John van Gent interlinks

Gestart door Vik, september 4, 2012, 22:05:10

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Helaas, waren Peerless en ik er uit komt er iemand die ook denkt er verstand van te hebben... ;D

Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 19, 2012, 09:01:26
Helaas, waren Peerless en ik er uit komt er iemand die ook denkt er verstand van te hebben... ;D

Dus 3 haantjes... ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

S@m

Midcall

Citaat van: S@m op september 19, 2012, 08:17:45
Jouw registratie is die van ons niet dat blijkt maar weer eens. Allemaal interpretatie dus doe nou alsjeblieft niet alsof jij heer en meester bent!
Ons??? Jij en je lintworm?

Potje... ketel...
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Willy de Woofer

Teveel aan dynamiek? Wat is dat voor onzin? Hoe kan een set in godsnaam te VEEL dynamiek geven? Dat is net zo onzinnig als dat iets te muzikaal klinkt.
Microdetails leiden NOOIT tot luistermoeheid... het niet goed weegeven van de microdetails (vervorming) kan tot luistermoeheid leiden. De weergave van microdetails is het enige onderscheidt tussen een goede hifi-set en de gemiddelde midi/mini setjes.
[/quote]
Mee eens;
Dynamiek: geen enkele installatie is technisch gezien in staat net zoveel dynamiek te laten horen als bij live-muziek het geval is.
Details: hoe meer hoe liever, of je moet niet willen horen hoe muziek in het echt klinkt.

Vik

Guys pls :

De boodschap is duidelijk. Zelf luisteren dus.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

S@m

Citaat van: vik op september 19, 2012, 09:30:38

De boodschap is duidelijk. Zelf luisteren dus.  :)

Het enige juiste geschreven in het hele topic!

Vik

Momenteel ben ik de Magic link Eclipse interlink aan het testen van JVG.  Ze zijn afgewerkt met Sharkwire Rhodium pluggen.

Werkelijk een fantastische mooie kabel. Alles keurig in balans en heel neutraal.

Ik ga deze even op mijn lijstje zetten.

Verder ga ik ze vergelijken met deze JVG die ik volgende week binnen krijg om te testen:

1) Zilver/Goud II afgemonteerd met Rhodium connectoren.

2) Zilver/Goud II afgemonteerd met Vergulde  connectoren.

3) Verzilverd  OFC afgemonteerd met Vergulde connectoren 

4) Magic-Link plus afgemonteerd FP-120R van Furutech connectoren.

Ik ben benieuwd.  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Lazybird

Hoi Vik,

Ben erg benieuwd wat je van de kabels vindt ik heb de magic-link reference en de reference plus
Daar ben ik heel tevreden over maar ik ben altijd heel benieuwd wat andere mensen vinden.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Vik

Citaat van: Lazybird op oktober 20, 2012, 00:24:08
Hoi Vik,

Ben erg benieuwd wat je van de kabels vindt ik heb de magic-link reference en de reference plus
Daar ben ik heel tevreden over maar ik ben altijd heel benieuwd wat andere mensen vinden.

Ik zal mijn ervaringen hier delen.

Wat ook al heel fijn is van deze kabels is dat ze lekker flexibel zijn.

Mordante

Citaat van: S@m op september 18, 2012, 09:24:43
Teveel aan dynamiek.

Dat kan niet.  Over kleuring van apparatuur en kabels wil ik het best hebben. Maar te veel dynamic? Een set kan niet meer dynamiek toevoegen dan er op de geluidsdrager staat. Een kabel al helemaal niet. Wat kabels betreft geloof ik best dat ze een invloed op het geluid kunnen hebben maar een goede kabel kan en mag geen invloed hebben op de dynamiek.

Vik

:clapping: Eindelijk.. de kogel is door de kerk.

Na een hele goede ervaring met de John van Gent Eclipse interlink heb ik daarna de Magic link Reference plus in huis gehad.

Fantastische kabel!! De reviews liegen er niet om, dit is werkelijk een schitterende kabel.  :pompom:

Nu weet ik zeker dat er tussen mijn pre-pro en eindversterker het laatste beetje er uit gehaald is, wat er uit te halen valt. Dus alle upgrades die ik heb laten doen vallen nu nog mooier op hun plek.

Ik hoor extra details die ik voorheen met de Chord Chorus nog nooit heb gehoord.. en de Chord Chorus is ook een absolute top kabel.

