Is Brussel te ver voor een Nederlander om een kwalitatieve AV-show te bezoeken?

Started by audiovideo2day, September 5, 2012, 14:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

 Is Brussel (België) te ver voor een Nederlander om naar een kwalitatieve HiFi Show te komen? (gratis inkom! - gratis parking!)

Neen, helemaal niet!
14 (26.4%)
Gratis inkom en gratis parking? Dat maakt de reisafstand meer dan goed!
7 (13.2%)
Ja voor mij is de afstand echt wel té ver.
11 (20.8%)
Het is het overwegen waard.
18 (34%)
Ik vind het niet de moeite.
8 (15.1%)

Total Members Voted: 53

MVG

ik ben in ieder geval aanwezig, al vaker een show willen bezoeken, maar nooit van gekomen. Ben dus aardig groen op dat gebied.  ;D Weet dus ook totaal niet wat ik moet verwachten.

Hoe gaat zo een show eigenlijk in zijn werk? Zijn er continu (geplande) luistersessies, of kan men gewoon op elk moment ergens binnenlopen?

Is er ook een Htforum.nl meeting?  ;D

Tube-freak

Er zijn ook nederlanders die van groningen naar veldhoven rijden voor een audio show en dat is ook bijna 300km volgens mij dus ik zou niet weten waarom niet naar brussel.  Er zijn er genoeg die dat doen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

audiovideo2day

Quote from: Automaat on September  5, 2012, 20:57:31
Is voor mij het overwegen waard.
Ik ben naar een aantal shows geweest waar een vette entreeprijs werd berekend + stevige paarkeerkosten. Op zich geen probleem maar ik vind dat dan wel nette presentaties/demonstraties moeten (kunnen) worden gegeven. En dat de bezoekers een beetje rekening met elkaar houden: even je mond houden, tussen de presentaties/demonstraties is voldoende tijd iets tegen je metgezel te zeggen. En waar ik meestal stevig van baal, is om in de buurt te zitten van 'kenners' die elkaar kost wat kost in kennis willen overtreffen. Mag, maar doe dat dan op de gang.

Dat is een van de redenen waarom we de locatie van de New Music Belgian Hifi Show veranderd hebben. Dolce La Hulp biedt voldoende ruimte voor elke bezoeker. Het aantal vierkante meters zowel in als buiten de luisterruimtes is serieus toegenomen. Dit zou er voor moeten zorgen dat elke bezoeker voldoende 'ademruimte' krijgt om te kunnen genieten van onze beurs.

Het leuke is dat we dit gratis aanbieden. Je kan gratis parkeren en je krijgt gratis toegang.

Graphtuner

deze beurs is echt de moeite waard mensen, vorige editie in brussel ook geweest en was heel netjes georganiseerd!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Veel zin om te gaan (vorig jaar was ik ziek dacht ik), maar ik trouw op 6 oktober, dus wss ga ik niet mogen  :butbut:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2012, 10:42:30
Veel zin om te gaan (vorig jaar was ik ziek dacht ik), maar ik trouw op 6 oktober, dus wss ga ik niet mogen  :butbut:
Lol.
Hangt af van hoe je trouwt natuurlijk. Bij ons was er nog voldoende tijd om naar een beurs te gaan alles samen heeft het misschien 30 min in beslag genomen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Mja, gewoon voor het gemeentehuis en dan met de naaste familie gaan eten. Tijd zal het probleem niet zijn, toestemming wel  ;D. Ik zal wel zien, wss ga ik er de zondag wel even van tussenuit muizen  >:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

H&C Hifi

Worden de shows  Frans of Nederlands talig gesproken ?? (of beide)

Dat zal voor vele namelijk ook wel een belangrijk punt zijn.

gr,

Marcel
Home&Car hifi

Graphtuner

proficiat met je trouwplannen JJ, jammergenoeg betekent dit weer geen gezamenlijk uitstapje dit jaar... alhoewel ik nog niet zeker ben of ik zaterdag of zondag ga... we zien wel :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Quote from: Graphtuner on September  7, 2012, 12:23:51
proficiat met je trouwplannen JJ, jammergenoeg betekent dit weer geen gezamenlijk uitstapje dit jaar... alhoewel ik nog niet zeker ben of ik zaterdag of zondag ga... we zien wel :)

Ik ga het nog eens bespreken thuis, zal je wel iets laten weten dan!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RonK.

Quote from: MVG on September  5, 2012, 19:39:46
Dan weet ik t al  ;D Leuk! Voor mijn gevoel zitten er niet zoveel hifi of ht freaks in de buurt, toch wel dus. Ga je ook naar de show?

Ik denk het wel  :bigsmile: alleen het is nog niet zeker of ik met 2 vrienden ga, of misschien wel alleen.

Dat hangt van hun af. :bigsmile:

audiovideo2day

Quote from: HcHifi.nl on September  7, 2012, 11:23:30
Worden de shows  Frans of Nederlands talig gesproken ?? (of beide)

Dat zal voor vele namelijk ook wel een belangrijk punt zijn.

gr,

Marcel
Home&Car hifi
We hebben zowel Nederlandstalige als Franstalige deelnemers. Maar voor de bezoeker maakt dit geen verschil aangezien alles in zowel het Nederlands als Frans wordt aangeboden.

bmateijsen

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2012, 10:42:30
Veel zin om te gaan (vorig jaar was ik ziek dacht ik), maar ik trouw op 6 oktober, dus wss ga ik niet mogen  :butbut:

Dat is toch veel belangrijker dan een audio show... ik zou kiezen voor lekker nagenieten van de dag... ;). De show is er volgend jaar weer 8)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

THX-UltraII

Ik woon in XXXXX dus zit er binnen het uur. Wat ik belangrijker vind: welke exposanten komen er?


THX-UltraII

Niet echt projector gerelateerd dus. Zie enkel JVC maar mis Epson, Panasonic, Mitsubishi en Sony. En wellicht staat JVC er enkel met de nieuwe 4K tv en niet met de 4 nieuwe pjs. Ik ben met name benieuwd naar de X55 die Eshift2 voor een redelijke prijs biedt (€ 5.000,00)

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on September 11, 2012, 12:26:01
Niet echt projector gerelateerd dus. Zie enkel JVC maar mis Epson, Panasonic, Mitsubishi en Sony. En wellicht staat JVC er enkel met de nieuwe 4K tv en niet met de 4 nieuwe pjs. Ik ben met name benieuwd naar de X55 die Eshift2 voor een redelijke prijs biedt (€ 5.000,00)

Het zal met name tweekanaals zijn, geen home-cinema. Nieuwe projectoren zal je overigens pas zien eind 2012/ begin 2013...

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on September 11, 2012, 12:28:01
Het zal met name tweekanaals zijn, geen home-cinema. Nieuwe projectoren zal je overigens pas zien eind 2012/ begin 2013...
de Mitsubishi HC8000D is vanaf volgende maand te koop

MovieMax

Ik kom samen met een maat van mij. Brussel is niet zover vanaf Eindhoven. Aansluitend nog ergens lekker eten en nog een pintje pakken  :coffee: 

Het is meer dat Antwerpen qua stad mij beter ligt als Brussel, maar dat mag de pret niet drukken.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

audiovideo2day

Quote from: THX-ultraII on September 11, 2012, 12:15:22
Ik woon in <<woonplaats verwijderd op verzoek>> dus zit er binnen het uur. Wat ik belangrijker vind: welke exposanten komen er?
Tad, Naim, Toshiba, Dynaudio, Kaleidescape, Neat, Artsound, Onkyo, Canton, Arcam, Luxman, Cabasse, Runco, NAD, Dali, Magico, Soulution, Zanden, McIntosh, Lyngdorf, Sonos, Qobuz, Chario, Meridian, Rega, Totem, Kenwood, Geneva, Mark Levinson, Wilson Audio, Ayre, Revel, Devialet, Piosound, Magnepan, Sennheiser, Vitus Audio, Estelon, Lumen White, Ayon Audio, Eximus, Stello, Aura, Kuzma, Purist Audio Design, Acrolink, Oyaide, Swiss Cables, Solidsteel, Vovox, Neo By Oyaide, Monkey Cable, Soundcare, Fatman, RHA..

Dit zijn al wat merken dat je te zien en te horen krijgt op de New Music Belgian Hifi Show 2012.
Bekijk ook eens de Special Page op Audiovideo2day voor de plattegrond, deelnemersinfo, videoreportage enzovoort:
http://www.audiovideo2day.eu/nl/newmusic2012

Willy de Woofer

Mevrouw de Woofer en ik doen een weekendje Brussel. Wij hebben een kamer in het hotel waar de beurs plaatsvindt geboekt.
Mevrouw gaat winkelen in het centrum en ik ga winkelen op de beurs. Ik ben te herkennen aan een rode roos.

audiovideo2day

Voor diegene die alvast willen genieten van de kwaliteit van Bowers & Wilkins, kunnen hier deelnemen met slechts één klik om kans te maken op een B&W P3 Headphone (twv €199).
https://www.facebook.com/pages/audiovideo2day/10150094143145181 :music:

De prijs gaat elk moment de deur uit, dus één snelle klik kan genoeg zijn om deze hoofdtelefoon in ontvangst te nemen.

Good luck! :thumbs-up:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs