Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

denoontje

#3575
Is dat alleen hdmi of ook met katalyst dac?

Mitch--

Quote from: denoontje on April  1, 2021, 20:32:54
Is dat alleen hdmi of ook met katalyst dac?

de AEDSM heeft geen dac, is de system hub, hangen actieve speakers aan
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: DStout on April  1, 2021, 18:00:10
Ik ben heel tevreden met mijn Akuarate DS/1 (met Katalyst upgrade naar 3) en de inmiddels gevonden Akurate Kontrol. Een Klimax met Organik zal eerst nog wat moeten afschrijven voordat die binnen bereik komt.

Inmiddels voorzichtig aan het denken over het verdere upgrade pad voor de Klout en/of de Kabers (passief). Met name speakers met wat meer laag zouden mooi zijn. Akurate 242? Akubarik? Artikulat 350(A)?

Heeft iemand suggesties?

Die! mooi :wub:

staat een mooi setje op MP  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on April  1, 2021, 20:52:03
de AEDSM heeft geen dac, is de system hub, hangen actieve speakers aan
aha

DStout

#3579
Zijn de Artikulats 350 (met of zonder A) in het algemeen te verkiezen boven de Akubariks of de wat oudere 242's met een Akurate eindtrap? Of vergelijk ik appels met peren? De prijzen lopen uiteraard ook nogal uiteen.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

Mitch--

Quote from: DStout on April  1, 2021, 22:52:17
Zijn de Artikulats 350 (met of zonder A) in het algemeen te verkiezen boven de Akubariks of de wat oudere 242's met een Akurate eindtrap? Of vergelijk ik appels met peren? De prijzen lopen uiteraard ook nogal uiteen.

Zeker zou ik de Artikulat 350A verkiezen boven de 242 met Akurate ev, eigenlijk is de 242 een speaker die je minimaal aktiv moet draaien en beter nog exakt, en houdt rekening dat ze behoorlijk ruimte nodig hebben. Akubariks zou ik ook ver verkiezen boven de 242, maar toch zou ik de oudere 350A's doen als je er de ruimte voor hebt  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on April  2, 2021, 10:58:26
Zeker zou ik de Artikulat 350A verkiezen boven de 242 met Akurate ev, eigenlijk is de 242 een speaker die je minimaal aktiv moet draaien en beter nog exakt, en houdt rekening dat ze behoorlijk ruimte nodig hebben. Akubariks zou ik ook ver verkiezen boven de 242, maar toch zou ik de oudere 350A's doen als je er de ruimte voor hebt  :thumbs-up:

Eigenlijk moet je iedere Linn speaker aktiv draaien ;-).

Mitch--

Quote from: bmateijsen on April  2, 2021, 11:04:16
Eigenlijk moet je iedere Linn speaker aktiv draaien ;-).

Helemaal eens!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DStout

Dat begrijp ik. Vraag is wat het beste (zowel kwalitatief als qua kosten) upgrade pad is met als uitgangspunt de Akurate DS/1(3) en Kontrol.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

DStout

#3584
Dubbele post.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

Mitch--

Quote from: DStout on April  2, 2021, 11:54:09
Dat begrijp ik. Vraag is wat het beste (zowel kwalitatief als qua kosten) upgrade pad is met als uitgangspunt de Akurate DS/1(3) en Kontrol.

Met de combi die je nu hebt van ADS en AK zou ik zeggen de 350A, dan volg je het Aktiv pad om in Linn termen te blijven.

Of een heel andere inslag en de ADS en AK wegdoen en het Exakt pad volgen, dan een Akurate System Hub ipv de ADS en AK terug nemen en een stel Akubarik Exakt speakers neerzetten..... kost wat maar dan heb je ook wat  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

El Nino

Quote from: bmateijsen on April  2, 2021, 11:04:16
Eigenlijk moet je iedere Linn speaker aktiv draaien ;-).

Beperkt je op termijn wel in je keuze van je versterking en/of luidsprekers..... Gezien de oplossing een flinke investering vergt, kun je mijn inziens ook op dit niveau uitkomen met de juiste bekabeling.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Mitch--

#3587
Quote from: El Nino on April  2, 2021, 14:50:15
Beperkt je op termijn wel in je keuze van je versterking en/of luidsprekers..... Gezien de oplossing een flinke investering vergt, kun je mijn inziens ook op dit niveau uitkomen met de juiste bekabeling.

Totaal niet mee eens, je kiest het Aktiv of Exakt pad niet zomaar, en als je wilt rommelen met verschillende apparatuur, speakers en kabels moet je dit in mijn ogen ook vooral niet kiezen voor een dergelijk pad. Vooral de speakers van Linn zijn echt ontworpen icm de versterking van Linn, dat is gewoon zo op elkaar afgestemd, gevoiced en kwa karateristiek op elkaar 'aangepast'. Vooral de karakteristiek ga je niet oplossen met een stel kabels.

Ik heb veel Linn speakers gehoord en zelf ook een set gehad, en je haalt er echt niet uit wat erin zit op het moment je de speakers gaat combineren met andere apparatuur. Uiteraard moet dan ook nog het geluid je aanstaan, ik had zelf een set Majik Isobarik speakers welke Exakt waren aangestuurd wat voor die speaker het hoogst haalbare 'zou moeten zijn', maar ik heb de boel weggedaan voor mijn huidige set, en kwa plezier van luisteren is voor mij mijn huidige set superieur. In beide gevallen wel met zo simpel mogelijke bekabeling die goed bij de set past (ook voornamelijk Linn), ik vind veel bekabeling de nadruk leggen op 'bepaalde zaken in de het geluid' maar totaal de muzikaliteit onderuit schoffelen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, en dat is mijn persoonlijk mening.

Daarom denk ik dat mensen heel bewust kiezen voor het Aktiv of Exakt pad van Linn, dat moet je natuurlijk ook aanstaan en geeft rust waar sommige niet naar opzoek zijn als je graag wil wisselen en rommelen, je zit er, en dat ben ik wel met je eens, een beetje in 'vast' als je eenmaal een dergelijk kostbaar systeem hebt neergezet, en ja ze zijn erg kostbaar maar klinkt wel ;)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

5061

Omdat ik niet gelukkig was met mijn Akubariks heb ik de overstap gemaakt naar Dutch&Dutch 8c. Dat bleek voor mij de oplossing te zijn én goedkoper dan bij Linn-speakers blijven. Op dit forum zitten inmiddels veel tevreden D&D eigenaren waarbij opvalt dat upgrade-behoeftes volledig verdwenen zijn.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Mitch--

Quote from: 5061 on April  2, 2021, 15:23:58
Omdat ik niet gelukkig was met mijn Akubariks heb ik de overstap gemaakt naar Dutch&Dutch 8c. Dat bleek voor mij de oplossing te zijn én goedkoper dan bij Linn-speakers blijven. Op dit forum zitten inmiddels veel tevreden D&D eigenaren waarbij opvalt dat upgrade-behoeftes volledig verdwenen zijn.

Kan ik me voorstellen, de Linn speaker lijn van dit moment is op zijn zachts gezegd duur....  :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

El Nino

Quote from: Mitch-- on April  2, 2021, 15:16:32
Totaal niet mee eens, je kiest het Aktiv of Exakt pad niet zomaar, en als je wilt rommelen met verschillende apparatuur, speakers en kabels moet je dit in mijn ogen ook vooral niet kiezen voor een dergelijk pad. Vooral de speakers van Linn zijn echt ontworpen icm de versterking van Linn, dat is gewoon zo op elkaar afgestemd, gevoiced en kwa karateristiek op elkaar 'aangepast'. Vooral de karakteristiek ga je niet oplossen met een stel kabels.

Daarvoor heb ik een Devialet Phantom..... 8)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Barry32

Linn demonstreert zelf ook wel met andere speakers en niet alleen met eigen passieve/aktiv speakers.

Bij de Xi-fi enkele jaren geleden hadden ze Wilson Benesch aangesloten staan op Linn Selekt (destijds de introductie daarvan). Ik weet niet meer of het de Square two of three waren. Dus dat zal ook wel aardig combineren.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

denoontje

Was square 3


Ik speel met square 5 op akurate [emoji1320]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

Quote from: Barry32 on April  2, 2021, 19:06:50
Linn demonstreert zelf ook wel met andere speakers en niet alleen met eigen passieve/aktiv speakers.

Bij de Xi-fi enkele jaren geleden hadden ze Wilson Benesch aangesloten staan op Linn Selekt (destijds de introductie daarvan). Ik weet niet meer of het de Square two of three waren. Dus dat zal ook wel aardig combineren.

O tuurlijk, Linn combineert heel erg goed met heel veel merken speakers, WB is er zeker een van!

Ik ben al jaren Linn adept, lang met de geïntegreerde MDSM gedraaid op zowel Harbeth als Sonus Faber speakers, en dat gaat helemaal top, dus Linn electronica op vele merken speakers helemaal top  :thumbs-up: ! Alleen omgedraaid, Linn speakers met andere electronica vind ik zelf minder geslaagd, klinken in combi voor mij altijd beter, vooral aktiv of exakt, passief vind ik zelf minder.

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: denoontje on April  2, 2021, 19:35:59
Was square 3


Ik speel met square 5 op akurate [emoji1320]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beide, zowel de 3 als 5 zou ik makkelijk mee kunnen leven, prachtige combi!  :wub:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

El Nino

Heb destijds de Square 5 (passief) beluisterd met een Akurate, mooie combi....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje


Markvandiepen

Erg mooi die nieuwe Klimax DSM

Achiel

Quote from: Markvandiepen on April  5, 2021, 09:13:01
Erg mooi die nieuwe Klimax DSM

De tiende kan het gebeuren, anders blijft het bij dromen, is gewoon te duur en onbereikbaar, of over 5-10 jaar tweedehands als je geluk hebt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

PeterAlligator