[Pass Labs XA30.5] Hoe rode en zwarte...

Started by fireman, November 21, 2012, 12:53:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

... plugjes verwijderen uit de speaker aansluitingen? En dit op een manier dat ik niet kan beschadigen.

Ik wil 4mm pluggen inpluggen maar dat kan niet omdat de uitgangen "vol"  zitten met een rode en zwarte plug.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

chansig

Die draai dingen kunnen er niet helemaal afgedraaid worden. Anders met een klein schroevendraaiertje ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

een klein schroefje in het plastic draaien en ze er dan zo uittrekken?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Ik heb al een beetje zitten pielen. Er zit een dwars pinnetje dat ik eruit heb gehaald. Dan zou je zeggen, het floept er zo uit. Dus niet. Met een klein schroevendraaiertje dan beschadig ik het tot nu toe. Of het zit echt super strak. Is er een andere truc?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Quote from: Jumping Jack on November 21, 2012, 12:55:22
een klein schroefje in het plastic draaien en ze er dan zo uittrekken?

Ik denk dat ik dat als laatste redmiddel doe. Ik had dat ook al bedacht. Ik wil het geheel natuurlijk zo netjes mogelijk houden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

weust

Dopjes. Lekker belangrijk.
Maar als je ze echt wilt houden, kun je niet de ring er helemaal afschroeven en dan van binnenuit de dop er uit drukken?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

ff zoeken op Google (pass labs xa30.5 speaker terminals) leert me dat je die plastic kapjes eruit kan halen en er dan banaanstekkers in kan gebruiken.
oa op Audiogon kwam die vraag (en het antwoord) al voorbij  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

gewoon zo'n mini schroevendraaier er tussen wurmen en dan eruit wippen zie je niets van. als je echt helemaal niets wilt beschadigen kun je het ook met iets van plastic doen. puntje van een bankpas ofzo.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fireman

Nou het zit echt strak erin. Dus een bankpas oid gaat niet zo makkelijk.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jumping Jack

Gewoon een scherp mesje erachter en ze eruit wippen? Heb ik ook ooit gedaan bij een set speakers... Die dingen hebben geen enkel nut, ik zou niet weten waarom je ze zou sparen... Hup, het mes erin
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

fireman

Die plugjes maakt niet uit. Maar die transparant plastic hulsjes zijn tevens de schroefhandvat. Om alles netjes te houden, en niet af te breken, wil ik de pluggen er netjes uithalen. Ik ga even proberen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dirk

heb je m'n post (en de tip) eigenlijk gelezen ?
als je dan even naar Audiogon surft staat er letterlijk deze tip van een Pass eigenaar omtrent je probleem ;

the XA30.5's speaker binding posts look like they are the same as the posts for the 12V trigger on the XA60.5 and the XA100.5. If that is the case, then the cap covering the end of the post is secured by a little gold pin that is driven into the opposite end of the cap (closest to the amp). To see it, back out the post nut all the way on the post screw. Just drive out the pin with a small punch (or small drill bit) and the cap will come off the end of the post. I did this on both my XA60.5s and my XA100.5s.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fireman

Ja hoor, alles gelezen en geprobeerd.

Bleek net even klem te zitten. Effe heen en weer en voila, netjes los.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dirk

 :clapping: 

(btw ; het soldeerwerk in die banaan is niet van de netste soort  ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Solderen bij overgangen is sowieso een no-go, goed klemmen is beter.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fireman

Dus eigenlijk blank koper klemmen in de speakerklemmen is de beste optie?
Het solderen is voor mijn doen aardig gelukt. De stugge NAC A5 speakerkabel in de plug. Goed verwarmd en goed laten vloeien. Hoe het er omheen uitziet maakt niet echt veel uit. Het gaat om in de plug. Maar voor het mooie kan het inderdaad wel netter. hoe krijgt men dat toch zo netjes dan.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dirk

Ik heb Garmt hier ooit eens wat zien posten mbt het (lastig) solderen van die specifieke NAC kabels, misschien ff bij hem ten rade gaan ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Fireman on November 21, 2012, 15:04:05
Dus eigenlijk blank koper klemmen in de speakerklemmen is de beste optie?
Het solderen is voor mijn doen aardig gelukt. De stugge NAC A5 speakerkabel in de plug. Goed verwarmd en goed laten vloeien. Hoe het er omheen uitziet maakt niet echt veel uit. Het gaat om in de plug. Maar voor het mooie kan het inderdaad wel netter. hoe krijgt men dat toch zo netjes dan.
Solderen geeft een extra 'overgang', een spade of banaan ook ;)
Beste is krimpen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fireman

Quote from: Kingpin on November 21, 2012, 14:55:02
Solderen bij overgangen is sowieso een no-go, goed klemmen is beter.

Als je het nader bekijkt dan zijn het 3 extra overgangen.

Oppervlakte legering moedermateriaal (voor en achterkant) en het soldeer zelf. Maar is dat hoorbaar?

Als ik weer even tijd heb dan zal ik het eens schoon schrapen. Ook rekening houden met oxidatie van het kopen??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

NAC A5 buiten een Naim set is vrij eenvoudig te verbeteren...

fireman

Quote from: garmtz on November 21, 2012, 22:49:30
NAC A5 buiten een Naim set is vrij eenvoudig te verbeteren...

Bedoel je dan een betere kabel of beter te solderen ( ander soort pluggen )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17