Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Dank je Hans. Na een drukke periode op het werk, wordt het weer tijd om mijn neus hier weer eens wat vaker te laten zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Goed zo. Ik heb wel eens beter geschreven,  maar ik vond het leuk het weer eens te doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Haha, dat viel me daarstraks al op. Zal eens wat nieuws bedenken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

felix01

Quote from: Bas Akkerman on April 13, 2018, 12:27:13
Nuenen. Een plaatsje in Noord-Brabant, vlakbij Eindhoven. En, of all places, de bestemming van een aanpassing voor op mijn werk. Ik krijg namelijk een ligvoorziening op maat en om die goed af te leveren, moest ik nog testslapenliggen. Ik doe kortom liggend mijn werk. ;D

Of all places heeft alleen nog wel een andere trekpleister, de hifiwinkel AudioXperience. En die winkel heeft weer een merk in haar aanbod dat mij al een tijdje nieuwsgierig maakte: dCS. High-end, maar gezien mijn toekomstplannen wellicht toch wel iets dat binnen budget zou kunnen komen. In de mail voorafgaand aan mijn bezoek vertelde Martijn me dat er een mooie set zou klaarstaan. Erik was vervolgens degene die mij bij hartelijk welkom heette. Een mooi pand op een bedrijventerrein met een aantal kamers. We gaan naar de achterste en de grootste.
800

De mooie set bestond voor vandaag uit: dCS Rossini cd-speler/DAC met masterclock, Spectral DMC-30SC voorversterker en DMA-240 eindversterker, B&W 800 D3. Verder een Shunyata DENALI D2000/T powerconditioner, bekabeling zoals wel vaker gebruikelijk bij Spectral van MIT.
Een flinke set dus met als enige "herkenningspunt" Spectral. Een wat oudere voorversterker had ik namelijk al eens eerder gehoord bij Studio Alkmaar. Een merk ook dat een indruk op me had achtergelaten. Omdat er echter zoveel variabelen zijn, is het lastig precies aan te wijzen welke apparatuur wat doet. Toch zal ik her en der een kleine poging wagen.
Maar eerst kan ik niet onvermeld laten dat de ruimte akoestisch was aangepast op een erg fraaie manier. Het zette mij ook meteen aan het denken wat thuis mogelijk zou zijn. Al zal dat thuis wellicht een andere plek krijgen dan waar mijn huis nu staat. Niet dat ik in een caravan woon, maar we hebben verhuiswensen. Wie weet worden dat ook -plannen als we een gesprek met de hypotheker hebben gehad. Ik ben dus in twijfel of ik wel alle moeite zal gaan doen om het huis hier akoestisch aan te gaan passen.

Goed, dat zijn toekomstplannen en die plannen zijn dezelfde reden dat ik naar dCS wilde gaan luisteren, puur ter oriëntatie.
Erik begint met wat stukken die hij graag wil laten horen. In de komende tijd zal ik ze nog met naam en toenaam noemen, maar vooralsnog heb ik geen overzichtje gekregen van hem wat we hebben gedraaid. Verschillende muziek wordt er gedraaid met een eerste nadruk op klassiek in kleine bezetting. Daarbij valt op dat de plaatsing van de zangers en instrumenten heel precies is en strak in de ruimte staat. Je zou er haast omheen kunnen lopen. Erik vertelt ook dat hij dit een belangrijk punt in de weergave vindt. Persoonlijk vind ik dat minder boeiend, live is voor mij meer een ovaalvormige wolk waarbij je zowel het geheel als de individuele instrumenten kan aanwijzen. Deze set legt wat meer nadruk op de individuele plaatsing dan het samenspel. Waarbij ik het idee heb dat de luidsprekers, hun plaatsing en de Shunyata daar hun deel aan hebben.

De dCS lijkt zich weg te cijferen. Mak zou ik het niet willen noemen, maar eerder wat terughoudend. Een goede keuze in vergelijking met de "dress to impress" van de luidsprekers. Die naar mijn idee toch iets van hardheid in zich hebben. De klankkleuren zijn erg goed getroffen. Bij mij bekender werk is "Two Skaters" van Nits, een nummer dat ik graag als testnummer gebruik. Op 6:10 is er een vermoedelijk plukken aan de kop van de gitaar. Als je dit zelf wel eens hebt gedaan, weet je dat dit een apart, haast blikkerig, maar melodieus geluid geeft. Dit stukje is op deze set heel duidelijk. Een klein detail wellicht, maar de nummers van Nits zitten juist vol met dit soort kleine uitvindinkjes. Ander voorbeeld, het luciferdoosje in Nicolas Jaars "Keep Me There' van zijn debuutalbum 'Space Is Only Noice'. Een detail dat meestal maar gedeeltelijk wordt ingevuld, als het al hoorbaar is. Nu hoor ik niet alleen het strijken, maar ook de binnenkant van het doosje wanneer de lucifer tegen de doos tikt. Allemaal kleine details die je hersenen erbij moeten bedenken, maar die er nu gewoon zijn.
Nils Frahm met Spaces. Ik kende hem eigenlijk alleen van naam en dat is toch wel het fijne van dit soort luistersessies, je wordt weer muzikaal rijker. Mooi pianospel dat nu eens niet de uitvoerder als uitgangspunt maar het geluid van een piano. Ook dat geluid is vermoedelijk weer treffend. Vermoedelijk, omdat ik het dus nog niet kende. Wat ik wel hoor, is dat Nils Frahm verschillende piano's heeft en die ook express apart heeft aangesteld. Zodat niet alleen de piano's onderling, maar ook de snaren in de piano iets anders zijn afgestemd. Dat geeft een heel wonderlijk, haast op een bevreemdende manier een fantasierijk geluid. Alsof je bij elke aanslag een beetje op het verkeerde been wordt gezet.

Details zijn leuk, ik denk dat er een hoop mensen zijn die hier de focus op hebben, haast op een studio-achtige manier luisteren. En dat is natuurlijk prima, ze zijn zeker een identiteit van de muziek. Zelf ben ik meer van het geheel. Dat geheel heb ik zelf ook thuis, maar -gechargeerd- zonder de details. En, wederom gevaarlijk met zoveel variabelen, hier tonen de Spectrals hun kunsten. Net als in Oterleek hoor ik het snelle geluid. Lekker, weer zo'n hifiterm. Voor mij is een snel geluid geen haast in het geluid, geen ritme dat iets sneller loopt dan zou moeten, geen nadruk op PRAT. Snelheid is voor mij het begin en eind van een geluid. Met snelheid gaat dynamiek hand in hand. Beide zorgen ervoor dat je geluiden op zichzelf hoort, zonder dat ze worden overschaduwd, overschreeuwt door andere geluiden. Mits dat in de opname zit natuurlijk. 'Run' van Snow Patrol heeft dat dus niet en ook met de loudness war kan Spectral niet zoveel.
Is er wel dynamiek, dan trakteert de Spectral je op een feestje. Niet alleen is de macrodynamiek meer dan op orde, ook de microdynamiek is dat. Door deze snelheid en dynamiek krijgt alles zijn plaats. Het knappe van de Spectral is dat het geen losse stukken worden, losse geluiden die elkaar opvolgen. De samenhang blijft altijd en dat vind ik bijzonder verslavend. Het zorgt ervoor dat de muziek als vanzelfsprekend, als flow wordt gepresenteerd.

Want presenteren blijft het helaas, ik mis soms net wat urgentie in de muziek. Niet wat betreft de audiofiele zaken, wel het waarom achter de muziek. Of beter, wat maakt de beluisterde stukken nou zo speciaal of mooi? 'Two Skaters' staat bol van details en muziek en die zijn allemaal te horen. Het lome begin gevolgd door de uithalen mag wat mij betreft meer onderhuidse spanning hebben. Of neem 'The Wider Sun' van Jon Hopkins, een nummer van een "pittig" album. Hout en snaar, allemaal te horen in het openingsnummer. Maar de weemoed mist wat. 'Riders On The Storm', niet opgepast een audiofiel nummer dat grijsgedraaid kan worden. Niet als de spanning te horen is, als je als ware het onweer op een late zomerdag tegemoet krijgt en je langzaam het gevoel bekruipt dat je maar beter geen pech kan krijgen. Omdat er iets onheilspellends op de weg is. Meer dan genoeg details, de fluisterende tweede stem van Morris bijvoorbeeld. Het broeit alleen te weinig.
Nieuw op de luisterlijst, juist om deze emotionele reden, is Björks 'Lionsong'. Verdriet is een dankbaar onderwerp, helaas ook al snel cliché en hoe neem je dat in godsnaam op?
"Once it was simple, one feeling at a time
It reached its peak then transformed
These abstract complex feelings
I just don't know how to handle them"
Zo dus! Vol emotie gezongen en deze zinnen kunnen me letterlijk overvallen, zoals het haar ook leek te overvallen. Dat komt er echter toch wat minder goed uit, imperfect perfect. Het blijft beschouwend, niet meeslepend.

