Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Marco66

Heb in de Ht ruimte recent een mooie AV5125 in gebruik genomen voor de grond kanalen.
Kan niet anders zeggen dat ie goed bevalt!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mradem

Meer Linn nieuws op selekt dsm niveau.

https://www.linn.co.uk/network-music-players/selekt-dsm

De Akurate lijn lijkt er dus volledig uit nu.

Barry32

Quote from: mradem on October 11, 2022, 18:46:49
Meer Linn nieuws op selekt dsm niveau.

https://www.linn.co.uk/network-music-players/selekt-dsm

De Akurate lijn lijkt er dus volledig uit nu.

Dat de Akurate lijn zou verdwijnen kondigde zich al een tijdje aan op Hifiwigwam / Linn forum. Daar wordt ook gespeculeerd dat Linn de Majik lijn zou laten schieten terwijl dat voor de verkoopaantallen moet zorgen zou je denken.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

mradem

Lijkt me wel apart want dan is de instap vrij hoog. Maar goed zou kunnen als ze daar teveel concurrentie hebben dat ze zich focussen op het hogere segment. Een selekt DSM start nu volgens mij ook al bij 6k en heb je alleen nog maar een source. Wil je wat opties erbij zit je al snel aan de 10 a 15k.

Ze hebben het ook over je Akurate inruilen voor een selekt maar vraag me af wat je dan wel niet moet gaan bijleggen. Een katalyst upgrade voor de Akurate zal er nu ook wel niet meer inzitten..

denoontje

Quote from: mradem on October 11, 2022, 18:46:49
Meer Linn nieuws op selekt dsm niveau.

https://www.linn.co.uk/network-music-players/selekt-dsm

De Akurate lijn lijkt er dus volledig uit nu.


speeltje met alle upgrades (FB Symbiose audio):
De startprijs voor de Selekt DSM Hub is als volgt:
Selekt DSM: Classic Hub €5930
Selekt DSM: Edition Hub €12040
Mono Line-out cartridge (pair) €1815
Stereo Katalyst DAC €1815
Stereo Organik DAC €3930


denoontje

Quote from: mradem on October 11, 2022, 22:30:37


Ze hebben het ook over je Akurate inruilen voor een selekt maar vraag me af wat je dan wel niet moet gaan bijleggen. Een katalyst upgrade voor de Akurate zal er nu ook wel niet meer inzitten..

MP?

Torch

#3706
Quote from: mradem on October 11, 2022, 22:30:37
Een katalyst upgrade voor de Akurate zal er nu ook wel niet meer inzitten..

Ik hoopte zelf op een Organik upgrade voor de Akurate DSM en vroeg afgelopen zondag op de DAE aan Gordon van Linn of daar al nieuws over was.
Zijn antwoord was dat hem daar nog niets over bekend was. Met het nieuws van gisteren dat de Akurate DSM verdwijnt, en dat er een goed inruilvoorstel komt voor eigenaren die willen upgraden naar Selekt DSM, gaat dat er natuurlijk niet meer van komen. Het lijkt mij sterk dat een brand ambassador dit 2 dagen voor de introductie nog niet wist... Laat ik het er maar op houden dat hij mijn beursdagje niet wilde verpesten  ;)

Overigens hulde voor Linn dat een produkt bijna 15 jaar lang d.m.v. soft- en hardware upgrades te upgraden was naar de laatste specificaties.
Daar weet ik, behalve de LP12, zo snel geen andere voorbeelden van.

Kerkhoffd

Quote from: Torch on October 12, 2022, 07:58:55
Overigens hulde voor Linn dat een produkt bijna 15 jaar lang d.m.v. soft- en hardware upgrades te upgraden was naar de laatste specificaties. Daar weet ik, behalve de LP12, zo snel geen andere voorbeelden van.

Devialet bijvoorbeeld. De Expert serie versterkers is al verschillende generaties te upgraden naar iedere keer het laatste model en specificaties.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mradem

Quote from: Torch on October 12, 2022, 07:58:55
Ik hoopte zelf op een Organik upgrade voor de Akurate DSM en vroeg afgelopen zondag op de DAE aan Gordon van Linn of daar al nieuws over was.
Zijn antwoord was dat hem daar nog niets over bekend was. Met het nieuws van gisteren dat de Akurate DSM verdwijnt, en dat er een goed inruilvoorstel komt voor eigenaren die willen upgraden naar Selekt DSM, gaat dat er natuurlijk niet meer van komen. Het lijkt mij sterk dat een brand ambassador dit 2 dagen voor de introductie nog niet wist... Laat ik het er maar op houden dat hij mijn beursdagje niet wilde verpesten  ;)

Overigens hulde voor Linn dat een produkt bijna 15 jaar lang d.m.v. soft- en hardware upgrades te upgraden was naar de laatste specificaties.
Daar weet ik, behalve de LP12, zo snel geen andere voorbeelden van.
Ik ben wel benieuwd wat ik me bij een goed inruilvoorstel moet voorstellen [emoji16]. Wellicht dat er dealers hier zijn die daar wat meer over kunnen vertellen.

Torch

Quote from: Kerkhoffd on October 12, 2022, 09:23:04
Devialet bijvoorbeeld. De Expert serie versterkers is al verschillende generaties te upgraden naar iedere keer het laatste model en specificaties.

Heb wel eens naar Wilson Benesch en Vivid luidsprekers geluisterd op Devialet. Geen idee welk type maar dat ging erg goed.
Mocht ik ooit de behoefte krijgen mijn Akurate combi te upgraden dan komt er zeker een serieus vergelijk tussen Selekt DSM en een Devialet van ongeveer dezelfde prijs.

Torch

Quote from: mradem on October 12, 2022, 09:29:56
Ik ben wel benieuwd wat ik me bij een goed inruilvoorstel moet voorstellen [emoji16]. Wellicht dat er dealers hier zijn die daar wat meer over kunnen vertellen.

Er zal waarschijnlijk een aardig verschil zitten tussen wat de dealer een goed voorstel noemt en wat de klant daar van vindt.

mradem

Dat denk ik ook. Ik zou het min of meer vergelijken met de upgrade prijs van de katalyst voor de Akurate dus zo'n 2,5K. Ik verwacht namelijk niet dat ik daarvoor een selekt dsm katalyst heb.

denoontje

Fully loaded select dsm is 20k[emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

Quote from: denoontje on October 12, 2022, 18:23:57
Fully loaded select dsm is 20k[emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jammer, ik had er wel zin in gehad maar dit is wel een vrij absurde prijs..... Linn begint kwa prijs toch wel behoorlijk out of control te raken moet ik zeggen.... :nopompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

#3714
Ja ik denk zelfs met inruil nog goed aan de prijs.
Wie weet komt er toch nog organic dac upgrade voor akurate :-|

Mitch--

Quote from: denoontje on October 13, 2022, 08:27:42
Ja ik denk zelfs met inruil nog goed aan de prijs.
Wie weet komt er toch nog organic dac upgrade voor akurate :-|

Ik vrees dat de Akurate helaas wel is uit-geupgrade als ik dit zo begrijp.... :(

Ik ga toch de post eens ophalen wat het prachtige inruilaanbod danwel is vanuit Linn....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen die 2 hub modellen. Prijsverschil daar is al behoorlijk. Ik zie mezelf eerder een ander pad opgaan..

Mitch--

Quote from: mradem on October 13, 2022, 08:54:26
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen die 2 hub modellen. Prijsverschil daar is al behoorlijk. Ik zie mezelf eerder een ander pad opgaan..

Volgens mij zit het verschil volledig in het ontwerp, constructie en 'kwaliteit' van de behuizing, het binnenwerk dus de electronica, is volgens mij voor alle Selekt modellen hetzelfde.

Duur kastje als je de Hub editie neemt, 5k voor de behuizing, dan mag het wel een knap kastje zijn, vraag me af of dat het prijsverschil gaat rechttrekken... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Voor die 5k koop ik liever een Källa.

bmateijsen

Quote from: mradem on October 13, 2022, 08:54:26
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen die 2 hub modellen. Prijsverschil daar is al behoorlijk. Ik zie mezelf eerder een ander pad opgaan..

Het verschil zit hem vooral in het chassis gemaakt uit aluminium wat gefreest is uit in blok, de glazen plaat aan de voorkant, de control bovenop. Ik vermoed dat de verschillen tussen de 2 modellen echt groot zullen zijn, maar ga het binnenkort weleens horen.

De Dual mono Organik Edition Hub schijnt te presteren boven de klimax DSM met Katalyst DAC, maar dat mag ook wel gezien de prijs...

Barry32

De Akurate (en Majik) poweramps blijven nog wel gewoon leverbaar en in de oude behuizing. Vreemd dat ze die poweramps niet in een nieuwe behuizing kunnen leveren met een label Selekt erop geplakt.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Mitch--

Quote from: bmateijsen on October 13, 2022, 10:48:32
Het verschil zit hem vooral in het chassis gemaakt uit aluminium wat gefreest is uit in blok, de glazen plaat aan de voorkant, de control bovenop. Ik vermoed dat de verschillen tussen de 2 modellen echt groot zullen zijn, maar ga het binnenkort weleens horen.

De Dual mono Organik Edition Hub schijnt te presteren boven de klimax DSM met Katalyst DAC, maar dat mag ook wel gezien de prijs...

Mag voor zoveel geld wel wat zijn inderdaad!

Dat de dual mono goed speelt kan ik me zeer goed voorstellen (mag ook wel voor dat geld  :-X), tot nu toe moet ik zeggen dat iedere stap die Linn heeft genomen, ook tijdens de intro van Katalyst, altijd voor mij een 'verbetering' is geweest, jammer dat de verdere upgrades op deze manier alleen steends minder en minder haalbaar worden...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Als ik trouwens mijn Akurate dsm wil gaan gebruiken als source only moet ik dan alleen het volume control hierin uit zetten of nog meer opties uitzetten?

denoontje

Quote from: Mitch-- on October 13, 2022, 09:30:05
Volgens mij zit het verschil volledig in het ontwerp, constructie en 'kwaliteit' van de behuizing, het binnenwerk dus de electronica, is volgens mij voor alle Selekt modellen hetzelfde.

Duur kastje als je de Hub editie neemt, 5k voor de behuizing, dan mag het wel een knap kastje zijn, vraag me af of dat het prijsverschil gaat rechttrekken... ;)
Zit er ook geen anders/nieuwe voeding in?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

Quote from: denoontje on October 13, 2022, 20:24:40
Zit er ook geen anders/nieuwe voeding in?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja klopt, maar die zit ook in de classic hub uitvoering zo ik lees..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'