Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

i2Paq

Dank voor jullie reactie!

Hiermee blijkt dat de huidige setup de juiste is  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

Of gewoon luisteren of je verschil hoort...
HDMI heeft misschien andere voordelen mbt arc etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

Quote from: denoontje on August 24, 2018, 19:47:44
Of gewoon luisteren of je verschil hoort...
HDMI heeft misschien andere voordelen mbt arc etc.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb geen HDMI kabel van 15mtr  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

tinnemans

Quote from: Brammus on August  8, 2018, 00:50:02
Weet iemand of het mogelijk is om met Space Optimisation fatsoenlijk 2 subs in te regelen?

En kan ik aannemen dat de Subs met de L/R preout van een stereo signaal worden voorzien? Of is dit alsnog mono maar intern gesplit?

Ben er zelf een tijdje mee aan het rommelen geweest door het gebruik van de custom filters icm een SPLmeter en wat testtonen. De automatische correctie schiet voor de subs behoorlijk te kort wanneer ik naar de uitslag van de SPLmeter kijk. Echter krijg ik met de custom filters 1 sub behoorlijk vlak tussen 20 (-2dB) t/m 100 Hz.

Maar aangezien de custom filters geen onderscheid maken tussen L/R ,en omdat beide subs door een andere locatie om een andere correctie vragen, lijkt het mij onmogelijk om dit via Linn Config fatsoenlijk glad te strijken.

Daarom sta ik nu voor de keus om 1, of beide subs (en dan up te graden naar een 1 klasse hoger) retour te sturen.

Andere optie is om beide subs te houden en een miniDSP of iets dergelijks aan te schaffen.

Meningen of ervaringen betreffende het bovenstaande worden op prijs gesteld.

B.v.d.

Gr. Bram

Het is goed mogelijk, mijn REL Strata's zijn perfect geintegreerd, maar je vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden.

De meeste gesloten speakers vallen af met 12dB/octaaf beneden hun crossover punt, de meeste speakers met baspoort(en) vallen af met 24dB/octaaf.
Je subs moeten hetzelfde crossovermodel hebben, anders wordt het erg lastig. BK Elec heeft subs die in beide configuraties te verkrijgen zijn.

Ten tweede zou ik me niet blindstaren op de resultaten van een SPL meter, ik ben tijden met REW en een gecalibreerde microfoon bezig geweest om de boel glad te strijken. Dat werkte op zich best aardig, maar 'gewoon' op gehoor kun je betere resultaten halen. Wil je perse de SPL meter gebruiken, ga dan alleen voor de 2 sterkte frequenties, configureer die zo smal mogelijk, en laat het daarbij.

Mijn 2 cent.
Linn stuff

tinnemans

Quote from: Mitch-- on June 22, 2018, 11:11:51
Voor de Akurate DSM zit de optie daar inderdaad in, zowel voor ethernet als exakt leds, maar ik zoek hem nu voor de exaktbox...

thanks igg!
Voor zover ik weet is er geen oplossing, behalve iets van donkere tape eroverheen te plakken.
Linn stuff

Dr.Bedlo

Recent wel zin gekregen in een Linn LP 12. Maar het is voor mij nog wat verwarrend. Want heb ik met de Sondek nu alleen maar de baseplate? En kan ik er verder niet al te veel mee. Of moet ik de Majik hebben? Want dat schijnt ook weer een lp12 te zijn en is die dan enigzins compleet?
Quad vintage.

tinnemans

Quote from: fred19633 on September  5, 2018, 17:27:27
Recent wel zin gekregen in een Linn LP 12. Maar het is voor mij nog wat verwarrend. Want heb ik met de Sondek nu alleen maar de baseplate? En kan ik er verder niet al te veel mee. Of moet ik de Majik hebben? Want dat schijnt ook weer een lp12 te zijn en is die dan enigzins compleet?
De naamgeving van Linn is soms (eigenlijk altijd wel) best verwarrend.

In principe is de LP12 te krijgen in 3 uitvoeringen, van 'goedkoop' tot 'prijzig': Majik, Akurate en Klimax, maar daarnaast is het mogelijk om alle onderdelen los te upgraden zodat je, als je dat zou willen, een hybride krijgt die deels Majik, deels Akurate en zelfs deels Klimax is. De prijsverschillen tussen de 3 standaard uitvoeringen zijn erg groot, en aangezien upgraderitus bij LP12 eigenaren een bekend probleem is, weet waar je aan begint. Een kijkje naar de prijslijst is sowieso wel aan te bevelen. :)

Daarnaast is het geluid van een LP12 anders dan van de meeste andere platenspelers, dus luister eerst eens naar een aantal in verschillende configuraties, als je dat nog niet gedaan hebt, voor je de sprong maakt. Smaken zijn nou eenmaal verschillend.

De naam Sondek negeer ik een beetje omdat, in mijn ervaring, die naam niet altijd even consequent gebruikt wordt.
Linn stuff

mradem

Weet waar je aan begint met LP's [emoji1]

Dr.Bedlo

Quote from: tinnemans on September  6, 2018, 09:24:07
De naamgeving van Linn is soms (eigenlijk altijd wel) best verwarrend.

In principe is de LP12 te krijgen in 3 uitvoeringen, van 'goedkoop' tot 'prijzig': Majik, Akurate en Klimax, maar daarnaast is het mogelijk om alle onderdelen los te upgraden zodat je, als je dat zou willen, een hybride krijgt die deels Majik, deels Akurate en zelfs deels Klimax is. De prijsverschillen tussen de 3 standaard uitvoeringen zijn erg groot, en aangezien upgraderitus bij LP12 eigenaren een bekend probleem is, weet waar je aan begint. Een kijkje naar de prijslijst is sowieso wel aan te bevelen. :)

Daarnaast is het geluid van een LP12 anders dan van de meeste andere platenspelers, dus luister eerst eens naar een aantal in verschillende configuraties, als je dat nog niet gedaan hebt, voor je de sprong maakt. Smaken zijn nou eenmaal verschillend.

De naam Sondek negeer ik een beetje omdat, in mijn ervaring, die naam niet altijd even consequent gebruikt wordt.

Bedankt daar word het iets duidelijker van! Dus als ik het goed begrijp kun je vanaf de sondek  de LP12 naar eigen inzicht opbouwen. Terwijl de Majik eigenlijk al een complete speler is.?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: mradem on September  6, 2018, 13:01:31
Weet waar je aan begint met LP's [emoji1]

Nou dat is wel bekend. Heb al verschillende platenspelers gehad. maar die hebben mij tot nu toe niet de beleving gebracht die ik er van verwachtte. De LP 12 is dus min of meer een gok.
Quad vintage.

tinnemans

Quote from: fred19633 on September  7, 2018, 12:17:34
Bedankt daar word het iets duidelijker van! Dus als ik het goed begrijp kun je vanaf de sondek  de LP12 naar eigen inzicht opbouwen. Terwijl de Majik eigenlijk al een complete speler is.?
Daar komt het inderdaad wel op neer.

Eigen inzicht is misschien wel wat overdreven; niet alles past op alles, en niet alle  combinaties zijn ook even logisch qua kosteffectiviteit, dus er zijn wel wat beperkingen.
Aan de andere kant zijn er ook 3rd party fabrikanten die het mogelijk maken om een soort van Frankenstein LP12 te maken. :)
Alles bij elkaar zijn er echt heel veel combinatie mogelijkheden.

Maar ga vooral eerst luisteren voor je een LP12 koopt, het geluid en de beleving zijn echt anders dan van andere merken, en of het jouw smaak is, is niet te zeggen.
Linn stuff

mradem


bmateijsen

Quote from: mradem on September 20, 2018, 15:24:13
Nieuws uit het Linn front https://www.linn.co.uk/sources/network-music-players/selekt

A.s. weekend voor het eerst te beluisteren in Europa op de X-FI show!

Mitch--

Quote from: bmateijsen on September 20, 2018, 15:26:05
A.s. weekend voor het eerst te beluisteren in Europa op de X-FI show!

Interenssant!!

Betekend dit dat Katalyst 'beschikbaar' komt om voor de Majik exaktbox in te zetten? Of heeft het geen zin om mijn AEDSM weg te doen en de Selekt Katalyst ervoor in de plaats te nemen...??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on September 20, 2018, 16:22:47
Interenssant!!

Betekend dit dat Katalyst 'beschikbaar' komt om voor de Majik exaktbox in te zetten? Of heeft het geen zin om mijn AEDSM weg te doen en de Selekt Katalyst ervoor in de plaats te nemen...??

Exaktbox wordt een ander verhaal...

En vwb je 2de vraag... Waar in de keten zitten jouw DAC's ;). En dus waar zou je Katalyst willen hebben.... ;)

Mitch--

Quote from: bmateijsen on September 20, 2018, 16:27:08
Exaktbox wordt een ander verhaal...

En vwb je 2de vraag... Waar in de keten zitten jouw DAC's ;). En dus waar zou je Katalyst willen hebben.... ;)

Yeps, DAC's in Exaktbox dus het feest gaat niet op ;)

Dan graag een Katalyst upgrade voor de Majik exaktbox... 8) of zit die ook in de pijplijn???
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on September 20, 2018, 16:28:16

Dan graag een Katalyst upgrade voor de Majik exaktbox... 8) of zit die ook in de pijplijn???

Exaktbox-i is per vandaag ook Akurate lijn geworden. En ik verwacht dat met een jaar Katalyst hier ook wel voor gaat komen.
Maar niets is daarvan nog bevestigd.

mradem

Quote from: bmateijsen on September 20, 2018, 15:26:05
A.s. weekend voor het eerst te beluisteren in Europa op de X-FI show!

Leuk! Interessant lijkt me wel het verschil tussen Selekt DSM (+ Katalyst) vs Akurate DSM zonder

Mitch--

Quote from: bmateijsen on September 20, 2018, 16:40:31
Exaktbox-i is per vandaag ook Akurate lijn geworden. En ik verwacht dat met een jaar Katalyst hier ook wel voor gaat komen.
Maar niets is daarvan nog bevestigd.

Huh?  Exaktbox is Akurate lijn geworden, die snap ik niet?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

blue-eyes

#2744
Select is dus een extra lijn? Dus Select, Majik, Akurate en Klimax? Waar is de Select dan gepositioneerd? Aan de volgorde op de website tussen Majik en Akurate in?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mradem

Quote from: Blue-Eyes on September 20, 2018, 17:35:05
Select is dus een extra lijn? Dus Select, Majik, Akurate en Klimax? Waar is de Select dan gepositioneerd? Aan de volgorde op de website tussen Majik en Akurate in?

Daartussen denk ik ja

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on September 20, 2018, 17:35:05
Select is dus een extra lijn? Dus Select, Majik, Akurate en Klimax? Waar is de Select dan gepositioneerd? Aan de volgorde op de website tussen Majik en Akurate in?

Tussen Majik en Akurate.

raindog

Leuke nieuwe producten, al vraag ik me af of er wel plek is tussen Majik en Akurate. Is dit niet gewoon een vervanging van Majik DS en DSM? Qua prijs zullen ze toch niet (ver) boven Majik niveau moeten gaan zitten om het interessant te houden  ???
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Quote from: raindog on September 20, 2018, 21:21:07
Leuke nieuwe producten, al vraag ik me af of er wel plek is tussen Majik en Akurate. Is dit niet gewoon een vervanging van Majik DS en DSM? Qua prijs zullen ze toch niet (ver) boven Majik niveau moeten gaan zitten om het interessant te houden  ???

ik snap dit ook niet geheel
Wel leuk om zondag even te gaan bekijken

mvo

https://www.linn.co.uk/sources/network-music-players/selekt

Selekt DSM £4,000
Selekt DSM w/ integrated power amp £5,250
Selekt DSM w/ Katalyst £5,500
Selekt DSM w/ integrated amp and Katalyst £6,750
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck