Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Eddye

Tja, die BOTW voeding, daar zit ik nu ook al weken over te twijfelen om aan te schaffen. Aan de andere kant, als die niet bevalt ben ik 'm waarschijnlijk binnen 5 minuten kwijt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

We hebben bij mij alleen mét de geleende BOTW van Martin geluisterd, maar ik vind het echt wel een toevoeging. Haast noodzakelijk zelfs. Ik vond de weergave een stuk strakker (zeker in het midlaag) en meer open met duidelijker, losstaande instrumenten en stemmen. Wat ik zeg, haast noodzaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Dat weet ik nog, toen ik binnenkwam waren jullie hem aan het aansluiten. Jammer dat we niet even de standaard voeding geprobeert hebben. Dan had ik waarschijnlijk het verschil ook gehoord, en was direct overtuigd geweest.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Ja, dat is wel jammer inderdaad. Je bent natuurlijk altijd welkom, maar om nou alleen langs te komen om dat vergelijk te horen... :withstupid:

Overigens kijk ik echt met heel veel plezier op de M&G terug, was een erg leuke ervaring zo met al die audiofielen op de bank. O0
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Ik heb me ook erg vermaakt, die middag (hoewel ik niet weet of ik me audiofiel mag noemen). Lekker praten over apparatuur en muziek. En goeie muziek ideeën opgedaan. Muse en Joe Satriani staan inmiddels in de kast :)

Ik denk dat ik volgende week die voeding maar gewoon ga halen. Deze week is Wifimedia dicht, maar misschien dat ik zaterdag even tijd heb. Arnhem is maak een kippeneindje hiervandaan :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 21:17:15
Ik heb me ook erg vermaakt, die middag (hoewel ik niet weet of ik me audiofiel mag noemen). Lekker praten over apparatuur en muziek. En goeie muziek ideeën opgedaan. Muse en Joe Satriani staan inmiddels in de kast :)

Ik denk dat ik volgende week die voeding maar gewoon ga halen. Deze week is Wifimedia dicht, maar misschien dat ik zaterdag even tijd heb. Arnhem is maak een kippeneindje hiervandaan :)
Do I need to say more...? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Nee, Audiofielen zijn mensen van 40+, die avond aan avond zitten te kijken naar andere appratuur die ze 'moeten' hebben, terwijl ze naar muziek luisteren op de achtergrond..... Wacht......  d@mn..... :nopompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 21:25:39
Nee, Audiofielen zijn mensen van 40+, die avond aan avond zitten te kijken naar andere appratuur die ze 'moeten' hebben, terwijl ze naar muziek luisteren op de achtergrond..... Wacht......  d@mn..... :nopompom:
;D ;D :thumbs-up:
Dan ben ik dus als tevreden mens van 35- die avond aan avond heerlijk muziek luistert, terwijl die moet glimlachen om alle wilde en vlotte upgrades in andere topics een anti-audiofiel!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 21:25:39
Nee, Audiofielen zijn mensen van 40+, die avond aan avond zitten te kijken naar andere appratuur die ze 'moeten' hebben, terwijl ze naar muziek luisteren op de achtergrond..... Wacht......  d@mn..... :nopompom:

Hahaha! :D

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2013, 20:07:02
Jij ook nog het allerbeste voor 2013 Martin! Las veel te laat dat jij ook had gereageerd. :crazy:

Het wordt de QNAP TS-459 Pro II. In principe overkill voor het streamen van muziek, maar ga er misschien ook video vanaf draaien. Nu heb ik slechts nog één 2TB-schijf, maar dat is voor muziek voldoende. Zal ook niet snel Raid draaien, omdat ik toch externe kopieën ga maken en die elders bewaar.

Mooie keuze...! Snelheid is ook wel fijn bij muziek streamen, worden alle boomstructuren net wat sneller geladen...