100% zeker dat deze kabel heel veel merken voorbij gaat in veel hogere prijsklasses en zeker gelijkwaardig is met het dure Duitse merk Silent Wire en dan de Reference series.

De Eclipse was al een behoorlijke vooruit gang t.o.v. Chord Chorus 1 en type 2 en is ook nog eens goedkoper. Maar de Reference doet doet alles wat de Eclipse doet maar dan nog ietsje meer in alle opzichten.

Stemmen klinken natuurlijker, instrumenten klinker net even wat mooier en het hele geluidsbeeld heeft meer body, en dit terwijl alles keurig in balans blijft.  Er is absoluut geen scherp randje te bekennen.

De laatste keer dat ik zo enthousiast ben geweest over een kabel was met mijn Kimber Kable KS 1130 in combinatie met mijn Audio Research DSI 200 versterker.

Vanaf nu dus de Reference plus in huis.

Ik kan iedereen eens aanraden om eens te luisteren naar JVG zijn kabels.

John is een hele nuchtere man en verkoopt geen kabel met het verhaal dit of dat gaat het meer doen in een set. Hij is van mening dat je zijn kabels moet testen in je eigen set, en zelf moet beoordelen.

Je kan dus zijn kabels mee krijgen om thuis te testen (wel tegen een klein borg bedrag).

En dan heb je ook nog een stukje handwerk, en geen kabels die van een fabrieks rol worden geknipt.

Hoewel ik erg enthousiast ben over de Reference plus serie, kan ik iedereen aanraden om eens naar de Magic link Eclipse te luisteren.

Dit is een schitterende kabel en als je kijkt naar het prijs verschil voor een set : plus serie 940 euro , en de Eclipse met Rhodium connectoren 280 euro een set,  dan komt de Eclipse aardig in de buurt van de Reference plus voor een aantrekkelijk bedrag.

Kortom.. JVG rocks BIG time !!  :headbanging:

Lazybird

Gefeliciteerd Vik, hopelijk heb je net zoveel plezier van de reference plus als ik  :D
Heb je ook de luidspreker kabel geprobeerd ?
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Vik

Citaat van: Lazybird op november  9, 2012, 18:34:36
Gefeliciteerd Vik, hopelijk heb je net zoveel plezier van de reference plus als ik  :D
Heb je ook de luidspreker kabel geprobeerd ?

Nee ik hou lekker mijn Kimber Monocle X, voor mijn center heb ik wel een JVG Reference kabel en de match met Kimber is uitstekend.

RvD

Eind volgende week krijg ik een demo setje van de JvG Eclipse XLR ben benieuwd wat het resultaat is.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Citaat van: RvD op november 11, 2012, 14:11:33
Eind volgende week krijg ik een demo setje van de JvG Eclipse XLR ben benieuwd wat het resultaat is.

:) Top! Hou ons op de hoogte

RvD

De volgende interlinks had ik proef van John voor tussen de voor en eindversterker:

1 set XLR---XLR Magic-Link Eclipse 2 X 150cm afgemonteerd met de vergulde Neutrik .

1 set XLR---XLR Magic-Link 2 X 100cm afgemonteerd met de FP-710 en de FP-702 vergulde connectors
van Furutech en extra afgeschermd met enkele lagen rijstpapier ( dit is nieuw )

1 set XLR---XLR Magic-Link "Reference" plus 2 X 100cm en afgemonteerd met de
FP-610 en de FP-602 Rhodium connectors van Furutech.

1 set speakerkabel JvG Reference plus.

Eerst geluisterd met mijn eigen speakerkabel (Inakustik LS-1202) toen waren er grote verschillen waarneembaar tussen de verschillende Interlinks. De Eclipse is een zeer mooie kabel maar de Magic-Link gaat net een stap verder vooral meer dynamiek en meer kleine details waarneembaar. Natuurlijk deed de Reference Plus er nog een schepje bovenop maar je moet ergens een grens stellen.  ;) Daarna de JvG speakerkabel er tussen en het zelfde rijtje afgewerkt mijn set storte volledig in helaas, dat begrijp ik ook niet want had er veel van verwacht. Als interlink ga ik voor de "Magic-Link" deze bevielen zeer goed en de bestelling is reeds geplaatst bij John 7 stuks.  :)

Ik kan zeker iedereen aanraden om eens de interlinks te proberen van JvG in je set mocht je opzoek zijn.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Lazybird

@RvD teveel hoog met de JVG luidspreakerkabel? en de Phonar P5.5 EdMa Cap +. er staat me bij dat de Phonars al super veel hoog/detail van zichzelf hebben (EX- Phonar P5.5 EdMa Cap + eigenaar) 

Vik

Citaat van: RvD op november 18, 2012, 10:53:22
De volgende interlinks had ik proef van John voor tussen de voor en eindversterker:

1 set XLR---XLR Magic-Link Eclipse 2 X 150cm afgemonteerd met de vergulde Neutrik .

