Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher


raindog

Quote from: garmtz on July  4, 2015, 18:57:02
Leben...

+1 Leben CS600. Mooi sfeervol, verfijnd en vloeiend. Ten opzichte van je DSM wel minder rythmisch en minder snel/nauwkeurig in het laag.

Je zou ook kunnen beginnen met alleen buizen eindversterker(s). Dan behoud je het volledige bedieningsgemak van je DSM. Vaak worden buizen pre's gecombineerd met solid state eindversterkers maar ik heb zelf ervaren dat het ook prima andersom kan. Ooit een Rega Cursa3 gebruikt op twee Primaluna PL7 monoblokken, dat was erg mooi op mijn Harbeths.

De meningen zijn er over verdeeld weet ik maar ik zou zelf alleen terug gaan naar buizen als er voldoende vermogen/controle in zit. Minimaal 50 watt.

Heb je een budget in gedachten? Die nieuwe Copland lijkt me mooi. Of Unison P70.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

#502
Quote from: raindog on July  4, 2015, 19:42:36
+1 Leben CS600. Mooi sfeervol, verfijnd en vloeiend. Ten opzichte van je DSM wel minder rythmisch en minder snel/nauwkeurig in het laag.

Je zou ook kunnen beginnen met alleen buizen eindversterker(s). Dan behoud je het volledige bedieningsgemak van je DSM. Vaak worden buizen pre's gecombineerd met solid state eindversterkers maar ik heb zelf ervaren dat het ook prima andersom kan. Ooit een Rega Cursa3 gebruikt op twee Primaluna PL7 monoblokken, dat was erg mooi op mijn Harbeths.

De meningen zijn er over verdeeld weet ik maar ik zou zelf alleen terug gaan naar buizen als er voldoende vermogen/controle in zit. Minimaal 50 watt.

Heb je een budget in gedachten? Die nieuwe Copland lijkt me mooi. Of Unison P70.


Copland klinkt meer als transistor dan naar buizen.    Snel, strak en enigszins helder.

Niks mis mee, maar voorbij aan de traditionele buizenbelevenis

addesmo

Jezelf niet te kort doen:  unison research  ;)

frank2

Tsja je kunt ook gaan voor een zeer betaalbare versterker met de juiste buisjes erin..... En dat moet je zelf beluisteren welke buis voor jouw het beste is. Electro harmonie als voor buis zal het wel goed doen schat ik.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Quote from: frank2 on July  4, 2015, 21:03:24
Tsja je kunt ook gaan voor een zeer betaalbare versterker met de juiste buisjes erin..... En dat moet je zelf beluisteren welke buis voor jouw het beste is. Electro harmonie als voor buis zal het wel goed doen schat ik.
Tsja........

advr

Een Unison S8. Oh zó mooi en schoon geluid.....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

addesmo

Quote from: advr on July  4, 2015, 21:11:07
Een Unison S8. Oh zó mooi en schoon geluid.....

Zie dat jij een AI hebt. Die heb ik dus ook gehad voor de Unison......... Allebei top, maar de Unison is toch nog ietsje topper  ;) . Een mooie buizenversterker blijft toch wel iets speciaals!

twani

Unison, Leben, Cayin, Melody, Audiomat en niet te vergeten Quad!!!

Allemaal fijn spul...

twani

Quote from: addesmo on July  4, 2015, 21:16:06
Zie dat jij een AI hebt. Die heb ik dus ook gehad voor de Unison......... Allebei top, maar de Unison is toch nog ietsje topper  ;) . Een mooie buizenversterker blijft toch wel iets speciaals!


Een Simply Italy zou mijn keuze zijn indien je aan de goede kant van de twee mille wil blijven.  Erg mooie versterker en met 2 x 12 watt zeer zeer ruim bemeten op de SHL5

addesmo

#510
Quote from: frank2 on July  4, 2015, 21:03:24
Tsja je kunt ook gaan voor een zeer betaalbare versterker met de juiste buisjes erin..... En dat moet je zelf beluisteren welke buis voor jouw het beste is. Electro harmonie als voor buis zal het wel goed doen schat ik.
Frank, even serieus, heb je wel eens het verschil gehoord tussen verschillende buizen? Mijn ervaring bij mij is dat EH ( met een x) zeer ok is, maar nog lang niet de top. Zijn erg mooie Sylvania's of andere alternatieven te bedenken en dat hangt van veel variabelen af wat goed of beter klinkt. Proberen bij jezelf dus! Geen kritiek hoor, maar goedbedoeld advies. ;D

twani

Quote from: addesmo on July  4, 2015, 21:24:00
Geen kritiek hoor, maar goedbedoeld advies. ;D