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2013, 21:34:17
;D ;D :thumbs-up:
Dan ben ik dus als tevreden mens van 35- die avond aan avond heerlijk muziek luistert, terwijl die moet glimlachen om alle wilde en vlotte upgrades in andere topics een anti-audiofiel!?
Ha, in 1 keer een goeie set neerzetten, maar zijdelinkse upgrades doen(kabeltje hier, voedinkje daar, NASje zus) valt daar net zo goed onder. :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tompj

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 21:42:37
Ha, in 1 keer een goeie set neerzetten, maar zijdelinkse upgrades doen(kabeltje hier, voedinkje daar, NASje zus) valt daar net zo goed onder. :D
Veregeet wensen mbt absorptie, diffusie, demping niet!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Maro

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2013, 21:34:17
;D ;D :thumbs-up:
Dan ben ik dus als tevreden mens van 35- die avond aan avond heerlijk muziek luistert, terwijl die moet glimlachen om alle wilde en vlotte upgrades in andere topics een anti-audiofiel!?

Als je vanwege de financiën ook moet kiezen tussen of een voeding of een HD vam €100,- kun je ook niet veel upgraden in jouw set...makkelijk praten dus.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on January  7, 2013, 21:37:21
Mooie keuze...! Snelheid is ook wel fijn bij muziek streamen, worden alle boomstructuren net wat sneller geladen...
Ja, hoewel ik me afvraag of je met een iets minder snel model ook niet toekomt. Neemt niet weg dat ik gemerkt heb dat "langzaam streamen" enorm irriteert!

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 21:42:37
Ha, in 1 keer een goeie set neerzetten, maar zijdelinkse upgrades doen(kabeltje hier, voedinkje daar, NASje zus) valt daar net zo goed onder. :D
Quote from: tompj on January  7, 2013, 21:49:36
Veregeet wensen mbt absorptie, diffusie, demping niet!
Touché. :D

Quote from: Maro on January  7, 2013, 21:55:40
Als je vanwege de financiën ook moet kiezen tussen of een voeding of een HD vam €100,- kun je ook niet veel upgraden in jouw set...makkelijk praten dus.... :D
Daarom blijf ik ook heel bewust werkzoekend. Pfff :omg:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: garmtz on January  7, 2013, 21:37:21
Mooie keuze...! Snelheid is ook wel fijn bij muziek streamen, worden alle boomstructuren net wat sneller geladen...

Ziet er indrukwekkend uit, al zegt het me allemaal nog niet zo heel veel, wat een keuzes zeg in NAS(sen)-land. Zal me er toch is echt in moeten gaan verdiepen ben ik bang pffff  :'(
mainly British stuff

tompj

No worries Bas, het feit dat we hier rondhangen betekent dat we allemaal in bepaalde mate in hetzelfde schuitje zitten.......de een wat meer in denial dan e ander...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on January  7, 2013, 22:20:09
Ziet er indrukwekkend uit, al zegt het me allemaal nog niet zo heel veel, wat een keuzes zeg in NAS(sen)-land. Zal me er toch is echt in moeten gaan verdiepen ben ik bang pffff  :'(
Voor mij waren de processorsnelheid, uitbreidbare RAM, het aantal bays én de USB 3.0 van belang. Ik ben benieuwd hoe goed het me gaat lukken om de NAS te installeren, maar ik verwacht dat dat wel goedkomt. Het liefst in de meterkast en dan van de router naar de meterkast (internetaansluiting is in de woonkamer) en van de meterkast een ethernetkabel naar de SBT.

Quote from: tompj on January  7, 2013, 22:20:59
No worries Bas, het feit dat we hier rondhangen betekent dat we allemaal in bepaalde mate in hetzelfde schuitje zitten.......de een wat meer in denial dan e ander...
Hoe bedoel je?? :angel: *must have music, must have music*

Overigens kijk ik altijd op tegen de 50 minuten conditietest. Niet omdat het zwaar is, maar omdat ik letterlijk een beetje misselijk wordt van de PA-luidspreker met hoorn. Dat droge, witte, felle hoog. :confused:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Martin!!! on January  7, 2013, 22:20:09
Ziet er indrukwekkend uit, al zegt het me allemaal nog niet zo heel veel, wat een keuzes zeg in NAS(sen)-land. Zal me er toch is echt in moeten gaan verdiepen ben ik bang pffff  :'(

