Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kanariepiet

Ik gebruik hoofdzakelijk de fysieke knoppen, alleen voor veranderen van ondertitel en audio sporen het touchscreen.
Valt wel mee hoor iets veranderen in de keymap, google is your best friend. Ik had het ook nog nooit gedaan.


Quote from: luuk123456 on September 17, 2014, 07:35:10
Bedankt kanariepiet! ;D
Dan gaan we vandaag dus op pad voor `n Touch...

Gebruik jij het touchscreen voor de bediening van XBMC of de fysieke knoppen op de AB?

Je hebt er duidelijk meer verstand van dan ik want in de keymap een combinatie aanmaken  :crazy: zie ik mezelf nog niet meteen doen!
Maar als de AB in grote lijnen z`n werk doet, ben ik al blij.

Nogmaals dank!

gr. Luuk

johan d

Kan ik met XBMC op een laptop geinstalleerd, en via HDMI aangesloten op een TV scherm het volgende doen?

Ik wil door al mij foto's op de NAS kunnen browsen (fofo's 1 voor 1 op de TV laten zien) en ze onmiddelijk kunnen deleten (on the spot). Vervolgens wordt dadelijk de volgende foto wordt afgebeeld. zo wil ik op eenhandige manier eens grote opkuis doen op de NAS. Dus liefst geen 4 toetsen inklikken alvorens de foto gedelete is en de volgene foto op het scherm verschijnt.

Welke remote werkt op een laptop met XBMC?

skank1

Gewoon proberen, daar zal wel een manier voor zijn
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: johan d on September 30, 2014, 08:46:52
Kan ik met XBMC op een laptop geinstalleerd, en via HDMI aangesloten op een TV scherm het volgende doen?

Ik wil door al mij foto's op de NAS kunnen browsen (fofo's 1 voor 1 op de TV laten zien) en ze onmiddelijk kunnen deleten (on the spot). Vervolgens wordt dadelijk de volgende foto wordt afgebeeld. zo wil ik op eenhandige manier eens grote opkuis doen op de NAS. Dus liefst geen 4 toetsen inklikken alvorens de foto gedelete is en de volgene foto op het scherm verschijnt.

Welke remote werkt op een laptop met XBMC?

Misschien dat het met xbmc wel lukt maar ik zou het er niet speaciaal voor installeren. Er zijn verschillende foto tooltjes die dit heel goed kunnen. En als je je hdmi kabel maar aan de tv hangt dan zul je op de tv het beeld kunnen zien.

Ik denk dat het met een toetsenbord het snelst gaat. Gewoon met pijltje naar rechts om de volgende foto te bekijken (want een vast delay in een slideshow werkt voor dit doeleind niet echt prettig. De ene foto zie je in een opslag dat deze weg kan of juist bewaard moet blijven maar bij de volgende heb je misschien wat langer bedenktijd nodig.

Ik ben ooit ook begonnen aan een +30.000 bak met foto's.
Nu nog de tijd zien te vinden om het af te maken.  :crazy:

Dirkjanboon

ik ga maar eens kijken of ik via de laptop en een externe harde schijf een eigen jukebox kan bouwen ;;)))
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Ejorne

Ik heb een laptop, een hp elitebook 8530w, voorzien van openelec.

Echter de hdmi uitgang van deze laptop geeft alleen een fullscreen op een resolutie van 640x480.
Een hogere resolutie resulteert in een scherm dat "te groot" is voor de tv, ik zie dan alleen een stukje van de linkerbovenkant van het scherm...

Weet iemand hoe en of dit aan te passen is?

palermaaudio

Hallo, ik ben nieuw hier op het Forum, Maar wel al langer aktief met XBMC/KODI. IK zit met een addon probleem:

Artist Slideshow Add-on.

Ik heb het in het begin werkend gehad, Maar ik krijg het niet Meer voor elkaar :devil:

Als ik dus een MP3 speel, Internetradio luister of een MP3 stream luister, wil ik graag dat via Artist Slideshow een diavoorstelling van de spelende artiest wordt afgespeeld. Dit heeft in het begin eventjes ook gewerkt, maar door omstandigheden moest ik nieuw installeren en nu werkt het niet Meer.

Wie kan mij hierbij helpen, of wellicht een andere Add-on voorstellen die wel werkt???


Xstream

Waarom al op Kodi? Die is nog in alpha fase, dus nog buggy.
Ik denk dat deze prima werkt op de actuele Gotham.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

palermaaudio

ook op systeem met gotham krijg ik hem niet aan de gang.