1 set XLR---XLR Magic-Link 2 X 100cm afgemonteerd met de FP-710 en de FP-702 vergulde connectors
van Furutech en extra afgeschermd met enkele lagen rijstpapier ( dit is nieuw )

1 set XLR---XLR Magic-Link "Reference" plus 2 X 100cm en afgemonteerd met de
FP-610 en de FP-602 Rhodium connectors van Furutech.

1 set speakerkabel JvG Reference plus.

Eerst geluisterd met mijn eigen speakerkabel (Inakustik LS-1202) toen waren er grote verschillen waarneembaar tussen de verschillende Interlinks. De Eclipse is een zeer mooie kabel maar de Magic-Link gaat net een stap verder vooral meer dynamiek en meer kleine details waarneembaar. Natuurlijk deed de Reference Plus er nog een schepje bovenop maar je moet ergens een grens stellen.  ;) Daarna de JvG speakerkabel er tussen en het zelfde rijtje afgewerkt mijn set storte volledig in helaas, dat begrijp ik ook niet want had er veel van verwacht. Als interlink ga ik voor de "Magic-Link" deze bevielen zeer goed en de bestelling is reeds geplaatst bij John 7 stuks.  :)

Ik kan zeker iedereen aanraden om eens de interlinks te proberen van JvG in je set mocht je opzoek zijn.  ;)

Mooi dat je geslaagd bent Rudy  :)

Enkel een kleine opmerking:

Jij hebt deze speakerkabel  als demo correct ? :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125911.0

Deze zijn amper ingespeeld en dat kan de verklaren dat het niet goed heeft uitgepakt in je set.

Heb je deze kabels op je CineMike set geluisterd? of ook op andere apparatuur?

RvD

Citaat van: Lazybird op november 18, 2012, 11:35:30
@RvD teveel hoog met de JVG luidspreakerkabel? en de Phonar P5.5 EdMa Cap +. er staat me bij dat de Phonars al super veel hoog/detail van zichzelf hebben (EX- Phonar P5.5 EdMa Cap + eigenaar)

Klopt helemaal meer hoog dan ander geluid de Cap+ mod is ook vooral voor het hoog bedoeld dus dit wordt te veel van het goede denk ik.

Citaat van: vik op november 18, 2012, 12:13:11
Mooi dat je geslaagd bent Rudy  :)

Enkel een kleine opmerking:

Jij hebt deze speakerkabel  als demo correct ? :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125911.0

Deze zijn amper ingespeeld en dat kan de verklaren dat het niet goed heeft uitgepakt in je set.

Heb je deze kabels op je CineMike set geluisterd? of ook op andere apparatuur?

Klopt die set is het ze zijn beluisterd op beide sets ik dacht zelf eerst ook het ligt misschien aan de XSP-1 omdat deze nog origineel is.  ;) Maar op de volledige CineMike combi AV-7005 - XPA-2 - Oppo het zelfde probleem.

Met de Phonars matched Inakustik gewoon het beste dit was ook het advies toen.

Vik

Citaat van: RvD op november 18, 2012, 12:32:15
Klopt helemaal meer hoog dan ander geluid de Cap+ mod is ook vooral voor het hoog bedoeld dus dit wordt te veel van het goede denk ik.

Klopt die set is het ze zijn beluisterd op beide sets ik dacht zelf eerst ook het ligt misschien aan de XSP-1 omdat deze nog origineel is.  ;) Maar op de volledige CineMike combi AV-7005 - XPA-2 - Oppo het zelfde probleem.

Met de Phonars matched Inakustik gewoon het beste dit was ook het advies toen.

Duidelijk. Dan is het echt een mismatch met je speakers want hier is geen enkel randje van scherpte te ontdekken. 

Wel mooi dat je geslaagd bent.

Hoe kan je het verschil beschrijven t.o.v. de andere interlinks tussen de AV en eindversterkers?

Ik ben super tevreden met de Reference plus.

De andere versies die jij hebt getest kon ik niet testen vanwege de te korte lengtes.

Ik had 3 setjes Eclipse met verschillene connectoren en Rhodium klonk het mooiste.

De Ref.+ heeft standaard Rhodium.

RvD

Ik gebruikte de Mogami Gold XLR (type 2534) dit is een zeer mooie kabel voor het geld maar is erg budget vergeleken met dit.  ;) Met deze kabel is vooral het hoog erg schel als ik nu vergelijk met de JvG kabels uiteraard tussen door ook terug geswitched naar de oude kabels..

De Eclipse bied echt veel waar voor zijn geld mijn test set was afgemonteerd met vergulde Neutrik. Direct merkte ik een breder geluidsbeeld op. Met de Magic-Link was de bass nog iets strakker en nog meer details waarneembaar. Daarna de Reference Plus deze geeft nog meer dynamiek.

Met de lengte zat ik ook dat probleem maar ik heb het meubel aangepast aan de achterkant grote openingen gemaakt is ook beter voor de warmte, nu heb ik genoeg aan 1m lengte kabels dat scheelt ook weer in aanschaf.  :)

Ja de speakerkabel is gewoon een mis match het gaat uit eindelijk om het complete plaatje natuurlijk. Ze zien er wel zeer netjes afgewerkt en degelijk uit net zoals de interlinks !

Volgende week krijg ik als speakerkabel de Inakustik LS-1602 dit is weer net een stapje hoger dan mijn huidige LS-1202 http://hifisupply.nl/index.php?action=article&aid=14764&group_id=20000009&lang=NL kijk hier maar eens voor info. Mijn set wordt tweedehands nieuw is iets te duur maar ben benieuwd.  ;)

Vik

Citaat van: RvD op november 18, 2012, 21:21:02
Ik gebruikte de Mogami Gold XLR (type 2534) dit is een zeer mooie kabel voor het geld maar is erg budget vergeleken met dit.  ;) Met deze kabel is vooral het hoog erg schel als ik nu vergelijk met de JvG kabels uiteraard tussen door ook terug geswitched naar de oude kabels..

De Eclipse bied echt veel waar voor zijn geld mijn test set was afgemonteerd met vergulde Neutrik. Direct merkte ik een breder geluidsbeeld op. Met de Magic-Link was de bass nog iets strakker en nog meer details waarneembaar. Daarna de Reference Plus deze geeft nog meer dynamiek.

Met de lengte zat ik ook dat probleem maar ik heb het meubel aangepast aan de achterkant grote openingen gemaakt is ook beter voor de warmte, nu heb ik genoeg aan 1m lengte kabels dat scheelt ook weer in aanschaf.  :)

Ja de speakerkabel is gewoon een mis match het gaat uit eindelijk om het complete plaatje natuurlijk. Ze zien er wel zeer netjes afgewerkt en degelijk uit net zoals de interlinks !

Volgende week krijg ik als speakerkabel de Inakustik LS-1602 dit is weer net een stapje hoger dan mijn huidige LS-1202 http://hifisupply.nl/index.php?action=article&aid=14764&group_id=20000009&lang=NL kijk hier maar eens voor info. Mijn set wordt tweedehands nieuw is iets te duur maar ben benieuwd.  ;)

Thanx voor de update.  :)

Maar nog even over die demo set van de JVG speaker kabel, dat klopt toch dat de kabel nog nauwelijks was ingespeeld? Ondanks de mismatch kan je een kabel dan nog niet echt beoordelen vind ik persoonlijk.

Wat betreft luidspreker kabels (Inakustik LS-1602)  en interlinks van zulke bedragen, daar ben ik helemaal van genezen sinds mijn bezoek aan John. Ze zijn die bedragen absoluut niet waard.

Als je toch van plan bent om een flink bedrag uit te geven , John is ook met een nieuwe lijn bezig... heeft hij daar al iets over laten vallen? Dat wordt zijn nieuwe referentie en pakt financieel denk ik ook voordeliger uit als de genoemde kabels hierboven.

Vik

@ Rvd: wat houdt die cap+ mod precies in van je speaker? Is dat een upgrade van het filter?

Wijx wondere wereld

Inakustik is juist heel betaalbaar vooral tweedehands. 1602 wordt hopelijk ook mijn volgende upgrade
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun