Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Tja, communicatie... Het blijft vaak een beperkte manier die we hier gebruiken op het forum. Zodoende zal je sneller in gaan vullen wat de ander bedoelt.

Evengoed begrijp ik de vraag van mijn mede-forumgenoten naar meer uitleg van Garmt wel. Hij zegt iets prikkelends over de keuze van de Anthem en laat het er dan bij. Tegelijkertijd hebben Garmt en Bjorn vast ook hun redenen om al dan niet hun overwegingen met ons te delen. Wie weet dat ze dat in de toekomst zullen doen: op het forum, per PM, of bij gelegenheden als de nieuwjaarsborrel. Maar dat is hun beslissing en ik vind dat we daar respect voor moeten hebben, net als voor de beslissingen van mede-forummers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: bmateijsen on December 26, 2012, 09:58:57
Volgens mij hebben jullie allemaal niet zo'n goed idee wat er bij Beter Beeld & Geluid gebeurt dan wij zelf.... ;).
Ja, excuse moi ... Andere argumenten kan ik mij ook nog bedenken, maar ik kan mij voorstellen dat het een overweging betreft (assortiment heeft invloed op o.a. uitstraling/marktdeel/clientèle).

En tot op heden hebben jullie schijnbaar goede keuzes gemaakt gezien jullie reputatie ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Quote from: VANZOMERENG on December 25, 2012, 16:14:35
Tsja, jouw referentiekader zijn o.a. de roemruchte Millon Phantoms  :xmas:
dan valt het ook inderdaad niet meer, iets aan te treffen wat veel beter is  ;D

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Quote from: weust on December 25, 2012, 18:24:13
Is je tweede naam soms Sheldon, dat je sarcasme niet begrijpt?

Sheldon is cool.... :pompom:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: twani on December 26, 2012, 10:04:59
Alhoewel ik moet zeggen dat ik 'm,mede door de zeer goede reviews, nog even in beeld heb gehad :)

Ik vind het niet echt ''moeders mooiste'' :D ,maar de value for money schijnt echt ongekend te zijn bij de Anthem integrated  :headbanging:
Louter en alleen maar positieve reviews; ik weet reviews zeggen niet alles, maar als ik alleen maar een gemiddelde zou nemen van alle reviews komt het ding er nog steeds erg goed uit  :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Quote from: twani on December 26, 2012, 10:04:59
Klopt Björn, we zitten te vissen naar de echte reden ;D. Beetje flauw en ik stop er dan ook mee :blush:



Alhoewel ik moet zeggen dat ik 'm,mede door de zeer goede reviews, nog even in beeld heb gehad :)

De echte reden is simpel.... wij doen in dat prijs segment gewoon heel weinig....


Bas Akkerman

Ik schreef het net al op het muziek-topic.
Inmiddels heb ik de derde cd van de Kraftwerk-box in de cd-lade gelegd. En het lijkt verdorie écht het auditieve equivalent van een LSD-/paddotrip! :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 22:27:22
Ik schreef het net al op het muziek-topic.
Inmiddels heb ik de derde cd van de Kraftwerk-box in de cd-lade gelegd. En het lijkt verdorie écht het auditieve equivalent van een LSD-/paddotrip! :hehe:

Dan kom ik weer eens luisteren  :D fijne kerst gehad? Ik had je nog een pm gestuurd  ;)

Bas Akkerman

Quote from: MVG on December 27, 2012, 22:40:59
Dan kom ik weer eens luisteren  :D fijne kerst gehad? Ik had je nog een pm gestuurd  ;)
Zeker een fijne kerst gehad en jij? Je bent natuurlijk altijd welkom!
Mmm, een PM. Ik ben bang dat ik daar overheen heb gekeken. Zal morgen nog eens kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 22:27:22
Ik schreef het net al op het muziek-topic.
Inmiddels heb ik de derde cd van de Kraftwerk-box in de cd-lade gelegd. En het lijkt verdorie écht het auditieve equivalent van een LSD-/paddotrip! :hehe:

Machine, Machine, Machine, Maaaaaachine.........tuub tududutuup tududutuup........

Bas Akkerman

Quote from: twani on December 27, 2012, 23:12:57
Machine, Machine, Machine, Maaaaaachine.........tuub tududutuup tududutuup........
Haha, en dat is een van de meest "normale" stukken. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 23:11:39
Zeker een fijne kerst gehad en jij? Je bent natuurlijk altijd welkom!
Mmm, een PM. Ik ben bang dat ik daar overheen heb gekeken. Zal morgen nog eens kijken.

Bedankt, jij hier ook natuurlijk! Want sinds de laatste keer dat je hier was, heeft de kamer boven een ware transformatie ondergaan! Precies op eerste kerstdag was het klaar, dus mijn kerst is zeer geslaagd  :D

Geeft niet hoor, gebeurt mij ook nogal eens! Veel luisterplezier nog!

Robiwan

Quote from: twani on December 27, 2012, 23:12:57
Machine, Machine, Machine, Maaaaaachine.........tuub tududutuup tududutuup........