Allemaal mooi en aardig, maar emotie is toch gewoon een gemoedstoestand? Elke moment weer anders en daarom een slecht ijkpunt. Deels waar, een mens is absoluut niet objectief. Toch heeft kunst, waar muziek onder kan vallen, die prachtige eigenschap je innerste te overvallen. Schoonheid kan je overal treffen. En als het muziek betreft, kennen we allemaal wel het gevoel dat je volop meegezogen wordt. Ik ben ervan overtuigd dat een echt goede set dat keer op keer weet te doen. Daar is een vanzelfsprekendheid voor nodig, een rust. Door het niet weglaten van details, dynamiek zijn gang te laten gaan en klankkleuren treffend te tonen. Wat mij betreft het doel om daarin thuis zo ver mogelijk te komen.

Gevaarlijk, weer gevaarlijk. Maar ik heb het idee dat Spectral dat in deze set als beste kon, die spanning, de urgentie in de muziek tonen. En misschien nog wel belangrijker, meer en meer begin ik de meerwaarde van de versterking te zien. Waar ik eerst volop overtuigd was dat de bron het belangrijkste was, zou dat wel eens de versterker kunnen zijn. Natuurlijk moeten bron en luidsprekers wel naar je smaak zijn. Een duurdere versterker ten opzichte van luidsprekers is echter consistent de conclusie die ik uit mijn luistersessies haal. Iets om rekening mee te houden dus voor de toekomst.

Mooi verslag Bas.😃😃
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

DofN

Goed verslag Bas. Interessant ook al die kanttekeningen, terwijl de rode draad van je betoog goed volgbaar is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: felix01 on April 14, 2018, 08:27:44
Mooi verslag Bas.😃😃
Dank je wel!

Quote from: doorofnight on April 14, 2018, 09:40:50
Goed verslag Bas. Interessant ook al die kanttekeningen, terwijl de rode draad van je betoog goed volgbaar is.
Mooi compliment. Ik heb altijd wel zijgedachten, tof dat het gelukt is om het ook nog een beetje leesbaar te houden.

Wat vind je interessant aan die kanttekeningen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

De kanttekeningen geven m.i. aan dat het een kwestie is van het één en van het ander. Dat er naast het belang dat je hecht aan versterkers ook nog zoiets als akoestiek is.

Dat je de focus op details belangrijk vindt (waarschuwing, veel haakjes!) (veel mensen denken dat het kunnen weergeven van microdetails/resolutie een extra "vaardigheid" is van een apparaat. Alle goed ontworpen apparatuur (en dat zijn toch echt wel vrijwel alle versterkers die hier op het forum de revue passeren) laten dezelfde details horen, alleen de defecte en echt slecht ontworpen apparatuur laten iets weg (en bij veel luidsprekers kan ik me daar nog veel bij voorstellen, en als je akoestiek ziet als een apparaat, dan zeker ook)) maar als kanttekening geeft dat het geheel belangrijker voor je is. Dat uiteindelijk de ervaren emotie ertoe doet. En dat je voor het ervaren van emotie de tekst ook weer belangrijk vindt.

Ik weet verder niet zo goed of mensen zijn die zich herkennen in jouw beschrijving van dat ze focussen op detailweergave. Focussen zou betekenen dat ze andere aspecten van de weergave minder belangrijk vinden, zoals klank of laagweergave. Heb je mensen in gedachten die zich hierin herkennen? En als die mensen eigenlijk niet bestaan (wie zich aangesproken voelt, roepe), hoe nuttig is het dan om je tegen dergelijke en zulke mensen af te zetten om een punt te maken?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on April 14, 2018, 10:50:42
De kanttekeningen geven m.i. aan dat het een kwestie is van het één en van het ander. Dat er naast het belang dat je hecht aan versterkers ook nog zoiets als akoestiek is.
.Dat geef ik volgens mij ook aan. Niet alleen in dit verslag, maar ook eerder dat akoestiek nu voor mij op 1 staat.

QuoteDat je de focus op details belangrijk vindt (waarschuwing, veel haakjes!) (veel mensen denken dat het kunnen weergeven van microdetails/resolutie een extra "vaardigheid" is van een apparaat. Alle goed ontworpen apparatuur (en dat zijn toch echt wel vrijwel alle versterkers die hier op het forum de revue passeren) laten dezelfde details horen, alleen de defecte en echt slecht ontworpen apparatuur laten iets weg (en bij veel luidsprekers kan ik me daar nog veel bij voorstellen, en als je akoestiek ziet als een apparaat, dan zeker ook)) maar als kanttekening geeft dat het geheel belangrijker voor je is. Dat uiteindelijk de ervaren emotie ertoe doet. En dat je voor het ervaren van emotie de tekst ook weer belangrijk vindt.
Minder goede versterking stuurt een luidspreker minder goed aan. Daardoor is er verlies van detail merkbaar. Zo zie ik het tenminste. Ik denk dat er nog  best vaak sets zijn samengesteld, ook in winkels, waarbij de match tussen versterker en luidspreker niet optimaal is.
Uiteraard is akoestiek nog veel belangrijker in het ervaren van detail. Maar dat is nu even mijn punt niet.

QuoteIk weet verder niet zo goed of mensen zijn die zich herkennen in jouw beschrijving van dat ze focussen op detailweergave. Focussen zou betekenen dat ze andere aspecten van de weergave minder belangrijk vinden, zoals klank of laagweergave. Heb je mensen in gedachten die zich hierin herkennen? En als die mensen eigenlijk niet bestaan (wie zich aangesproken voelt, roepe), hoe nuttig is het dan om je tegen dergelijke en zulke mensen af te zetten om een punt te maken?
Ik begrijp de verwarring. Ik beschreef details, omdat dat een deel is van geluidsweergave. Maar ik had net zo goed klankkleur en dynamiek kunnen noemen. Punt is dat ik het idee heb dat audiofielen eerder aandacht hebben voor de geluidsweergave dan de muziekweergave. Te meer ik vaak nummers op shows hoor die technisch perfect zijn, maar ook afstandelijk kunnen klinken. Dat is geen oordeel in algemene zin. Als je dat leuk vindt, moet je dat vooral zo doen. Waarom ik dat onderscheid maak is dat ik uit wil kristalliseren wat ik belangrijk vind in de weergave. Zelf ben ik meer van de emotionele kant, maar niet ten koste van alles. Ook ik hoor graag wat er door de artiest is gedaan. Ik zoek een balans. Een balans tussen geluidsweergave en het overvallen worden. Een balans tussen techniek en gevoel. Eerlijkheid en illusie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on April 14, 2018, 12:13:15
Minder goede versterking stuurt een luidspreker minder goed aan. Daardoor is er verlies van detail merkbaar. Zo zie ik het tenminste. Ik denk dat er nog  best vaak sets zijn samengesteld, ook in winkels, waarbij de match tussen versterker en luidspreker niet optimaal is.

Dat is wel een beetje erg kort door de bocht :D

Bas Akkerman

#3962
Haha, ja. Geen zin om daar een half A4tje aan te wijden. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Yes! Na 2,5 jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt, heb ik een vast contract gekregen.

Los van dat ik het leuk vind dit te vermelden, heeft dat wel degelijk invloed op het hifi-gebeuren.
Met een vast contract wordt het oriënteren op hypotheekmogelijkheden ook anders. We gaan dus de komende maanden eens zien wat voor hypotheek we kunnen krijgen. Daarna bekijken wat we daar tegenwoordig zoal voor kunnen kopen. In Den Haag, maar ook in de ruime omgeving daarbuiten.

We willen er wat woonoppervlakte zeker niet op achteruit gaan. En een aparte ruimte voor HT en het liefst ook één voor stereo is absoluut iets dat ik in de keuze meeneem.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Lekker Bas! Gefeliciteerd en succes met de huizenjacht.  :pompom: :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

activ


felix01

#3967
Quote from: Bas Akkerman on May 12, 2018, 15:31:20
Yes! Na 2,5 jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt, heb ik een vast contract gekregen.

Los van dat ik het leuk vind dit te vermelden, heeft dat wel degelijk invloed op het hifi-gebeuren.
Met een vast contract wordt het oriënteren op hypotheekmogelijkheden ook anders. We gaan dus de komende maanden eens zien wat voor hypotheek we kunnen krijgen. Daarna bekijken wat we daar tegenwoordig zoal voor kunnen kopen. In Den Haag, maar ook in de ruime omgeving daarbuiten.

We willen er wat woonoppervlakte zeker niet op achteruit gaan. En een aparte ruimte voor HT en het liefst ook één voor stereo is absoluut iets dat ik in de keuze meeneem.

proficiat en suc6 met huizenjacht :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

twani

#3968
Quote from: Bas Akkerman on May 12, 2018, 15:31:20
Yes! Na 2,5 jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt, heb ik een vast contract gekregen.

Los van dat ik het leuk vind dit te vermelden, heeft dat wel degelijk invloed op het hifi-gebeuren.
Met een vast contract wordt het oriënteren op hypotheekmogelijkheden ook anders. We gaan dus de komende maanden eens zien wat voor hypotheek we kunnen krijgen. Daarna bekijken wat we daar tegenwoordig zoal voor kunnen kopen. In Den Haag, maar ook in de ruime omgeving daarbuiten.

We willen er wat woonoppervlakte zeker niet op achteruit gaan. En een aparte ruimte voor HT en het liefst ook één voor stereo is absoluut iets dat ik in de keuze meeneem.


Gefeliciteerd Bas :thumbs-up:




En uhhhh, in 2026 is de hypotheekrente vast veel hoger :D


Bas en oriënteren .......

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Mooi man, en het is een blijk van waardering van de werkgever naar jou toe! Een huis vinden zal nog niet zo makkelijk zijn, in jouw regio?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vik

Van harte gefeliciteerd Bas!  ^^

Heel erg fijn deze vooruitzichten en heb je wat mij betreft ook dik verdiend.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: activ on May 12, 2018, 19:36:34
Cool man, dat geeft vast wat rust.
Dank je. Ja, er is feitelijk niets veranderd. Ok, ik krijg nu ook eindejaarsuitkering. Maar mijn functie verandert niet. En toch voelt het anders.

Quote from: felix01 on May 12, 2018, 19:59:32
proficiat en suc6 met huizenjacht :colgate:
Bedankt! We gaan heel snel oriënteren op een hypotheek. Maar naar welke...? :sarcasm: De ING waar we nu zitten? Een andere, maar welke dan?

Quote from: twani on May 12, 2018, 20:05:08

Gefeliciteerd Bas :thumbs-up:




En uhhhh, in 2026 is de hypotheekrente vast veel hoger :D


Bas en oriënteren .......
Haha, point taken. We moeten er niet al te lang mee wachten. Grote verschil is dat goed wonen geen luxe is (en dat is een welvaartsstandpunt uiteraard), in tegenstelling tot bijvoorbeeld audio. Dus ja, hier zit wel veel meer haast achter.

Quote from: Xander32 on May 12, 2018, 21:27:31
Congrats  :pompom:.
Dank je Robert!

Quote from: doorofnight on May 13, 2018, 07:34:28
Mooi man, en het is een blijk van waardering van de werkgever naar jou toe! Een huis vinden zal nog niet zo makkelijk zijn, in jouw regio?


Klopt, dat waardeer ik ook. Ik zit op de webcareafdeling en ik durf gerust te zeggen dat niet iedere collega daar geschikt voor is. Natuurlijk wel binnen mijn team, maar van andere afdelingen bedoel ik. Het is leuk om op zo'n niche afdeling te werken.

Tja, wat is mijn regio? Voor nu heb ik het gebied van pakweg 1 uur rijafstand in een straal om Den Haag heen. Dus heel Zuid-Holland, noorden van Zeeland, westen van Utrecht en zuiden van Noord-Holland. Dat geeft, denk ik/hoop ik, best wat mogelijkheden. Nederland is wat dat betreft gewoon klein.

Een groot balkon, dakterras of kleine tuin, <10 km van station en minstens 150 m2 zijn toch wel eisen. Zoveel mogelijk klimaatneutraal een pré, net als een aparte ruimte voor HT als stereo.
Grootste nadeel is mijn rolstoel. Woningen die je moet bereiken per trap of eensgezinswoningen zijn (vrijwel) uitgesloten. Daarmee wordt de keus toch behoorlijk beperkt.

Quote from: vik on May 13, 2018, 07:55:19
Van harte gefeliciteerd Bas!  ^^

Heel erg fijn deze vooruitzichten en heb je wat mij betreft ook dik verdiend.
Jij ook bedankt! We hebben het in het verleden wel eens over mijn werk gehad. Dus tof dat je dat zegt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

activ

Quote from: Bas Akkerman on May 13, 2018, 09:45:17
We gaan heel snel oriënteren op een hypotheek. Maar naar welke...? :sarcasm: De ING waar we nu zitten? Een andere, maar welke dan?
Wij hebben een financieel adviseur die ons helpt met dat soort dingen, scheelt een hoop uitzoek werk. Hij komt op de koffie en we bespreken wat de verschillende opties zijn en wat de voor en nadelen zijn. Aan het eind van het gesprek laten we de meest kans hebbende opties doorrekenen en daar denken we dan even rustig over na.
Kost wat geld, maar ik vindt het dat persoonlijk wel waard.

HuubF

Quote from: Bas Akkerman on May 12, 2018, 15:31:20
Yes! Na 2,5 jaar op uitzendbasis te hebben gewerkt, heb ik een vast contract gekregen...

Super! Gefeliciteerd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)