DAC Upgrade

Started by WickedGame, November 9, 2012, 09:25:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: brtram on November 10, 2012, 21:56:30
In je zoek- luistertocht zou ik ook de nieuwe OPPO-105 meenemen.
Als uitbreiding op de 95 heeft de 105 o.a. ook digitale ingangen gekregen zodat hij ook als DAC kan worden gebruikt.

Of hij warm klinkt kan nog niemand zeggen, want JvB verwacht de eersten pas volgende week te ontvangen.

Dit is niet iets wat ik per direct zou bekijken, mede ook omdat ik al heel wat bronnen heb (Blu-Ray, Classé CDP502 (DVD/CD Speler)) Om dan weer een bron erbij te zetten en die alleen als DAC in te zetten gaat mij wel wat ver.

Overigens heb ik even zitten kijken bij Antelope, en die hebben de Zodiac, Zodiac+ en de Zodiac Gold. Waarvan de GOLD tot 384Khz gaat, maar is dit nodig? Wel heeft de Zodiac+ iets meer de voorkeur boven de Zodiac ivm de de-jitter clock op de outputs aan boord.

En waarom zou je de Gold boven de Zodiac + prefereren? Of zijn er mensen die beiden hebben getest en zeggen de Gold is de must have?

FvP

Zodiac en Zodiac+ zijn klankmatig identiek, enkel #connectors verschillend
Zodiac Gold is een andere klasse, nog veel meer finesse


Markus2

Kijk, dat klinkt bijna als een uitnodiging.
Weet je gelijk, als er verschillen waarneembaar zijn, waar je kunt vergelijken.

Als je gelooft of overtuigd bent van de verschillen, zou ik het in ieder geval serieus overwegen.

Groet, Mark...die niet gelooft...
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

WickedGame

#28
Quote from: Klinkt Beter on November 12, 2012, 09:10:25
Zodiac en Zodiac+ zijn klankmatig identiek, enkel #connectors verschillend
Zodiac Gold is een andere klasse, nog veel meer finesse



Ik zie in de chart toch iets meer verschil dan wat connectoren tussen de Zodiac en Zodiac+

WickedGame

Quote from: Markus2 on November 12, 2012, 09:24:30
Kijk, dat klinkt bijna als een uitnodiging.
Weet je gelijk, als er verschillen waarneembaar zijn, waar je kunt vergelijken.

Als je gelooft of overtuigd bent van de verschillen, zou ik het in ieder geval serieus overwegen.

Groet, Mark...die niet gelooft...

Ik ben sceptisch bij dergelijke zaken, zo sta ik hier ook wel bekend dat ik niet alles geloof of hoor. Maar wil de DAC's wel aan een test onderwerpen met als tegenstander mijn Cambridge Dacmagic.

DAC's die tot nu toe de revu gaan passeren of waar mijn interesse in gewekt zijn:

- Weiss DAC2
- NAD M51
- Antelope Zodiac

Overige DAC's zijn welkom uiteraard, mits ze een beetje voldoen aan de criteria.

FvP

#30
Quote from: WickedGame on November 12, 2012, 09:30:17


Ik zie in de chart toch iets meer verschil dan wat connectoren tussen de Zodiac en Zodiac+

Hebben de silver en de plus naast mekaar nog getest op diverse sets, silver is gewoon een plus met minder connectoren en intern ook reclocking (maar geen digitale outputs). Kan het wel weten, weet ook waarom en hoe ze de ze silver in de markt hebben gezet ... is volledig gebaseerd op de plus.

twani

Quote from: WickedGame on November  9, 2012, 09:25:29
Ik wil de komende tijd gaan luisteren naar een aantal DAC's. Het is de bedoeling om de DAC in te gaan zetten als DAC voor de Squeezebox Touch. Nu hangt er een Cambridge Audio Dac Magic tussen welke vervangen mag gaan worden. Eerst wil ik eens gaan inventariseren welke DAC's ik de revu wil laten passeren.

