Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 10:38:54
Precies de reden voor een snellere NAS. Wordt wel aardig wat lengte dat ik moet gaan kopen voor de ethernetkabels. Leuk zo'n appartement. :crazy: :laugh:
Prijzen zijn gelukkig nog leuk. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 10:38:54
Precies de reden voor een snellere NAS. Wordt wel aardig wat lengte dat ik moet gaan kopen voor de ethernetkabels. Leuk zo'n appartement. :crazy: :laugh:

En zeker als je die lengte van AudioQuest cat7 wilt hebben 8)

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on January  8, 2013, 10:55:08
En zeker als je die lengte van AudioQuest cat7 wilt hebben 8)
In dit geval ben ik maar even geen believer. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 10:38:54
Precies de reden voor een snellere NAS. Wordt wel aardig wat lengte dat ik moet gaan kopen voor de ethernetkabels. Leuk zo'n appartement. :crazy: :laugh:

Moet je zelf de stekkertjes eraan knijpen, of kan je gewoon met kant en klare kabels aan de gang?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Goede vraag. Van aansluitpunt tot meterkast een meter of 6 vermoed ik en van meterkast tot streamer een meter of 9? Ga het nog wel even nameten zo goed en zo kwaad als dat gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 11:00:15
In dit geval ben ik maar even geen believer. ;)

:D

Feli met de NAS! Qnap maakt mooie functioneel complete NAS'jes, heb er zelf ook een gehad en die werkte probleemloos!  :)

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  8, 2013, 11:16:23
Moet je zelf de stekkertjes eraan knijpen, of kan je gewoon met kant en klare kabels aan de gang?
Nee, de doorgangen zijn breed genoeg om ze compleet met stekkertjes aan te schaffen.

Quote from: Antoine on January  8, 2013, 13:32:54
:D

Feli met de NAS! Qnap maakt mooie functioneel complete NAS'jes, heb er zelf ook een gehad en die werkte probleemloos!  :)
Dank je! Ik ben erg benieuwd. Nou ja, naar de snelheid in gebruiksgemak dan. Wat ik zeg, ik heb echt een hekel aan sloom door menu's bladeren en dan, door mijn ongeduld twee keer gedrukt te hebben, weer in een totaal ander menu te zitten. :hmmm: Haha, voor de rest ben ik best een aardige gozer hoor! :dry:

Nu zit ik een beetje te twijfelen. Ik sta op het punt DBPoweramp aan te schaffen. Is het nu handiger om de cd's eerst op de harde schijf van de pc te rippen en daarna over te sluizen naar de NAS door middel van ethernet? Of te wachten op de NAS, meteen daarnaar rippen en het vervolgens over te sluizen naar de pc?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Als je wilt, ik heb thuis nog bijna 100 meter over met connecties .
STP kabel. Afgeschermd dus.

Tang voor de connectoren heb ik ook natuurlijk.
Ik doe werk toch niks mee, dus blij als ik iemand er een plezier meekan doen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  8, 2013, 14:27:10
Als je wilt, ik heb thuis nog bijna 100 meter over met connecties .
STP kabel. Afgeschermd dus.

Tang voor de connectoren heb ik ook natuurlijk.
Ik doe werk toch niks mee, dus blij als ik iemand er een plezier meekan doen.
Oh, nou, dat zou ik echt tof vinden! Noem maar een cd'tje dat je op je wishlist hebt staan, zorg ik daarvoor. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dat komt wel goed.

Wanneer wil je de installatie gaan doen?
Komend weekend ben ik niet veel thuis, maar maandag moet kunnen.
En anders word het 's avonds.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 14:24:44
Dank je! Ik ben erg benieuwd. Nou ja, naar de snelheid in gebruiksgemak dan. Wat ik zeg, ik heb echt een hekel aan sloom door menu's bladeren en dan, door mijn ongeduld twee keer gedrukt te hebben, weer in een totaal ander menu te zitten. :hmmm: Haha, voor de rest ben ik best een aardige gozer hoor! :dry:

Nu zit ik een beetje te twijfelen. Ik sta op het punt DBPoweramp aan te schaffen. Is het nu handiger om de cd's eerst op de harde schijf van de pc te rippen en daarna over te sluizen naar de NAS door middel van ethernet? Of te wachten op de NAS, meteen daarnaar rippen en het vervolgens over te sluizen naar de pc?

