Yippie

Author Topic: het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver  (Read 220743 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maks

• HT forum donateur
  • member
  • Trade Count: (+3)
  • Total likes: 22
  • I love the HTforum
Vandaar mijn verwarring

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N7, Panamorph FVX200, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (120x280), Teufel Theater10 THX Ulra 9.2, Sony KD85-XG8596, Oppo BDP-203, HTPC madvr, Marantz AV7703, Rotel RMB1095, Rotel RB991, Rotel RB 981, VU+Solo4K, Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 715
  • First i was blind, but now i see
Gewoon 113 :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline clicquot

• HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 18
  • If you pay peanuts, you get monkeys...
vandaag nieuw kaartje ingestopt - rtx 2080 super (ja toch gekozen voor factuur en wat garantie :-))

geen stotter meer met NGU high (rendering ts 26-30ms) , wel een beetje op very high quality (rendering 45 ms) en enkel op die hdr-21:9... zal later nog wat settings proberen
ook in kodi alles ok !

wat een beeld zeg! bye bye shield  ;D

heb ook de vertex2 binnen, om DV eens te gaan testen - wordt kijkweekend denk ik

Offline Maks

• HT forum donateur
  • member
  • I love the HTforum
En welke Nvidia driver heb je ge´nstalleerd? Ik heb mijn rtx2080 super op 446.12 nog... Gr Max

JVC-N7, Panamorph FVX200, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (120x280), Teufel Theater10 THX Ulra 9.2, Sony KD85-XG8596, Oppo BDP-203, HTPC madvr, Marantz AV7703, Rotel RMB1095, Rotel RB991, Rotel RB 981, VU+Solo4K, Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Offline Maks

• HT forum donateur
  • member
  • I love the HTforum
446,14 was het en die geeft idd geen HDR door. Zal zo de 442.92 installeren.,.thx

@Clicquot, met profile 1080<30fps  kan ik de met rtx 2080 super zowel chroma als image upscaling op very high zetten en dan zit de rendertijd tegen de 30 aan. Let wel, bij NGU Anti Alias.....verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Met profile 4K HDR (tonemapping) heb ik beide op HIGH staan en dan zit ik tegen de 40 aan...met hier en daar wat dropped frames. Dus als compromis (zie tip van Williams) heb ik hem op D3D11 gezet en zit ik nu tegen de 35 aan zonder dropped frames en verder geen processing in MADVR.

Offline clicquot

• HT forum donateur
  • senior member
446,14 was het en die geeft idd geen HDR door. Zal zo de 442.92 installeren.,.thx

@Clicquot, met profile 1080<30fps  kan ik de met rtx 2080 super zowel chroma als image upscaling op very high zetten en dan zit de rendertijd tegen de 30 aan. Let wel, bij NGU Anti Alias.....verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Met profile 4K HDR (tonemapping) heb ik beide op HIGH staan en dan zit ik tegen de 40 aan...met hier en daar wat dropped frames. Dus als compromis (zie tip van Williams) heb ik hem op D3D11 gezet en zit ik nu tegen de 35 aan zonder dropped frames en verder geen processing in MADVR.

Dag Max

ja driver 442.92 zoals eerder geadviseerd door jullie - sorry als ik zaken nog niet 100% door heb, ben vollebak aan het "leren/ervaren" :-)

Als ik bv een film 1080p opzet, zie ik:
D3D11 fulscreen windowed, h264,8bit, 4:2:0 -> NV12, 8 bit, 4:2:0, chrome NGU anti alias very high, matrix NT.709... rendering ts 15-16 ms average
in madvr zie ik dit naar "2160p" scaling profieltje... ? moet dat dan niet naar 1080p gaan ofzo? (hopelijk heb ik alle rules goed overgetypt :-))
ja HDR is HIGH - waar doe je die D3D11 specieke settings dan? wil "D3D11 fullscreen windowed" niet zeggen dat het die directx gebruikt dan?

enige film die nog stottert is die gemini man (die is 3840x1076, P010, 10bit, 4:2:0 en gaat naar de 55 ms rendering gemiddeld) - om het even wat ik daar kies NGU etc - blijft stotteren precies

Offline riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 174
  • I need a better slogan
    • Richard's home
...verder heb ik die DXVA Copyback aan staan in LAV

Je kan het beste aan de veilige kant gaan kwa render tijd. Afhankelijk van het materiaal kan de rendertijd nog wel eens verschillen. Als je bv een film in 16x9 hebt ipv 21x9 is al zwaarder. En als er nogal wat grain in zit ook. Ik zat The Crown te kijken 2x1 en bij de tweede aflevering begon er wat te haperen ineens. Toen de PC kast open gezet en was het weer goed. Dus als de temperatuur te veel oploopt kan ook wel problemen geven.

DXVA copyback heb je alleen nodig als je black bar detectie wil doen en dan de ondertitels afh. van wel of geen blackbars verschuiven. Ik gebruik dat niet.
D3D11 is wel 10-20% sneller.

Ik weet niet of de very high versus de gewone high veel verschil maakt kwa PQ. Met de RTX2060 moet ik kiezen tussen medium en high op sommige punten.

Hebben jullie al de uitgebreide statistieken in het ctrl-j scherm? Ik bedoel met de rendersteps en zo. Vind ik wel handig om te zien welke stap nu het meeste kost kwa rendertijd per frame. Je kan dat doen door een folder "ShowRenderSteps" aan te maken in de MadVR folder.
« Last Edit: January 8, 2021, 15:57:52 by riwi »

Offline riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 174
  • I need a better slogan
    • Richard's home
enige film die nog stottert is die gemini man (die is 3840x1076, P010, 10bit, 4:2:0 en gaat naar de 55 ms rendering gemiddeld) - om het even wat ik daar kies NGU etc - blijft stotteren precies
Gemini man is een 60fps film. Dus dan moet je rendering onder de 16ms zitten. Anders is de rendering niet op tijd klaar voor het volgende frame begint :)

Bij mij (en Reza destijds ook) heeft het spelen van Gemini Man tot gevolg dat in windows de custom resolutie van 3860x2160p23.976 niet meer actief is. Je moet dat dan in het nvidia control panel handmatig weer goed zetten. Lijkt me een nvidia bugje.
Ik speel Gemini men niet meer met de HTPC omdat ie het niet echt kan. Dus ik speel die wel met de Oppo en dan doet de JVC N5 wel de tone mapping.
« Last Edit: January 8, 2021, 16:06:30 by riwi »

Offline hifiman

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+25)
  • Total likes: 135
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Gemini man is een 60fps film. Dus dan moet je rendering onder de 16ms zitten. Anders is de rendering niet op tijd klaar voor het volgende frame begint :)

Bij mij (en Reza destijds ook) heeft het spelen van Gemini Man tot gevolg dat in windows de custom resolutie van 3860x2160p23.976 niet meer actief is. Je moet dat dan in het nvidia control panel handmatig weer goed zetten. Lijkt me een nvidia bugje.
Ik speel Gemini men niet meer met de HTPC omdat ie het niet echt kan. Dus ik speel die wel met de Oppo en dan doet de JVC N5 wel de tone mapping.
+1

Offline Maks

• HT forum donateur
  • member
  • I love the HTforum
Gisteren toch nog even getest met firmware 446.14 en die geeft toch de HDR door wanneer ik bij calibration het vinkje set bij "output video in HDR format" . Het infoscherm geeft dan netjes BT2020 en HDR10 aan.

Alleen nu had ik andere vraag, waanneer ik vervolgens de tonemapping gebruik van madvr en de JVC in SDR met profiel BT2020 heb staan...dan zie ik het JVC info scherm RGB 8bit en sRGB staan....klopt dit wel? Had hier dan toch ook niet BT2020 moeten staan in het info scherm?

Offline clicquot

• HT forum donateur
  • senior member
Gisteren toch nog even getest met firmware 446.14 en die geeft toch de HDR door wanneer ik bij calibration het vinkje set bij "output video in HDR format" . Het infoscherm geeft dan netjes BT2020 en HDR10 aan.

Alleen nu had ik andere vraag, waanneer ik vervolgens de tonemapping gebruik van madvr en de JVC in SDR met profiel BT2020 heb staan...dan zie ik het JVC info scherm RGB 8bit en sRGB staan....klopt dit wel? Had hier dan toch ook niet BT2020 moeten staan in het info scherm?

als ik dat aanvink krijg ik purper scherm (die magenta bug dacht ik ??) :-) maar er verschijnt sowieso geen info op het JVC schermpje hier - is dat van belang of is van belang wat je ziet op madvr (ctrl +j) ?

