Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: riwi on December 10, 2014, 00:35:34
Dat klopt helemaal. Ik gebruik "slackware" pakketten dus wacht tot iemand een slackware xbmc pakket maakt of dat ik zelf een pakket kan maken. In ieder geval betekent dat dat ik wat meer achter loop en niet de "bleeding edge" releases volg.  Liever wat ouder en stabiel dan de laatste misschien minder stabiele versie.
Via de rechtermuis knop, dat ga ik proberen. Met linker muis kijk ik gewoon in de folder. Afstandbediening met Play knop heb ik nog niet bij deze test setup. Ik las ergens dat ik iso files via een mount script eerst moet mounten en dan pas kan spelen.
Bluray menu's heb ik met de Dune ook niet meer. Is ook niet nodig.
Ik moest ook "libbluray" installeren. Moet nog eens uitzoeken wat daar verder voor nodig is.
Al met al is xbmc wel ietsje minder plug-and-play dan een Dune ;)

Ook hier snap ik nauwelijks wat van, misschien zou het voor de leken onder ons interessant zijn om stelselmatig een lijst aan te leggen met verklaringen van bepaalde termen/uitdrukkingen/afkortingen, zodat het voor de digibeten ook wat duidelijker word.

Quote from: KayaRahnee on December  9, 2014, 17:44:58
Mij is verteld dat KODI de nieuwe XBMC versie zeg maar, nog niet helemaal klaar is ... waar of niet waar?

Is er al geweten wanneer de nieuwe versie gebruiksklaar zal zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

riwi

Quote from: KayaRahnee on December 10, 2014, 00:48:20
Ook hier snap ik nauwelijks wat van, misschien zou het voor de leken onder ons interessant zijn om stelselmatig een lijst aan te leggen met verklaringen van bepaalde termen/uitdrukkingen/afkortingen, zodat het voor de digibeten ook wat duidelijker word.

Is er al geweten wanneer de nieuwe versie gebruiksklaar zal zijn?

Alleen het bovenste deel van mijn post was aan jou gericht. De rest ging amper over xbmc.

Een release candidate is klaar als de laatste bugs er uit zijn en de ontwikkelaars tevreden.

KayaRahnee

Quote from: riwi on December 10, 2014, 00:54:14
Alleen het bovenste deel van mijn post was aan jou gericht.

Dat was me duidelijk, mijn reactie was algemeen bedoelt, er worden op verschillende forums vaak uitdrukkingen/terminologie gebruikt die niet voor iedereen duidelijk zijn, vandaar .....
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

tiptop

Ff pinnen dit topic. Ik wil ook xbmc gaan gebruiken dus als ik info nodig heb hier even spitten.. :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RonG

Bij mij werkt kodi goed (RC2), enkel een klein probleempje. Ik moet nu wanneer ik een film start altijd de ondertiteling aanzetten,
kan dit niet ergens ingesteld worden dat dit standaard aan is en ook nog eens op NL?

Bij de laatste XBMC versie ging dat altijd vanzelf.

_ MarcelloW _

Ja, dat is in te stellen.

Taal, ondertitel en welke taal ondertitel is allemaal ergens in te stellen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Loondijke

Ik ben er nog niet helemaal zeker van dat alle videosettings in mijn HTPC goed staan. Kan ik dit ergens terugvinden? Hier was een linkje voor gepost, maar kan deze nergens terugvinden.

Ik kan bijvoorbeeld ook kiezen tussen RGD en ycbcr444? Kan hier alleen weinig over terugvinden in combinatie met XBMC. Ik projecteer met de HW55.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Djoowwie

Hoi ik gebruik nu Kodi, en ik heb een vraagje.
Als ik de Home theater super demo disc opstart en in het bluray menu kom dan kan je kiezen uit Lfe, Surround en Picture.
Maar als ik met de muis beweeg dan staat gelijk de balk ervoor met start pauze en opties.
Is er een manier om in het bluray menu iets met de toetsenbord te selecteren? Ik heb namelijk geen afstandbediening maar gewoon mijn Pc op de tv.

luuk123456

#1459
Beste mensen,

het volgende probleem heb ik zowel in ons bioscoopje (projector)  alsook beneden (tv);

Bij bepaalde scenes, en dan vooral degene met veel licht, flikkert het beeld.
Soms lijken er zelfs bepaalde (lichte) delen alleen te flikkeren en de rest van het beeld niet.

Bij beide videokaarten is dit het geval, ATI Radeon HD 3400 en ATi Radeon HD6450
Ik gebruik de 14.1 Kodi versie.

Ik heb alle 'beeldverbeteringen' van het Catalyst Control Center (versie: 14.11.2) al uitstaan....
Ook heb ik gespeeld met de instellingen van Kodi zelf, maar niks helpt!

Op het net is er tamelijk veel te vinden over dit fenomeen, maar allemaal verwijzen ze naar instellingen binnen CCC,
dit heb ik zoals gezegd reeds allemaal uitstaan.

Herkent iemand dit probleem en, beter nog, heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor?

Hulp zou erg gewaardeerd worden!

Uitzonderlijk vriendelijke Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

skank1

Luuk, dat staat los v xbmc. Heeft er helemaal niks mee te maken. Ik had het vroeger ook en is idd een instelling binnen ccc
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

luuk123456

Quote from: skank1 on March 16, 2015, 20:05:24
Luuk, dat staat los v xbmc. Heeft er helemaal niks mee te maken. Ik had het vroeger ook en is idd een instelling binnen ccc

Ik heb het inderdaad net in de gaten! Hij doet het ook met vlc player en andere spelers :-\
De zoektocht gaat dus verder ???

Toch bedankt...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Rainesh

Zit inderdaad in CCC, iets met dynamic contrast. Soms wilt een driverupdate ook helpen.

_ MarcelloW _

Quote from: Rainesh on October  9, 2015, 10:52:30
Zit inderdaad in CCC, iets met dynamic contrast. Soms wilt een driverupdate ook helpen.

U bent lekker bezig!

Hier is het laatste bericht uit maart dit jaar...

He verdorie, nu doe ik het weer...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kjelt

#1464
Zolang een post iets inhoudelijks toe voegt zie ik het probleem niet in dat er een half jaar niet in gepost is.
Het is ook nog eens een sticky topic.

THX-UltraII

Iemand een idee hoe ik mijn Playercorefactory moet aanpassen zodat mijn .ISO bestanden met PowerDVD worden afgespeeld? Momenteel ziet mijn Playercorefactory er als volgt uit:

<playercorefactory>
<players>
   <player name="MPC-BE" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
     <filename>C:\Program Files (x86)\MPC-BE\mpc-be.exe</filename>
     <args>"{1}" /fullscreen /close</args>
     <hidexbmc>false</hidexbmc>
     <hideconsole>false</hideconsole>
     <warpcursor>none</warpcursor>
   </player>
</players>
<rules action="prepend">
   <rule filetypes="mkv|m2ts|mov|bdmv|mpls" player="MPC-BE"/>
</rules>
</playercorefactory>


Met bovenstaande Playercorefactory worden al mijn mkv|m2ts|mov|bdmv|mpls bestanden met MPC-BE afgespeeld. Ik wil de Playercorefactory dus aanpassen zodat .iso's met PowerDVD worden afgespeeld. Iemand een voorbeeld hoe aan te passen?

drock

Hebben jullie op je kodi 'Adjust display refresh rate' aanstaan? Momenteel blijft mijn beeld zo nu en dan eens hangen voor 10secs terwijl de audio doorspeelt.
Deze setting staat momenteel op 'off' bij mij.

Indien ik die aanzet, moet mijn projector van refresh switchen wanneer ik van menu naar film start en omgekeerd.
Hoe doen jullie dit?

konijntje

Quote from: drock on December 15, 2015, 15:54:11
Hebben jullie op je kodi 'Adjust display refresh rate' aanstaan? Momenteel blijft mijn beeld zo nu en dan eens hangen voor 10secs terwijl de audio doorspeelt.
Deze setting staat momenteel op 'off' bij mij.

Indien ik die aanzet, moet mijn projector van refresh switchen wanneer ik van menu naar film start en omgekeerd.
Hoe doen jullie dit?

Ja dit moet je aanzetten, de projector gaat dan inderdaad naar de juiste refreshrate! Mijn WirelessHDMI doet daar 7 seconden over dus heb in het Kodi menu een pauze van 7 seconden gezet bij het switchen van refreshrates. Overgens is dit alleen als je een film stopt of start. bij pauze blijft hij gewoon in de huidige refreshrate.

skank1

Voor wie intel GPU heeft, er is een windows kodi build die 3d iso mvc zou doen met de kodi engine (nog in testfase)
Zorg wel dat je de laatste 1.8 versie hebt vd Intel Media SDK
Deze:
http://mirrors.kodi.tv/test-builds/win32/KodiSetup-20160301-59ee940-msdk_mvc.exe​

Voor de amd fans heb je een bijkomende libmfxsw32.dll nodig, google it ;)​​

mvc decoding via hardware werkt op kodi (intel zeker), wel nog met bugs maar het belooft veel goeds ! eindelijk!
zowel iso als mkv
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Kodi krypton heeft tot nu toe 3d mvc support voor windows !!!!!!!
Werkt subliem

Geen externe speler nodig.
Enkel windows (8 en boven) en voornamelijk enkel intel

Build:http://mirrors.kodi.tv/test-builds/win32/KodiSetup-20160315-8b6ab47-msdk_mvc2.exe

Hardware:
3rd Generation Intel Core processors
4th Generation Intel Core processors
5th Generation Intel Core processors
6th Generation Intel Core processors(Support 4k@60hz from MINI Display Port)
Intel Core M processors

KODI SETTINGS

Settings/Videos/Playback/Adjust Display Refresh Rate/ALWAYS
Settings/Videos/Playback/Stereoscopic 3d movies/Preferred MODE
Settings/Videos -Acceleration/Decode 3D stereo videos/CHECKED
Settings/Videos/Dics/Play Main Movie
Settings/System/Use a fullscreen window rather than true fullscreen/Unchecked(Temp Fix for Known issues)


Dus 3d mvc iso en mkv binnen kodi, met hd audio en 23.9.. support
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

luuk123456

Is er wellicht iemand die mij kan zeggen/uitleggen hoe ik events van Kodi in Eventghost zichtbaar krijg?
Ik zou namelijk graag in Eventghost willen zien wanneer bijvoorbeeld de movie of music player begint te spelen.
Wanneer dit zichtbaar is, kan ik tenminste aan de slag met het maken van diverse macro`s.

Ik ben benieuwd! :D

Fijne dag en groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Millsart

Ik gebruik een NUC met Openelec om enerzijds films te streamen over hdmi en anderzijds muziek over een usb dac.

Iemand enig idee hoe ik een universele afstandsbediening (Harmony 650) kan instellen zodat die automatisch de audio output kan schakelen tussen hdmi en usb? Ik heb namelijk geen zin om telkens mijn tv aan te zetten om muziek te kunnen luisteren.

HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ritchard

Tip kaosbox voor kodi is erg makkelijk.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Shadowfox

ik heb kodi ook eens geprobeerd alleen ik moet altijd de brightness naar beneden stellen bij elke video die ik afspeel. Blijft altijd op 50 staan als ik elke x iets nieuws opstart.
Iemand die hier iets op weet want in de menus kan ik niks saven wat dat betreft.