BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

Vorige topic - Volgende topic

Zymotic

Vandaag ook even langs geweest. Mooie zaak en de bios is ook erg mooi, en nog niets eens af.

rodrique

ziet er nu al prachtig uit, ben benieuwd zie het wel de 15de als ik langskom  ;D
Musical fidelity KW750 | Krell Theater Amplifier Standard | Quadral Vulkan VIII R | Lexicon MC-10 | A*BNB BDW12 subwoofer push pull | JVC N5 | Chord Signature XL speaker cables | Atlas Equator 2.0 speaker cables | Harmonix HS-101 interconnect | Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter | Finite Elemente Spider rack

Kjelt

Ik heb vandaag eens mogen genieten van deze super home cinema.
Wat een geweldig beeld en geluid zit er in dit theater.
Na een indrukwekkende scene uit The Art of Flight waar de muziek icm de grandioze sound bubble me volledig overrompelde kregen we de scene aan het begin van Ratatouille te zien waar de oude dame tot de ontdekking komt dat ze ratten in huis heeft en er maar eens met een jachtgeweer op los gaat knallen.
OMG wat een geluidsgeweld, de subs bliezen de weinige haren die ik op mijn hoofd heb recht naar achteren, de laatste keer dat ik zo'n gevoel had was in militaire dienst toen ik naast een pantservoertuig met 25mm kanon stond die los ging.
Echt waanzinnig wat een power en luchtverplaatsing die JBL installatie teweeg brengt, ik vraag me serieus af of het  (nog lang) wettelijk toegestaan is zo'n installatie die ontworpen is voor een bioscoop van >1000m3 in een kleinere ruimte binnenshuis te gebruiken  :D
En als je denkt dat deze installatie alleen voor power en geweld geschikt is kom je bedrogen uit, nadat het geknal van de oude dame in de verte was uitgestorven vaart onze rattenheld op een kookboek het riool binnen. De JBL installatie geeft met een perfecte soundbubble de rustige galm van het kabbelende water weer. Daarna ga je met een stroomversnelling door een douche van water die van achter naar voren letterlijk over de luisteraar heen valt om vervolgens weer met een oorverdovend lawaai in een waterval gestort te worden.
Tja wat moet ik er verder van zeggen, voor mij persoonlijk is dit toch echt een nieuwe referentie voor bioscoop geluid, het beste dat ik tot nu toe gehoord heb  :thumbs-up:
BB&G nog hartelijk bedankt voor de gastvrijheid.

bmateijsen