Dat valt eigenlijk reuze mee. Omdat je de Logitech Media Server nodig hebt, vallen er al een aantal merken af. Eigenlijk zijn de meest populaire merken nu Synology en Qnap. Op die merken draait LMS. Eigenlijk is het alleen de beslissing hoeveel schijven je wilt inzetten en of je een vorm van dataprotectie wilt gebruiken (B.v. RAID5). En ook bij een NAS geldt: sneller is altijd beter.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  8, 2013, 08:47:00
Dat valt eigenlijk reuze mee. Omdat je de Logitech Media Server nodig hebt, vallen er al een aantal merken af. Eigenlijk zijn de meest populaire merken nu Synology en Qnap. Op die merken draait LMS. Eigenlijk is het alleen de beslissing hoeveel schijven je wilt inzetten en of je een vorm van dataprotectie wilt gebruiken (B.v. RAID5). En ook bij een NAS geldt: sneller is altijd beter.
Maar binnen die twee merken heb je natuurlijk wel veel keuzes. Versies met of zonder pro, j en +, dual en single core, et cetera. Kan me dus wel iets voorstellen bij Martins verwarring.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Voor thuisgebruik is, zeker tegenwoordig, het simpelste model voldoende. De pro's, J's, +, enzovoorts modellen bieden vaak meerdere (software) features, Neem jou eigen 459PROII, dat is eigenlijk een MKB model met features als iSCSI, DUAL LAN en loadbalancing, waar maar weinig mensen thuis gebruik van kunnen maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Quote from: Eddye on January  8, 2013, 09:16:39
Voor thuisgebruik is, zeker tegenwoordig, het simpelste model voldoende. De pro's, J's, +, enzovoorts modellen bieden vaak meerdere (software) features, Neem jou eigen 459PROII, dat is eigenlijk een MKB model met features als iSCSI, DUAL LAN en loadbalancing, waar maar weinig mensen thuis gebruik van kunnen maken.

Mee eens... Maar TOCH zijn ze in het gebruik net iets sneller, dus net iets meer comfort. Dat terwijl de prijzen elkaar niet veel ontlopen.

Deleted Member 2

Quote from: Eddye on January  8, 2013, 09:16:39
Voor thuisgebruik is, zeker tegenwoordig, het simpelste model voldoende. De pro's, J's, +, enzovoorts modellen bieden vaak meerdere (software) features, Neem jou eigen 459PROII, dat is eigenlijk een MKB model met features als iSCSI, DUAL LAN en loadbalancing, waar maar weinig mensen thuis gebruik van kunnen maken.

Het grote voordeel van een wat krachtig NAS is dat de response van de Touch sneller is. Mappen en bestanden worden sneller ingelezen en dat is wel heel erg prettig.

Eddye

Quote from: garmtz on January  8, 2013, 10:20:15
Mee eens... Maar TOCH zijn ze in het gebruik net iets sneller, dus net iets meer comfort. Dat terwijl de prijzen elkaar niet veel ontlopen.

Mee eens, dat zei ik een paar posts terug dan ook, voor NASen geldt ook sneller is altijd beter.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

Quote from: Onder013 on January  8, 2013, 10:22:00
Het grote voordeel van een wat krachtig NAS is dat de response van de Touch sneller is. Mappen en bestanden worden sneller ingelezen en dat is wel heel erg prettig.

Precies.

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on January  8, 2013, 10:22:00
Het grote voordeel van een wat krachtig NAS is dat de response van de Touch sneller is. Mappen en bestanden worden sneller ingelezen en dat is wel heel erg prettig.
Precies de reden voor een snellere NAS. Wordt wel aardig wat lengte dat ik moet gaan kopen voor de ethernetkabels. Leuk zo'n appartement. :crazy: :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten