Cinedream/Home@The movies Home Cinema Event of the year.

Started by home@the movies, November 5, 2012, 12:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Plus de Epson stond op het breedste (lees grootste) scherm geprojecteerd, welliswaar 1:2.35 maar toch breder dan bij de andere twee projectoren.
Dat maakte het lastiger om te vergelijken.

eelco74

Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

LittleNinja

Quote from: riwi on November 12, 2012, 13:16:25
Hoe kan het nu toch zijn dat als een aanmerkelijk percentage van het doekoppervlak gevult is met lijntjes dat je dit niet ziet? Alleen doordat de afstand zodanig is dat je de lijntjes zelf niet kan onderscheiden? Ik bedoel 5% van het doek grijs is 5% grijs.

Geen idee. Slechte ogen wellicht?
Ik zit overigens pakweg 4,5 meter van mijn 100" scherm vandaan. Als ik dicht bij het scherm sta zie ik het wel.

Quote from: riwi on November 12, 2012, 13:16:25
Ik kies helemaal niet voor kleuren al dan niet verzadigd. De Sony geeft meer licht en dat is natuurlijk een voordeel in een ruimte met lichtinval.
Veel mensen kijken ook naar de prijs en laten dat meetellen in hun kijkervaring. Ik doe dat niet en kijk en oordeel onafhankelijk van de prijs. Dan beslis ik achteraf wel of ik het geld er voor over heb of niet.

Ik reageerde daarmee op de post van Frank. Ik probeer alleen voor mezefl te bepalen waar de verschillen vandaan komen. De prijs is bij mij ook een onderdeel dat ik mee moet nemen in mijn bepaling. De JVC valt ( voor mij! ) sowieso buiten het bootje hierdoor, ongeacht hoe goed hij is. Bij mij is de race tussen de Sony en de Epson. Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kon zijn. :nopompom:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Quote from: LittleNinja on November 12, 2012, 13:54:22
Geen idee. Slechte ogen wellicht?
Ik zit overigens pakweg 4,5 meter van mijn 100" scherm vandaan. Als ik dicht bij het scherm sta zie ik het wel.
Jouw DLP heeft waarschijnlijk een betere fillrate dan de huidige LCD's
Bij de DLP machines zie ik de 'waas' ook niet.

Quote from: LittleNinja on November 12, 2012, 13:54:22
Ik reageerde daarmee op de post van Frank. Ik probeer alleen voor mezefl te bepalen waar de verschillen vandaan komen. De prijs is bij mij ook een onderdeel dat ik mee moet nemen in mijn bepaling. De JVC valt ( voor mij! ) sowieso buiten het bootje hierdoor, ongeacht hoe goed hij is. Bij mij is de race tussen de Sony en de Epson. Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kon zijn. :nopompom:
Ik dacht dat de X35 even duur was als de hw50. Ik ken de prijzen niet precies. 2900 voor de hw50 dacht ik als aanbieding tijdelijk bij home@themovies. Voor mij dus duidelijk de hw50 boven de Epson, maar ik heb zoals je leest een bias tegen de LCD projectoren. En ik zou niet omwille van een prijsverschil van 500 euro een andere projector kiezen dan de unit die ik het beste vind.

Kjelt

Vergeet niet waar het screendoor vandaan komt. Bij LCD moet het licht DOOR de panels heen gaan vandaar dat alle aanstuurelektronica (voornamelijk transistoren) en verbindingen om de pixels heen moet worden gelegd.
Bij DLP en LCOS (SXRD) wordt het licht gereflecteerd door de panels en kan alle aanstuurelektronica onder de pixels worden ontworpen. Met als grootste verschil tussen DLP en LCOS nog dat bij DLP de pixels daadwerkelijk bewegen en daardoor ook iets aan ruimte om zich heen nodig hebben.

Matthieu

Quote from: Kjelt on November 12, 2012, 13:52:57
Plus de Epson stond op het breedste (lees grootste) scherm geprojecteerd, welliswaar 1:2.35 maar toch breder dan bij de andere twee projectoren.
Dat maakte het lastiger om te vergelijken.
Ja zeg.
Als je op een groter scherm projecteer, dan is de lichtopbrengst meteen ook minder.
Lichtinval degradeerd enorm de puch en dynamiek van het plaatje.

