Calibratie scherm laptop

Started by denoontje, November 1, 2010, 20:10:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Hoi Hoi

Nu we weer terug zijn van vakantie en de 3400 foto's 8-0 te hebben uitgezocht wil ik nu toch eerst serieus nadenken over schermcalibratie van de pc.
Ik heb een xxod laptop (16'glossy HD scherm) met daarin een nvidea geforce 9600m.

Nu lees ik over apparaten als de spyder 3 en de Pantone Huey.
de laatse wat goedkoper dan de eerste.

Is er iemand met ervaring met deze apparaten of heeft ze vergeleken.

Wellicht Frank D?

thx


J.A.F._Doorhof

De Spyder en de Xrite vind ik zelf de beste resultaten geven.
Maar op een laptop scherm (vooral glossy) moet je geen wonderen verwachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

kan mogelijk via een maat nog wel aan een goedkope crt komen, als is dat minder gezellig in huis want die wil ik niet in de woonkamer hebben ;-)

Dirc

heb je geen hdmi out naar je tv ofzo?

denoontje

lol

wel hdmi uit, maar een crt tv ;-)

J.A.F._Doorhof

Het werkt wel natuurlijk en zal enorm schelen. Alleen zijn glossy laptop schermen niet echt top.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

op mp een spyder 3 pro gevonden..

hopelijk snel in huis en dan eens testen.


denoontje

en binnen

je kunt er zelfs een projector mee calibreren volgens de software...

maar laat ik dat maar over aan de experts.

Is dus binnen dus slotje maar?

J.A.F._Doorhof

waarom slot ?
Misschien willen mensen nog wat melden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

#9
Prima Frank

Moet wel wennen aan de nieuwe kleuren ;-)


en daarom zelf toch ook nog een vraag ;-)


Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen met de settings van de videokaart?


Ik neem aan dat Nvidea niet geactiveerd moet worden, maar de 2 onderste sliders kan ik nog wel aanpassen.

Mijn laptop heeft trouwens ook nog 2 hardbuttons met en zonnetje waarmee ik helderheid (of backlight) kan regelen

Starred

Ik wil ook wat computerschermen calibreren. Welke Spyder is hier het beste voor?

eric_audio

Ik heb mijn scherm ook gecalibreerd met Spyder 3. Op zich erg mooi, veel diepere kleuren, maar voor mijn gevoel wel wat "groenig".
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Quote from: Starred on July 30, 2012, 16:34:13
Ik wil ook wat computerschermen calibreren. Welke Spyder is hier het beste voor?
Ik heb een Spyder 4, voor mijn schermen. Prima apparaat.

Starred

Quote from: Rob Eric Blank on July 30, 2012, 20:21:38
Ik heb een Spyder 4, voor mijn schermen. Prima apparaat.

En welk model precies?

Rob Eric Blank

Quote from: Starred on July 30, 2012, 21:20:37
En welk model precies?
Ik heb de Elite, omdat ik meerdere schermen werk. Daarnaast kun je het nodige fine tunen en testen.

Is wel de duurdere uit de serie, maar als je in opdracht werk moet drukwerk goed zijn.

Tube-freak

Ik ga over 1,5 week naar hong kong en hoop dan terug te komen met een nieuwe Dell XPS-15 laptop en een nieuwe nikkor AF-S 50mm F1.8G ED lens.

De laptop zal een scherm hebben met 96% Adobe RGB kleuren bereik en een Geforce GT640M videokaart.  Het scherm schijnt heel goed te zijn ondanks dat het wel glossy is geloof ik. (maar Apple retina zijn ook glossy en die vind iedereen ook geweldig, zelfs mensen die in het verleden anti-glossy waren, maar het kan zijn dat ze gehypnotiseerd werden door die glimmende half opgegeten appel).

Anyway... Nu wil ik dus ook nog even naar een Calibratie aparaat cheapskaten als we toch in hong kong zijn. 
Wat voor aparaat is de beste om te nemen voor een laptop?

Gewoon de goedkoopste spyder 4 express, of is de spyder 4 pro beter, die is maar 2 of 3 tientjes duurder.
Andere merken mogen ook. 

Het is alleen voor de computer ik ga er geen projector of tv's mee doen of iets.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Als je meerdere computers hebt zou ik voor de Spyder Pro gaan. Kun je installeren om meerdere computers en ook meerdere schermen tegelijk calibreren. Zou mijn voorkeur hebben en het verschil in prijs is niet enorm.