♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Started by cardas49, August 31, 2012, 00:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

#25
Zeer boeiend vergelijk Arjen, had ik nog niet gezien.

Aan het eind las ik: "ik weet dus wat me te doen staat". Begrijp ik hieruit that you made S..VS an offer he could not refuse? Of heb je jouw SSP-75 elders gevonden? ;D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Nee, ik heb een andere SSP-75 gekocht. Jos heeft nog steeds de zijne. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#27
Vanavond de Squeezebox Classic van Ruudjoo overgenomen. Deze had hij vorige week van LittleNinja overgenomen, maar omdat er functioneel een aantal zaken niet wilden flotten, en Ruud een andere oplossing heeft gevonden waar hij blij mee is, ga ik er nu verder mee. Voor mij wel zo makkelijk, want Ruud bleek 10 minuten fietsen bij me vandaan te wonen. Na een dik half uur lekker babbelen over van alles en nog wat in de wereld van audio, was het tijd voor de "lange" rit terug naar huis.

Binnenkort wordt de streamer aangesloten en de digitale uitgangen vergeleken met die van de Cantatis Overture! Bizarre ontwikkeling mbt deze geluidskaart: de prijs is opeens dik 2x hoger geworden, van £225 naar £500  ??? :eh:. Rare jongens daar bij Cantatis... 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Na een paar maanden heb ik eindelijk de tijd genomen om de Cantatis Overture 192 te vergelijken met de Squeezebox Classic. Aanleiding hiervoor was het knagende gevoel wat ik had over mijn HTPC als bron in stereo. Dat de bron beter kon, was al duidelijk uit een eerder vergelijk: een Classé CDP.3 gaf een verbetering. Maar omdat mijn muziekcollectie 100% FLAC is, zoek ik een oplossing in het HTPC / streamer domein.

Volgens velen is een HTPC nog altijd een nono door de vervuiling welke deze kan veroorzaken in de bron. Dat de vuile voeding en opbouw van een pc debet kan zijn aan de geluidsweergave lijkt niet meer dan logisch. Maar is het ook hoorbaar? Laat ik voorop stellen dat de situatie mbt stroom in mijn huiskamer verre van ideaal is. De wandcontactdozen voor de HTPC en geluidsinstallatie zijn aangesloten op dezelfde groep, en delen deze groep ook nog eens met de keuken (waar alle stroomgrootverbruikers van het huis staan). Geen nette situatie, maar het is er nog niet van gekomen om aparte groepen aan te leggen. Alhoewel, als ik helemaal eerlijk ben, ben ik nog niet overtuigd dat dit een grote upgrade zou geven. Tegelijkertijd sluit ik dit ook zeker niet uit. Maar goed, dat onderwerp is weer ander verhaal. 

De Squeezebox heeft zich over de jaren bewezen als nette streamer voor hifi installaties, en wordt binnen en buiten dit forum enthousiast gebruikt. De aankondiging van Logitech om te stoppen met de Squeezebox lijn heeft het apparaat des te populairder gemaakt. In mijn setup gebruik ik hem overigens zonder BOTW voeding.

De Cantatis Overture is een Britse geluidskaart, welke op verschillende fora enthousiast aangeschreven wordt. Opmerkelijk is wel dat de leverancier de oorspronkelijke prijs van 230 pond wat maanden terug verhoogd heeft naar 500 pond, zonder verder wijzigingen door te voeren in het product of de software. Dat lijkt op zijn zachtst gezegd dubieus...

