Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

denoontje


advr

Geen zin om dat allemaal in te vullen. Ik laat het lekker zoals het nu .
Ik heb het goedkope condensatortje in de Unik Classic vervangen door een Obbligato...Da's pas schikken er dan voor heerlijk geluid uit komt. Daar kan zelfs geen Linn equalizer tegenop. :-)
Zo zonde dat Linn daar van dat prut spul in stopt.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Quote from: Staaled on July 19, 2015, 16:36:20
die 95 pikt SO niet op en dien je dus handmatig in te voeren.
verder kun je een bass shelf @ 100 Hz proberen.

wat bedoel je precies met die 95

BJF

Linn heeft de lijst met ondersteunde speakers opnieuw aangevuld. O.a. mijn Totem Hawks staan er nu in, zojuist alle gegevens ingevoerd en de optimalisatie aangezet. Ik ben er nog niet uit of ik die instellingen lekkerder vind, maar geef het even de tijd.

Overigens heb ik al een paar keer gehad dat een update van Konfig (onder W7) allerlei foutmeldingen gaf. Voor mij is de oplossing eerst de huidige versie te verwijderen en dan de nieuwe versie vanaf de site te installeren. Alleen dan heb ik geen foutmeldingen.
NAD M10 V2
Elac FS247

mradem

Zijn er mensen die Tidal gebruiken via de kazoo app? Bij mij loopt dit niet stabiel. Soms start kazoo niet eens op. Nummers aan een playlist toevoegen werkt ook niet.

De Tidal app via airplay werkt tot nu toe een stuk beter.

raindog

Probeer anders de Lumin App eens, die is gratis en ondersteunt ook Tidal en Qobuz.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Thanks ga ik proberen.

mradem

ziet er op het eerste gezicht goed uit. Is het trouwens niet mogelijk om via de lumin app de linn uit te zetten? Of kijk ik er over heen ;D.

Nog liever zou ik de linn automatisch in stand-by zien schakelen na een bepaalde tijd..

Doubleoz

@mradem gebruik hier ook de Kazoo app maar heb er geen problemen mee. Ook het toevoegen van nummers gaat goed.

Enige nadeel vind ik de performance op m'n iPad.. Daar is die erg traag maar heeft met name met de iPad te maken. Op m'n MacBook loopt de app als een zonnetje
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Kerkhoffd

@mradem: als je bij instellingen je DS selecteert, kun je daar oop de DS aan en uitzetten. Helaas niet geautomatiseerd. Ik kan persoonlijk overigens niet wennen aan de Linn software en gebruik daarom bij voorkeur de Lumin app.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mradem

De Lumin app werkt fijner dan Kazoo echter bij beide heb ik 2 problemen. Wanneer ik een paar keer een nummer doorspoel dan kan ik op een bepaald moment niet meer browsen door Tidal. Dan moet ik de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. En ik kan bij beide geen nummers in een playlist zetten. Ik kan wel een nieuwe playlist aanmaken maar de reeds aangemaakte worden niet getoond. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Wel toevallig dat ik bij beide apps hetzelfde probleem heb. Ik maak gebruik van een Ipad Air2 met de laatste ios erop.

denoontje

#1786
Weet iemand waarom classic fm radio het niet goed doet op de akurate ds? Steeds valt hij stil en is de stream gestopt (vierkantje in het display). Als ik weer op start druk komt het driehoekje weer tevoorschijn, maar hij valt daarna weer stil.

Zit nu rest van de dag al linn (variety) radio te luisteren zonder problemen.

garmtz

Quote from: denoontje on August  2, 2015, 14:23:26
Weet iemand waarom classic fm radio het niet goed doet op de akurate ds? Steeds valt hij stil en is de stream gestopt (vierkantje in het display). Als ik weer op start druk komt het driehoekje weer tevoorschijn, maar hij valt daarna weer stil.

Zit nu rest van de dag al linn (variety) radio te luisteren zonder problemen.