We are the robots, tu tu te tu, we are the robots bliep bliep :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Quote from: MVG on December 28, 2012, 11:04:26
Bedankt, jij hier ook natuurlijk! Want sinds de laatste keer dat je hier was, heeft de kamer boven een ware transformatie ondergaan! Precies op eerste kerstdag was het klaar, dus mijn kerst is zeer geslaagd  :D

Geeft niet hoor, gebeurt mij ook nogal eens! Veel luisterplezier nog!
Ohw wat gaaf zeg! Dat was dus heerlijk genieten van een leuke film tijdens de kerstdagen. Had je dat ook al in je showcase vermeld, want anders heb ik daar ook over heen gekeken. :wacko:

Quote from: LPlover on December 28, 2012, 11:44:51
We are the robots, tu tu te tu, we are the robots bliep bliep :D
:thumbs-up: :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik vergaloppeer me graag... Nu heb ik wat diffusors gezien die ik wellicht kan gebruiken voor in de woonkamer. Bij Dynky zag ik de mooie manier waarop hij ze had bekleed met stof. Nu vraag ik me af hoe lang en breed diffusors moeten zijn. Of is het toch beter geduld te bewaren en in de toekomst eerst te laten meten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Je hebt meer baat bij demping dan bij diffusie. Ik zou daarom eerst zorgen voor wat meer demping. Een diffusiepaneel doet in verhouding betrekkelijk weinig. Als je dan toch aan de diffusers wilt, dan raad ik je aan er een van ten minste 20 cm diep te nemen. Minder diepe exemplaren werken te frequentieafhankelijk en kunnen daardoor voor kleuring zorgen - vooral als je er te dicht bij in de buurt zit.
Dutch & Dutch

VlisChris

Waar zou je difusers willen plaatsen Bas? Als ik je kamer even in mijn gedachten haal heb je weinig wanden waar je die kwijt kunt?

Die Kraftwerk cd's zijn best bizar btw inderdaad ;) Zit nu naar Musique Non Stop te luisteren, maar het is wel even wennen haha. Wel leuk om te luisteren tijdens forummen of een tijdschriftje lezen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

#995
Quote from: keyser on December 31, 2012, 02:07:20
Je hebt meer baat bij demping dan bij diffusie. Ik zou daarom eerst zorgen voor wat meer demping. Een diffusiepaneel doet in verhouding betrekkelijk weinig. Als je dan toch aan de diffusers wilt, dan raad ik je aan er een van ten minste 20 cm diep te nemen. Minder diepe exemplaren werken te frequentieafhankelijk en kunnen daardoor voor kleuring zorgen - vooral als je er te dicht bij in de buurt zit.
Helder antwoord! En ook een antwoord dat ik gezien het tijdstip nog niet had verwacht. ;)
Ik neem aan dat je met demping een vloerkleed, gordijnen en een akoestisch plafond bedoelt? Naast meer spullen in de woonkamer?

Quote from: Christiaan S on December 31, 2012, 02:32:26
Waar zou je difusers willen plaatsen Bas? Als ik je kamer even in mijn gedachten haal heb je weinig wanden waar je die kwijt kunt?

Die Kraftwerk cd's zijn best bizar btw inderdaad ;) Zit nu naar Musique Non Stop te luisteren, maar het is wel even wennen haha. Wel leuk om te luisteren tijdens forummen of een tijdschriftje lezen ;)
In eerste instantie aan de paarse muur waar het schilderij van Brazilië hangt. Op de plek waar het stopcontact zit. Daarnaast misschien tegen de achterwanden links en rechts van de keuken.

Kraftwerk blijft me ook verbazen. Het is bedacht en "gemaakt" iets waar ik helemaal niet van houd. Tegelijkertijd is het melodieus en zo goed in elkaar gezet dat je als vanzelf hun muzikale landschap wordt ingetrokken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

En hun tijd VER vooruit... Kijk maar eens naar de individuele jaren van uitgave...

garmtz

Overigens zou ik ook eerst voor demping gaan. Door minder maskering kun je dan de positieve effecten van diffusie ook beter beoordelen.

Met een vloerkleed, paneel/gordijn achter luisteraar en een dempingsvlak aan het plafond, kom je een heel eind. Dat laatste kun je combineren met laagdemping door de plaat onder en niet tegen het plafond te hangen.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on December 31, 2012, 09:06:48
En hun tijd VER vooruit... Kijk maar eens naar de individuele jaren van uitgave...
Zeker, zeer gewaagd. En daar houd ik dan wel weer van.

Quote from: garmtz on December 31, 2012, 09:09:36
Overigens zou ik ook eerst voor demping gaan. Door minder maskering kun je dan de positieve effecten van diffusie ook beter beoordelen.

Met een vloerkleed, paneel/gordijn achter luisteraar en een dempingsvlak aan het plafond, kom je een heel eind. Dat laatste kun je combineren met laagdemping door de plaat onder en niet tegen het plafond te hangen.
Wat betreft de gordijnen zit ik nog een beetje met de mate waarin ze licht door laten. Voor 's avonds is het minder erg, maar voor overdag wil ik niet in een "donker hol" zitten. Daar heb ik nu juist geen licht huis voor gekozen.

Wat betreft het plafond zie jij dus ook de mogelijkheid van platen zoals bij jullie in plaats van een geheel verlaagd plafond? Mmm, misschien moet ik ook daarvoor eens gaan luisteren bij anderen. Hoewel dat misschien weer riskant is doordat je dan luistert in een andere ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: garmtz on December 31, 2012, 09:09:36
Overigens zou ik ook eerst voor demping gaan. Door minder maskering kun je dan de positieve effecten van diffusie ook beter beoordelen.

Met een vloerkleed, paneel/gordijn achter luisteraar en een dempingsvlak aan het plafond, kom je een heel eind. Dat laatste kun je combineren met laagdemping door de plaat onder en niet tegen het plafond te hangen.

Dat laatste werkt overigens zeer goed, kan ik je inmiddels uit eigen ervaring melden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8