Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: weust on December  7, 2012, 13:37:51
Dat iTunes alleen overweg kan met Apple achtige formaten ben ik het niet mee eens.
Het enige echt Apple formaat is ALAC.

Je zult vast gelijk hebben, maar ALAC is dan ook het enige - op het moment dan - wat je bij de Devialet wilt hebben, want lossless, en ook geschikt voor highres. Op iMac etc. schijn je met een plug-in wel flac's af te kunnen met iTunes. Maar laat ik nou net een Windows laptop hebben.

Zolang er niets anders wordt ondersteund zullen we het met iTunes moeten doen. Wie weet word ik in de toekomst ook een fan van jRiver. Ik rip nu alles naar flac's, omdat ik ook een Sonos heb (en met oog op de toekomst). Daarna converteer ik een copie van de rips naar mijn alac bibliotheek. Iets meer werk, maar goed te doen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

#176
 O0


http://www.devialet.com/reviews.php?page=1
Quote
John Atkinson, Editor of Stereophile, wrote a laudatory review on Devialet in the January 2013 issue of the magazine.

Summing up
"Devialet's D-Premier amplifier is the most extraordinary product I have reviewed for Stereophile. Superb sound quality, future-proof design, everything you need in one box - it is the epitome of what a high-end audio product should be. Wow!" John Atkinson

twani

Waarmee "Dévi" definitief z`n naam als "produit extraordinaire" bevestigt ziet.

Grappig ook om te zien dat dit product door z`n eigenzinnige en minimalistische voorkomen zich bij een breder publiek nog moet bewijzen.

Het lijkt wel alsof de gemiddelde HighEnd liefhebber denkt dat een apparaat pas goed kan klinken er dikke koelribben op zitten, grote VU meters heeft, of als er dikke buizen op het voordek staan  ;D

Gr
Theo

Bas Akkerman

Quote from: twani on December 12, 2012, 08:57:41
Waarmee "Dévi" definitief z`n naam als "produit extraordinaire" bevestigt ziet.

Grappig ook om te zien dat dit product door z`n eigenzinnige en minimalistische voorkomen zich bij een breder publiek nog moet bewijzen.

Het lijkt wel alsof de gemiddelde HighEnd liefhebber denkt dat een apparaat pas goed kan klinken er dikke koelribben op zitten, grote VU meters heeft, of als er dikke buizen op het voordek staan  ;D

Gr
Theo
Vooroordelen die ik bij mijn eigen set ook meemaak. Evengoed kan een recensie helpen, de echte proef is door er naar te luisteren. Zo te lezen hier zit dat ook wel goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Quote from: twani on December 12, 2012, 08:57:41
Waarmee "Dévi" definitief z`n naam als "produit extraordinaire" bevestigt ziet.

Grappig ook om te zien dat dit product door z`n eigenzinnige en minimalistische voorkomen zich bij een breder publiek nog moet bewijzen.

Het lijkt wel alsof de gemiddelde HighEnd liefhebber denkt dat een apparaat pas goed kan klinken er dikke koelribben op zitten, grote VU meters heeft, of als er dikke buizen op het voordek staan  ;D

Gr
Theo

Het is allemaal relatief. De Devialet heeft zichzelf m.i. al bewezen. Het is de best verkochte high-end versterker dit jaar, van een relatief jong merk en 't is niet de eerste positieve review maar een recente in een al zeer lange lijst. Vergeet niet dat 't ding €12000 euro kost (in de VS $16000) en dus niet voor iedereen is weggelegd. High-end is en blijft een niche markt wat dat betreft. Oftewel het gaat er net om waarmee je vergelijkt.

Deze review is voor Devialet wel belangrijk denk ik omdat 't er een is van een echt Amerikaanse oorsprong. Daarnaast is Stereophile ook wel goed gerespecteerd alom.

Verder is 't apparaat ook niet voor iedereen de beste keus. Smaak (op klankgebied) blijft hoe dan ook ook een rol spelen. Er zullen altijd liefhebbers blijven van buizen, mensen zijn die meer aansluitingen nodig hebben etc. etc.

Charlemagne

Deze review, maar ook andere, spreekt over een 'revolutie'. Het zou me niet verbazen als het nieuwe concept andere ontwikkelaars gaat inspireren. Daarmee komen er misschien op termijn betaalbaardere varianten. Al dan niet met gebruik van de octrooien van Devialet. Of Devialet komt zelf met een goedkoper model, waarom niet? Dat laatste zal denk ik wel nog wel even duren, zolang ze goed boeren in de niche markt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted member

Sterker nog Devialet is nu met 't geld dat ze hebben gekregen van investeerders bezig om hun technologie te miniaturiseren, dus kleiner en goedkoper te maken om die uiteindelijk in betaalbare producten of zelfs geintegreerd in luidsprekers in de markt te zetten. Over vier jaar worden de eerste producten hieruit verwacht.

NB. Welke vrijdag zou de 5.7.2 firmware komen, juni 2013?  :D Ik check regelmatig maar nog steeds niks!  ;)

Charlemagne

Quote from: Antoine on December 12, 2012, 15:13:36
NB. Welke vrijdag zou de 5.7.2 firmware komen, juni 2013?  :D Ik check regelmatig maar nog steeds niks!  ;)

@Antoine: ik check ook regelmatig, maarre 'rien du tout'. De hdmi handshake kost kennelijk de nodige hoofdbrekens. Daar kan UPC over meepraten getuige dit draadje.

Toch moet het kunnen. Linn heeft op hun DSM modellenlijn een soortgelijk concept en daar werkt het wel. Uit de hdmi worden de frontkanalen uitgelezen, waarna het signaal worden doorgestuurd naar TV of surround processor, met behoud van beeld (en een handshake die wel tot stand komt).

Als Devialet het voor elkaar krijgt sturen we ze door naar UPC.  :D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

BuSpu

Volgens mij heb je toch wel een flink "pride of ownership" als je zoiets hebt staan, wow.  :wub:

garmtz

Quote from: BuSpu on December 12, 2012, 19:42:49
Volgens mij heb je toch wel een flink "pride of ownership" als je zoiets hebt staan, wow.  :wub:

Het went snel, tophifi... :)

twani

Ik ben anders iedere avond wéér onder de indruk hoor.......

Bas Akkerman

Quote from: twani on December 12, 2012, 21:27:01
Ik ben anders iedere avond wéér onder de indruk hoor.......
Idem, en 's ochtends en 's middags. Maar het is waar, wat je thuis hebt staan is al snel de referentie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

#187
Pride of ownership als in heel blij zijn dat je van 't apparaat mag en kunt genieten is voor mij zeker waar. Trots vind ik altijd een lastig woord. Op materialistisch bezit kan ik persoonlijk op de een of andere manier niet trots zijn, wel op wat ik er voor heb moeten doen of laten. Trots ben je (ben ik) dus meer op dingen die je zelf bereikt, niet op wat je koopt. Maar goed, 't wordt een beetje een rare discussie zo!  :D Laat ik nog wel zeggen dat ik 't zelfde gevoel had met de apparaten die ik hiervoor heb gehad. Iets als exclusiviteit heeft voor mij persoonlijk dus ook weinig tot geen waarde. Kwaliteit dan weer wel en als 't steeds beter wordt word ik ook steeds blijer! :)

Charlemagne

#188
Quote from: garmtz on December 12, 2012, 21:20:58
Het went snel, tophifi... :)

Klopt! Maar je wilt niet meer terug naar het oude. En ik geniet dagelijks met volle teugen, dat zeker. Meer dan ik daarvoor ooit deed.

Vorige week vrijdagmiddag zat ik met een goede vriend naar een HD-registratie van Mahler 4 door het koninklijk Concertgebouw Orkest te kijken en te luisteren. (zie deze topic).

Hij was diep onder de indruk van het geluid en ook het beeld. Hij stelde voor dat we onze concertserie maar zouden opzeggen. Het klinkt hier even mooi als in de zaal, zei hij. We hoeven er niet meer heen. Diezelfde avond zijn we toch gegaan natuurlijk, naar het KCO. Een beetje gelijk had hij wel. De kwaliteit van weergave in mijn setup benadert nu aardig de realiteit. En dan geniet ik er ook meer van. En daar gaat het toch om. En ja! Het went! Maar het verveelt niet...
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Er is (weer) een nieuwe update van iTunes. Voor wat het waard is:

QuoteDeze nieuwe versie van iTunes heeft een sterk vereenvoudigde speler, een volledig vernieuwde Store en geweldige iCloud-voorzieningen. Het is de beste iTunes ooit.

Volledig vernieuwde vormgeving. iTunes maakt het ontdekken en genieten van muziek, films en tv-programma's nog leuker. U zult het randloze ontwerp, de speciale bibliotheekweergaven voor albums, films en tv-programma's en de persoonlijke aanbevelingen in de Store geweldig vinden.
Een nieuwe Store. De iTunes Store is volledig vernieuwd. Dankzij het elegante ontwerp ziet u in één oogopslag welke producten het populairst zijn. Zo is het nog eenvoudiger om nieuwe favorieten te ontdekken.

Aankopen afspelen vanuit iCloud. De door u aangeschafte muziek, films en tv-programma's in iCloud zijn nu zichtbaar in uw bibliotheek. Ze worden automatisch weergegeven wanneer u bent ingelogd met uw Apple ID. U kunt er dubbel op klikken om ze rechtstreeks vanuit iCloud af te spelen of een kopie downloaden om deze met een apparaat te synchroniseren of offline af te spelen.
Volgende. U kunt nu in één oogopslag zien welke nummers na het huidige nummer worden afgespeeld. U klikt gewoon op het symbool 'Volgende' in de centrale display en er verschijnt een lijst met de nummers die in de wachtrij staan. Desgewenst kunt u de volgorde van de nummers in de lijst aanpassen of nummers toevoegen of overslaan.
Nieuwe minispeler. De vernieuwde minispeler doet nu nog meer met minder. U ziet niet alleen welk nummer wordt afgespeeld, maar ook de bijbehorende albumillustratie. Bovendien bevat de minispeler de functie 'Volgende' en kunt u gemakkelijker naar nieuwe nummers zoeken om af te spelen. En dit alles vanuit een kleiner en eleganter ontwerp.
Verbeterde zoekfunctie. Vinden wat u zoekt is nog nooit zo gemakkelijk geweest in iTunes. U typt een of meer woorden in het zoekvak en de zoekresultaten voor uw hele bibliotheek verschijnen onmiddellijk. Vervolgens selecteert u een resultaat om het weer te geven.
Afspeelsynchronisatie. iCloud onthoudt nu waar u bent gebleven in een film of tv-programma. Wanneer u het afspelen van de film of aflevering hervat op uw iPhone, iPad, iPod touch of Apple TV, gaat u automatisch verder waar u gebleven was.
Deze update voor de nieuwe versie van iTunes verhelpt een probleem dat ertoe kon leiden dat nieuwe aankopen in iCloud niet in uw bibliotheek werden weergegeven als iTunes Match was ingeschakeld. Daarnaast zorgt deze update ervoor dat iTunes sneller reageert bij het doorzoeken van grote bibliotheken, is een probleem verholpen waarbij de AirPlay-knop niet werd weergegeven en kunnen nu ook dubbele onderdelen in uw bibliotheek worden weergegeven. Verder bevat deze update een aantal andere belangrijke stabiliteits- en prestatieverbeteringen.

Meer informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina: support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Dat is gewoon versie 11?
De update is om wat bugs te fixen, meer niet.
Versie 11.zoveel dus.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Deze update adresseert mogelijk een issue dat Invader heeft/heeft gehad dus goede tip van Charlemagne!  :)

QuoteDaarnaast zorgt deze update ervoor dat iTunes sneller reageert bij het doorzoeken van grote bibliotheken

Invader

Quote from: Antoine on December 16, 2012, 12:05:43
Deze update adresseert mogelijk een issue dat Invader heeft/heeft gehad dus goede tip van Charlemagne!  :)

Hmm, wellicht. Ga het eens proberen, dank voor de tip!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Het lijkt er inderdaad op dat de nieuwe iTunes versie niet meer de door mij eerder ervaren hiccups produceert. Wel merk ik dat met >50.000 nummers de hele interface traag wordt, met name ook als je via een iPad met Remote de boel aanstuurt. Maar goed, het werkt!  :pompom:

PS: op dit forum (http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC) loopt op dit moment een mooie felle discussie, waar protagonisten en antagonisten elkaar heerlijk te lijf gaan. Met name de laatste paar pagina's.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

#194
Goed om te horen dat de nieuwe iTunes sneller is/lijkt Invader!  :thumbs-up:

Het linkje dat je post ken ik en is inderdaad best interessant, ik had 'm eerder al in de startpost van dit topic gezet.  :)

edit: ik heb wat bij te lezen zie ik, de laatste keer had 't topic 27 of 28 bladzijden, nu al 37 zie ik!  :D

Deleted member

Nou het was idd. weer even leuk om bij te lezen in dat topic!  :D

Zag nog een mooie foto van de mannen van Vivid die samen met Devialet een actieve versie van de Vivid Giya G1's ontwikkelen door vier Devialets in te zetten! O0 De passieve Giya kost $65.000/paar.

tompj

Quote from: Antoine on December 21, 2012, 11:57:03
Nou het was idd. weer even leuk om bij te lezen in dat topic!  :D

Zag nog een mooie foto van de mannen van Vivid die samen met Devialet een actieve versie van de Vivid Giya G1's ontwikkelen door vier Devialets in te zetten! O0 De passieve Giya kost $65.000/paar.
Gaaf! Dat moet waanzinnig worden...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

#197
Nog een Linn eigenaar die z'n Linn spulletjes aan de kant heeft gezet voor een Devialet. :)

QuoteHi. I own the D-Premier for nearly a year now. It replaced a Linn Akurate DS (2011) renderer and Macintosh MA6900 amplification into Ayon Goshawk speakers. I was very happy with my Akurate but the D-Premier beat even a trial setup with Linn Klimax DS and Klimax amplification (which, together, are considerably more expensive than the D-Premier). There is no grain of "digital harshness" or other artefacts that were ubiquitous at the beginning of the digital era. There is an unbelievably detailed fine dynamics and lyrical (realistic) midrange. True, it's not a euphonically tuned tube amp. Instead it renders the most realistic music and sound stage (in my middle sized room) that I ever heard.

Staaled

Quote from: Antoine on December 21, 2012, 16:00:03
Nog een Linn eigenaar die z'n Linn spulletjes aan de kant zet voor een Devialet. :)
Volgens mij is die er al ?

(ik heb hem ooit beluisterd en als niet praktisch beoordeeld. inmiddels is dat beter, maar Linn heeft ook niet stilgestaan)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Eens!  ;) Er had moeten staan 'heeft gezet'.  :)