Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

weust

Precies.
En daarom kun je het apparaat dus niet zomaar gaan vergelijken met andere streamers.
Ook niet een Squeezebox met eigen server software. Die handelt het, bij voorkeur, juist af op de server ipv de client (een SBT bijvoorbeeld).
De SBT kan ook decoden, maar liever doe je dat niet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Streamz

Dat is wel makkelijk geredeneerd. Er is geen enkele reden om geen Ethernet poort in je apparaat te schroeven. Bufferen doet ie al begrijp ik.

-55db, dat heb je al als er 1 muur tussenzit.

Even andersom redenerend. Wat is het voordeel om alleen een wifiverbinding aan te bieden? Echt helemaal niets. Een eigen streaming protocol heeft niets met de wijze van pakketjes overzenden te maken.

weust

Gezien dat laatste wat je schrijft, waarom dan wel een ethernet poort?
Nergens voor nodig, en kost alleen maar fysieke ruimte.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Volgens (ex :D) forum sponsor Klinkt Beter was een te sterk Wifi signaal degeneratief voor de klank.
Ik weet daar werkelijk niets van, weet alleen dat hij die stelling aanhing en op de, voor hem welbekende wijze, wetenschappelijk had onderbouwd en nagemeten......

Theo.

Streamz

Quote from: weust on January  7, 2013, 17:39:46
Gezien dat laatste wat je schrijft, waarom dan wel een ethernet poort?
Nergens voor nodig, en kost alleen maar fysieke ruimte.

Omdat een wifi verbinding veel minder stabiel is. En omdat er overal wifi netwerken zijn, die elkaar dwars zitten.
Daarom moet je altijd een channel kiezen die niet in de buurt ligt van de channels die die andere netwerken gebruiken. Wifi is gewoon verre van optimaal.

weust

Ja, en overdrijven is ook een kunst ;)
Er is een reden dat er gebufferd word, en dat heeft niets met muziek te maken.

Met een brakke netwerkkabel ga je dezelfde problemen krijgen.
En als wifi echt zo ruk was, dan zaten we allemaal al lang weer op de kabel.

Kruip toch eens onder die steen vandaan, en omarm nieuwe dingen.
Er is zo veel moois in de wereld die al maar vernieuwd.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Streamz

oke, dat slaat nergens op. Ik stream al een jaar of 8, en heb hier een prima wifi netwerk liggen. Met sectorantenne. Ik heb zelfs zelf antennes gemaakt. Ik weet echt wel wat de voordelen van wifi zijn. Maar dus ook de nadelen.




weust

Maar wat van idiote huis constructie heb je dan dat je zelf antennes moet gaan maken om een goed signaal in (en om) je huis te krijgen?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

Quote from: Streamz on January  7, 2013, 17:37:52
Dat is wel makkelijk geredeneerd. Er is geen enkele reden om geen Ethernet poort in je apparaat te schroeven. Bufferen doet ie al begrijp ik.

-55db, dat heb je al als er 1 muur tussenzit.

Even andersom redenerend. Wat is het voordeel om alleen een wifiverbinding aan te bieden? Echt helemaal niets. Een eigen streaming protocol heeft niets met de wijze van pakketjes overzenden te maken.

De ontwerpers van Devialet hebben er voor gekozen draadloos te gaan. We zullen het er mee moeten doen. Een ethernet poort had ook gekund. De streamers van Linn doen het zo en dat werkt prima. Alleen waar laat je die kabel? Wifi kan prima dus, mits aan een aantal voorwaarden voldaan. Een router op zolder gaat inderdaad niet werken bij de Devialet.

Wat tegenwoordig ook prima gaat is streamen rechtstreeks vanaf je iDevice naar de versterker. Heb je toch weer wifi nodig. Kan ook met lossless en het klinkt nog prima ook. Er is vast over nagedacht....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

BuSpu

#234
Quote from: weust on January  7, 2013, 18:45:16
Maar wat van idiote huis constructie heb je dan dat je zelf antennes moet gaan maken om een goed signaal in (en om) je huis te krijgen?
misschien moeten we het allemaal wat luchtiger zien.... Streamz leert mij wel nieuwe dingen over Wifi en daar lees je maar weinig over. Onder een steen of niet dat zijn leuke dingen. Jij bent blij met jouw Devialet, houden zo, hij kiest voor iets anders.  :angel:

hulskof

Quote from: weust on January  7, 2013, 18:45:16
Maar wat van idiote huis constructie heb je dan dat je zelf antennes moet gaan maken om een goed signaal in (en om) je huis te krijgen?

Kom op Weust, jij weet ook dat data door de kabel nog altijd superieur is aan wifi. Dat Devialet enkel voor wifi heeft gekozen is naar mijn idee een nadeel en niks minder dan dat.
Ik woon zelf in een houtskeletwoning en daar zit amper beton of metaal in, en mn router staat hemelsbreed op nog geen 6 meter van mn werkkamer, maar ik ontvang er geen wifisignaal, vermoedelijk door de 4 wanden en twee inbouwkasten die ertussen zitten. In dat opzicht is wifi echt behelpen.

weust

BuSpu, ik heb geen Devialet ;-)

hulskof, daar valt genoeg aan te doen. En natuurlijk is kabel alleen beter, maar niet perse nodig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BuSpu


Deleted member

#238
When you try to please everyone you will please no one... :)

Grappig, eerder was er ook al zo'n discussie over een hoofdtelefoonaansluiting. Het zit er niet op dus zoek je die functionaliteit dan koop je 't apparaat niet! ;)

De D-Premier is netwerktechnisch puur ontworpen voor WiFi. Om de echte redenen te achterhalen moeten we ons verplaatsen in de koppen van de ontwerpers, of 't ze vragen. Ik kan me voorstellen dat de reden vooral 't design is. Natuurlijk is bekabeld per definitie beter/betrouwbaarder maar 't gaat waarschijnlijk tegen de design uitgangspunten in.

Het apparaat is zo compact als mogelijk ontworpen, het minimum aantal kabels is benodigd om muziek te kunnen spelen. Had er dan niet net zo goed een extra hoofdtelefoonaansluiting, een ethernetswitch, een paar extra HDMI in- en outputs, 36 analoge aansluitingen, 12 stuks AES/EBU, Toslink en coaxiale digitale aansluitingen, USB aansluiting, waterleidingaansluiting zodat 'ie ook koffie kan zetten op en in geplaatst kunnen worden?? Natuurlijk wel, maar de designers hebben anders gekozen!

Overigens ga ik er vanuit dat omdat het originele design bestaat uit een design met WiFi, dit geen enkele invloed heeft op de technische performance van de versterker. Hij is trouwens ontworpen door twee ex-Nortel R&D telecom ingenieurs, die gasten weten op dit gebied echt wel wat ze doen! Wellicht is WiFi vs. wired ethernet zelfs een voordeel omdat er ook geen onvoorspelbare HF/EMI zooi via de ethernetpoort 't apparaat kan binnendringen...de invloed van de WiFi module is vooraf wél bekend tenslotte. Overigens kun je de WiFi module uitschakelen in de software of 'm als je 'm écht niet wil uit 't apparaat trekken. Geen probleem, de versterker blijft 't gewoon doen en dat weet ik omdat in eerste instantie de mijne zonder de module is geleverd.

weust

Je vergeet de mooie dame die het apparaat aan drukt, niet wetende dat jij achter haar zit/staat met de afstandsbediening ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: Antoine on January  7, 2013, 20:31:08
When you try to please everyone you will please no one... :)

Grappig, eerder was er ook al zo'n discussie over een hoofdtelefoonaansluiting. Het zit er niet op dus zoek je die functionaliteit dan koop je 't apparaat niet! ;)

De D-Premier is netwerktechnisch puur ontworpen voor WiFi. Om de echte redenen te achterhalen moeten we ons verplaatsen in de koppen van de ontwerpers, of 't ze vragen. Ik kan me voorstellen dat de reden vooral 't design is. Natuurlijk is bekabeld per definitie beter/betrouwbaarder maar 't gaat waarschijnlijk tegen de design uitgangspunten in.

Het apparaat is zo compact als mogelijk ontworpen, het minimum aantal kabels is benodigd om muziek te kunnen spelen. Had er dan niet net zo goed een extra hoofdtelefoonaansluiting, een ethernetswitch, een paar extra HDMI in- en outputs, 36 analoge aansluitingen, 12 stuks AES/EBU, Toslink en coaxiale digitale aansluitingen, USB aansluiting, waterleidingaansluiting zodat 'ie ook koffie kan zetten op en in geplaatst kunnen worden?? Natuurlijk wel, maar de designers hebben anders gekozen!

Overigens ga ik er vanuit dat omdat het originele design bestaat uit een design met WiFi, dit geen enkele invloed heeft op de technische performance van de versterker. Hij is trouwens ontworpen door twee ex-Nortel R&D telecom ingenieurs, die gasten weten op dit gebied echt wel wat ze doen! Wellicht is WiFi vs. wired ethernet zelfs een voordeel omdat er ook geen onvoorspelbare HF/EMI zooi via de ethernetpoort 't apparaat kan binnendringen...de invloed van de WiFi module is vooraf wél bekend tenslotte. Overigens kun je de WiFi module uitschakelen in de software of 'm als je 'm écht niet wil uit 't apparaat trekken. Geen probleem, de versterker blijft 't gewoon doen en dat weet ik omdat in eerste instantie de mijne zonder de module is geleverd.
Hij doet anders ook perfect dienst als poezenwarmhouder! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Hahaha...inderdaad.  :D Al hebben ze de interesse in 't apparaat i.t.t. "het baasje" al volledig verloren, geen idee waarom maar ik zie ze er nooit meer op liggen! :clapping:

Bas Akkerman

#242
Quote from: Antoine on January  7, 2013, 20:39:12
Hahaha...inderdaad.  :D Al hebben ze de interesse in 't apparaat i.t.t. "het baasje" al volledig verloren, geen idee waarom maar ik zie ze er nooit meer op liggen! :clapping:
Houden zo! Die van ons willen nog wel eens nieuwsgierig zijn. Volgens mij heeft de poes niet meer ontdekt dat de set lekker warm wordt, maar anders...
Ben echt benieuwd wat je van je nieuwe luidsprekerkabel gaat vinden. Toch wel frappant dat je zo lang met dezelfde kabel draaide en "ineens" de neiging tot een andere keer. Of het is gewoon toeval en kwam deze luidsprekerkabel net langs.
Edit: excuses, dacht even dat we in je eigen showtopic zaten Antoine... :blush: :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Ik weet 't niet, het zijn eigenaardige beesten. Het zijn broer en zus hier en 't mannetje heeft er nooit op heeft gelegen eigenlijk en ik weet wel dat 't vrouwtje altijd bang is om dicht bij de TV te staan/zitten of liggen als 'ie aan staat met al die bewegende beelden dus ik vermoed dat dat 't is. ;)

(toevallig tik ik net de "achterliggende reden" van de LS kabels in m'n showcase topic.)

Invader

Poeh, mijn nieuwe router doet heel wat stof opwaaien zo te lezen  ;D

Voorheen heb ik overigens een Klimax Renew DS gehad, MET bedrade aansluiting, maar na mijn recente ervaring is voor mij draadloos het nieuwe draad. Mits natuurlijk het wifi ontvangst en de implementatie in het ontvangende apparaat goed zijn. Dat is nu helemaal rond, dus daarmee is voor mij er in de basis geen verschil meer. Alleen nu dus met een kabel minder, fantastisch toch?!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Bas Akkerman

Quote from: Antoine on January  7, 2013, 20:54:16
Ik weet 't niet, het zijn eigenaardige beesten. Het zijn broer en zus hier en 't mannetje heeft er nooit op heeft gelegen eigenlijk en ik weet wel dat 't vrouwtje altijd bang is om dicht bij de TV te staan/zitten of liggen als 'ie aan staat met al die bewegende beelden dus ik vermoed dat dat 't is. ;)

(toevallig tik ik net de "achterliggende reden" van de LS kabels in m'n showcase topic.)
Hier (oom en nicht, hoewel de eerste dat soms niet doorheeft volgens mij... :angel:) willen ze nog wel eens schrikken als ik muziek aan zet. Ik hoor al niet dat het uit de luidsprekers kom, laat staan zij. Voor hun gevoel zal erg hoogstwaarschijnlijk ineens een piano boven op hun hoofd staan spelen. Zou ik ook van schrikken. Gaat nog leuk worden als hier een mooi vloerkleed voor de luidsprekers komt te liggen. ;)

(had het gelezen ja)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Pas maar op met een vloerkleed.
Een van mij kotst er soms op... Heel leuk. not.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  7, 2013, 21:06:45
Pas maar op met een vloerkleed.
Een van mij kotst er soms op... Heel leuk. not.
Ik weet het, hier net zo. Niet dat ik het laat zitten of zo :-\ maar daar houden we ook wel rekening mee bij de keuze van de kleur.
Tijd om weer on-topic te gaan, denk ik!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Kots groen/bruin gaat iig niet met schapenwol wit.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2013, 21:16:52
Ik weet het, hier net zo. Niet dat ik het laat zitten of zo :-\ maar daar houden we ook wel rekening mee bij de keuze van de kleur.
Tijd om weer on-topic te gaan, denk ik!
;D

Het is dat de Devialet zo mooi is dat hij dit soort beeldende uitspraken met gemak aan kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten