premier die nu 240 gaat heten en een dual mono-block uitvoering voor 500 watt (€22.000).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Deleted member

Het eerste nieuws druppelt idd. al naar buiten, ook HiFi.nl besteedt er al aandacht aan met foto's: http://www.hifi.nl/artikel/20541/One-day-everyone-will-own-a-Devialet.html

Ben zeer benieuwd naar alle details!



LOL  :D


Deleted member

#380
Oh yeah!!!!!!  :clapping: :clapping: De virtual soundcard optie waarvan ik hoopte dat die er zou komen komt er ook, dit gaat enórm veel nieuwe mogelijkheden creeren!! In theorie kun je hiermee dus alles afspelen dat je op een computer ook kunt (van Spotify tot Youtube etc.) en ook roomcorrectieprogramma's als Dirac etc. in gaan zetten.

Ik hoop dat de nieuwe software vandaag al beschikbaar komt (voor ook de originele D-Premier), heb een lekker lang weekend om te spelen namelijk!  :D

Ook ben ik erg benieuwd naar de upgrade mogelijkheden en -kosten van de nieuwe circuitboards (V5) voor 't huidige model. Devialet kennende zullen ze daar voor de early adopters genereus zijn. (hoop ik tenminste! ;))

garmtz

Te gek! Wij zijn inmiddels ook Devialet dealer geworden (via de merger met art's Excellence), dus ben benieuwd naar de nieuwe producten! We gaan morgen naar High End Munchen, dus zal daar even spieken... :)

http://www.beterbeeldengeluid.nl/producten/stereo/stereo-electronica/devialet

Deleted member

Cool! O0 Dat nieuws had ik nog even gemist, maar bij deze dan alsnog van harte gefeliciteerd Garmt (en Bjorn)!  :pompom:

Veel plezier ook morgen in Munchen!  :)

Deleted member

Trouwens goed dat jullie nu dealer zijn geworden want ik ben bang dat ze bij Linn en NAIM 't nu best warm gaan krijgen met deze nieuwe modellen met lagere prijzen. De concurrentie rukt op!  ;)

garmtz

Op de website telt men af... :)


garmtz

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 13:52:40
Trouwens goed dat jullie nu dealer zijn geworden want ik ben bang dat ze bij Linn en NAIM 't nu best warm gaan krijgen met deze nieuwe modellen met lagere prijzen. De concurrentie rukt op!  ;)

Ik heb altijd een warm hart gehad bij het merk, maar nu gaan we ons er eens echt in verdiepen... Dat betekent ook alle kennis opdoen en alle mogelijkheden vol benutten. Zin in! :)  De prijzen zijn inderdaad erg mooi.

S@m

Quote from: garmtz on May  9, 2013, 13:55:09
Ik heb altijd een warm hart gehad bij het merk, maar nu gaan we ons er eens echt in verdiepen... Dat betekent ook alle kennis opdoen en alle mogelijkheden vol benutten. Zin in! :)  De prijzen zijn inderdaad erg mooi.

Quote from: garmtz on November 25, 2012, 21:32:58
Nee, maar dat is ook precies de twijfel met dit product (anders waren we nu al dealer). Ik vind dat werkelijk bijna alles klopt aan het ding, zeker ook de prijs. Echter, in een vergelijk vond ik toch dat het op hifi-aspecten helemaal top was ('Hij klinkt mooi'), maar ik mis een laatste stukje bezieling in het geluid. Dat is voor ons altijd de reservering geweest. Misschien is het echter wel teveel gevraagd voor een product dat verder gewoon op al de juiste knoppen drukt?

Denk je nu wel dat stukje bezieling te kunnen vinden?

garmtz

Quote from: S@m on May  9, 2013, 14:00:17
Denk je nu wel dat stukje bezieling te kunnen vinden?

