Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry32

Quote from: mradem on October 13, 2022, 19:54:20
Als ik trouwens mijn Akurate dsm wil gaan gebruiken als source only moet ik dan alleen het volume control hierin uit zetten of nog meer opties uitzetten?

Gewoon volume uitzetten inderdaad en je hebt fixed out. Diverse andere zaken zoals digital out of de HDMI poorten uitzetten kan ook. Dan heb je uiteindelijk source "only".
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Mitch--

De Linn deal is echt wel goed voor Akurate bezitters, de twijfel is toegeslagen.....  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Schijnt dat de markt voor de gebruikte Akurate dsm3 enorm is ingestort ;)

Mitch--

Quote from: Bama on October 15, 2022, 13:56:20
Schijnt dat de markt voor de gebruikte Akurate dsm3 enorm is ingestort ;)

ze zeggen het ja.... :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

myself

Quote from: Mitch-- on October 15, 2022, 13:50:19
De Linn deal is echt wel goed voor Akurate bezitters, de twijfel is toegeslagen.....  :D
ik heb nog nergens gezien wat de inruil deal vanuit Linn is (alleen dat hij er is, maar niet wat dat dan in t echt inhoud)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

Quote from: myself on October 16, 2022, 01:24:35
ik heb nog nergens gezien wat de inruil deal vanuit Linn is (alleen dat hij er is, maar niet wat dat dan in t echt inhoud)

Even je dealer bellen  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on October 16, 2022, 11:13:15
Even je dealer bellen  ;)
Ik denk dat je schrikt wat een dsm kat en 4200 maar opbrengt en dus bij moet leggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

myself

Quote from: Mitch-- on October 16, 2022, 11:13:15
Even je dealer bellen  ;)
die wist het ook nog niet, dus ik verwacht dat jij er ook nog geen antwoord op hebt gehad
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

#3733
Quote from: myself on October 16, 2022, 14:07:58
die wist het ook nog niet, dus ik verwacht dat jij er ook nog geen antwoord op hebt gehad
:dry: :dry:

Als ik er geen antwoord op heb gehad had ik het hier niet zo neergezet slimmerik, zo slim ben ik dan toevallig nog wel :dry: vind het alleen niet netjes het hier op te pennen... :)

Quote from: denoontje on October 16, 2022, 12:18:31
Ik denk dat je schrikt wat een dsm kat en 4200 maar opbrengt en dus bij moet leggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Viel mij alles mee voor de dsm/3 :thumbs-up:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

myself

#3734
Wat de extra korting is, is ondertussen wel duidelijk (staat ook op enkele uk forums).

Maar ik vraag me echt af of de stap van selekt classic tov select edition zo groot is.
Beide hebben de nieuwe utopik voeding en beide hebben de nieuwe organic dac.

De andere verschillen zijn eigenlijk alleen de kast en mogelijk wat beter gescheiden zaken op de printplaat.
En verder nog wat onbelangrijke zaken zoals
- headphone uitgang
- 2 sub uitgangen
- iets mooiere draaischijf
- iets groter display (edit 22-oct)

En dat voor nog steeds n paar duizend euro meer...
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

In audio is dit nooit te voorspellen... Het advies is om straks eens te luisteren!

Quote from: myself on October 19, 2022, 00:45:40
Wat de extra korting is, is ondertussen wel duidelijk (staat ook op enkele uk forums).

Maar ik vraag me echt af of de stap van selekt classic tov select edition zo groot is.
Beide hebben de nieuwe utopik voeding en beide hebben de nieuwe organic dac.

De andere verschillen zijn eigenlijk alleen de kast en mogelijk wat beter gescheiden zaken op de printplaat.
En verder nog wat onbelangrijke zaken zoals
- headphone uitgang
- 2 sub uitgangen
- iets mooiere draaischijf

En dat voor nog steeds n paar duizend euro meer...

myself

Quote from: bmateijsen on October 19, 2022, 17:21:52
In audio is dit nooit te voorspellen... Het advies is om straks eens te luisteren!
Ga ik zeker doen :)
Ze zijn alleen nog niet in nederland aangekomen....

En t zal vast beter klinken maar hoeveel is idd de vraag.
Ik verwacht zelf dat de classic+utopik+organik n heel stuk in de buurt vd oude klimax komt en de edition daarboven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

En trouwens wat prijs betreft kost de classic nu wat voorheen de akurate kostte. En de edition nu wat voorheen de klimax was


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

denoontje

Quote from: myself on October 19, 2022, 19:09:07
Ga ik zeker doen :)
Ze zijn alleen nog niet in nederland aangekomen....

