Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: Mitch-- on January  6, 2013, 21:55:59
Heb lang gespeeld met de squeezebox en dac combinatie, hierin de dac ook nog wat getuned op wegen die mogelijk waren, maar de beperkende factor was toch echt de squeezebox, het 'digitale' randje wat de SB toevoegd aan het geluid is er met geen dac vanaf te krijgen denk ik...
Dat klopt, is ook algemeen bekend, daar moet je wat anders voor doen ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani


Mitch--

Quote from: chansig on January  7, 2013, 08:02:40
Heb je dit gedaan voordat de Sneaky kwam, erna of tijdens ?

Gr Hans

Ik ben er voor mee begonnen, maar tijdens de Sneaky is het afgemaakt, heb wel ook zonder de panelen geluisterd naar de nieuwe combo maar met de panelen aan de muur is vooral de rust toegenomen. Ook het 'handje klap' trucje geeft in de totale kamer een veel minder heftig effect als voorheen, de scherpe echo is hierin afgenomen, lees niet geheel weg maar wel gedeeltelijk.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Kingpin on January  7, 2013, 08:07:56
Dat klopt, is ook algemeen bekend, daar moet je wat anders voor doen ;)

snap zeker dat het met een andere voeding enzo een stuk beter word, nu heb ik jouw project zitten bekijken maar daar houd mijn technische kennis echt op ;) zoiets kan ik zelf niet in elkaar krijgen :P maar ik geloof erg in de werking van stroom en neem dus direct van je aan dat een andere voeding een hele sprong voorwaarts is!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Quote from: Mitch-- on January  7, 2013, 12:46:40
Ik ben er voor mee begonnen, maar tijdens de Sneaky is het afgemaakt, heb wel ook zonder de panelen geluisterd naar de nieuwe combo maar met de panelen aan de muur is vooral de rust toegenomen. Ook het 'handje klap' trucje geeft in de totale kamer een veel minder heftig effect als voorheen, de scherpe echo is hierin afgenomen, lees niet geheel weg maar wel gedeeltelijk.

Oke...dan heb je dus beide apparaten in dezelfde ruimte geluisterd met dezelfde omstandigheden. Ik was even "bang" dat je ze in de verschillende situaties beluisterd had...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Quote from: chansig on January  7, 2013, 16:08:39
Oke...dan heb je dus beide apparaten in dezelfde ruimte geluisterd met dezelfde omstandigheden. Ik was even "bang" dat je ze in de verschillende situaties beluisterd had...

Gr Hans

nee heb ze beide beluisterd in beide opstellingen, kan de panelen ook gewoon even van me muur halen, gelukkig zijn ze gemonteerd met een schilderij ophang systeem dus kan er ook nog wat mee heen en weer schuiven!

Nu zit ik even het het volgende, ik wil er stof overheen spannen zodat het er wat mooier uitziet, maar welke stoffen zijn hiervoor het beste geschikt? wil natuurlijk niet dat  de werking word aangetast, of in ieder geval zo min mogelijk! Iemand een idee?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Als je gemakkelijk door de stof heen kunt blazen, is deze akoestisch transparant.

Mitch--

Quote from: garmtz on January  8, 2013, 15:05:33
Als je gemakkelijk door de stof heen kunt blazen, is deze akoestisch transparant.

goeie tip garmt! morgen even een mooi stofje uitzoeken :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

W.Otter

mitchel ik kan je via de pm  geen fotos versturen, maar dit mis ik nog:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mitch--

Quote from: W.Otter on January 19, 2013, 21:13:20
mitchel ik kan je via de pm  geen fotos versturen, maar dit mis ik nog:

ik ga even opzoek! let you know!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

De knoop is doorgehakt, en de Linn Sneaky mag blijven! Hij deed alles goed wat ik ervan verwachtte ten opzichte van mijn SB en Dac opstelling, het geluid is in muzikaliteit een enorme stap vooruit gegaan.

Wat aanstoot gaf tot het proberen van de Sneaky was dat ik onbewust 'iets' miste in de sb en dac opstelling, ik merkte dat ik minder vaak door de muziek werd meegenomen en hierdoor afdwaalde in het land van kabels en kleine tweaks. Deze stap komt in mijn filosofie pas aan het einde, mocht de bron en versterking op orde zijn. Dit gaf niet alle voldoening om meer naar de muziek te luisteren in plaats van naar de apparatuur, iets wat een verkeerde volgorde voor mij is, uiteraard niet voor iedereen maar gelukkig heeft iedereen een andere belevingswereld. De kans om een andere bron te proberen greep ik daarom met beide handen aan en zo kon ik via via een Sneaky op bezoek krijgen om even uit te proberen. Het merk Linn stond sowieso al hoog op mijn verlanglijstje om te beluisteren en misschien ook te bezitten, vooral door de geïntegreerde oplossingen en hun bedieningsgemak. Al bij de eerste noten van de Sneaky uit de speakers was ik er al bijna uit, de muzikaliteit lag voorop, de muziek! Zelfs de geïntegreerde versterker deed mij versteld staan, dit 2 maal 20 watt 'versterkertje' deed mijn speakers zingen, en daar sta je dan met je 20 kilo Primare powerhouse ;) Op een wat hoger volume miste ik toch wat controle over vooral het laag daarom mijn Primare aangesloten en de versterker in de Sneaky via de Konfig app uitgeschakeld. Hier was weer controle, minder muziekaal dat wel maar een ander hele prettige sound kwam nu de kamer in, het een niet 'beter' dan de ander maar 'anders'.
Na ongeveer een week te hebben gewend aan de sound van de Sneaky, mijn dac en sb combo weer aangesloten, en meteen miste ik weer diepte, de soundstage werd kleiner en daar kwam het onbewuste gevoel dat ik weer iets miste. Uiteindelijk trok dit mij over de streep om de Sneaky voor een goede prijs aan te schaffen. Na wat kleine veldslagen met de instelling van mijn NAS, met dank aan Garmt voor de hulp, is nu alles draaiend zoals het zou moeten draaien. De makkelijk bediening vanaf de iphone, maakt dat ik mijn totale muziek collectie eigenlijk weer aan het herontdekken ben!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

fijn te horen dat hij je zo bevalt, geniet ervan ! :clapping:

en ga nu niet luisteren naar andere DS'en, want die klinken toch allemaal hetzelfde ;)    just teasing
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Feli..volgende stap primare eruit? Heb ik wel gedaan :-)

Mitch--

Quote from: Dynky on January 23, 2013, 17:16:57
fijn te horen dat hij je zo bevalt, geniet ervan ! :clapping:

en ga nu niet luisteren naar andere DS'en, want die klinken toch allemaal hetzelfde ;)    just teasing

ik zou niet durven  O0 noem het een avontuur aangaan ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: denoontje on January 23, 2013, 17:20:16
Feli..volgende stap primare eruit? Heb ik wel gedaan :-)

dank! tsja als de juiste kans zich voordoet ..... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Staat nog een linn eindversterker in de verkoopsectie

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

Linn DS rechtstreeks op een eindversterker is niet aan te raden aangezien de volumeregeling in DS digitaal werkt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mitch--

Quote from: Hipster on January 23, 2013, 18:27:01
Linn DS rechtstreeks op een eindversterker is niet aan te raden aangezien de volumeregeling in DS digitaal werkt.

klopt, vertelde garmt inderdaad ook, verlies aan resolutie tot gevolg omdat ie 'digitaal' word geknepen. Dit heeft ook niet de voorkeur, zou misschien in de toekomst wel willen kijken naar bijvoorbeeld een majik dsm, alles in 1 en ik ben klaar :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


Lazybird

Ik hoop dat je hier garen van kan spinnen. Als je de linn DS rechtstreeks op een eindversterker aansluit klinkt het prima zolang je het Volume Limit (dB) in konfig maar op 100 houd. Als je het Volume Limit (dB) lager dan 100 zet in konfig klinkt het verrot. Ik zou het eerst proberen voor je het afschrijft. Ik zelf ben voorstander van een voor versterker Mijn collega echter zweert erbij als je erop google zul je tegenstrijdige berichten tegen komen dus proberen je hebt in dit geval niets te verliezen.

Als je het Startup Volume (dB) op 10 zet kan er niets fout gaan.

Have fun
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Kingpin

Mooie duidelijke omschrijving, veel plezier alvast.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

R


twani


Mitch--

Quote from: Kingpin on January 23, 2013, 20:00:02
Mooie duidelijke omschrijving, veel plezier alvast.

Quote from: R on January 23, 2013, 20:37:08
Mooi zo! Gefeliciteerd!

Quote from: twani on January 23, 2013, 21:06:19
Goed zo!

Dank allen! Nu ik weer zit te luisteren ontdek ik allerlei 'geluidjes' in de muziek die me eerder niet zijn opgevallen, erg fijn!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'