Ene moment wel verbonden met internet, andere moment niet

Started by VlisChris, October 31, 2012, 17:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Al andere browser geprobeerd ipv Safari? Bv Firefox.


Erwin B

VlisChris

Yep.

Ook daarin moet/kan het niet gezocht worden; mijn buienradar widget bv doet het ook niet altijd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oud lid

Probeer eens op een ander netwerk, bv bij de McDonalds hotspot. Als het daar werkt met die betreffende pagina's dan ligt het zeker aan de router.


Erwin  B

VlisChris

Ik zit nu achter mijn iMac (omdat mijn laptop opeens niet wil opstarten; handig: daar staat een belangrijk document op dat ik deze week echt MOET afmaken), en rechtstreeks in de modem wil die niet werken.
Via draadloos wil deze weer wel werken. Ik snap er ECHT geen hout meer van.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

ps: iMac op dezelfde plek gezet als waar ik normaal met mijn laptopje zit. (om en nabij; deze computer op schoot nemen wordt wat zwaar :P)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Kleine update; ook de iMac werkt niet op alle sites.
Bedraad kan ik dus even niet goed testen op het moment. Aangezien ik momenteel ook in de keuken bezig ben ga ik nu even niet de kabels tussen modem en muurdozen losmaken en opnieuw vastmaken. Dat doe ik straks/morgen wel even :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hupslakee. Wil iets opzoeken op google, en uiteraard werkt google weer niet. Begint zo langzamerhand onwerkbaar te worden hier.
Eerst mijn speculaas dat meer dan 1 keer mislukt, en nu weer geen kans om er wat over op te zoeken op internet   :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr

Quote from: Christiaan S on November 26, 2012, 23:58:32
Ik zit nu achter mijn iMac (omdat mijn laptop opeens niet wil opstarten; handig: daar staat een belangrijk document op dat ik deze week echt MOET afmaken), en rechtstreeks in de modem wil die niet werken.
Via draadloos wil deze weer wel werken. Ik snap er ECHT geen hout meer van.
Je router krijgt een IP-adres via het modem. Dit IP-adres wordt in combinatie met het mac-adres van de WAN-poort van de router opgeslagen met een lease tijd van een x periode. Dit zorgt ervoor dat wanneer je de router even loskoppelt of herstart, deze weer hetzelfde IP-adres toegekend krijgt. Als je de router loskoppelt en direct een ander device inplugt, kan het zo zijn dat hij een bepaalde tijd geen IP-adres krijgt, omdat de lease tijd nog loopt. Bij glasvezelkastjes kan dit tot ongeveer 1,5 uur duren. Dat kan verklaren waarom je iMac bedraad niets doet rechtstreeks op je modem, maar wel wireless.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

eduard

Christiaan.
Op de vorige pagina heb ik wat ping testjes en eventuele dns aanpassing genoemd. Heb je hier nog naar gekeken.
@Pjotr, Ik heb niet het idee dat jouw DHCP verhaal van toepassing is.

KILLorBE

Quote from: eduard on November 27, 2012, 21:34:07
@Pjotr, Ik heb niet het idee dat jouw DHCP verhaal van toepassing is.
Afhankelijk van de modem/provider zou dat zeker wel kunnen....

Quote from: Christiaan S on November 26, 2012, 23:58:32
Ik zit nu achter mijn iMac (omdat mijn laptop opeens niet wil opstarten; handig: daar staat een belangrijk document op dat ik deze week echt MOET afmaken), en rechtstreeks in de modem wil die niet werken.
Via draadloos wil deze weer wel werken. Ik snap er ECHT geen hout meer van.

En zover ik uit het verhaal heb begrepen heeft hij ook een router (met WiFi) aangesloten.

Ik weet niet of en hoe je een MAC adres op een iMac kan clonen, maar dat is wel iets om te proberen, en anders even wachten tot de leasetijd verlopen is.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VlisChris

Quote from: eduard on November 27, 2012, 21:34:07
Christiaan.
Op de vorige pagina heb ik wat ping testjes en eventuele dns aanpassing genoemd. Heb je hier nog naar gekeken.
@Pjotr, Ik heb niet het idee dat jouw DHCP verhaal van toepassing is.


Sorry, helemaal vergeten te melden. Ja, daar ben ik mee bezig geweest. Zou ik even opnieuw moeten doen omdat ik echt niet meer weet wat er ook weer uit naar voren kwam, maar de uitslagen verbaasden me niet voor wat ik me kan herinneren.
@ De rest: ik reageer morgen even; ben nu druk bezig met een gedicht opnieuw te schrijven dat verloren is gegaan :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Er komt "iets" van schot in de zaak . . . .

Bij het nalopen van Eduard zijn tip om mijn DNS eens op die van Google te zetten kwam ik er achter dat die op mijn iMac op 192.168.1.100 stond. Die computer werkte overigens enkel en alleen maar via draadloos, en dan nog zeer selectief. Die DNS heb ik eruit gehaald, en er staat nu een geheel andere uit zichzelf. En verdraaid als het niet waar is; mijn internet werkt bedraad weer goed. Gelukkig.

Via wifi probeer ik nog wel even, maar ik ga zo eerst eens slapen.

Mijn laptop wordt even lastiger te controleren; daarvoor moet ik eerst achter een andere oplader aan. Maar ik begin te vermoeden dat die een beetje hetzelfde probleem heeft. Aan de andere kant; die werkte wel bedraad. Dus dat probleem is toch wat anders.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#37
Nu ik de DNS heb aangepast naar die van Google (8.8.8.8 ) heb ik geen enkel probleem meer op mijn iMac.

Wil dat zeggen dat er in mijn Router wat verkeerd gaat met een eigen DNS, of hoe moet ik dat een beetje uitleggen? Liefst in lekentaal omdat ik echt NUL verstand heb van netwerken en alles dat daar bij komt kijken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SpeedyAndré

De dns speelt een belangrijke rol, die vertaalt www.voorbeeld.nl naar een ip op het internet.
Meestal heeft je internetprovider een eigen dns server maar die is vaak niet de beste/snelste.
In je router kan je ook een dns invoeren, misschien staat daar iets vreemds.
Als je daar de Google dns in zet dan heb je een mooi begin, zoek ook eens naar 'open dns servers'.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

VlisChris

Quote from: eduard on November  1, 2012, 21:05:25
Het zou ook eens een dns probleem kunnen zijn. Je zou als test een andere dns server kunnen gebruiken bijvoorbeeld die van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Het is fijn dat ik nog wist dat dit topic ooit eens aangemaakt was, en dat er een oplossing in stond.
De afgelopen dagen was mijn internet weer walgelijk langzaam. Met walgelijk bedoel ik dan ook echt walgelijk langzaam. Soms minutenlang wachten tot een pagina geladen was.

Even de DNS aanpassen, en het probleem was weer over.

Alleen vraag ik me dan af: waarom kan zo'n DNS opeens voor problemen gaan zorgen? Deze die nu in gebruik was was sinds de post die ik nu quote in gebruik. En die heeft jaren en jaren zonder problemen gewerkt. Dus wat zorgt er voor dat die opeens fout loopt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.