Ik heb de addon geinstalleerd, maar verder niets ingesteld. Had ik voorheen ook niet gedaan, misschien heb ik toen gewoon geluk gehad. Moet ik nog ergens een instelling voor visualisatie wijzigen?

rho

Ik kreeg gisteren geen geluid meer als er meer dan 2 kanalen op het audio spoor zitten.
Dus een youtube video afspelen werkte perfect, maar een aflevering van een TV serie met 5.1 geluid weergeven liet complete stilte horen.

Ik had bij de audio instellingen "passthrough" aan staan. (WASAPI: hdmi). Volgens mij heeft dat altijd zo gestaan en heeft dat ook altijd gewerkt. Nu moet ik die uitschakelen om geluid te krijgen.
Ik wil liefst niet dat XBMC iets met de audio doet.

Ik heb wel zeer recent hdmi bediening ingeschakeld op mijn receiver (Marantz SR5008). Dat was vroeger niet zo. Ik ben niet zeker of ik, sinds ik het heb ingeschakeld, nog een meer-kanaals audio track heb afgespeeld met XBMC.
Zou het aan die instelling kunnen liggen?

Er is heel recent ook een update geweest van de AMD Catalyst drivers. Misschien heeft het hier iets mee te maken?

palermaaudio

Quote from: Xstream on November 21, 2014, 10:08:18
Waarom al op Kodi? Die is nog in alpha fase, dus nog buggy.
Ik denk dat deze prima werkt op de actuele Gotham.

Op pc heb ik nog Gotham, Maar op android ben ik testgewijs met kodi bezig en dit draait heel mooi, geen bugs tot zover.

katwax

Quote from: rho on November 21, 2014, 10:41:42
Ik kreeg gisteren geen geluid meer als er meer dan 2 kanalen op het audio spoor zitten.
Dus een youtube video afspelen werkte perfect, maar een aflevering van een TV serie met 5.1 geluid weergeven liet complete stilte horen.

Ik had bij de audio instellingen "passthrough" aan staan. (WASAPI: hdmi). Volgens mij heeft dat altijd zo gestaan en heeft dat ook altijd gewerkt. Nu moet ik die uitschakelen om geluid te krijgen.
Ik wil liefst niet dat XBMC iets met de audio doet.

Ik heb wel zeer recent hdmi bediening ingeschakeld op mijn receiver (Marantz SR5008). Dat was vroeger niet zo. Ik ben niet zeker of ik, sinds ik het heb ingeschakeld, nog een meer-kanaals audio track heb afgespeeld met XBMC.
Zou het aan die instelling kunnen liggen?

Er is heel recent ook een update geweest van de AMD Catalyst drivers. Misschien heeft het hier iets mee te maken?

passthrough is ook gewoon wat het zegt dus het doet niets met de audio.
Heb je al is proberen veranderen onderaan bij audio naar wat hij dit moet doorsturen, heb namelijk over tijd terug ook zoiets gehad na een update. Blijkbaar zat er in de nieuwe versie iets van detectie waardoor hij andere uitgangen gaf.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

Ik heb alle instellingen al nagekeken, maar nu viel me op dat er naast de WASAPI optie ook DIRECTSOUND kan gekozen worden. Ik ben niet zeker, maar volgens mij was die er eerst niet.
Zijn die met een Windows update mee gekomen? (Windows 8.1)
Hij staat nu op WASAPI naar de Marantz AVR via hdmi.
Als ik de passtrough uitschakel werkt het wel.

Ik weet dat het mis gaat als ik Realtek audio drivers installeer. Maar die staan niet geinstalleerd.

Het gekke is dat het wel goed gaat met 2.0 audio.

katwax

Quote from: rho on November 24, 2014, 09:27:37
Ik heb alle instellingen al nagekeken, maar nu viel me op dat er naast de WASAPI optie ook DIRECTSOUND kan gekozen worden. Ik ben niet zeker, maar volgens mij was die er eerst niet.
Zijn die met een Windows update mee gekomen? (Windows 8.1)
Hij staat nu op WASAPI naar de Marantz AVR via hdmi.
Als ik de passtrough uitschakel werkt het wel.

Ik weet dat het mis gaat als ik Realtek audio drivers installeer. Maar die staan niet geinstalleerd.

Het gekke is dat het wel goed gaat met 2.0 audio.
Op windows weet ik wel dat je moet oppassen dat je passthrough ook voorbij je windows gaat. Het is namelijk zo dit jouw instellingen gelden binnen xbmc, maar bij jouw draait deze boven op windows en windows op zich kan natuurlijk nog de stream van je geluid aanpassen (verwerken).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

Dan moet ik misschien eens in de audio setting van Windows gaan kijken.
Maar dat zou dan eigenlijk toch geen verschil mogen maken of de passtrough in xbmc op staat of niet? Als Windows de meerkanaals audio zou tegen houden zou die dat toch doen of xbmc er nu iets aan veranderd heeft of niet. Mja, misschien als de hd-audio geconverteerd wordt of iets dergelijks ...

palermaaudio

Hallo, ik vind voldoende filmstreams met Engels talige films en ook de nl ondertiteling gaat prima. Maar voor mijn kinderen zoek ik een sqtream-addon voor nederlands geproken films. Kinderfilms. Weet iemand daar een goede addon voor?

rho

Quote from: rho on November 25, 2014, 09:19:48
Dan moet ik misschien eens in de audio setting van Windows gaan kijken.
Maar dat zou dan eigenlijk toch geen verschil mogen maken of de passtrough in xbmc op staat of niet? Als Windows de meerkanaals audio zou tegen houden zou die dat toch doen of xbmc er nu iets aan veranderd heeft of niet. Mja, misschien als de hd-audio geconverteerd wordt of iets dergelijks ...

Het was wel degelijk te zoeken in de Windows settings. Audio stond op 2.0.

_ MarcelloW _

Quote from: palermaaudio on December  1, 2014, 13:30:44
Hallo, ik vind voldoende filmstreams met Engels talige films en ook de nl ondertiteling gaat prima. Maar voor mijn kinderen zoek ik een sqtream-addon voor nederlands geproken films. Kinderfilms. Weet iemand daar een goede addon voor?

Kidstube
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

KayaRahnee

Als digibeet worstel ik met het volgende:
Iemand wil mijn Zotac HTPC volledig gebruiksklaar maken, maar indien het me zou lukken zou ik de voorbereiding kunnen doen ...... al doende leert men zeker....
Ik ben echter nog niet echt ver geraakt bij mijn poging,
Via XBMC for android  "official XBMC Remote"  app.  gevonden en op
installeren geklikt, dan komt "Official XBMC Remote heeft toegang nodig tot"
ik klik op accepteren.
Dan begint de download ..... wanneer ik na voltooien download op "openen"
klik krijg ik "No hosts detected" en connecting lukt niet.
Ik vermoed dat ik eerst nog een ander programma moet downloaden/installeren
maar het is en blijft gissen voor me.

Ben al wat gaan zoeken maar kan het niet gevonden krijgen hoe ik stapje per stapje moet tewerk gaan ........ dus:
Bedoeling is om XBMC op m'n android tablet te installeren.
Wat moet er allemaal gebeuren/geinstalleerd worden?
Waar kan ik een duidelijke uitleg vinden (stap per stap methode)?
Iemand die dit voor mij kan uitleggen of .........
Ikzelf toch maar niet aan beginnen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Trabuca

Wat je nu geïnstalleerd hebt is een afstandsbediening om een computer met xbmc (bijvoorbeeld jouw Zotac) te bedienen.

Je moet nu eerst Xbmc op de zotac installeren. Hoe dat moet staat wel op http://kodi.wiki/view/First_time_user

Wat ook kan is xbmc op de tablet installeren, maar dat ga je muziek/films op de tablet kijken. Dat gaat niet via de play store maar zoals hier beschreven: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_XBMC_for_Android


Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

KayaRahnee

Quote from: Trabuca on December  9, 2014, 07:48:28
Wat je nu geïnstalleerd hebt is een afstandsbediening om een computer met xbmc (bijvoorbeeld jouw Zotac) te bedienen.
Je moet nu eerst Xbmc op de zotac installeren. Hoe dat moet staat wel op http://kodi.wiki/view/First_time_user
Wat ook kan is xbmc op de tablet installeren, maar dat ga je muziek/films op de tablet kijken. Dat gaat niet via de play store maar zoals hier beschreven: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_XBMC_for_Android

Oké, bedankt voor de uitleg die me duidelijk maakt dat ik dat best overlaat aan iemand met de nodige kennis en daar hoor ik zeker niet bij.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

riwi

#1446
Ik heb ook eens xbmc geinstalleerd om uit te proberen. Is misschien ook wel goed te configureren als 4K speler als dat nodig is want de meeste huidige mediaspelers kunnen dat niet.

Eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat de scraper over de flos gaat van losse BDMV folders. En het is me nog niet gelukt een bluray iso of bluray BDMV folder te spelen. Weet iemand wat je moet doen om volledige bluray rips af te kunnen spelen? Een externe speler kiezen? Welke?

Overigens heb ik xbmc 4.2 (net voor Kodi) op een Slackware (Linux) PC geinstalleerd. Als het fatsoenlijk werkt dan kan ik er een NUC met IR oid voor kopen.
Deze zien er wel mooi uit ( http://www.logicsupply.nl/systems/nuc-computers/core-ml320/ ) Al is ie wat duurder.

KayaRahnee

Quote from: riwi on December  9, 2014, 17:18:35
Ik heb ook eens xbmc geinstalleerd om uit te proberen. Is misschien ook wel goed te configureren als 4K speler als dat nodig is want de meeste huidige mediaspelers kunnen dat niet.
Eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat de scraper over de flos gaat van losse BDMV folders. En het is me nog niet gelukt een bluray iso of bluray BDMV folder te spelen. Weet iemand wat je moet doen om volledige bluray rips af te kunnen spelen? Een externe speler kiezen? Welke?
Overigens heb ik xbmc 4.2 (net voor Kodi) op een Slackware (Linux) PC geinstalleerd. Als het fatsoenlijk werkt dan kan ik er een NUC met IR oid voor kopen.
Deze zien er wel mooi uit ( http://www.logicsupply.nl/systems/nuc-computers/core-ml320/ ) Al is ie wat duurder.

Hier versta ik ongeveer 10 woorden van, maar toch vraagje:
Mij is verteld dat KODI de nieuwe XBMC versie zeg maar, nog niet helemaal klaar is ... waar of niet waar?

Deze uitleg gaat daarover:
De nieuwe versie van XBMC heet Kodi en daar is RC2 van verschenen.
Dat staat voor Release Candidate 2.
We zitten dus heel dichtbij de nieuwe release, maar die is nog niet uitgebracht.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

marcel1970

#1448
Quote from: riwi on December  9, 2014, 17:18:35


Eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat de scraper over de flos gaat van losse BDMV folders. En het is me nog niet gelukt een bluray iso of bluray BDMV folder te spelen. Weet iemand wat je moet doen om volledige bluray rips af te kunnen spelen? Een externe speler kiezen? Welke?



Hier herkent de scraper ze dacht ik wel, maar ik heb vooral remuxen dus zeker weten doe ik het niet. Als je een film hebt bv C:/Film/BDMV kun je op de map Film  <play>  drukken of via rechtermuisknop. Dan zou het moeten werken. Voor menu's ed zal je naar een externe player moeten als powerDVD 
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

riwi

#1449
Quote from: KayaRahnee on December  9, 2014, 17:44:58
Mij is verteld dat KODI de nieuwe XBMC versie zeg maar, nog niet helemaal klaar is ... waar of niet waar?

Dat klopt helemaal. Ik gebruik "slackware" pakketten dus wacht tot iemand een slackware xbmc pakket maakt of dat ik zelf een pakket kan maken. In ieder geval betekent dat dat ik wat meer achter loop en niet de "bleeding edge" releases volg.  Liever wat ouder en stabiel dan de laatste misschien minder stabiele versie.

Quote from: marcel1970 on December  9, 2014, 17:46:19
Hier herkent de scraper ze dacht ik wel, maar ik heb vooral remuxen dus zeker weten doe ik het niet. Als je een film hebt bv C:/Film/BDMV kun je op de map Film  <play>  drukken of via rechtermuisknop. Dan zou het moeten werken. Voor menu's ed zal je naar een externe player moeten als powerDVD 
Via de rechtermuis knop, dat ga ik proberen. Met linker muis kijk ik gewoon in de folder. Afstandbediening met Play knop heb ik nog niet bij deze test setup. Ik las ergens dat ik iso files via een mount script eerst moet mounten en dan pas kan spelen.
Bluray menu's heb ik met de Dune ook niet meer. Is ook niet nodig.

Ik moest ook "libbluray" installeren. Moet nog eens uitzoeken wat daar verder voor nodig is.

Al met al is xbmc wel ietsje minder plug-and-play dan een Dune ;)