Te druk, teveel luisteraars... De verzendende kant zal dan denk ik connecties droppen. De Linn stations worden amper beluisterd, dus heb je daar die problemen niet mee. Bedenk dat Internet radio-stations zelf moeten zorgen voor voldoende uitgaande bandbreedte. Dat hebben ze niet altijd goed op orde.

garmtz

Quote from: mradem on July 28, 2015, 10:41:33
De Lumin app werkt fijner dan Kazoo echter bij beide heb ik 2 problemen. Wanneer ik een paar keer een nummer doorspoel dan kan ik op een bepaald moment niet meer browsen door Tidal. Dan moet ik de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. En ik kan bij beide geen nummers in een playlist zetten. Ik kan wel een nieuwe playlist aanmaken maar de reeds aangemaakte worden niet getoond. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Wel toevallig dat ik bij beide apps hetzelfde probleem heb. Ik maak gebruik van een Ipad Air2 met de laatste ios erop.

Wat ik vervelend vind aan Lumin, is dat hij zijn eigen db opbouwt. Ik wil ook gewoon door folders kunnen browsen.

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on July 27, 2015, 04:12:34
@mradem: als je bij instellingen je DS selecteert, kun je daar oop de DS aan en uitzetten. Helaas niet geautomatiseerd. Ik kan persoonlijk overigens niet wennen aan de Linn software en gebruik daarom bij voorkeur de Lumin app.

Is heel persoonlijk, want ik heb de Lumin applicatie meerdere keren weer verwijderd na hem geprobeerd te hebben... :)  Voor mij blijft Kinsky gewoon fijn op de iPad en Kazoo op de Mac.

Kerkhoffd

Tuurlijk, is inderdaad heel persoonlijk die voorkeur.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

raindog

Quote from: garmtz on August  2, 2015, 15:34:25
Wat ik vervelend vind aan Lumin, is dat hij zijn eigen db opbouwt. Ik wil ook gewoon door folders kunnen browsen.

Dat vind ik dan juist weer zo goed aan Lumin, want daarmee gaat het zoeken veel sneller. Afbeelding worden op mijn iPad Air 2 vrijwel direct weergegeven, al scroll ik nog zo snel.
Overigens kun je met de Lumin app ook nog steeds door folders heen bladeren mocht je dat willen. Daar is een apart tabblad voor.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

schrok me net wezenloos. De aardlek vloog er net uit en vervolgens hoorde ik een harde tik uit de Linn komen. Toen alles weer aanstond gaf de Linn in het display een teken weer. Na een harde reset deed de Linn het gelukkig weer. Was dit de beveiliging van het apparaat?

garmtz

Quote from: raindog on August  2, 2015, 20:07:11
Overigens kun je met de Lumin app ook nog steeds door folders heen bladeren mocht je dat willen. Daar is een apart tabblad voor.

Vet! Dat heb ik nooit kunnen ontdekken... Zal het programma nog eens een kans geven.

Broem

Quote from: garmtz on August 15, 2015, 12:06:06
Vet! Dat heb ik nooit kunnen ontdekken... Zal het programma nog eens een kans geven.

Ik zeg doen. Echt de moeite waard. Sinds de laatste update van de app is die vervelende "error" melding bij het opstarten ook verleden tijd. Erg fijne app. Concurrentie voor de Kinsky app.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Bama

Heb het nooit gebruiksvriendelijk gevonden lumin. Net toch weer even er op gezet en iedere keer na opstarten weer op zwart dus maar weer verwijderd.
Werk zelf steedse meer met kazoo en soms met kinsky. Chorus HD gebruik ik ook niet meer al was dat een dure aankoop.

raindog

Belangrijk met Lumin is dat je een beetje een vlotte iPad hebt. Nu met de iPad Air 2 kan ik zonder enige vertraging door een flinke bibliotheek scrollen. Ook het zoeken en de hyperlinks werken dan instant. En juist die snelheid maakt Lumin voor mij zo gebruiksvriendelijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bama


raindog

Quote from: Bama on August 15, 2015, 19:49:58
zelfde iPad hier.

Welke server gebruik je? Hier met Minim server werkt het doorgaans feilloos. De enige bug die er (heel) soms nog in zit is wanneer mijn DS nog op airplay staat. Dan moet de Lumin soms te lang nadenken om de DS aan te sturen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bama

Hier ook minim server.