Welke surround versterker of receiver bij B&W 600 series?

Started by ronald_0302, October 21, 2012, 09:14:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ronald_0302

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier, maar heb een vraag aan de kenners.

Welke versterker past het beste bij de B&W 600 serie?

De Speaker die ik nu heb zijn: B&W  DM603 S3 (front)
                                                     LCR60 S3 (Mid)
                                                     DM600 S3 (rear)

Gebruik nu een AV surround receiver van Denon AVR-1804

Het geluid vindt ik echter behoorlijk tegenvallen alleen een super audio cd klinkt geweldig.
Heb deze set in 2003 gekocht en zou nu graag een andere surround versterker of receiver willen kopen die het geluid echt tot zijn recht laat komen.
Zelf heb ik hier helaas te weinig verstand van, dus wellicht kunnen jullie ons helpen? Denk zelf dat het ook handig is als er hdmi aansluitingen op zitten, aangezien die ook op onze plasma tv zitten.

Hoor graag jullie reacties en alvast bedankt!

Josla

Het is natuurlijk wel handig als je budget plaatst, als je die tenminste hebt.

Sinds kort heb ik een (twee eigenlijk) Onkyo TX-NR5010, dat ding is werkelijk een beest en komt in testen die ik lees erg goed uit de bus.
Het is een fenomenale versterker en heeft ook oneindig veel instellingen.
Deze zit qua prijs wel wat hoger, maar Onkyo heeft een hele nieuwe serie uitgebracht, en de serie waar ik persoonlijk niet onder zou gaan is TX-NR 818, vanwege de beeldverwerkingsprocessor.

Op Onkyo.nl heb je de mogelijkheid om de verschillende types te vergelijken, is wel zo handig.

Ik ben geen kenner, maar zoek wel altijd alles tot de bodem uit, hopelijk heb je een beetje op weg geholpen :)

denoontje

Ik heb ok een b&w set een denon avr3808 gehad en dat ging prima, wel meer vermogen dan degene die jij hebt en datbhelpt zeker.

Vergeet niet dat b&w wel een eigen sausje qua geluid heeft waarbij men het beschrijft als  een deken die voor de speakerhangt. Bij mij werd dit minder bij gebruik van qed sa bekabeling.

Dit alles voor mij om een (flinke) overstap te maken.

Ik speelde met 604s1 (4maal) en lcr600s3 op de denon.
Vor stereo vergeleken met zijnmarantztegenhangerbvan die tijd.
Ik vond de denon meer punch, marantz iets zuiverder in stereo