En t zal vast beter klinken maar hoeveel is idd de vraag.
Ik verwacht zelf dat de classic+utopik+organik n heel stuk in de buurt vd oude klimax komt en de edition daarboven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Je doelt op Linn forum op wigwam denk ik.

myself

Quote from: denoontje on October 19, 2022, 20:11:13

Je doelt op Linn forum op wigwam denk ik.
Dat is idd 1 vd forums waar er over geschreven wordt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Barry32

Quote from: myself on October 19, 2022, 19:13:43
En trouwens wat prijs betreft kost de classic nu wat voorheen de akurate kostte. En de edition nu wat voorheen de klimax was


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dan hebben ze dus 2 modellen vervangen. Slimme keuze van Linn want de stap van Akurate naar Klimax NG was wel erg groot.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

myself

Quote from: Barry32 on October 21, 2022, 07:33:21
Dan hebben ze dus 2 modellen vervangen. Slimme keuze van Linn want de stap van Akurate naar Klimax NG was wel erg groot.
Ja, het was n kwestie van wachten voor ze dat gat zouden opvullen.

De oude akurate was wel iets beter dan de selekt classic maar het scheelde niet veel meer.
Nu is er iig weer duidelijk verschill tussen de 3 modellen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

PeterAlligator

#3742
Quote from: Mitch-- on October 13, 2022, 08:40:51
Ik vrees dat de Akurate helaas wel is uit-geupgrade als ik dit zo begrijp.... :(


Wel qua dac-upgrades, maar waarschijnlijk nog niet qua voeding. Mijn verwachting is dat de Akurate nog te upgraden zal zijn door de oude Dynamik te vervangen door de nieuwe Utopik. De vraag is wel of dat het geld waard gaat zijn, want we hebben het dan over zo'n 1600 euro, terwijl de Dynamik iets van 700 was. De voeding-upgrade van de Akurate 2200 vond ik destijds een zeer acceptabele stap; voor de DS vond ik hem iets minder groot.

Ik ben benieuwd of de 2200 daarmee weer up-to-date is en vergelijkbaar met andere eindversterkers uit dezelfde prijsklasse. Hij gaat al heel lang mee. Hoeveel procent van de kwaliteit (en klank) van een versterker wordt bepaald door de voeding?
Mijn verwachting is overigens dat Linn eerst zoveel mogelijk Utopiks probeert te slijten voor bestaande apparaten (= lucratief) en dat daarna pas nieuwe eindversterkers zullen worden geïntroduceerd, zoals altijd te beginnen bij de top en dan uiteraard in de nieuwe stijl, gevolgd door eindversterkers voor hun 'goedkopere' modellen (Selekt en Magik).

Overigens vond ik de oude Selekt qua bron best aardig dicht bij de Akurate DSM zitten. Het probleem zat vooral in het ingebouwde, klasse-D instapversterkertje. Gooi een Akurate 2200 op de Selekt en je hebt een grotere stap dan wanneer je van de standaard-dac gaat naar de Katalyst, hoewel het uiteraard wel een andere stap zal zijn...

Enfin, we zullen zien of de voeding verschijnt en vooral: hoe hij klinkt.....


Barry32

#3743
Quote from: PeterAlligator on November  5, 2022, 13:26:05
Wel qua dac-upgrades, maar waarschijnlijk nog niet qua voeding. Mijn verwachting is dat de Akurate nog te upgraden zal zijn door de oude Dynamik te vervangen door de nieuwe Utopik. De vraag is wel of dat het geld waard gaat zijn, want we hebben het dan over zo'n 1600 euro, terwijl de Dynamik iets van 700 was. De voeding-upgrade van de Akurate 2200 vond ik destijds een zeer acceptabele stap; voor de DS vond ik hem iets minder groot.

Ik ben benieuwd of de 2200 daarmee weer up-to-date is en vergelijkbaar met andere eindversterkers uit dezelfde prijsklasse. Hij gaat al heel lang mee. Hoeveel procent van de kwaliteit (en klank) van een versterker wordt bepaald door de voeding?
Mijn verwachting is overigens dat Linn eerst zoveel mogelijk Utopiks probeert te slijten voor bestaande apparaten (= lucratief) en dat daarna pas nieuwe eindversterkers zullen worden geïntroduceerd, zoals altijd te beginnen bij de top en dan uiteraard in de nieuwe stijl, gevolgd door eindversterkers voor hun 'goedkopere' modellen (Selekt en Magik).

Overigens vond ik de oude Selekt qua bron best aardig dicht bij de Akurate DSM zitten. Het probleem zat vooral in het ingebouwde, klasse-D instapversterkertje. Gooi een Akurate 2200 op de Selekt en je hebt een grotere stap dan wanneer je van de standaard-dac gaat naar de Katalyst, hoewel het uiteraard wel een andere stap zal zijn...

Enfin, we zullen zien of de voeding verschijnt en vooral: hoe hij klinkt.....

Ik verwacht niet dat Linn nog met andere / nieuwe versterkers komt. Een Hypex of Purifi versterkermodule inbouwen in een Linn kast met een eigen opamp opstelling is niet onderscheidend genoeg om daarvoor een forse meerprijs te vragen. Een "eigen" type klasse D versterking is gezien de goede prestaties van Hypex/Purifi ook een hele klus.