Als ik mijn verduisterings gordijnen dichtdoe komt er toch nog wat licht langs de randen binnen.
Dit geeft een totaal ander beeld dan wanneer ik met tape de randen van het gordijn aan het kozijn vastplak of 's avonds projecteer.
Dan is het stikdonker en is het beeld gigantsich mooi.
Terwijl het niet eens zo heel veel licht is wat er binnen komt hoor in de eerste situatie.

Dit is overigens wel de reden dat er over 2 weken Rolluiken worden geplaatst aan de buitenkant.
Hoef ik niet meer 's avonds laat te calibreren of film te kijken.


Het laat wel zien dat de strijd tussen de 2 titanen nog niet belsist is.
Epson of Sony.

LittleNinja

Quote from: riwi on November 12, 2012, 14:30:17
Jouw DLP heeft waarschijnlijk een betere fillrate dan de huidige LCD's
Bij de DLP machines zie ik de 'waas' ook niet.

Mijn exemplaar heeft helaas op andere vlakken wat mankementen.. :D

Quote from: riwi on November 12, 2012, 14:30:17
Ik dacht dat de X35 even duur was als de hw50. Ik ken de prijzen niet precies. 2900 voor de hw50 dacht ik als aanbieding tijdelijk bij home@themovies. Voor mij dus duidelijk de hw50 boven de Epson, maar ik heb zoals je leest een bias tegen de LCD projectoren. En ik zou niet omwille van een prijsverschil van 500 euro een andere projector kiezen dan de unit die ik het beste vind.

Voor mij is de JVC geen optie. De Epson en de Sony wel.

€ 500 vind ik een hoop geld, dat zou voor mij nog steeds de balans kunnen doen over slaan. Toen ik beide machines zag draaien zag ik wel verschil, maar geen wereld van.. En ik had op dat moment de voorkeur voor de Epson. Omdat alle berichtgevingen zo lovend zijn over de Sony ben ik wel dus benieuwd hoe de verhoudingen zijn. Het LCD beeld is mij niet opgevallen en is voor mij dus geen issue.

Deze week even de zaken op een rijtje zetten voor mezelf. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Quote from: LittleNinja on November 12, 2012, 15:40:14
€ 500 vind ik een hoop geld, dat zou voor mij nog steeds de balans kunnen doen over slaan.

Dat begrijp ik en dat is ook zo. Maar als je 2750 of 3250 moet betalen dan zou ik niet 2750 willen neerleggen en met een ontevreden gevoel de projector 3 jaar lang aan willen zetten omdat in mijn achterhoofd knaagt dat ik voor slechts 500 extra een betere projector had kunnen kopen. Zo kijk ik er tegen aan, maar ik begrijp dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken.

eelco74

Quote from: riwi on November 12, 2012, 14:30:17
Ik dacht dat de X35 even duur was als de hw50. Ik ken de prijzen niet precies. 2900 voor de hw50 dacht ik als aanbieding tijdelijk bij home@themovies. Voor mij dus duidelijk de hw50 boven de Epson, maar ik heb zoals je leest een bias tegen de LCD projectoren. En ik zou niet omwille van een prijsverschil van 500 euro een andere projector kiezen dan de unit die ik het beste vind.

Ik was er vanuit gegaan dat de Sony 3500 Euro was en de Epson 2499. Dus 1000 Euro verschil.

500 Euro is echter nog wel te overbruggen, als dat zo is dan zou ik ook zondermeer de Sony kiezen. Ondanks een aansluitingen aan de verkeerde kant en de beperkte lens shift  ;)
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

home@the movies

Hi Iedereen,

Het gaat wel vooruit hier wat reacties betreft  ;D ;D

Mag ik in eerste instantie van de gelegenheid gebruik maken om iedereen die ons met een bezoek vereerd heeft van harte te danken.
Een event als dit organiseren kost altijd wat bloed zweet en tranen, soms letterlijk  ;) en dan doet het deugd om te zien en te horen dat bezoekers er toch van hebben genoten.
In naam van mijn twee collega's en mijzelf dus dank voor jullie aanwezigheid. Het was bij wijlen erg druk en aangezien ik niet iedereen van het forum persoonlijk ken hoop ik toch dat ik de meesten onder jullie de nodige aandacht heb kunnen geven, indien dit niet zo was bij deze mijn excuses aan diegenen die ik niet heb kunnen spreken. :(
We moeten zeker nog eens iets op touw zetten exclusief voor trouwe forumbezoekers, als er mensen zijn met een leuk idee laat gerust iets weten.

Nog even een paar dingen toelichten, het was zeer zeker zo dat de Epson stand wat meer last had van invallend licht dan de anderen, soms een tikje teveel.
Ik bied dan ook bij deze mijn excuses aan tov Epson mocht dit letterlijk een verkeerd beeld hebben gegeven tov de andere merken, ik kan met grote zekerheid stellen dat het verschil in kwaliteit hierdoor wat beïnvloed werd.

We kiezen er voor dit event voor om letterlijk een " open " beurs te organiseren dat heeft zijn voordelen maar uiteraard ook nadelen.
waar we van uitgaan is dat iemand die er echt nog niet uit is langs komt in één van onze vier demo ruimtes die allen bat caves zijn en waar er perfect kan worden vergeleken.
Alle toestellen die op de beurs stonden staan ook allemaal bij ons opgesteld, mensen die bepaalde toestellen echt één op één met elkaar willen vergelijken in perfecte omstandigheden gelijktijdig geprojecteerd met hetzelfde bronmateriaal kunnen zonder probleem in de zaak terecht.

Al bij al zit hier een tevreden team, we hebben een leuk weekend achter de rug met allemaal gepassioneerde HT liefhebbers die hopelijk ook weer wat hebben genoten. ;) ;)

Groeten
Werner




Matthieu

En waar is dat Werner?
Kan ik zomaar langskomen, of moet ik daar een afspraak voor maken.
Ik ben benieuwd of ik daar een vriend voor kan overhalen om mee te gaan.
Zijn die schermen even groot en van hetzelfde materiaal?
Enehh,... hoe groot?

home@the movies

#61
Quote from: Matthieu on November 12, 2012, 17:39:58
En waar is dat Werner?
Kan ik zomaar langskomen, of moet ik daar een afspraak voor maken.
Ik ben benieuwd of ik daar een vriend voor kan overhalen om mee te gaan.
Zijn die schermen even groot en van hetzelfde materiaal?
Enehh,... hoe groot?

Hi,

Ikzelf zit in Breendonk, dat is 15 min van Antwerpen, demo room1 heeft een scherm van 2m30 matwit (en een Black Diamond van 2m40) , demo room 2 een matwit van 2m10.
Als je aangeeft welke projectoren je met elkaar wil vergelijken dan zorgen we ervoor dat ze samen in dezelfde demo ruimte staan om zo één op één te kunnen vergelijken.
Graag wel een afspraak maken, we nemen hier graag de tijd voor, de Epson TW9100 is de enige die eind deze week even terug moet, ons demo toestel is besteld, levering wordt verwacht begin December.

Groeten
Werner

kermit

Quote from: home@the movies on November 12, 2012, 17:57:10
Hi,

Ikzelf zit in Breendonk, dat is 15 min van Antwerpen, demo room1 heeft een scherm van 2m30 matwit (en een Black Diamond van 2m40) , demo room 2 een matwit van 2m10.
Als je aangeeft welke projectoren je met elkaar wil vergelijken dan zorgen we ervoor dat ze samen in dezelfde demo ruimte staan om zo één op één te kunnen vergelijken.
Graag wel een afspraak maken, we nemen hier graag de tijd voor, de Epson TW9100 is de enige die eind deze week even terug moet, ons demo toestel is besteld, levering wordt verwacht begin December.

Groeten
Werner

Hi Werner,

Heel erg leuk je ontmoet te hebben en ook bedankt voor een leuke middag. Ik ben ook in voor een nieuwe projector en zou graag de JVC x35 en de Sony in een batcave willen zien.
Door de hoeveel lichtinval heb ik niet echt een goed oordeel kunnen vellen welke projector ik ga kiezen. Voor mij is FI niet belangrijk, ik hou van blacklevel en pop. De pans op de Jvc is goed vooruit gegaan.
De jvc heeft volgens mij een super goed blacklevel en de sony heeft ontzettend veel lichtopbrengst en een beeld wat eraf knalt........de zwartwaarde lijkt me ook prima in orde. Ansi contrast is ook zeer goed bij de Sony.
De Sony met de  DRC op on was niet om aan te zien. Een hoop ruis in het beeld. Maar dat zijn opties die ik niet zal gebruiken. Dat geld ook voor de E- Shift van JVC . De sony heeft ook cms dus ook weer een voordeel. Maar zo op het oog zal het de Sony worden denk ik.

Maar de Sony was heeel erg mooi om te zien. Dus wordt het spannend. Laat aub weten wanneer ik langs mag komen om ze beiden in een batcave te zien......
Je ziet me gauw weer langskomen.....



eelco74

Quote from: kermit on November 12, 2012, 19:13:13
Maar de Sony was heeel erg mooi om te zien. Dus wordt het spannend. Laat aub weten wanneer ik langs mag komen om ze beiden in een batcave te zien......
Je ziet me gauw weer langskomen.....

Een witte graag, dan krijg je over een jaar een PM. Nog steeds hetzelfde adres ?  :P :P

Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd was van de Sony....ik dacht zeker te zijn, maar ben er toch nog niet uit....
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

kermit

Quote from: eelco74 on November 12, 2012, 20:04:04
Een witte graag, dan krijg je over een jaar een PM. Nog steeds hetzelfde adres ?  :P :P

Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd was van de Sony....ik dacht zeker te zijn, maar ben er toch nog niet uit....
:D :D. Dit wordt dan de 3e projector ....... :pompom:

home@the movies

#65
Is het eventueel een idee om een shoot out te doen in de demo room tussen de JVC X35 de Sony en de Epson bvb?

Ik hoor het graag dan zetten we wat op touw van zodra de X35 beschikbaar is.

Groeten
Werner

Dirc

Goed idee, en naderhand de demo apparatuur verdelen tussen de aanwezigen.
Of hoorde dat er niet bij :-)

home@the movies

Quote from: Dirc on November 12, 2012, 21:18:14
Goed idee, en naderhand de demo apparatuur verdelen tussen de aanwezigen.
Of hoorde dat er niet bij :-)

Nice try, close but no sigar  ;D ;D ;D, er zijn grenzen aan mijn goedheid. ;) ;)

Dirc

Hahaha, ik wacht wel tot een mooie aanbieding in mijn budget.

Matthieu

Quote from: home@the movies on November 12, 2012, 21:26:28
Nice try, close but no sigar  ;D ;D ;D, er zijn grenzen aan mijn goedheid. ;) ;)
Als er geen sigaren te paffen zijn kom ik niet hoor.

The Luggage

Quote from: home@the movies on November 12, 2012, 21:02:23
Is het eventueel een idee om een shoot out te doen in de demo room tussen de JVC X35 de Sony en de Epson bvb?

Ik hoor het graag dan zetten we wat op touw van zodra de X35 beschikbaar is.

Groeten
Werner

Zo'n shoot out zou mij zeker ook interesseren, voor zover mijn agenda het toelaat.

Werner en de rest van de crew: bedankt voor het event, het was zeer interessant.

boekhour

Quote from: The Luggage on November 12, 2012, 22:46:23
Werner en de rest van de crew: bedankt voor het event, het was zeer interessant.

Ook vanaf hier bedankt, het was de bijna 400km meer dan waard!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

FvP

Had een babbel met een van de standhouders dat ze in Back to the future naar 2012 reizen.

Een van de gizmo's is ondertussen al deels gerealiseerd:



Check deze video



nu nog wat esthetischer maken en wat plastic errond en volgend jaar die gasten uitnodigen :)

Kjelt

Quote from: Klinkt Beter on November 13, 2012, 00:07:25
Had een babbel met een van de standhouders dat ze in Back to the future naar 2012 reizen.
Dat is een hoax uit 2010  :baaa:
De echte BTTF fan weet dat hij in 1985  30jaar in de toekomst reist  ;) Dus we hebben nog 3 jaar  :D

http://www.slate.com/blogs/future_tense/2012/06/27/_back_to_the_future_future_day_hoax_today_not_the_date_shown_on_doc_s_delorean.html


home@the movies