Er is al wel 1 DAC die sowieso de revu gaat passeren en dat is de Weiss DAC2 welke mijn vader op proef heeft. Maar welke DAC's zijn nog meer de moeite om mee te nemen in het vergelijk. Qua prijsklasse tot ongeveer een 3000,- max! Minder mag uiteraard altijd  ;D

Wat ik belangrijk vind is:

- Detail
- Warmte
- Snelheid

Ik hoor graag jullie adviezen.
De Zodiac mist één van de drie gewenste eigenschappen ;)

vanzomereng

#32
Quote from: twani on November 12, 2012, 17:37:50

De Zodiac mist één van de drie gewenste eigenschappen ;)

Weliswaar discutabel (subjectief) maar ik denk dat je "warmte" bedoeld  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: WickedGame on November 12, 2012, 09:36:30
Ik ben sceptisch bij dergelijke zaken, zo sta ik hier ook wel bekend dat ik niet alles geloof of hoor. Maar wil de DAC's wel aan een test onderwerpen met als tegenstander mijn Cambridge Dacmagic.

DAC's die tot nu toe de revu gaan passeren of waar mijn interesse in gewekt zijn:

- Weiss DAC2
- NAD M51
- Antelope Zodiac

Overige DAC's zijn welkom uiteraard, mits ze een beetje voldoen aan de criteria.

Vanwaar alleen deze (prijzige)keus  :butbut:
Vlgs mij stelde je 3 eisen, denk je dat dit niet realiseerbaar is een in prijsklasse vergelijkbaar met je DacMagic  ???

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

John Wx

Quote from: VANZOMERENG on November 12, 2012, 18:22:28
Vanwaar alleen deze (prijzige)keus  :butbut:
Vlgs mij stelde je 3 eisen, denk je dat dit niet realiseerbaar is een in prijsklasse vergelijkbaar met je DacMagic  ???

virus
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

FvP

Quote from: VANZOMERENG on November 12, 2012, 18:17:46
Weliswaar discutabel (subjectief) maar ik denk dat je "warmte" bedoeld  ;)

snelheid en warmte zijn subjectief, en in audiofiele termen beetje tegenstrijdig

twani

Quote from: Klinkt Beter on November 12, 2012, 18:58:52
snelheid en warmte zijn subjectief, en in audiofiele termen beetje tegenstrijdig

Mmmmm, denk ik ook ja.  Ieders kader is een ánder kader......

WickedGame

Quote from: VANZOMERENG on November 12, 2012, 18:22:28
Vanwaar alleen deze (prijzige)keus  :butbut:
Vlgs mij stelde je 3 eisen, denk je dat dit niet realiseerbaar is een in prijsklasse vergelijkbaar met je DacMagic  ???

Het is nog maar een beginnend lijstje, het hoeft zeker niet duur te zijn. Zie startpost waarin ik een max stel. Alles wat daaronder valt vanaf 0,- euro  ;D tot het gestelde bedrag mag meegenomen worden.

Als referentie heb ik de DacMagic van Cambridge en ben benieuwd wat daar nog meer uit te halen is. Nu kwam ik op de Antelope uit door veel positieve recensies, maar misschien zijn er wel andere alternatieven die beter zijn. Vandaar uiteraard dit topic. Wil gaan kijken of ik wat kan gaan beluisteren. De NAD komt sowieso aanbod bij Peerless Monster.

Waar ik eventueel ook wel in geinteresseerd ben is PSAudio, maar dat is ook meer omdat ik het uiterlijk ook geweldig vind  ;D (heerlijk non argument :P)


gast2018

Ik had destijds een PS audio DL III. Ook vergeleken met oa de DacMagic, Voor mij was de PSaudio een pak beter. Beetje oudere dac inmiddels maar wellicht mee te nemen in je vergelijk.

Peerless Monster

#39
Hee Mark,

Ik ben net terug van een weekeindje Ardennen, maar ik moet nog kijken of we de NAS kunnen gebruiken. ;)
Hopelijk kom ik daar straks aan toe. Morgen komt de nieuwe auto! :D

De MIT's hoef je niet mee te nemen overigens. Gaan het niet worden...
Hoef jij geen moeite te doen om ze los te halen en bij ons om ze weer vast te zetten (een heel gedoe met zo'n dichte kast)...
Ik heb gemerkt dat die elektrostaten niet heel gevoelig zijn voor speakerkabel, maar wel met timealignment interfaces, zoals MIT of Transparent... (in negatieve zin)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November 13, 2012, 11:16:30
Hee Mark,

Ik ben net terug van een weekeindje Ardennen, maar ik moet nog kijken of we de NAS kunnen gebruiken. ;)
Hopelijk kom ik daar straks aan toe. Morgen komt de nieuwe auto! :D

De MIT's hoef je niet mee te nemen overigens. Gaan het niet worden...
Hoef jij geen moeite te doen om ze los te halen en bij ons om ze weer vast te zetten (een heel gedoe met zo'n dichte kast)...
Ik heb gemerkt dat die elektrostaten niet heel gevoelig zijn voor speakerkabel, maar wel met timealignment interfaces, zoals MIT of Transparent... (in negatieve zin)...

Okay, en los halen hoefde niet. Er is een set Oracle V3.1 gekomen dus hebben nu sowieso een set in doos liggen. Wat betreft NAS moet je maar even aangeven, gaat het niet dan beluister ik het wel gewoon bij jouw. Kan vast wel een inbeelding er van maken.

Maar nieuwe wagen? Spannend :)

OT: Heb mij nog even verder verdiept en er zijn wel wat DAC's die interessant kunnen zijn. Kwam daar nog een Chord tegen in de zoektocht die mij ook wel interessant leek.

Mitch--

Quote from: WickedGame on November 14, 2012, 15:12:06
Okay, en los halen hoefde niet. Er is een set Oracle V3.1 gekomen dus hebben nu sowieso een set in doos liggen. Wat betreft NAS moet je maar even aangeven, gaat het niet dan beluister ik het wel gewoon bij jouw. Kan vast wel een inbeelding er van maken.

Maar nieuwe wagen? Spannend :)

OT: Heb mij nog even verder verdiept en er zijn wel wat DAC's die interessant kunnen zijn. Kwam daar nog een Chord tegen in de zoektocht die mij ook wel interessant leek.

PS audio komt binnenkort ook met een nieuwe dac, zeg maar de perfect wave zonder de netwerk module, waarschijnlijk rond de 1100 euro mocht ik de berichtgeving geloven. Dus wel het waanzinninge geluid van de perfect wave maar niet de pegels! Word de PS Audio NuWave dac
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

gast2018

Is dan de opvolger van de DL III, zelfde prijsklasse in elk geval.

Mitch--

Quote from: ergé on November 14, 2012, 16:53:08
Is dan de opvolger van de DL III, zelfde prijsklasse in elk geval.

Volgens de PS Audio website is dat inderdaad het geval!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

WickedGame

Quote from: Mitch-- on November 14, 2012, 16:50:33
PS audio komt binnenkort ook met een nieuwe dac, zeg maar de perfect wave zonder de netwerk module, waarschijnlijk rond de 1100 euro mocht ik de berichtgeving geloven. Dus wel het waanzinninge geluid van de perfect wave maar niet de pegels! Word de PS Audio NuWave dac

Klinkt zeer interessant, zal ik eens in de gaten houden.

Mitch--

Quote from: WickedGame on November 14, 2012, 17:56:34
Klinkt zeer interessant, zal ik eens in de gaten houden.

Lijkt mij ook! Is ook mijn beoogd opvolger!:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

WickedGame

Quote from: Mitch-- on November 14, 2012, 22:46:42
Lijkt mij ook! Is ook mijn beoogd opvolger!:)

De perfect waves krijgen jubbelende recensies en ook qua klank. Alleen een streamer heb ik niet nodig aangezien de SB die taak heeft. Dus dan kan een dergelijke DAC wel eens een hele interessante gaan worden. Ook qua prijs wel interessant.

Mitch--

Quote from: WickedGame on November 15, 2012, 11:10:59
De perfect waves krijgen jubbelende recensies en ook qua klank. Alleen een streamer heb ik niet nodig aangezien de SB die taak heeft. Dus dan kan een dergelijke DAC wel eens een hele interessante gaan worden. Ook qua prijs wel interessant.

precies, ook mijn gedachte! En het budget voor een perfect wave heb ik niet ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Wijx wondere wereld

Warm en muziekaal denk ik gelijk aan mijn Audio Note 2.2 sig van Peter van Willemsvaart. Hij heeft ook een eigen dac ontwikkeld. Die is echt super
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

WickedGame

Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld de PS Audio Perfectwave Dac + Bridge zoals deze nu op het forum aangeboden staat?