Beide apparaten werden optisch aangesloten, omdat de output van de Cantatis dan mogelijk minder vervuild zou worden door de pc, in vergelijking met coax. De Squeezebox ontving het signaal in eerste instantie over de ethernet aansluiting. Later is ook de wireless functie getest. Als opwarmer luisterde ik  20 minuten via de Cantatis naar de eerste paar tracks van Caro Emeralds'  Deleted scenes from the cutting room floor. Dit album heb ik over de maanden veel geluisterd op mijn eigen en andere sets, en ken ik ondertussen redelijk. Met een druk op de source knop van de Classé remote schakelde ik daarna over op de Squeezebox, welke de weergave op hetzelfde volume overnam. Rewind to track 1. In eerste instantie probleer ik in een vergelijk als dit niet te geforceerd te luisteren. Wanneer ik dat doe heb ik de neiging om verschillen te verbeelden of erbij te "verzinnen". Eerst wat meer casual listening, bijvoorbeeld door een tijdschrift erbij te pakken. De eerste 10 minuten kan ik geen verschillen waarnemen. Daarna leg ik abrupt het tijdschrift weg om toch meer gefocussed te luisteren. Dit doe ik nog eens 10 minuten. Als er verschillen zijn, hoor ik ze niet. Ik schakel terug naar de Cantatis en herhaal het testje opnieuw met een ander album: Memories of and old friend van Angus & Julia Stone. Een hele nette opname, waar ik dankzij Peerless Monster mee in aanraking kwam. Opnieuw kan ik geen verschillen waarnemen. Als kleine selfcheck schakel ik tussendoor kort over op de analoge uitgangen van de Cantatis geluidskaart. Deze gebruik ik zelden omdat de Classé een betere prestatie neerzet met zijn interne dacs. Het geluidsbeeld veranderd aanzienlijk wanneer de Burr Brown's van de Cantatis hun werk doen. Het verschuift direct meer naar het midden en verliest verfijning. Een duidelijke stap terug. Opnieuw naar de Logitech en de presentatie van de muziek is opnieuw wat hij al een dik half uur is: best lekker. Na een pauze schakel ik over op de wireless functie van de logitech, met de verwachting dat daarmee toch wel enig verschil hoorbaar zal zijn. Lichtelijk verbaasd moet ik na 30 minuten wederom toegeven dat ik 0,0 verschil hoor tussen beide bronnen. Een compliment voor de squeezebox, welke duidelijk geen hinder ondervind van de (flaky?) overdracht in een wireless netwerk.

Voor mij is de conclusie duidelijk: alhoewel beide bronnen vrij makkelijk overtroffen kunnen worden door een goed 2e hands loopwerk van een aantal jaar oud, hoeft de Cantatis zich niet te schamen in  aanwezigheid van de Squeezebox. Wellicht dat met een goeie externe dac tussen de Squeezebox en Classé, de Cantatis er uitgespeeld wordt, maar een dergelijke extra schakel in de set zal mijn vrouw me niet in dank afnemen. Deze optie laat ik dan ook voor wat het is, en besluit voorlopig verder te spelen met de oude situatie.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Quote from: mark235 on March  9, 2013, 20:10:06
Na een paar maanden heb ik eindelijk de tijd genomen om de Cantatis Overture 192 te vergelijken met de Squeezebox Classic. Aanleiding hiervoor was het knagende gevoel wat ik had over mijn HTPC als bron in stereo. Dat de bron beter kon, was al duidelijk uit een eerder vergelijk: een Classé CDP.3 gaf een verbetering. Maar omdat mijn muziekcollectie 100% FLAC is, zoek ik een oplossing in het HTPC / streamer domein.

Volgens velen is een HTPC nog altijd een nono door de vervuiling welke deze kan veroorzaken in de bron. Dat de vuile voeding en opbouw van een pc debet kan zijn aan de geluidsweergave lijkt niet meer dan logisch. Maar is het ook hoorbaar? Laat ik voorop stellen dat de situatie mbt stroom in mijn huiskamer verre van ideaal is. De wandcontactdozen voor de HTPC en geluidsinstallatie zijn aangesloten op dezelfde groep, en delen deze groep ook nog eens met de keuken (waar alle stroomgrootverbruikers van het huis staan). Geen nette situatie, maar het is er nog niet van gekomen om aparte groepen aan te leggen. Alhoewel, als ik helemaal eerlijk ben, ben ik nog niet overtuigd dat dit een grote upgrade zou geven. Tegelijkertijd sluit ik dit ook zeker niet uit. Maar goed, dat onderwerp is weer ander verhaal. 

De Squeezebox heeft zich over de jaren bewezen als nette streamer voor hifi installaties, en wordt binnen en buiten dit forum enthousiast gebruikt. De aankondiging van Logitech om te stoppen met de Squeezebox lijn heeft het apparaat des te populairder gemaakt. In mijn setup gebruik ik hem overigens zonder BOTW voeding.

De Cantatis Overture is een Britse geluidskaart, welke op verschillende fora enthousiast aangeschreven wordt. Opmerkelijk is wel dat de leverancier de oorspronkelijke prijs van 230 pond wat maanden terug verhoogd heeft naar 500 pond, zonder verder wijzigingen door te voeren in het product of de software. Dat lijkt op zijn zachtst gezegd dubieus...

Beide apparaten werden optisch aangesloten, omdat de output van de Cantatis dan mogelijk minder vervuild zou worden door de pc, in vergelijking met coax. De Squeezebox ontving het signaal in eerste instantie over de ethernet aansluiting. Later is ook de wireless functie getest. Als opwarmer luisterde ik  20 minuten via de Cantatis naar de eerste paar tracks van Caro Emeralds'  Deleted scenes from the cutting room floor. Dit album heb ik over de maanden veel geluisterd op mijn eigen en andere sets, en ken ik ondertussen redelijk. Met een druk op de source knop van de Classé remote schakelde ik daarna over op de Squeezebox, welke de weergave op hetzelfde volume overnam. Rewind to track 1. In eerste instantie probleer ik in een vergelijk als dit niet te geforceerd te luisteren. Wanneer ik dat doe heb ik de neiging om verschillen te verbeelden of erbij te "verzinnen". Eerst wat meer casual listening, bijvoorbeeld door een tijdschrift erbij te pakken. De eerste 10 minuten kan ik geen verschillen waarnemen. Daarna leg ik abrupt het tijdschrift weg om toch meer gefocussed te luisteren. Dit doe ik nog eens 10 minuten. Als er verschillen zijn, hoor ik ze niet. Ik schakel terug naar de Cantatis en herhaal het testje opnieuw met een ander album: Memories of and old friend van Angus & Julia Stone. Een hele nette opname, waar ik dankzij Peerless Monster mee in aanraking kwam. Opnieuw kan ik geen verschillen waarnemen. Als kleine selfcheck schakel ik tussendoor kort over op de analoge uitgangen van de Cantatis geluidskaart. Deze gebruik ik zelden omdat de Classé een betere prestatie neerzet met zijn interne dacs. Het geluidsbeeld veranderd aanzienlijk wanneer de Burr Brown's van de Cantatis hun werk doen. Het verschuift direct meer naar het midden en verliest verfijning. Een duidelijke stap terug. Opnieuw naar de Logitech en de presentatie van de muziek is opnieuw wat hij al een dik half uur is: best lekker. Na een pauze schakel ik over op de wireless functie van de logitech, met de verwachting dat daarmee toch wel enig verschil hoorbaar zal zijn. Lichtelijk verbaasd moet ik na 30 minuten wederom toegeven dat ik 0,0 verschil hoor tussen beide bronnen. Een compliment voor de squeezebox, welke duidelijk geen hinder ondervind van de (flaky?) overdracht in een wireless netwerk.

Voor mij is de conclusie duidelijk: alhoewel beide bronnen vrij makkelijk overtroffen kunnen worden door een goed 2e hands loopwerk van een aantal jaar oud, hoeft de Cantatis zich niet te schamen in  aanwezigheid van de Squeezebox. Wellicht dat met een goeie externe dac tussen de Squeezebox en Classé, de Cantatis er uitgespeeld wordt, maar een dergelijke extra schakel in de set zal mijn vrouw me niet in dank afnemen. Deze optie laat ik dan ook voor wat het is, en besluit voorlopig verder te spelen met de oude situatie.


Ik ben soms een tikkeltje jaloers op je dat je zo verfijnd kan verwoorden hoe je te werk gaat met luisteren.
Een heerlijk verslagje!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LocoJ

Leuk verslag idd!  ;D

Ik geniet nog steeds volop van je oude AV8.  ;)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

cardas49

Bedankt Rens. Vind het leuk om te beschrijven waarom ik op bepaalde manieren luister. De emotionele beleving van de hobby gaat toch voorop he  :). 5 minuten lezen op fora zoals hydrogenaudio herinnerd me daar altijd weer aan.

Quote from: Peerless Monster on March 10, 2013, 09:29:56
Ik ben soms een tikkeltje jaloers op je dat je zo verfijnd kan verwoorden hoe je te werk gaat met luisteren.
Een heerlijk verslagje!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Mooi! Ik zie dat je nu niet meer "in between sets" bent ;). Heb je toch mooi de tijd voor genomen

Quote from: LocoJ on March 10, 2013, 10:16:17
Leuk verslag idd!  ;D

Ik geniet nog steeds volop van je oude AV8.  ;)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Deze week ook een begin maken met orientatie voor andere luidsprekers. De Dyn's hoeven niet op korte termijn weg, maar mijn uiteenlopende muzieksmaak is toch vaak een issue voor ze. De Contour 1.8MKII doet het goed met klassiek en jazz. Gitaren, piano's en zangeressen zoals Katie Melua klinken heerlijk. Zet rock op of iets waar een stevige beat in zit, en de weergave is dan tegelijkertijd ingehouden (laid back?), maar ook geforceerd. Omdat ik van tijd tot tijd best wat Creed of Within Temptation lust, zal er tzt een all-rounder in de huiskamer komen. Het zal er wel eentje moeten zijn met een vrij mild hoog, aangezien ik allergisch ben voor agressief hoog. De huidige Dynaudio Focus lijn lijkt een kanshebber, deze is volgens enkele reviewers meer geschikt voor moderne muziek dan de meeste lijnen van de Deense fabrikant. Maar ik zit natuurlijk niet vast aan dit merk, dus Audio Physic en Harbeth gaan ook zeker de revu passeren.

Iemand een suggestie voor andere merken / lijnen die een beetje in hetzelfde straatje passen? beschikbaarheid van een centerspeaker is wel een must. Tenzij het een klein boekenplank model betreft wat zonder al te veel nadelen op z'n kant gezet kan worden.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vanzomereng

#34
Quote from: mark235 on March 10, 2013, 13:35:19
Deze week ook een begin maken met orientatie voor andere luidsprekers. De Dyn's hoeven niet op korte termijn weg, maar mijn uiteenlopende muzieksmaak is toch vaak een issue voor ze. De Contour 1.8MKII doet het goed met klassiek en jazz. Gitaren, piano's en zangeressen zoals Katie Melua klinken heerlijk. Zet rock op of iets waar een stevige beat in zit, en de weergave is dan tegelijkertijd ingehouden (laid back?), maar ook geforceerd. Omdat ik van tijd tot tijd best wat Creed of Within Temptation lust, zal er tzt een all-rounder in de huiskamer komen. Het zal er wel eentje moeten zijn met een vrij mild hoog, aangezien ik allergisch ben voor agressief hoog. De huidige Dynaudio Focus lijn lijkt een kanshebber, deze is volgens enkele reviewers meer geschikt voor moderne muziek dan de meeste lijnen van de Deense fabrikant. Maar ik zit natuurlijk niet vast aan dit merk, dus Audio Physic en Harbeth gaan ook zeker de revu passeren.

Iemand een suggestie voor andere merken / lijnen die een beetje in hetzelfde straatje passen? beschikbaarheid van een centerspeaker is wel een must. Tenzij het een klein boekenplank model betreft wat zonder al te veel nadelen op z'n kant gezet kan worden.

Mark...

Dan moet je toch echt eens naar Sonus Faber LIUTO'S horen (je bent hiero welkom)
Deze worden ook weleens als de kwajongens in de Sonus Faber familie bestempeld, omdat deze echt kunnen "rocken"

Het is toevallig, dat ik juist steeds meer aan het flirten ben met Dynaudio en ik binnenkort de Focus 260 ga beluisteren.
Niet omdat ik ontevreden ben met mijn SF (verre van dat  ;D) maar gewoon omdat ik wil horen, wat een meer rustige/relaxte
speaker, voor me kan betekenen.

Als ik in positieve zin, onder de indruk ben v/d Focus 260 en de verschillen,significant genoeg zijn, kan ik wel eens overstappen
naar de Focus 260 en gaan de SF de verkoop in, anders blijf ik gewoon nog vele jaren met veel plezier doorspelen met mijn Liuto's

http://www.audio-reference.de/content/sonusfaber/liuto/liuto/TB-SONUSFABER-Liuto-STP-11-09.pdf 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

cardas49

Leuk, heb gisteren ook een afspraak gemaakt bij Hobo hifi om de 160 en 260 te gaan beluisteren.

Sonus Faber, Dat is over het algemeen vrij donker van klank? Dank voor de uitnodiging, Ik ga even kijken of ik op korte termijn in de omgeving van Nijmegen ben. Is niet echt in de buurt, maar ben wel erg benieuwd. Is ook een merk waar ik op de Toy na nog niet veel van heb gehoord.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#36
dubbelpost
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vanzomereng

Quote from: mark235 on March 10, 2013, 15:12:11
Leuk, heb gisteren ook een afspraak gemaakt bij Hobo hifi om de 160 en 260 te gaan beluisteren.

Sonus Faber, Dat is over het algemeen vrij donker van klank?

Wellicht nog oude vooroordelen van vroegere series (die ik overigens zelf niet goed ken).
De SF van de laatste jaren, zijn echt niet donker en de Liuto's ZEER zeker niet  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

cardas49

Quote from: VANZOMERENG on March 10, 2013, 14:17:00
Mark...

Dan moet je toch echt eens naar Sonus Faber LIUTO'S horen (je bent hiero welkom)
http://www.audio-reference.de/content/sonusfaber/liuto/liuto/TB-SONUSFABER-Liuto-STP-11-09.pdf

Heb ondertussen wat meer gelezen over de Liuto's, oa in je meet en greet topic over de Millon Phantom. Klinkt alsof het een luidspreker met een frisse en enthousiaste weergave is. Goed voor de muziekstijlen waar ik nu iets mis, maar ik vraag me af of deze speakers misschien niet iets te veel het andere uiterste van het spectrum op gaan. Ben wel benieuwd om ze te horen, maar ga eerst kijken wat ik in de randstad kan vinden aan merken die wat voor me kunnen betekenen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Quote from: mark235 on March 10, 2013, 13:35:19
Deze week ook een begin maken met orientatie voor andere luidsprekers. De Dyn's hoeven niet op korte termijn weg, maar mijn uiteenlopende muzieksmaak is toch vaak een issue voor ze. De Contour 1.8MKII doet het goed met klassiek en jazz. Gitaren, piano's en zangeressen zoals Katie Melua klinken heerlijk. Zet rock op of iets waar een stevige beat in zit, en de weergave is dan tegelijkertijd ingehouden (laid back?), maar ook geforceerd. Omdat ik van tijd tot tijd best wat Creed of Within Temptation lust, zal er tzt een all-rounder in de huiskamer komen. Het zal er wel eentje moeten zijn met een vrij mild hoog, aangezien ik allergisch ben voor agressief hoog. De huidige Dynaudio Focus lijn lijkt een kanshebber, deze is volgens enkele reviewers meer geschikt voor moderne muziek dan de meeste lijnen van de Deense fabrikant. Maar ik zit natuurlijk niet vast aan dit merk, dus Audio Physic en Harbeth gaan ook zeker de revu passeren.

Iemand een suggestie voor andere merken / lijnen die een beetje in hetzelfde straatje passen? beschikbaarheid van een centerspeaker is wel een must. Tenzij het een klein boekenplank model betreft wat zonder al te veel nadelen op z'n kant gezet kan worden.

Mijn AP's zijn verkocht, maar je bent van harte welkom om eens electrostaten te beluisteren.
Echt jouw gading!!
Arjen heeft het zelfde merk ook.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Klopt, maar "centerspeaker is wel een must" wordt wat lastig met Acoustat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

magicbas

Quote from: mark235 on September 16, 2012, 12:56:00
Deze week voor het eerst 24bit 192 KHz opnames van 2 albums beluisterd via de optical out van mijn Cantatis Overture geluidskaart. "Come away with me" en "Feels like Home" van Norah Jones. Dat klonk bizar goed. Heb meerdere malen heen en weer geschakeld tussen de 44KHz en 192KHz versie. Na de 192KHz versie klonk de reguliere versie zo plat als een mager MP3'tje :o. Met de Studio Master leek het bijna alsof er andere speakers in de huiskamer stonden. De smaak te pakken hebbende ben ik maar meteen doorgegaan met "In Time" van R.E.M. Dit album was 88KHz, maar ook hier was het verschil met het 44KHz album erg groot. In Losing my religion waren de verschillende gitaarpartijen veel beter hoorbaar. De spreiding van instrumenten was zeer goed. Jammer dat niet elke artiest Studio Master albums uitbrengt :D

Ik vraag me af hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, want voor zover ik weet is een optische verbinding niet in staat om 24/192 door te sturen?!  :notify:
Wellicht heb ik iets verkeerd begrepen en in dat geval hoor ik het graag want dat biedt perspectief!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

vanzomereng

Quote from: mark235 on March 12, 2013, 09:29:37
Goed voor de muziekstijlen waar ik nu iets mis, maar ik vraag me af of deze speakers misschien niet iets te veel het andere uiterste van het spectrum op gaan. Ben wel benieuwd om ze te horen, maar ga eerst kijken wat ik in de randstad kan vinden aan merken die wat voor me kunnen betekenen.

Is een kwestie van opstelling en i.c.m. de versterker. 
Ik heb onlangs mijn Liuto,s bij mijn dealer gehoord met een C.E.C versterker + draaitafel ? + akoestische goede ruimte
en toen klonk het nog wel steeds zeer fris meer zeer organisch en plastisch.

Een wat frisse weergave (met evt. een iets oplopend hoog) vind ik zelf persoonlijk alleen storend, als dit gepaard
gaat een wat "harde" weergave, digitale randjes.   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Audiofiel on March 12, 2013, 19:54:16
Klopt, maar "centerspeaker is wel een must" wordt wat lastig met Acoustat. ;)
hoeze, die kan je toch gewoon ook op zijn kant leggen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Audiofiel

Maar dan doet hij niet meer hetzelfde. Een verticale lijnbron is geen horizontale lijnbron.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Hey Rens, heb je een pm gestuurd.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#46
Quote from: magicbas on March 12, 2013, 20:12:30
Ik vraag me af hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, want voor zover ik weet is een optische verbinding niet in staat om 24/192 door te sturen?!  :notify:
Wellicht heb ik iets verkeerd begrepen en in dat geval hoor ik het graag want dat biedt perspectief!

Volgens de techneuten op hydrogenaudio, welke naar dit http://www.hardwarebook.info/S/PDIF artikel verwijzen, is de maximale sample rate limit 768KHz. Ik kan verder eigenlijk weinig bronnen vinden met feiten over S/PDIF. Op wikipedia staat eea, maar niet de maximale sample rate. Op de Cantatis website wordt gesproken over ondersteuning voor 192KHz, dus volgens mij zou het moeten kunnen. Neemt overigens niet weg dat de Classé, als ik het me goed herinner, sample rates hoger dan 96 KHz weer downsampled naar deze waarde, dus echt 192KHz krijg ik inderdaad niet te horen :). Maar als er ergens in de chain iets gedown- of upsampled wordt, heeft het op mijn oren geen negatief effect. Studio Master uitgaves van albums klinken wat mij betreft hoorbaar beter, wat naast de hogere sample rate wellicht ook door de hogere bitrate komt

Edit: hyperlinken in posts wil nog steeds niet lukken  :confused:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#47
Quote from: VANZOMERENG on March 12, 2013, 20:41:46
Is een kwestie van opstelling en i.c.m. de versterker. 
Ik heb onlangs mijn Liuto,s bij mijn dealer gehoord met een C.E.C versterker + draaitafel ? + akoestische goede ruimte
en toen klonk het nog wel steeds zeer fris meer zeer organisch en plastisch.

Een wat frisse weergave (met evt. een iets oplopend hoog) vind ik zelf persoonlijk alleen storend, als dit gepaard
gaat een wat "harde" weergave, digitale randjes.

Yep, de versterking maakt na akoestiek, luidspreker en opstelling inderdaad ook een groot verschil. Omdat ik tot nu toe niets wou wijzigen qua akoestiek en luidspreker, heb ik voornamelijk van versterking gewisseld om stappen vooruit te maken.

Enig idee hoe de Liuto's matchen met Classé?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vanzomereng

Quote from: mark235 on March 12, 2013, 23:22:36
Enig idee hoe de Liuto's matchen met Classé?

zou ik echt niet weten, geen ervaring mee, gewoon zelf proberen ? 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on March 12, 2013, 19:54:16
Klopt, maar "centerspeaker is wel een must" wordt wat lastig met Acoustat. ;)

;D Dat klopt helemaal.
Maar als je Acoustats hebt gehoord, vraag je je af waarom een centerspeaker een must is... ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler