Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

garmtz

Ik heb ook wel eens mijn twijfels geuit bij Wifi IN een audio-apparaat. Maar als het gewoon goed werkt en goed blijft klinken, is het gewoon heel fijn geen draad te hoeven hebben. Nadeel van Wifi ingebouwd, is dat je qua technologie wat minder makkelijk kunt upgraden. Maarja, muziek vraagt niet zoveel bandbreedte, dus waar gaat het over...

De belangrijkste redenen van Devialet voor wifi? Gemak en design denk ik. Jammer dat er nog stroom heenmoet. Ontsiert toch nog wel, zo'n netsnoer... ;)  Dan maar door de muur! :D

LABO

Ik wordt toch wel heel nieuwsgierig naar dit wonderschone apparaat .... zou hem best wel eens willen horen :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted member

#252
@Garmt, kleine toevoeging op je post. De WiFi module is (het woord zegt 't al) modulair en is dus te vervangen mocht 't nodig zijn. Toen ik de D-Premier kocht zat de module (met daarop ook de streaming functionaliteit) er nog niet in. Voor elke D-Premier die ooit was uitgeleverd vóór 't verschijnen van deze module lag er echter eentje klaar (nadat Devialet de ontwikkeling had voltooid) en die kon de eigenaar op basis van het serienummer 'claimen'. De module werd vervolgens 'gratis' naar je toegestuurd waarbij je de keus kreeg of je 'm zelf wilde plaatsen of dat je je dealer dat liet doen. Zelf heb ik er voor gekozen het zelf te doen dus ik heb gezien hoe simpel 't is.

NB. Er is in de Devialet trouwens ook een opening gehouden/gemaakt voor een eventuele externe WiFi antenne. Die bestaat voor zover ik weet nog niet maar er is dus aan gedacht/over nagedacht. De antenne van de huidige module zit op een printplaat onder 't kunstof venster bovenop de versterker.

edit: het modulaire karakter geldt trouwens voor meer onderdelen van de versterker (power supply, 230V voedingsfilter, HDMI in-/output card etc.) Er is letterlijk geen draad te vinden in de versterker, alles prikt in elkaar als insteekkaarten in een PC.


@Labo, er is een redelijke lijst van dealers inmiddels in Nederland. Via de Devialet site kan je eenvoudig kijken of er eentje bij je in de buurt voor je. :)

garmtz


Deleted member

Quote from: garmtz on January  7, 2013, 22:23:28
Damn, you can't fault these guys... :)

:D

Dit is 'm trouwens de WiFi/streamer module zoals ik 'm ontving! Let ook op de woorden op 't doosje "cut the cord" en "now you can cut the cord". Twee duidelijke hints naar de uitgangspunten uit 't ontwerp.




De achterkant van 't zelfde doosje:

B.J.

Klinkt allemaal goed, ik wil er ook wel eens een gaan beluisteren.

Charlemagne

De Devialet krijgt een soort concurrent van Wadia: de Wadia Intuition 01






QuoteKey Features of INTUITION 01:

• High power output and excellent current delivery: 350 watts per channel via Class D+ technology
• High resolution USB input: 384 kHz/32 bit
• Native DSD playback via USB


TECHNICAL SPECIFICATIONS
Power: 350W + 350W , 1%THD , Load 4 Ohm
Upsampling: 1.536 MHz Wadia Delta-SigMaster IIR/FIR 32 bit upsampling algorithm
Digital to analog: 32bit ESS 9018 SabreDAC Industry Reference
Frequency response: 3hz - 45khz (-3db) for 1w @ 8 ohm
S/N: 113dbA (20-20k hz A weighted)
Jitter: below 1pS RMS
Distorsion: < 0,005% (THD, DIM, SMPTE)
7 Digital Inputs: 1xUSB, 1xTOSLINK Optical, 2xWadialink(I2S), 1xAES/EBU, 2x Coaxial S/PDIF (RCA) , 2x Analog
• Dimensions: 380 mm X 380 mm X 60 mm (15" X 15" X 2 3/8")
• Weight: 5,6 Kg (12.3 lbs)
• Available finishing: Silver anodized Black anodized Brushed Chrome Nickel - on request -

Bron: www.monoandstereo.com
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dirk

Quote from: Charlemagne on January 12, 2013, 02:26:18
De Devialet krijgt een soort concurrent van Wadia: de Wadia Intuition 01
qua looks heeft Wadia het duel alvast gewonnen (vind ik)  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January 12, 2013, 07:57:25
qua looks heeft Wadia het duel alvast gewonnen (vind ik)  ;)
Grappig, dat vind ik precies andersom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


weust

Vind het ding er vooral uit zieners iets wat de Cylona zouden bouwen als ze naar muziek gaan luisteren.

Op zich wel een mooi ontwerp, maar in vergelijking met de Devialet vind de laatste mooier.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

gelukkig maar, dan wordt de Wadia tenminste iets wat niet iedereen wil  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#262
Quote from: Dynky on January 12, 2013, 08:43:13
gelukkig maar, dan wordt de Wadia tenminste iets wat niet iedereen wil  :D
Wie zegt dat ik de Devialet wil? Inhoud voor vorm en dat gaat bij mij heel ver. Nou ja, mijn vrouw is overigens wel knap. ;D

Edit: én heeft inhoud! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LABO

De spec's zien er erg goed uit, maar qua design ga ik toch ook voor de Devialet. Ze zullen ongetwijfeld met een antwoord komen
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted member

Haha, ik zag gisteren de Wadia en dacht 't zelfde als Charlemagne ("Devialet inspired", vriendelijk gezegd) maar we zijn niet de enigen!  :D


QuoteHet eerste wat bij ons opkomt als we de donkere luisterruimte van Wadia Digital binnenlopen; "Hoe verhoudt deze nieuwe Intuition 01 zich tot de...?" We krijgen de vraag echter niet eens volledig gesteld. "Devialet?", is het antwoord direct. We zijn duidelijk niet de eersten die het vragen. "Well, let's just say we're very happy with what we have accomplished here."

http://www.hifi.nl/artikel/19979/Wadia-Intuition-01-digital-amp-op-CES-2013.html


Charlemagne

#267
@Antoine: laten we inderdaad de Devialet maar weer ophemelen.  ;) Dit tenslotte de topic daarvoor.

Als ik toch nog even mag terugkomen op de Wadia: op de hifi-website werd in de video een richtprijs van 7500 $ genoemd.

In de spec's lees ik niets over klasse A/D hybride o.i.d. Dat is een echt nieuwe ontwikkeling van Devialet zelf, die natuurlijk met octrooien is beschermd. Verder zit er geen streamer in, maar de USB ingang suggereert dat je hem wel als USB-DAC kunt gebruiken. Te hopen met een asynchroon protocol.

In feite is het apparaat een powerdac lijkt me, met een vormgeving, geïnspireerd door....  :tongue2:

Ik heb al meer dan eens gelezen dat de Devialet een revolutie aankondigt op versterker gebied. Het is dan ook niet vreemd dat het dan ook qua looks als een inspiratiebron werkt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member


Charlemagne

Een inspiratiebron ook voor de naamgeving trouwens! Devialet D-Premier versus de Wadia Intuition 01.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Haha ja, maar dat zou ook kunnen verwijzen naar de binaire 0 en 1.  :)

twani

'T lijkt meer op een nieuw model Router ;D

twani

Whooo, de mooiste foto hadden jullie niet geplaats, Devi boefjes! ;D.

twani

#273
Overigens is Devialet zeker niet alleen de initiator van dit design...

Artora (nu roksan) ging hun voor ..... Ook in meerdere kleuren verkrijgbaar, ook met air module en veel vermogen

twani

Hetzelfde maar dan van Roksan.....