Met die snelheid komt 't vast goed!

Aangaande 't rippen, daar hoef je eigenlijk niet over na te denken. Op het moment dat je je CD's hebt geript heb je de originele bestanden en daar kun je mee doen of laten wat je wilt. De bestanden wijzigen niet door ze te kopiëren van hot naar her. Gewoon doen dus wat je 't makkelijks/meest praktisch lijkt. Mij lijkt 't meest praktisch gewoon rippen op de harddisk van de PC, dat is 't snelste namelijk omdat je de lokale disk gebruikt voor de rip én de conversie van de WAV naar Flac of wat voor formaat dan ook. Hoewel 't zou kunnen dat dBPoweramp voor dit proces sowieso een lokale temp folder gebruikt. Na 't rippen kopieer je straks de hele bups in een keer naar je NAS toe. Met synchronisatie programma's als bijvoorbeeld Allway Sync kun je je mappen daarna op NAS en PC synchroon houden.

Zee

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2013, 14:24:44
Nee, de doorgangen zijn breed genoeg om ze compleet met stekkertjes aan te schaffen.
Dank je! Ik ben erg benieuwd. Nou ja, naar de snelheid in gebruiksgemak dan. Wat ik zeg, ik heb echt een hekel aan sloom door menu's bladeren en dan, door mijn ongeduld twee keer gedrukt te hebben, weer in een totaal ander menu te zitten. :hmmm: Haha, voor de rest ben ik best een aardige gozer hoor! :dry:

Nu zit ik een beetje te twijfelen. Ik sta op het punt DBPoweramp aan te schaffen. Is het nu handiger om de cd's eerst op de harde schijf van de pc te rippen en daarna over te sluizen naar de NAS door middel van ethernet? Of te wachten op de NAS, meteen daarnaar rippen en het vervolgens over te sluizen naar de pc?


Ik rip altijd eerst een stapeltje CDs naar de HD van mijn PC.  Dan pas ik nog eventuele tagging aan.  Pas wanneer de tagging helemaal goed staat kopieer ik de files naar mijn NAS.
Hierdoor houd je goed gescheiden welke files al wel dan niet volledig correct zijn qua tagging.



- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Eddye

Quote from: Antoine on January  8, 2013, 14:41:37
Met synchronisatie programma's als bijvoorbeeld Allway Sync kun je je mappen daarna op NAS en PC synchroon houden.

Dat lijkt me niet zo handig, dan staan er straks even veel muziekbestanden op de HD van je PC, als op je NAS.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Ik rip cd's op laptop, en dan uploaden naar de NAS... En aan de NAS hangt een externe schijf waarop elke week een back-up wordt gemaakt. En op mijn werk bewaar ik een tweede harde schijf waarop ongeveer maandelijks een back-up wordt gemaakt.  :D

De muziekmap op de laptop wordt regelmatig leeggemaakt (ik heb enkel een SSD, dus opslagcapaciteit is beperkt)...

Je kan dus alvast naar harte lust beginnen rippen! En qua metadata zit je met dbPoweramp goed, voor zover je niet massa's klassieke muziekcd's ript...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  8, 2013, 14:37:20
Dat komt wel goed.

Wanneer wil je de installatie gaan doen?
Komend weekend ben ik niet veel thuis, maar maandag moet kunnen.
En anders word het 's avonds.
Mmm, de NAS is er nog niet, maar in principe zouden "we" het maandag alvast kunnen leggen. "We", want jij zwoegt, ik dirigeer, ben ik bang. Ladders zijn in ieder geval nog steeds niet mijn vrienden. :blush:

Quote from: Antoine on January  8, 2013, 14:41:37
Met die snelheid komt 't vast goed!

