Author Topic: het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver  (Read 302931 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 1247
  • First i was blind, but now i see
En een sterke vent die het er nu nog uit gaat krijgen… :tongue2:

Maaarrr zo heb je ‘goed’ , ‘beter’ en ‘best’…

Maw…,Jouw kenende is het nog lang niet: i rest my case  :D
:D
« Last Edit: February 7, 2022, 20:34:52 by reza »
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline williams

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 342
  • I love the movies
.  Een tijdje geleden las ik ergens dat er een Italiaan bezig was met een MadVR HTPC icm een HDMI input card. Ik kan er verder niks meer over vinden, maar ik neem aan dat dat nog niemand gelukt is 

Ja hoor  dat is zeker gelukt en de ontwikkelaar komt gewoon vanuit ons eigen kikkerlandje 😊

Er loopt hier al een tijdje een topic over op het avs forum waar je alle info kunt vinden om het werkend te krijgen .
Zelf heb ik het hier ook draaien maar heb nog problemen om beeld en geluid synchroon te krijgen .
Het ligt wel een beetje gevoelig dit topic daar de capture kaarten beveiligd zijn met HDCP zodat je niet alles er zo maar op aan kunt sluiten .

JVC N5,  Marantz sr7011  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9

Offline maximus79

Ja hoor  dat is zeker gelukt en de ontwikkelaar komt gewoon vanuit ons eigen kikkerlandje

Er loopt hier al een tijdje een topic over op het avs forum waar je alle info kunt vinden om het werkend te krijgen .
Zelf heb ik het hier ook draaien maar heb nog problemen om beeld en geluid synchroon te krijgen .
Het ligt wel een beetje gevoelig dit topic daar de capture kaarten beveiligd zijn met HDCP zodat je niet alles er zo maar op aan kunt sluiten .
Heb je dit inmiddels op kunnen lossen? Is het de moeite waard? Werk het ook met games?
7.1.4 Atmos | Lexicon Mc-10 | 2x A*BNB ncore | LCR: 3x Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x12 en Hoverboss | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
Heb je dit inmiddels op kunnen lossen? Is het de moeite waard? Werk het ook met games?

Nee nog niet daar ik er even geen aandacht aan had gegeven .
Had ook op het moment van testen een moederboard waar niet een juist pci slot op zat dus het was een beetje behelpen . Ben nu bezig met een nieuwe htpc te bouwen met daarin een beter moederboard en beter GPU .
Zodra de pc draaiende is ga ik er weer mee aan de gang .
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9

Offline hifiman

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 248
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc.pdf

Hoofdstuk over Nvidia/JVC micro stutter issue met RTX kaarten toegevoegd.

Online riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 289
  • I need a better slogan
    • Richard's home
Mijn MadVR is momenteel ouder dan de 2 maanden limiet. Ik krijg nu een korte tekst melding in het hoekje links boven met "please update your madVR build". Deze blijft enkele seconden staan en verdwijnt dan weer.  Heel bescheiden dus deze waarschuwing. Ik was er best bang voor omdat ik dacht dat je hem niet meer zou kunnen gebruiken na de 2 maanden, maar dat valt dus erg mee.
« Last Edit: May 15, 2022, 14:27:06 by riwi »

Offline hifiman

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 248
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Mijn MadVR is momenteel ouder dan de 2 maanden limiet. Ik krijg nu een korte tekst melding in het hoekje links boven met "please update your madVR build". Deze blijft enkele seconden staan en verdwijnt dan weer.  Heel bescheiden dus deze waarschuwing. Ik was er best bang voor omdat ik dacht dat je hem niet meer zou kunnen gebruiken na de 2 maanden, maar dat valt dus erg mee.
Dat valt inderdaad mee. De vraag is of dat zo blijft?

Online riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 289
  • I need a better slogan
    • Richard's home
Dat valt inderdaad mee. De vraag is of dat zo blijft?

Ik las op AVS dat mensen zeiden dat "ie het niet meer deed". Maar die kletsen dan uit hun nek denk ik.
Gisteravond nog een HDR file getest en de mapping deed het gewoon nog (met ctrl-j te zien).
Ik heb wel vast 159 gedownload. Dat is de meest actuele. Maar ik moet me dan ook weer inlezen in alle settings en waarop die moeten staan met weer een nieuwe MadVR build. En ik moet zeggen dat ik van die lum3/4 methodes en curves weinig verschil merk.

Ik heb 159 er maar op gezet nu. Weinig verschil te zien verder. Min of meer dezelfde settnigs als van 145 die ik eerst had.
« Last Edit: May 17, 2022, 16:04:09 by riwi »

Offline maximus79

Twijfel echt heel erg om die DIY envy te bouwen, draait er hier iemand nu met die video processor?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

7.1.4 Atmos | Lexicon Mc-10 | 2x A*BNB ncore | LCR: 3x Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x12 en Hoverboss | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
Ik heb hier op het moment Videoprocessor draaien i.c.m. madVR en op de ingang van de capture kaart heb ik mijn Zidoo mediaplayer staan .
Dit draait redelijk stabiel voor nu en ziet er mooi uit en is ook op deze manier wat gebruiksvriendelijker als dat je met Kodi draait .
Houd er wel alvast rekening mee dat er redelijk wat audio ofset ontstaat van om nabij de 300 ms en dit moet dan gecorrigeerd worden door of je versterker / reciever of in mijn geval in de player .
Ben ook bezig met de Apple TV erop aan te sluiten maar dit werkt wat moeilijker vooralsnog daar de auto EDID iedere keer de boel door de war schopt .Maar hier ga ik me ook nog in vast bijten om het werkend te krijgen .Denk dat ik hiervoor de HDfury ertussen moet gaan zetten om dit op te lossen .

Mijn set up voor nu is de Zidoo gewoon in mijn Marantz sr7011 en hier ga ik dan via zone 2 uit naar de ingang van de HTPC  waar dus het tooltje videoprocessor en madVR opdraait .

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
Nog een aanvulling t.o.v. het bovenstaande verhaal om het zonder problemen te laten draaien moet je de que in madVR terug draaien naar 4 of lager want ander gaan er wat frames gedropt worden ondanks dat de rendertijden ok zijn .
Houd ook rekening dat alleen versie 113 of lager van madVR werkend is in combinatie met videoprocessor .Dit is verder geen probleem daar versie 113 een erg mooie versie is die stabiel draait zonder al te veel toeters en bellen ,plus hier zit ook geen verval datum op zoals latere nummers .

Mochten er mensen die hier ook mee gaan testen houd dan ook rekening dat de que terug moet naar 4 in madVR of zelfs naar 1 maar dat KODI hier interactief op werkt en de que weer overschrijft zodra je deze gebruikt .

Waar ikzelf ook nog mee aan het testen ben is om de Zidoo alle content uit te laten sturen door de vs10 engine ( dolby vision ) en dit dan weer aan te bieden in videoprocessor / madVR .
Ik draai dan bv een 1080p ( mkv ) af met de Zidoo die er dan een VS10 bestand ( HDR) van maakt en deze wordt dan door videoprocessor doorgegeven aan madVR die er dan weer vervolgens SDR BT 2020 van maakt en aanbiedt aan mijn JVC .

Je krijgt dan
- bron. Zidoo  (mkv) 1080p. > VS10 ( HDR Dolby 1080p bt 2020 ) > Videoprocessor > madVR ( SDR 2160p BT 2020 )

Het is een aantal conversies maar vooralsnog ziet het er wel erg mooi uit en je draai dan met alle content maar in 1 gebruikersstand op je beamer ( SDR BT 2020 ).

Offline maximus79

Bedankt voor de info...... klinkt toch wel weer een beetje als gedoe.
Moet er maar eens goed over nadenken, DTM van JVC blijft natuurlijk ook niet verkeerd......

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 1797
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
Nog een aanvulling t.o.v. het bovenstaande verhaal om het zonder problemen te laten draaien moet je de que in madVR terug draaien naar 4 of lager want ander gaan er wat frames gedropt worden ondanks dat de rendertijden ok zijn .
Houd ook rekening dat alleen versie 113 of lager van madVR werkend is in combinatie met videoprocessor .Dit is verder geen probleem daar versie 113 een erg mooie versie is die stabiel draait zonder al te veel toeters en bellen ,plus hier zit ook geen verval datum op zoals latere nummers .

Mochten er mensen die hier ook mee gaan testen houd dan ook rekening dat de que terug moet naar 4 in madVR of zelfs naar 1 maar dat KODI hier interactief op werkt en de que weer overschrijft zodra je deze gebruikt .

Waar ikzelf ook nog mee aan het testen ben is om de Zidoo alle content uit te laten sturen door de vs10 engine ( dolby vision ) en dit dan weer aan te bieden in videoprocessor / madVR .
Ik draai dan bv een 1080p ( mkv ) af met de Zidoo die er dan een VS10 bestand ( HDR) van maakt en deze wordt dan door videoprocessor doorgegeven aan madVR die er dan weer vervolgens SDR BT 2020 van maakt en aanbiedt aan mijn JVC .

Je krijgt dan
- bron. Zidoo  (mkv) 1080p. > VS10 ( HDR Dolby 1080p bt 2020 ) > Videoprocessor > madVR ( SDR 2160p BT 2020 )

Het is een aantal conversies maar vooralsnog ziet het er wel erg mooi uit en je draai dan met alle content maar in 1 gebruikersstand op je beamer ( SDR BT 2020 ).

Zo Wil je bent weer lekker bezig… :clapping:

Ik snap alleen niet dat wanneer je een origineel in sdr-709 color gamma/video-opname mooier kan maken door er bt2020 van te maken dat kan toch niet ongestraft?
…ik snap wel dat het beeld mooier kan worden om het van 1080 naar 2160 te upscalen maar de conversie van 709 naar 2020….,dan kloppen de kleuren toch niet meer,of mis ik iets?  ;)
Proj.: JVC N7 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp’s: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference 4K/DV ,AppleTV 4K
Remote:Neeo BC,Homey Pro Stroom:Kemp powerbar 8x Stream:Bluesound Node2i

Offline williams

• HT forum legend group
  • I love the movies
Hoi Leo alles goed daar ?
Je moet het zo zien dat de kleuren driehoek BT 2020 groter is als REC 709 dus de laatste past hier dan gewoon in zonder over gesauteerd te worden . Ook de meeste uhd blu Ray films halen de rec2020 niet maar zitten wel in deze kleuren container gestopt .
Zelf vind ik het gewoon leuk om hier is mee te spelen en dan te kijken hoe dit eruit ziet .