Welke hdmi gebruiken jullie ts htpc en AV als ik vragen mag? Mijn 4K kabels die ik liggen heb, die geven hier een pokkelawaai van de vga ventilator door te speakers, niet om aan te horen. Maar als ik swap naar een fiber, is het doodstil, zoals het hoort. Maar die fiber is 10 meter en ligt er dus wat lullig bij (afstand van pc/htpc anderehalve meter ofzo). Dus vroeg me af wat jullie gebruiken qua kabel?
Verder, amaai, ik ben verliefd of het beeld al, wat een verschil zeg! Nog es dikke merci voor het gidsen afgelopen week ! ik zou jullie alleen een pint willen betalen  :P
In de JVC gebruik in profiel "neutraal" -> jullie heb andere profielen ingeladen dacht ik? Ook ergens te downloaden die settings? Om eens te proberen hier? Thx en fijne zondag nog!

Offline williams

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 207
  • I love the movies
Hoi Max ik denk dat het antwoord al in je vraag zit .
Ik heb het gevoel dat de JVC ALEEN bij 10bit of hoger i.c.m. een HDR vlaggetje denkt dat het dan ook alsmede automatisch rec2020 is .
JVC X7900,  Marantz sr7011  ,Focal/klipsch  atmos
Carade screen 21/9 with masking  ,HTPC MADvr ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k , Chord ,Panasonic DMP-UB900   Sony 55xe9305 ,Sonos playbar

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
.    als ik dat aanvink krijg ik purper scherm (die magenta bug dacht ik ??) :-) maar er verschijnt sowieso geen info op het JVC schermpje hier - is dat van belang of is van belang wat je ziet op madvr (ctrl +j) ?

Welke hdmi gebruiken jullie ts htpc en AV als ik vragen mag? Mijn 4K kabels die ik liggen heb, die geven hier een pokkelawaai van de vga ventilator door te speakers, niet om aan te horen. Maar als ik swap naar een fiber, is het doodstil, zoals het hoort. Maar die fiber is 10 meter en ligt er dus wat lullig bij (afstand van pc/htpc anderehalve meter ofzo). Dus vroeg me af wat jullie gebruiken qua kabel?
Verder, amaai, ik ben verliefd of het beeld al, wat een verschil zeg! Nog es dikke merci voor het gidsen afgelopen week ! ik zou jullie alleen een pint willen betalen  :P
In de JVC gebruik in profiel "neutraal" -> jullie heb andere profielen ingeladen dacht ik? Ook ergens te downloaden die settings? Om eens te proberen hier? Thx en fijne zondag nog! 

Dit is een bug tussen madVR en de X series van JVC de  series hebben hier geen last meer van .

Offline Maks

• HT forum donateur
  • member
  • I love the HTforum
Hoi Max ik denk dat het antwoord al in je vraag zit .
Ik heb het gevoel dat de JVC ALEEN bij 10bit of hoger i.c.m. een HDR vlaggetje denkt dat het dan ook alsmede automatisch rec2020 is .
Hi will, begrijp ik hieruit dat ik in madvr hem op 10bit zetten? Geeft hij dan wel bt2020 aan in het infoscheem? In de handleiding van hifiman staat 8 bit? Ter aanvulling ik wil tonemappen, niet HDR passtrough uitsturen. Gr Max

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
.   Hi will, begrijp ik hieruit dat ik in madvr hem op 10bit zetten? Geeft hij dan wel bt2020 aan in het infoscheem? In de handleiding van hifiman staat 8 bit? Ter aanvulling ik wil tonemappen, niet HDR passtrough uitsturen. Gr Max

Nee zeker niet daar madVR inderdaad alles naar 8 bit zet en zo ook uitstuurt .
Wat je eigenlijk wilt is dat de jvc automatische naar een setting/profiel gaat van SDR rec2020 zodra je madVR gebruikt met tonemappping .
Je kunt hier bij uitstek je intergral voor gebruiken die dan een profiel aanstuurt ( die je dan hebt aangemaakt in je jvc ) in je beamer .
Wat je ook kunt doen is report BT2020 aanvinken in madVR en deze stuurt dan ook een HDR vlaggetje naar je jvc die dan in de HDR stand schiet .