Aangaande 't rippen, daar hoef je eigenlijk niet over na te denken. Op het moment dat je je CD's hebt geript heb je de originele bestanden en daar kun je mee doen of laten wat je wilt. De bestanden wijzigen niet door ze te kopiëren van hot naar her. Gewoon doen dus wat je 't makkelijks/meest praktisch lijkt. Mij lijkt 't meest praktisch gewoon rippen op de harddisk van de PC, dat is 't snelste namelijk omdat je de lokale disk gebruikt voor de rip én de conversie van de WAV naar Flac of wat voor formaat dan ook. Hoewel 't zou kunnen dat dBPoweramp voor dit proces sowieso een lokale temp folder gebruikt. Na 't rippen kopieer je straks de hele bups in een keer naar je NAS toe. Met synchronisatie programma's als bijvoorbeeld Allway Sync kun je je mappen daarna op NAS en PC synchroon houden.
Quote from: Zee on January  8, 2013, 14:43:30

Ik rip altijd eerst een stapeltje CDs naar de HD van mijn PC.  Dan pas ik nog eventuele tagging aan.  Pas wanneer de tagging helemaal goed staat kopieer ik de files naar mijn NAS.
Hierdoor houd je goed gescheiden welke files al wel dan niet volledig correct zijn qua tagging.
Heren, heren, heren. Onwijs bedankt voor het meedenken en meehelpen, dat meen ik!

Klinkt goed dat synchronisatieprogramma Antoine. Volgens mij ga ik nog versteld staan van wat er allemaal mogelijk is als ik eenmaal die NAS heb.
Zee, goed punt van de tags.

Eerst naar de pc en dan naar de NAS, eigenlijk wel zoals ik in gedachten had dus.

Quote from: Eddye on January  8, 2013, 14:45:02
Dat lijkt me niet zo handig, dan staan er straks even veel muziekbestanden op de HD van je PC, als op je NAS.
Dat is eigenlijk ook wel de bedoeling Eddye. Veiligheid voor alles en heb het liefst de collectie op zowel de pc, NAS als een externe schijf. Ik ben in het verleden een hoop foto's kwijtgeraakt en dat vind ik tot op de dag van vandaag erg vervelend.

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2013, 14:49:10
Ik rip cd's op laptop, en dan uploaden naar de NAS... En aan de NAS hangt een externe schijf waarop elke week een back-up wordt gemaakt. En op mijn werk bewaar ik een tweede harde schijf waarop ongeveer maandelijks een back-up wordt gemaakt.  :D

De muziekmap op de laptop wordt regelmatig leeggemaakt (ik heb enkel een SSD, dus opslagcapaciteit is beperkt)...

Je kan dus alvast naar harte lust beginnen rippen! En qua metadata zit je met dbPoweramp goed, voor zover je niet massa's klassieke muziekcd's ript...
Mijn pc is toch wel sneller dan de laptop, dus daar ga ik het mee doen.
Elke week vind ik wat erg veel, zoveel koop ik niet. ;) Maar inderdaad komt er een externe kopie.

Ik heb nog geen enorme stapel als het gaat om klassieke muziek. Aan de andere kant, Zee komt vrijdag... :coffee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik zou voor backup een externe harde schijf gebruiken op de USB ingang van de NAS en niet je PC daarvoor misbruiken.

Jumping Jack

Uiteraard, en je kan dat gewoon instellen op de NAS zodat het automatisch gebeurt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

evilniek

DBPoweramp heeft ook een plugin genaamd multi-encode, kun je je files tegelijkertijd naar verschillende locaties rippen, scheelt een hoop kopiëren achteraf.

Quote from: garmtz on January  8, 2013, 15:03:26
Ik zou voor backup een externe harde schijf gebruiken op de USB ingang van de NAS en niet je PC daarvoor misbruiken.

Waarom niet, als je toch nog genoeg ruimte hebt, natuurlijk is het altijd goed om de verzameling op verschillende locaties op te slaan. Bvb PC, NAS, USB HDD .
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

weust

Überhaupt treden toch? ;)

Maandag is goed. Uur of één weer doen?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pinohelmond

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2013, 14:49:10
Ik rip cd's op laptop, en dan uploaden naar de NAS... En aan de NAS hangt een externe schijf waarop elke week een back-up wordt gemaakt. En op mijn werk bewaar ik een tweede harde schijf waarop ongeveer maandelijks een back-up wordt gemaakt.  :D

De muziekmap op de laptop wordt regelmatig leeggemaakt (ik heb enkel een SSD, dus opslagcapaciteit is beperkt)...

Je kan dus alvast naar harte lust beginnen rippen! En qua metadata zit je met dbPoweramp goed, voor zover je niet massa's klassieke muziekcd's ript...

Waar bewaar je back up schijf nr. 3 tot en met 10? Fort Knox??  :D :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jumping Jack

 :D Bij schijf nr 2 vind je de aanwijzingen waar schijf nr 3 zich bevindt. Vanaf schijf nr 5 neem je beter loopbaanonderbreking...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pinohelmond

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2013, 15:40:33
:D Bij schijf nr 2 vind je de aanwijzingen waar schijf nr 3 zich bevindt. Vanaf schijf nr 5 neem je beter loopbaanonderbreking...

-Neem 26 passen in zuidelijke richting.
-Ga door poortje nummer 3 naar buiten.
-Neem buslijn 44 en stap uit bij de halte vliegveld Schiphol.
-Pak een vlucht naar de VS, Alcatrez, The Rock.
-Op het hoogste punt van het eiland vind je de volgende aanwijzing.

:angel:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on January  8, 2013, 15:03:26
Ik zou voor backup een externe harde schijf gebruiken op de USB ingang van de NAS en niet je PC daarvoor misbruiken.
Misschien ook wel een beetje zonde van de ruimte inderdaad. Meer het idee dat het op de pc het veiligst staat. Weet ook niet waarom.

Quote from: evilniek on January  8, 2013, 15:24:20
DBPoweramp heeft ook een plugin genaamd multi-encode, kun je je files tegelijkertijd naar verschillende locaties rippen, scheelt een hoop kopiëren achteraf.

Waarom niet, als je toch nog genoeg ruimte hebt, natuurlijk is het altijd goed om de verzameling op verschillende locaties op te slaan. Bvb PC, NAS, USB HDD .
Het gaat me ook meer om verschillende kopieen te hebben, ook nog op de pc is dan wel een beetje onzin. Wordt dan NAS + 2x USB HDD waarvan er ééntje elders komt te liggen.

Quote from: Pinohelmond on January  8, 2013, 15:48:15
-Neem 26 passen in zuidelijke richting.
-Ga door poortje nummer 3 naar buiten.
-Neem buslijn 44 en stap uit bij de halte vliegveld Schiphol.
-Pak een vlucht naar de VS, Alcatrez, The Rock.
-Op het hoogste punt van het eiland vind je de volgende aanwijzing.

:angel:
Die aangeeft:
- Pak een vlucht terug naar Schiphol
- Neem buslijn 44 en keer terug door poortje nummer 3
- Neem 26 passen in noordelijke richting
- Bel de plaatselijke GGD en vraag of ze op korte termijn nog een plekje voor je hebben

Maar better save than sorry! ;D

Quote from: weust on January  8, 2013, 15:37:50
Überhaupt treden toch? ;)

Maandag is goed. Uur of één weer doen?
Als het lage en brede treden zijn vind ik het niet zo erg. Überhaupt niet als het naar beneden gaat!

Is goed, zal het hier nog even aan het thuisfront melden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten