Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on January 10, 2022, 15:35:30
Gebruik zelf de ingebouwde dac van de Devialet. Deze DAC is zo slecht nog niet. Bij iedere bron, laat ie de verschillen prima horen. De enige gebruiker die ik ken overigens, die de Devialet analoog aanstuurt, heeft een Naim streamer en doet dat om de Naim sound niet te verliezen.

Ik heb een aantal jaren met een Devialet gespeeld en gebruikte naast de Devialet ingebouwde DAC ook een 47labs DAC (vanaf een cd-loopwerk) en dan analoog in. Werkt prima. Misschien kan je ook een digitale uitgang configureren, maar dat weet ik niet zeker.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Werkt als een tierelier. De architectuur van Devialet laat alleen niet toe dat de Devialet DAC omzeild wordt. Dus analoog óf digitaal in gaat altijd via een (extra) conversie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

Spijtig om vast te stellen maar mijn slechts 2 maand oude Devialet 220 vertoont de voorbije 3 dagen kuren. Voornamelijk binnen de eerste 10 minuten van gebruik. 2 dagen terug, na 5 minuten spelen herstarte hij zelf 2 keer om dan uit te vallen, gisteren na het uitzetten sprong hij zelf terug aan en vandaag was er dan weer het probleem dat hij na 5 minuten spelen gewoon uitviel.

Telkens dan de stekker moeten uittrekken en nadien speelt hij weer die dag. Het bijkomend probleem is natuurlijk dat dit random gebeurd waardoor ik vrees dat men bij Devialet zal zeggen dat het toestel correct functioneert.

In ieder geval kan ik het hierbij niet laten en Dinsdag gaan mijn dealer een service request maken bij Devialet voor ophalen van toestel. Wait & see. Is natuurlijk wel spijtig dat dit gebeurd op zo'n nieuw toestel ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fietser

Is je software up to date?
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

pacific

Tevens kun je via de ab door het display scrollen en daar is ook een moment dat je evt error codes kunt vinden. Die error code zou ik even opzoeken.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Kerkhoffd

Som is het iets heel simpels als een niet goed klemmend netsnoer. Als die redelijk los in het contact zit, of door het gewicht van de kabel naar beneden getrokken wordt, zou een ondersteuning bij de IEC stekker soulaas kunnen bieden. Er hoeft niet altijd een defect ten grondslag te liggen aan dit soort kwalen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

Quote from: Kerkhoffd on April 17, 2022, 12:54:14
Som is het iets heel simpels als een niet goed klemmend netsnoer. Als die redelijk los in het contact zit, of door het gewicht van de kabel naar beneden getrokken wordt, zou een ondersteuning bij de IEC stekker soulaas kunnen bieden. Er hoeft niet altijd een defect ten grondslag te liggen aan dit soort kwalen.

Begrijp ik ... maar waarom speelt hij na de stekker uit te trekken aan het stopcontact (dus niet het toestel) wel terug gewoon ok voor een dag? Dit is zonder aan de kabels te komen aan de Devialet zelf. In dezelfde opstelling en kabels heeft hij voordien 2 maanden zonder probleem gewerkt. Daarom ook mijn vermoeden dat het hier om een defect gaat.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: fietser on April 17, 2022, 11:44:47
Is je software up to date?

Gewoon de factory software zoals deze uit de fabriek kwam begin Feb '22, dus deze zal wel recent zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

#3183
Quote from: pacific on April 17, 2022, 11:55:31
Tevens kun je via de ab door het display scrollen en daar is ook een moment dat je evt error codes kunt vinden. Die error code zou ik even opzoeken.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Hoe doe ik dat exact via de afstandbediening aub want daarvan staat niets in handleiding?  Wanneer hij soms uitvalt staat op het display niets, dus ook geen error code.

