Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Loondijke

Ik heb regelmatig het probleem dat mijn dvd's niet automatisch worden opgestart. Even eruit en erin (that's what she said) en dan pakt hij hem soms wel. Soms na nog een keer wel.

Hebben meerdere mensen hier last van?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

MegaJ

Quote from: Witalik on January 10, 2014, 19:19:29
Ik bedoelde meer welke app er gebruikt wordt voor het opstarten van de pc met wake up Lan

Ik gebruik NetAwake op iOS.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

razorr

#1103
1 vraag

Elke instelling die ik doet slaat hij niet op.

Wanneer het programma opnieuw is gestart staan alleen de standaard instellingen er.

Wat doe ik fout?  , dan kan ik ook weer verder met testen etc.

Xbmc draait op windows 8.1

Gr


M:iNdO

Na wat research gedaan te hebben denk ik dat ik voor deze NUC ga: IntelĀ® NUC Kit D34010WYK

Als ik het goed lees heeft deze een mini-HDMI poort en heb ik dus een mini HDMI naar HDMI kabel nodig.
Dat is wel balen want ik was van plan om een reguliere, maar wel kwalitatief goede HDMI kabel te kopen van bv. RUconnected of van Audioquest.

Volgens mij hebben deze merken geen mini HDMI naar HDMI kabels. Zou dit een struikelblok voor mij moeten zijn of zouden jullie gewoon een dergelijke kabel nemen van een ander (standaard) merk?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

rho

Merk HDMI kabel maakt niks uit aan de beeld en geluidskwaliteit. Geen zorgen over maken dus.

high-q

Quote from: M:iNdO on January 14, 2014, 00:05:27
Na wat research gedaan te hebben denk ik dat ik voor deze NUC ga: IntelĀ® NUC Kit D34010WYK

Als ik het goed lees heeft deze een mini-HDMI poort en heb ik dus een mini HDMI naar HDMI kabel nodig.
Dat is wel balen want ik was van plan om een reguliere, maar wel kwalitatief goede HDMI kabel te kopen van bv. RUconnected of van Audioquest.

Volgens mij hebben deze merken geen mini HDMI naar HDMI kabels. Zou dit een struikelblok voor mij moeten zijn of zouden jullie gewoon een dergelijke kabel nemen van een ander (standaard) merk?

Mini HDMI > HDMI converter, dan kan je vanaf daar een normale kabel gebruiken ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

Quote from: high-q on January 14, 2014, 11:27:56
Mini HDMI > HDMI converter, dan kan je vanaf daar een normale kabel gebruiken ;)

Die optie heb ik ook in mijn hoofd maar ik heb altijd het idee/ben bang dat de verbinding dan niet optimaal is (of zelfs storing kan geven) als je gaat werken met verloopstukjes/convertors.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen m.b.t. de HDMI bekabeling.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

KillerbeeNL

Quote from: M:iNdO on January 14, 2014, 17:42:04
Die optie heb ik ook in mijn hoofd maar ik heb altijd het idee/ben bang dat de verbinding dan niet optimaal is (of zelfs storing kan geven) als je gaat werken met verloopstukjes/convertors.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen m.b.t. de HDMI bekabeling.

een verloopstuk en duurdere kabel lijkt mij zonde van het geld ivm de eventuele overgangsweerstand.

gewoon zo'n goedkope kabel (b.v uit china) proberen en neem b.v een lengte van 3 meter of minder.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

M:iNdO

Quote from: KillerbeeNL on January 14, 2014, 18:14:07
een verloopstuk en duurdere kabel lijkt mij zonde van het geld ivm de eventuele overgangsweerstand.

gewoon zo'n goedkope kabel (b.v uit china) proberen en neem b.v een lengte van 3 meter of minder.

Precies mijn gedachte, een duurdere kabel en convertor lijkt mij inderdaad zonde. Dan wordt het maar een "merkloze" normale mini HDMI naar HDMI kabel.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

M:iNdO

Misschien een rare vraag maar ik kan het niet zo snel vinden. Wat is de beste/makkelijkste manier om Windows op een NUC te installeren?
Via een usb-stick is me wel duidelijk maar wat heb je allemaal nodig en hoe pak ik dit aan? Ik neem aan dat het wel essentieel is om een usb keyboard + muis te hebben aangesloten bij de installatie (of kan ik gelijk mijn draadloze bluetooth toetsenbord gebruiken)?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Alvast superbedankt.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

high-q

Quote from: M:iNdO on January 14, 2014, 18:31:57
Precies mijn gedachte, een duurdere kabel en convertor lijkt mij inderdaad zonde. Dan wordt het maar een "merkloze" normale mini HDMI naar HDMI kabel.

Ik heb een oude mac mini met een verloopje en een no name HDMI kabel en een nieuwe mac mini met een dure kabel zonder verloopje. Eerlijk gezegd maakt het weinig verschil. Het is dat ik die dure kabel al had ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

M:iNdO

Helder, ik ga gewoon voor een no name mini HDMI naar HDMI kabel.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

KillerbeeNL

#1113
Quote from: SiR-ROUND on May 24, 2002, 22:57:05
Hee, ff dimmen! Toevallig heeft ons huis kabel! ;D

Maar zover ik weet levert Essent het internet in de regio...

EDIT..verkeerde quote gebruikt sorry
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: M:iNdO on January 14, 2014, 23:13:51
Helder, ik ga gewoon voor een no name mini HDMI naar HDMI kabel.

👍👍 👏
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

WilcoD

Kan iemand mij vertellen hoe mijn playercorefactory.xml eruit moet zien als ik het volgende wil?

Graag zou ik al mijn mkv bestanden af willen spelen die 1080p zijn en bluray iso's en mt2s bestanden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik heb het zover dat ik alle mkv's van 1080p kan afspelen met een externe speler maar hoe ik de rest erbij krijg is mij een raadsel, ik ben hier niet zo heel handig in maar wil het graag leren.

Mvg, Wilco

RonG

Waarom wil je MKV's afspelen met een externe player terwijl XBMC dat toch prima doet?

WilcoD

Quote from: RonG on January 17, 2014, 11:08:54
Waarom wil je MKV's afspelen met een externe player terwijl XBMC dat toch prima doet?

Omdat een andere speler met andere filters dit nog beter doet  ;)

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG

Quote from: WilcoD on January 17, 2014, 11:10:09
Omdat een andere speler met andere filters dit nog beter doet  ;)

Nou ben ik benieuwd :), welke is dat dan?

WilcoD

Media Player Classic inc. Madvr wil ik gaan proberen.

Daarnaast zou ook nog Reclock kunnen worden geinstalleerd maar wil het eerst zo simpel mogelijk houden en dan eventueel later nog uitbreiden indien nodig.

RonG

Deze had ik ook maar kreeg er geen HD-audio uit.

WilcoD

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126433.0

In bovenstaand topic staat al veel beschreven echter niet specifiek over het bestandje playercorefactory, dus ik vraag het hier maar misschien zou het daar moeten  :wacko:

Ik gebruik nog geen HD audio enkel Spdif vanaf de htpc.

rho

Quote from: WilcoD on January 17, 2014, 11:40:44
Media Player Classic inc. Madvr wil ik gaan proberen.

Daarnaast zou ook nog Reclock kunnen worden geinstalleerd maar wil het eerst zo simpel mogelijk houden en dan eventueel later nog uitbreiden indien nodig.

En wat zou die dan beter moeten doen? Minder artefacten van de compressie?

WilcoD

Quote from: rho on January 17, 2014, 11:49:23
En wat zou die dan beter moeten doen? Minder artefacten van de compressie?

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146228

Lees dit maar even door.