Ik weet het niet... Zoals al eerder gezegd, hebben wij een vroege versie gehoord en het kan veranderd zijn. Misschien heeft het nog steeds niet de bezieling die ik zelf er in zou willen hebben (ik vind de 'tune' minstens zo belangrijk als 'het geluid' en de Devialet(s) zullen ook via een 'tune dem' worden beoordeeld), maar daar hebben we Linn en Naim al voor... :)   Het merk is nu gewoon te interessant om te negeren en geen merk is in alles perfect. Devialet komt wel dichtbij...


garmtz

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 14:11:48
Even Garmt een beetje "helpen": http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128497.msg2304625#msg2304625  ;)

Hahaha! Dat was inderdaad het geval in die demo, maar ik weet het pas zeker bij een 'head-to-head' vergelijk.

Jumping Jack

Dit wordt idd een zeer waardige uitdager voor naim en linn! En een interne phono, Hmmm...  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

@Garmt, begrijp ik volledig en je verwoordt het perfect natuurlijk; geen enkel merk/apparaat is in de regel in alles het beste/perfect dus een vergelijking is hoe dan ook waardevol. En zeker nu Devialet, naast Linn en NAIM, ook in jullie leveringsprogramma zit ben ik zeer benieuwd hoe e.e.a. in jouw/jullie ogen vergelijkt!  :)

garmtz

Quote from: Antoine on May  9, 2013, 14:25:06
En zeker nu Devialet, naast Linn en NAIM, ook in jullie leveringsprogramma zit ben ik zeer benieuwd hoe e.e.a. in jouw/jullie ogen vergelijkt!  :)

Ik ook... :)  En zoals altijd, zullen we daar altijd eerlijk over rapporteren... ;)

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on May  9, 2013, 14:03:16
Ik weet het niet... Zoals al eerder gezegd, hebben wij een vroege versie gehoord en het kan veranderd zijn. Misschien heeft het nog steeds niet de bezieling die ik zelf er in zou willen hebben (ik vind de 'tune' minstens zo belangrijk als 'het geluid' en de Devialet(s) zullen ook via een 'tune dem' worden beoordeeld), maar daar hebben we Linn en Naim al voor... :)   Het merk is nu gewoon te interessant om te negeren en geen merk is in alles perfect. Devialet komt wel dichtbij...
Ik had de term nog nooit gehoord, maar het levert wel interessant leesvoer op!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Invader

Veeettt!!!! Dit wordt smullen  :headbanging:

Ben alleen benieuwd naar de opmerking in het hifi.nl artikel "Zonder concessies te doen aan de geluidskwaliteit. Sterker, de 110 klinkt beter dan de oude D-Premier."

Is dit bedoeld als de "oude" D-Premier zonder alle updates van de laatste jaren? Of qua hardware? In dat laatste geval zou je denken dat de 240 ook een compleet nieuw model is, los van de USB en ethernet aansluitingen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

garmtz

Van wat ik begrijp, heeft/krijgt de 240/D-Premier nieuwe hardware.

Deleted member

#398
Ik vroeg me 't zelfde af, wat ik denk is dat ze de huidige D-Premier ook voorzien van de genoemde V5 circuitboards en daarmee de 240 weer een streep voor krijgt op de 110 (de huidige D-Premier heeft V4 circuitboards).

Sowieso zal die nieuwe 240 inderdaad intern wijzigen omdat het HDMI board vervangen wordt door een board met Ethernet en USB. Hier komen volgens de Duitser die ik eerder quote ook upgrades voor zodat jij en ik en rest van de early adopters ook kunnen  meeprofiteren. Hij noemde prijzen vanaf de 400 euro en dat zou zeer schappelijk zijn naar mijn mening. Maar 't is even afwachten of dat alleen 't HDMI board voor 't USB/Ethernet board vervangt en/of wat de kosten zijn als je ook de rest (of delen) van de circuitboards zou laten vervangen.

Aangaande de WiFi zag ik (zie de copy-pastes van Alibaba) dat de nieuwe WiFi module waarschijnlijk dual band wordt dus ook de 5GHz band gaat ondersteunen. En al heb ik met m'n nieuwe router dicht bij de Devialet geen tot weinig issues meer, de 5GHz band is bij mij in de buurt nog praktisch leeg dus ook dat zou interessant zijn om de zo nu en dan toch nog optredende glitches op te lossen.

Hopelijk weten we over een klein uurtje alles! :)

Deleted member

#399
Deze foto is iets beter leesbaar: