Wifi snelheid vraag

Started by screamhouse, September 2, 2012, 19:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

screamhouse

Even een noob vraag mbt wifi.

Ik heb nu een Fritz!box 7340 en een pc waarmee ik verbinding maak via wifi. Ik haal daar nu een snelheid mee (downloaden) van 1500 Kbps.
Het wifi netwerk is gewoon 2,4 Ghz en mijn wifi kaart is max 54 Mbps. Gaat het wisselen van wifi kaart naar een max 300 Mbps kaart nog iets aan snelheid opleveren of is dit zonde van het geld?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

dennism

#1
Sluit de PC eens bekabeld aan op de fritzbox. Als je dan ineens een veel hogere snelheid haalt kan het gebruik van betere (mogelijk N apparatuur) schelen. Geeft bekabeld aansluiten geen winst dan zal betere Wifi apparatuur hoogstwaarschijnlijk ook zonde zijn van het geld. De snelheid die je nu bereikt ligt namelijk ruim onder het maximum van je huidige wifi kaart, dus het is niet direct te zeggen of een N kaart verbetering zal brengen.

Zie voor een ander mogelijk probleem wat je kan hebben dit topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125656.0

screamhouse

thx, ga ik eens proberen, al 1x gedaan (kanaalwissel), maar toen viel mijn ipcamera steeds weg.
Denk zelf dat mijn modem/router niet krachtig het wifi verstuurt.

Maakt de hoeveelheid wifi apparatuur nog uit?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

dennism

Hoeveelheid apparatuur kan zeker uitmaken, hoe meer apparatuur er aan het zenden is binnen het gebruikte spectrum hoe groter de kans is dat er iets verstoord. Bij een klein aantal apparaten zal dat neits uimaken. Maar als je in bijv een flat woont waar iedereen zijn eigen wifi heeft, en er ook nog eens veel gebruik gemaakt wordt van Wifi kan dit zeker merkbaar zijn.

eduard

Een van de grote problemen bij wifi is dat de router zich instelt op het langzaamste device in de wifi keten. Heb je dus nog een oude telefoon of printer op het zelfde netwerk zitten dan zal je nooit sneller gaan dan de langszaamste connectie. Zet als test maar eens al je overige wifi devices uit en kijk dan of je dan een hogere snelheid haalt. Als je vervolgens 1 voor 1 de rest weer aanzet dan zou je er achter moeten komen welke device in de weg zit.

Zomaar even een stukje tekst op het web gezocht.

Een 802.11g-netwerk kan overweg met langzamere 802.11b-apparaten, maar alle andere wifi-apparaten in uw netwerk zullen geremd worden. Het accesspoint moet namelijk tussen alle apparaten bemiddelen, op de snelheid van de langzaamste schakel.

http://z-drenthe-hulp.hcc.nl/adsldeel5.html

screamhouse

ietsje verbetering gehaald, maar nog niet spectaculair. Het is hier wel druk qua netwerken
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS