Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

weust

Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Devialet komt 24/25/26 mei naar Nederland bij Chattelin voor de presentatie van het nieuwe product.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pjotr27

Quote from: weust on May  7, 2013, 14:45:43
Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Devialet komt 24/25/26 mei naar Nederland bij Chattelin voor de presentatie van het nieuwe product.

Een nieuwe versie met een " normaal " prijskaartje? ( eerst cijfer van de huidige prijs vervalt?)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Een badkamer-model dat ook onder de douche kan/mag en dat de vorm heeft van een badeend, maar ik heb het ook maar van horen zeggen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

#356
Of misschien worden de geruchten toch realiteit.

De Devialet is eigenlijk een UFO incognito en over enkele dagen blijken er buitenaardse mannetjes in te zitten die de wereld trachten over te nemen...











weust

Quote from: Pjotr27 on May  7, 2013, 15:35:47
Een nieuwe versie met een " normaal " prijskaartje? ( eerst cijfer van de huidige prijs vervalt?)

Wat denk je zelf met alles wat ze er in stoppen, en hoe ze het ontworpen hebben?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Quote from: weust on May  7, 2013, 17:07:46
Wat denk je zelf met alles wat ze er in stoppen, en hoe ze het ontworpen hebben?

Kom op Weust, zelfs jij weet beter... ;)

weust

12.000 Euro is veel geld, maar als je kijkt wat er allemaal in zit vind ik het een prima bedrag.
Dat jullie twee het daar niet mee eens zijn lig ik niet wakker van.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pjotr27

Quote from: weust on May  7, 2013, 17:34:42
12.000 Euro is veel geld, maar als je kijkt wat er allemaal in zit vind ik het een prima bedrag.
Dat jullie twee het daar niet mee eens zijn lig ik niet wakker van.

Ho ho dat schrijf ik niet, ik weet alleen dat heel vaak na een topmodel er goedkopere versies komen. Die profiteren van de ontwikkelingskosten die al terugverdiend zijn. Verder kan je vaak goedkopere producties ontwikkelen omdat je grotere aantallen kan afnemen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

S@m

Quote from: Pjotr27 on May  7, 2013, 18:42:46
Ho ho dat schrijf ik niet, ik weet alleen dat heel vaak na een topmodel er goedkopere versies komen. Die profiteren van de ontwikkelingskosten die al terugverdiend zijn. Verder kan je vaak goedkopere producties ontwikkelen omdat je grotere aantallen kan afnemen.

Dus eigenlijk zeg je het wel  ;D  ;)

weust

Ik ben altijd wel van de nieuwe dingen meteen kopen.
Dus ontwikkeldsten die wel of niet terug verdient worden zodat er een goedkoper model uit kan kopen, boeit mij niet.
Als er een opvolger komt zal ik toch voor het meest uitgebreide model gaan. In de meeste gevallen dan. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Quote from: weust on May  7, 2013, 18:51:32
Ik ben altijd wel van de nieuwe dingen meteen kopen.
Dus ontwikkeldsten die wel of niet terug verdient worden zodat er een goedkoper model uit kan kopen, boeit mij niet.
Als er een opvolger komt zal ik toch voor het meest uitgebreide model gaan. In de meeste gevallen dan. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Dat geeft ook niet. Gelukkig zijn er mensen zoals jij, dat houdt het spannend. Maar dan moet je eigenlijk niet zeggen dat zo'n ding die 12K waard is door wat er in zit want da's natuurlijk niet zo en dat weet jij ook wel  ;)

Charlemagne

Devialet houdt de spanning er wel lekker in. De een denkt dat het gaat om een nieuwe UFO die op aarde landt. De ander dat ze met een betaalbaarder model gaan komen. Maar kan het niet gewoon gaan om een firmware update? Ik zit hier te wachten op echte 192/24 highres en op een behoorlijk werkende passtrough van de hdmi, waarbij het beeld ook netjes wordt doorgegeven. Daar zou ik al blij van worden. Meestal verschijnt er ook een keer per half jaar een nieuwe firmware-update. We gaan verder met aftellen.....ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Pjotr27

Quote from: S@m on May  7, 2013, 18:47:36
Dus eigenlijk zeg je het wel  ;D  ;)

Nee ik vind een devialet niet eens zo duur. Mijn buizen versterkers kosten evenveel en dan heb je nog geen streaming en DAC.  Maar feit is gewoon dat je een gedeelte van de ontwikkeling betaald.
We gaan het volgen over twee dagen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Quote from: S@m on May  7, 2013, 18:55:32
Dat geeft ook niet. Gelukkig zijn er mensen zoals jij, dat houdt het spannend. Maar dan moet je eigenlijk niet zeggen dat zo'n ding die 12K waard is door wat er in zit want da's natuurlijk niet zo en dat weet jij ook wel  ;)

Ga jij mij nou vertellen wat ik wel en niet mag vinden???
Einde discussie.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

#367
Quote from: weust on May  7, 2013, 19:03:35
Ga jij mij nou vertellen wat ik wel en niet mag vinden???
Einde discussie.

Maak je niet dik Weust!

Klein beetje cynisme moet toch kunnen?

eric_audio

Quote from: Charlemagne on May  7, 2013, 18:55:57
Devialet houdt de spanning er wel lekker in. De een denkt dat het gaat om een nieuwe UFO die op aarde landt. De ander dat ze met een betaalbaarder model gaan komen. Maar kan het niet gewoon gaan om een firmware update? Ik zit hier te wachten op echte 192/24 highres en op een behoorlijk werkende passtrough van de hdmi, waarbij het beeld ook netjes wordt doorgegeven. Daar zou ik al blij van worden. Meestal verschijnt er ook een keer per half jaar een nieuwe firmware-update. We gaan verder met aftellen.....ChM

Dat lijkt me niet voldoende om het een primeur te noemen, zoals Peter Chattelin het aankondigt. Ik reken dus op meer dan een firmware update (hoe welkom die ook kan zijn voor eigenaren).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Deleted member

#369
Nieuwe Devialet's gaan standaard uitgeleverd worden met een USB en netwerkaansluiting (de nieuwprijs stijgt maar blijft <€13.000) en voor bestaande eigenaren komt er een betaalde upgrade (betaald ja, maar hij komt tenminste en je hoeft niet je versterker te vervangen zou je die inputs willen hebben) die het HDMI board in de Devialet vervangt. De beste kwaliteit blijft via AIR geleverd worden, Devialet gelooft nog steeds 'no cable is the best cable'.

Ook komt (komen) er een nieuw(e) voordeliger model(len) uit dat minder krachtig is maar mét de AIR functionaliteit.

Hoe weet ik dit? Volgens de schrijver betrouwbare info, gelezen op: http://www.wmp-forum.de/direkt-zur-stereoplay-redaktion-535/devialet-24967/index-49.html#post176857 (en opvolgende berichten). Vertaald met Google Translate: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=nl&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=nl&u=http://www.wmp-forum.de/direkt-zur-stereoplay-redaktion-535/devialet-24967/index-49.html&usg=ALkJrhhU_jLCWYXONCSOd5p7VqmNijqWBQ#post176857

De teller zal er staan voor een nieuwe website gok ik met wellicht de aankondigingen van bovenstaande. Ben benieuwd! Ze staan alles behalve stil in La France bij Devialet! :)

Charlemagne

@Antoine: dank je voor de info. Ben benieuwd wat er van waar is. Ik ontdekte op dit forum ook nog een link naar een lovende test van de Devialet:

http://audiocomponents.de/seiten/ac/info/devialet/Devialet_APh_2011-03.pdf
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Lijkt mij erg sterk dat het dat gaat worden.
Zoals je dat omschrijft is het namelijk een aanpassing op het bestaande product, en niet een nieuw product.

Wil niet zeggen dat de aanpassing er kan komen, maar niets voorgesteld nieuw product.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

@Charlemagne, ik heb er ook nog eentje, een review van deze maand door Positive Feedback: http://www.positive-feedback.com/Issue67/devialet_dpremier.htm  :)

@Weust, lees nog even terug, een aanpassing klopt maar ook een of meerdere produkten schreef ik over. ;)

Hoe dan ook, we zien/lezen/horen vanzelf wat er van klopt en wat er echt komt.  :)

Pjotr27

QuoteOok komt (komen) er een nieuw(e) voordeliger model(len) uit dat minder krachtig is maar mét de AIR functionaliteit.

+1  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Quote from: Antoine on May  8, 2013, 08:58:26
@Weust, lees nog even terug, een aanpassing klopt maar ook een of meerdere produkten schreef ik over. ;)

Hoe dan ook, we zien/lezen/horen vanzelf wat er van klopt en wat er echt komt.  :)

Ah, zie nu dat ik het anders las.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4