Nou zeg, weet waaraan je begint in dit geval :D

addesmo

Quote from: twani on July  4, 2015, 21:31:52

Nou zeg, weet waaraan je begint in dit geval :D
Ik begin en eindig tegelijk  :angel:

advr

#513
Quote from: addesmo on July  4, 2015, 21:16:06
Zie dat jij een AI hebt. Die heb ik dus ook gehad voor de Unison......... Allebei top, maar de Unison is toch nog ietsje topper  ;) . Een mooie buizenversterker blijft toch wel iets speciaals!
Maar mijn AI is inmiddels volledig hardwired en van de beste componenten voorzien. Prachtig geworden. Voor mij althans :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Quote from: addesmo on July  4, 2015, 21:24:00
Frank, even serieus, heb je wel eens het verschil gehoord tussen verschillende buizen? Mijn ervaring bij mij is dat EH ( met een x) zeer ok is, maar nog lang niet de top. Zijn erg mooie Sylvania's of andere alternatieven te bedenken en dat hangt van veel variabelen af wat goed of beter klinkt. Proberen bij jezelf dus! Geen kritiek hoor, maar goedbedoeld advies. ;D
Jazeker ik gebruik zelf EI buisjes. Maar omdat harbeth een warm klinkende speaker is denk ik dat electro harmonix dan beter klinkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

EH is ook redelijk aan de warmte kant. Dus kan wel eens teveel zijn. Het hangt ook samen welk type buis en op welke plek toegepast.
Aangezien ik niets lees over het type en waar toegepast is dat zo even niet te bepalen... :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

raindog

#516
Ik vind het nogal prematuur om over merken buizen te discussieren. Laat Mitch nou maar eerst lekker ontdekken wat buizen kunnen doen en wat hem wel of niet aantrekt in 'het buizengeluid' want dat is voor iedereen anders.

Qua kenmerken en kwaliteit van weergave is er altijd een trade-off. Een buizenversterker vinden die het op alle fonten beter doet dan een Linn transistorversterker bestaat volgens mij niet. De beste manier is volgens mij om de tweedehands markt af te struinen en een kreng krent uit de pap te halen. Tijdje uitproberen en weer verkopen als het niet voldoet. Zo leer je het meest.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

#517
Quote from: raindog on July  5, 2015, 10:56:51
Ik vind het nogal prematuur om over merken buizen te discussieren. Laat Mitch nou maar eerst lekker ontdekken wat buizen kunnen doen en wat hem wel of niet aantrekt in 'het buizengeluid' want dat is voor iedereen anders.

Qua kenmerken en kwaliteit van weergave is er altijd een trade-off. Een buizenversterker vinden die het op alle fonten beter doet dan een Linn transistorversterker bestaat volgens mij niet. De beste manier is volgens mij om de tweedehands markt af te struinen en een een kreng uit de pap te halen. Tijdje uitproberen en weer verkopen als het niet voldoet. Zo leer je het meest.

Behalve "dat kreng uit de pap" :D.  is dit verder een  ^^

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

#519




Mystere ia21




... iig. erg fraai op SF  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Dank allen voor de input :)

Quote from: raindog on July  4, 2015, 19:42:36
+1 Leben CS600. Mooi sfeervol, verfijnd en vloeiend. Ten opzichte van je DSM wel minder rythmisch en minder snel/nauwkeurig in het laag.

Je zou ook kunnen beginnen met alleen buizen eindversterker(s). Dan behoud je het volledige bedieningsgemak van je DSM. Vaak worden buizen pre's gecombineerd met solid state eindversterkers maar ik heb zelf ervaren dat het ook prima andersom kan. Ooit een Rega Cursa3 gebruikt op twee Primaluna PL7 monoblokken, dat was erg mooi op mijn Harbeths.

De meningen zijn er over verdeeld weet ik maar ik zou zelf alleen terug gaan naar buizen als er voldoende vermogen/controle in zit. Minimaal 50 watt.

Heb je een budget in gedachten? Die nieuwe Copland lijkt me mooi. Of Unison P70.

Leben vind ik om te kwijlen! CS600 ooit op M30.1 gehoord en dat was om te janken zo mooi! Ik ben zelf ook precies bang voor hetgeen je zegt, de MDSM is ook verslavend ritmisch tunefull en strak waar nodig, dus dat wil ik absoluut niet weggooien met deze stap, dus een buizen EV zal zeker tot de opties behoren want dan hou ik ook het bedieningsgemak van de DSM, als kritiek punt meteen Leben heeft geen AB wat ik toch wel een vereiste vind, met een EV heb je daar in ieder geval al geen last van :)

Quote from: twani on July  4, 2015, 21:17:03
Unison, Leben, Cayin, Melody, Audiomat en niet te vergeten Quad!!!

Allemaal fijn spul...

Dit behoort ook allemaal tot de mogelijkheden, stuk voor stuk prachtige apparaten!

Quote from: frank2 on July  4, 2015, 21:03:24
Tsja je kunt ook gaan voor een zeer betaalbare versterker met de juiste buisjes erin..... En dat moet je zelf beluisteren welke buis voor jouw het beste is. Electro harmonie als voor buis zal het wel goed doen schat ik.

Goed advies frank, alleen zie ik het zelf niet zitten om een versterker te gaan kopen om vervolgens opzoek te gaan naar de juiste buizen, ik wil graag dat ie in beginne goed klinkt zonder wensen, dan kan je in de toekomst verfijnen met andere buizen maar in de basis moet goed meteen zijn in mijn ogen.

Quote from: raindog on July  5, 2015, 10:56:51
Ik vind het nogal prematuur om over merken buizen te discussieren. Laat Mitch nou maar eerst lekker ontdekken wat buizen kunnen doen en wat hem wel of niet aantrekt in 'het buizengeluid' want dat is voor iedereen anders.

Qua kenmerken en kwaliteit van weergave is er altijd een trade-off. Een buizenversterker vinden die het op alle fonten beter doet dan een Linn transistorversterker bestaat volgens mij niet. De beste manier is volgens mij om de tweedehands markt af te struinen en een kreng krent uit de pap te halen. Tijdje uitproberen en weer verkopen als het niet voldoet. Zo leer je het meest.

Dit is inderdaad de beste manier voor mij :) Rustig zoeken, want klopt exact dat er geen buis is die beter is op alle fronten dan de Linn voor mij, daar ben ik sowieso al achter, dus het beste van twee wereld combineren lijkt me leuk, en wie weet draait het op niks uit en staat hier straks een Akurate set in huis (om het woord Klimax nog maar niet in de mond te nemen:P )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Xander32 on July  5, 2015, 11:58:35


Mystere ia21




... iig. erg fraai op SF  ::).

Hmm die kende ik nog niet, lijkt erg veel op Melody?

Zijn er bij jullie ervaringen welke buis juist wel op Harbeth en welke juist niet? 2A3 vind ik adembenemend maar te laag vermogen, 300B is duur en mist volume denk ik, KT88 is krachtig en groots, EL34 is zachtmoedig enz enz...


Quote from: advr on July  4, 2015, 21:11:07
Een Unison S8. Oh zó mooi en schoon geluid.....

O ja  :o die was er ook nog, en die 845 buis is ook geweldig, ooit de Unison Absolute 845 gehoord op Kharma, laten we zeggen dat was memorabel!

man wat een keuzes zijn er...... gelukkig geen haast :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

robbie73

300b heeft bij mij altijd een voorkeur het is maar 8-10 wat , hangt vd speaker af hoeveel rendement i heeft.
Bij mij op de focal geen probleem

Xander32

De Mystere is iig. een potente buizenversterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on July  5, 2015, 13:24:47
De Mystere is iig. een potente buizenversterker.

zeker! even naar de specs gekeken maar die weet wel raad met de Harbeth's, ga me er eens in verdiepen! Design is in ieder geval al prachtig :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'