Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Barry32

Ik vermoed dat Linn in de nieuwste producten DAC chips gebruikt van AKM terwijl voorheen Wolfson werd gebruikt. Uiteraard gaat het om de wijze waarop Linn de DAC implementeert met eigen upsampling en andere processing. Wellicht dat de AKM een iets andere house sound heeft waardoor de nieuwe Majik dat overneemt?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Achiel

Quote from: denoontje on August 20, 2020, 18:29:27

Oude akurate weet ik niet maar mijn vermoeden is dat een akurate met katalyst nog altijd beter klinkt....
De dac is ook geen katalyst maar komt in de buurt van....

Die Akurate met katalyst schijnt toch wel een pareltje te zijn.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

Quote from: Achiel on August 20, 2020, 19:28:02
Die Akurate met katalyst schijnt toch wel een pareltje te zijn.

yep ;-)

Mitch--

Quote from: denoontje on August 20, 2020, 18:29:27

Oude akurate weet ik niet maar mijn vermoeden is dat een akurate met katalyst nog altijd beter klinkt....
De dac is ook geen katalyst maar komt in de buurt van....

Het zou ook wel gek zijn als de nieuwe Majik beter klinkt dat de Akurate met Katalyst voor een veelvoud van de prijs....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

#3454
Het is maar wat je het meeste bevalt en dat is voor iedereen weer anders :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Torch

LinnCast: Factory Tour
Voor wie hem nog niet gezien heeft; een interessant kijkje achter de schermen bij Linn.

https://www.youtube.com/watch?v=tscq1WWLe2w

Torch

Quote from: Achiel on August 20, 2020, 19:28:02
Die Akurate met katalyst schijnt toch wel een pareltje te zijn.

Het klink als een enorm cliche maar ik kon, na de upgrade, letterlijk vanuit de keuken al horen dat de Katalyst een duidelijke verbetering was.

denoontje

Quote from: Torch on September  1, 2020, 14:25:12
Het klink als een enorm cliche maar ik kon, na de upgrade, letterlijk vanuit de keuken al horen dat de Katalyst een duidelijke verbetering was.
+1

Valkyrie

Quote from: Torch on September  1, 2020, 14:19:07
LinnCast: Factory Tour
Voor wie hem nog niet gezien heeft; een interessant kijkje achter de schermen bij Linn.

https://www.youtube.com/watch?v=tscq1WWLe2w

Leuk filmpje! :satisfied:

Sinds vorige week heb ik ook een Linn (C5100) in mijn set en dit bevalt me prima :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

yulunga

Zijn er al mensen in het forum die een series 3 hebben gekocht en wat zijn de ervaringen?

De achterliggende reden van de vraag is dat ik voor onze keuken een Linn toe wil voegen zodat we gebruik kunnen maken voor het koppelen van kamers zodat we overal dezelfde muziek hebben. Naast de series 3 denk ik een kiko of sneaky ds. ...De laatste is waarschijnlijk lastig te vergelijken met de rest omdat je daar vrij bent in de keuze van luidsprekers. Maar desalniettemin... Hoe verhouden deze 3 systemen zich ten opzichte van elkaar?

El Nino

Quote from: Achiel on August 20, 2020, 19:28:02
Die Akurate met katalyst schijnt toch wel een pareltje te zijn.

Tis wel aardig spul inderdaad.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jerry88

Heeft er al iemand het verschil getest tussen een lp12 met een katalyst ds via exakt en een lp12 rechtstreeks op een versterker.

advr

Een LP12 hoort analoog te zijn en te blijven van begin tot eind. Andres kun je net zo goed gaan streamen[emoji4][emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Staaled

Quote from: advr on September 29, 2020, 19:53:16
Een LP12 hoort analoog te zijn en te blijven van begin tot eind. Andres kun je net zo goed gaan streamen[emoji4][emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Bijna alle vinyl komt tegenwoordig van een digitale master. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Quote from: Staaled on September 30, 2020, 09:36:54
Bijna alle vinyl komt tegenwoordig van een digitale master. [emoji14]
Gelukkig zoek ik vaak oudere opnames en aan de 1200 lp's elke ik nu heb genoeg te beluisteren[emoji4].
Maar goed ik luister niet alleen analoog, eigenlijk bijna alle formaten komen aan bod.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

jerry88

Quote from: advr on September 29, 2020, 19:53:16
Een LP12 hoort analoog te zijn en te blijven van begin tot eind. Andres kun je net zo goed gaan streamen[emoji4][emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk



Vroeger was dat mischien waar,maar tegenwoordig heb je uitstekende a/d en d/a converters.

advr

Quote from: jerry88 on September 30, 2020, 17:12:38
Vroeger was dat mischien waar,maar tegenwoordig heb je uitstekende a/d en d/a converters.
Dat beweer ik ook niet[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

relis

Ik heb afgelopen week de sw-update uitgevoerd op mijn Linn Selekt DSM en nu kan ik hem niet meer uit zetten... zodra ik de Linn uitzet (met de afstandsbediening of telefoon) springt deze uit zichzelf weer aan.
Hebben meer mensen deze ervaring?

Maar weer terug naar de vorige sw versie?

i2Paq

Quote from: relis on November 17, 2020, 08:22:22
Ik heb afgelopen week de sw-update uitgevoerd op mijn Linn Selekt DSM en nu kan ik hem niet meer uit zetten... zodra ik de Linn uitzet (met de afstandsbediening of telefoon) springt deze uit zichzelf weer aan.
Hebben meer mensen deze ervaring?

Maar weer terug naar de vorige sw versie?

Of even de Debug in de App. aanzetten en een melding naar Linn versturen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Quote from: relis on November 17, 2020, 08:22:22
Ik heb afgelopen week de sw-update uitgevoerd op mijn Linn Selekt DSM en nu kan ik hem niet meer uit zetten... zodra ik de Linn uitzet (met de afstandsbediening of telefoon) springt deze uit zichzelf weer aan.
Hebben meer mensen deze ervaring?

Maar weer terug naar de vorige sw versie?

Heb je hem na de software update ook echt met de aan/ uit knop uitgezet en daarna weer aangezet? (dus niet in standby, maar echt de stroom eraf).

relis

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd en toen dacht ik even dat het was opgelost, maar toen ik 5 minuten later langs het apparaat liep, stond hij toch weer aan....

Niemand anders met dit probleem?

bmateijsen

Quote from: relis on November 17, 2020, 11:32:04
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd en toen dacht ik even dat het was opgelost, maar toen ik 5 minuten later langs het apparaat liep, stond hij toch weer aan....

Niemand anders met dit probleem?

Als hij dan weer aan staat, op welke ingang staat de Selekt dan?

Achiel

Soms kan hij aangaan als je nas in songcast mode staat richting de speler. Upnp kan er dan voor zorgen dat hij aanspringt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

relis

Quote from: bmateijsen on November 17, 2020, 11:33:12
Als hij dan weer aan staat, op welke ingang staat de Selekt dan?
Als hij aan staat, dan staat hij op de laatst gebruikte bron en dat was de hdmi ingang (vanuit de tv). Ik heb hem de hele nacht uit laten staan via de schakelaar achterop en volgens mij doet ie het nu weer gewoon... ik hou het even in de gaten

Quote from: Achiel on November 17, 2020, 13:10:34
Soms kan hij aangaan als je nas in songcast mode staat richting de speler. Upnp kan er dan voor zorgen dat hij aanspringt.
Ik heb geen NAS, dus dat kan het niet zijn  :P