Correctie: zonet gevonden via good old Google ... door lang indrukken van de Tone knop blijkbaar. Omdat ik natuurlijk de stroom er heb afgehaald eerder zie ik natuurlijk geen error code meer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

#3184
Quote from: scoc on April 17, 2022, 21:27:40
Begrijp ik ... maar waarom speelt hij na de stekker uit te trekken aan het stopcontact (dus niet het toestel) wel terug gewoon ok voor een dag? Dit is zonder aan de kabels te komen aan de Devialet zelf. In dezelfde opstelling en kabels heeft hij voordien 2 maanden zonder probleem gewerkt. Daarom ook mijn vermoeden dat het hier om een defect gaat.

Ik hoop voor je dat het iets simpels is. Ik moest enkel denken aan stroomvoorziening toen ik je relaas las. Als je dit soort zaken gecheckt hebt, blijft er op een gegeven moment mogelijk niets anders over dan een defect. Ik kan me overigens niet herinneren eerder over dergelijke symptomen gelezen te hebben. Al eens gezocht op devialetchat.com? Hoop dat dat je verder helpt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

Quote from: Kerkhoffd on April 17, 2022, 21:55:23
Ik hoop voor je dat het iets simpels is. Ik moest enkel denken aan stroomvoorziening toen ik je relaas las. Als je dit soort zaken gecheckt hebt, blijft er op een gegeven moment mogelijk niets anders over dan een defect. Ik kan me overigens niet herinneren eerder over dergelijke symptomen gelezen te hebben. Al eens gezocht op devialetchat.com? Hoop dat dat je verder helpt.

Ik heb nu even de cover achteraan boven de stekkers er af gehaald. Omdat deze altijd wat klemde met mijn Supra stroomkabel die net iets te dik was om mooi te sluiten. Nu eens kijken of hij het de komende dagen nog heeft.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Vandaag wat meer kunnen testen. Het probleem, waarbij hij eerder 2 x zelf uitging na 5 minuten muziek spelen, heb ik niet kunnen herproduceren.

Maar ik heb wel 4 x een andere issue kunnen simuleren waarbij mijn Devialet 220 telkens opnieuw aanspringt 3-5 minuten na het volledig uitschakelen (en zelf verschillende keren achter elkaar). En dit zelfs zonder lan of usb kabel. Er wordt geen error code getoond. Het lijkt wel of de Devialet foutief denkt dat hij opnieuw moet opstarten na een stroomstoring oid. Gewoon irritant en ik vertrouw het toestel toch niet meer helemaal. Hij speelt wel (zonder uit te vallen de laatste 2 dagen) maar hopelijk gaat en wil Devialet deze bekijken en gaan ze niet koppig doen.

Verder over dit fenomeen ook niets gevonden op devialetchat.com.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Pjotr27

Quote from: scoc on April 17, 2022, 22:07:31
Ik heb nu even de cover achteraan boven de stekkers er af gehaald. Omdat deze altijd wat klemde met mijn Supra stroomkabel die net iets te dik was om mooi te sluiten. Nu eens kijken of hij het de komende dagen nog heeft.
[/quote

Kan je een andere stroomkabel proberen die beter past? Wellicht de originele bijgeleverde (die helemaal niet zo slecht is!). Ik heb het idee dat door die dikke kabel de stekker af en toe nieuw contact maakt of verliest.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyreg

#3188
Het is ook niet voor niks dat fabrikanten, zoals bijv. Furutech, 'n speciale "slim body" IEC (FI-C15 Gold) in het assortiment hebben , speciaal bedoeld voor o.a. Devialet, Linn e.d.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

scoc

Ik heb nu idd een Furutech The Roxy besteld met slimline connector. Eens kijken wat dat geeft ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Ook met standaard Devialet stroomkabel blijven de auto-herstart problemen terugkomen.

Toen ik gisteren een dom idee had om de remote ook uit te sluiten. Ik heb dan de batterijen uit de Devialet remote gehaald. En 3 x getest door het toestel volledig uit te schakelen op het toestel zelf. En nu start hij niet meer automatisch op en blijft deze gewoon uit zoals het hoort ?!

Dat zou willen zeggen dat de remote soms onnodig signalen blijft uitzenden. De test is nu om de batterijen terug te plaatsen en kijken of het probleem zich opnieuw voordoet (of remote hiermee gereset is).

Heel vreemd probleem dit ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Dat bedenk je toch niet.... Dat gezegd hebbende, heb ik in het verleden wel eens meegemaakt dat de batterijen in de AB bijna op waren, en dat tot gevolg had dat het volume automatisch begon terug te draaien ook al zat er niemand aan de remote. Tip dus: niet dezelfde batterijen terugplaatsen, maar kakelverse. Zou mooi zijn als hiermee het euvel gevonden is.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

eduard

Ik heb ook wel eens gelezen dat soms invallend zon licht op een infrarood sensor (ontvanger) voor problemen kan zorgen.

scoc

En bijna niet te geloven ... maar ik heb zonet de batterijen (dezelfde) terug in de remote geplaatst. Het toestel 1 keer aan en uit gezet op het toestel zelf maw geen gebruik gemaakt van de remote. Binnen de 5 minuten starte de Devialet opnieuw ongevraagd op! Dus toch de remote.

Nu batterijen er terug uit en nu blijft Devialet gewoon uit. De Devialet remote werkt niet op IR maar op radio golven.

Heb nu aan mijn dealer gevraagd om dit te melden bij Devialet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Dat ligt dus mogelijk aan de staat van de batterijen. Probeer eens verse. Als het de batterijen zijn, dan lijkt me een reclamatie bij dealer en Devialet niet nodig.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

Quote from: Kerkhoffd on April 20, 2022, 23:10:46
Dat ligt dus mogelijk aan de staat van de batterijen. Probeer eens verse. Als het de batterijen zijn, dan lijkt me een reclamatie bij dealer en Devialet niet nodig.

Nieuwe batterijen in remote, zelfde probleem. Aanspringen automatisch binnen de 5 minuten. Op vraag van mijn dealer ga ik nog 1 test doen. De Devialet in een andere kamer in het huis plaatsen om interferentie oid uit te sluiten.

Ik heb reeds wifi antenne los gemaakt ook maar het probleem blijft.

To be continued ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Dura

#3196
*Verwijderd, niet relevant*
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kerkhoffd

Quote from: scoc on April 21, 2022, 11:57:18
Nieuwe batterijen in remote, zelfde probleem. Aanspringen automatisch binnen de 5 minuten. Op vraag van mijn dealer ga ik nog 1 test doen. De Devialet in een andere kamer in het huis plaatsen om interferentie oid uit te sluiten.

Ik heb reeds wifi antenne los gemaakt ook maar het probleem blijft.

To be continued ...

Man, ik had zo voor je gehoopt dat je er nu vanaf zou zijn. Mijn beperkte ervaring eindigt hiermee. Hopelijk vind je snel een oplossing.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

En ook in totaal andere ruimte zelfde gedrag ... maw automatisch opstarten maar deze keer pas vanaf 24 minuten. Dit weet ik exact omdat ... Devialet support gek genoeg vroeg om het op te nemen op video. Precies of het opnemen op video gaat de oorzaak vinden maar men heeft de video nu.

Maar men begon al wat hun kar te keren door te zeggen dat ik het probleem toch niet heb bij standby dus dat het eerder wat een principe dingetje zou zijn dat hij het heeft bij full power down. Eeuh dat vond ik dus niet ... als ik mijn licht uit doe in mijn slaapkamer voor het slapen wil ik ook niet dat deze om 4u nachts aanfloepen. Is gewoon omdat uit betekent dat deze uit is en blijft.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Oh man ... wat is Devialet support traag. Intussen reeds 9 dagen na openen ticket en allerlei bijkomende testvragen van hen incl. de door hun gevraagde video opname waarop hij automatisch opstart (precies of men gelooft mij niet). Maar nog steeds geen verdere concrete stappen van hen terwijl ik vind dat men deze 3 maanden oude unit gewoon moet nakijken en mij verder helpen.

Mijn dealer zegt dat hun response nog redelijk snel is ... ik ben niet onder de indruk zeg maar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050