Hier prima tevreden met de "oude" Chakra versterking. Als je een serieuze vervanger zoekt dan kom je bij de duurdere Hypex-en met een opamp sectie van Sparkos e.d..
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

PeterAlligator

De merken die je noemt, zeggen me helaas geen van allen wat, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Linn niet komt met een nieuwe reeks eindversterkers, alleen al vanuit esthetisch oogpunt, waardoor ze dus qua afmetingen en looks weer goed gaan passen bij de huidige lijn DSM's.

Aan de andere kant moet ik je nageven dat het lastig lijkt om een flinke stap te maken. Ik heb weleens een eindversterker geprobeerd van een ander merk en vond het verschil niet groot genoeg om tot aanschaf over te gaan. Kan ook te maken hebben gehad met synergie, maar als je echt vooruit wilt, dan moet de beurs flink open.
Klasse-D heb ik trouwens tot nu toe geen positieve ervaringen mee: te klinisch.

myself

Linn heeft al aangegeven om de utopik voeding te gaan uitbrengen voor hun eindversterkers.
Wat behuizing betreft verwacht ik wel dat ze wat gaan veranderen (over 2 jaar of zo) alhoewel ik het wel met je eens ben dat dit wel n toegevoegde waarde moet zijn ipv het uiterlijk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Torch

Quote from: PeterAlligator on November  5, 2022, 13:26:05
Overigens vond ik de oude Selekt qua bron best aardig dicht bij de Akurate DSM zitten. Het probleem zat vooral in het ingebouwde, klasse-D instapversterkertje. Gooi een Akurate 2200 op de Selekt en je hebt een grotere stap dan wanneer je van de standaard-dac gaat naar de Katalyst, hoewel het uiteraard wel een andere stap zal zijn...

Bij de introductie van de Selekt DSM op de XFI in 2018 vond ik de stap van de standaard DAC naar Katalyst juist groter dan het toevoegen van een Akurate 2200. Het zal ook wel afhangen van de aangesloten luidsprekers.

Het prijsverschil tussen de Edition en Classic (hub) bedraagt ruim € 6000,-
Dat vindt ik veel geld voor een mooiere draaiknop, glazen display en een behuizing van aluminium panelen i.p.v. plaatwerk.
Of zit de betere Utopik voeding alleen in de Edition en niet in de Classic?

Heeft iemand eigenlijk al naar de Selekt met Organik dat geluisterd? Wat zijn de eerste indrukken?

bmateijsen

Utopik zit straks in iedere Selekt DSM. Volgens mij zijn er in NL nog geen Edition Hub's gesignaleerd... (voor zover ik dan weet). Gewoon nog even geduld.

myself

#3748
Ik heb de eerste edition vorige week zaterdag in mn handen gehad, maar het is idd zeeeeer mondjesmaat dat de demo-units geleverd worden in nl. In de UK zijn er al n stuk meer.

De edition heeft ook nog n hoofdtelefoonaansluiting en n groter display maar n eerste blik laat idd voornamelijk n betere kast zien. Ccb lijkt hetzelfde en kon nog niet zien of er betere componenten gebruikt zijn.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

PeterAlligator

#3749
Quote from: Torch on November 12, 2022, 14:28:10
Bij de introductie van de Selekt DSM op de XFI in 2018 vond ik de stap van de standaard DAC naar Katalyst juist groter dan het toevoegen van een Akurate 2200. Het zal ook wel afhangen van de aangesloten luidsprekers.

Het prijsverschil tussen de Edition en Classic (hub) bedraagt ruim € 6000,-
Dat vindt ik veel geld voor een mooiere draaiknop, glazen display en een behuizing van aluminium panelen i.p.v. plaatwerk.
Of zit de betere Utopik voeding alleen in de Edition en niet in de Classic?

Heeft iemand eigenlijk al naar de Selekt met Organik dat geluisterd? Wat zijn de eerste indrukken?

Ja, ik moet wel bekennen dat ik de Selekt maar één keer heb gehoord, ik geloof op de oude VAD. Ze waren toen hagelnieuw en speelden op Wilson Benesch Squares. Vaak zijn de demo's van Linn dramatisch, met verschrikkelijke muziek waar alleen de mensen van Linn zelf van houden, met slechte opnames - ook dit jaar op de DAE ben ik de kamer van Linn weer snel uitgerend - maar die keer met de Wilson Benesch speakers hadden ze het echt goed voor elkaar. Prima muziek en strakke presentatie. Toen ze de Akurate 2200 erop gooiden begon de boel pas echt te swingen, maar het was een behoorlijk grote ruimte, dus mogelijk was het verschil daardoor ook opvallender dan het verschil in dacs.

Inderdaad een groot verschil in prijs tussen de Edition en Classik, maar volop vertrouwen dat die Edition super speelt.

Wel indrukwekkend trouwens, wat Linn allemaal op de markt brengt....nieuwe hubs, Organiks, Utopiks... het kan niet op. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat klinken!