Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kanariepiet

Heb de skin net op mijn laptop geinstalleerd, zowwwww he dit is echt mooi!

Kan niet wachten om met XMBC in het echie te beginnen, zit erover te denken om de Dune HD max de deur uit te doen en een Intel NUC als mediaplayer te halen en dan een losse Sony Blu-ray speler.

Quote from: skank1 on August  8, 2013, 13:47:55
Ik zit mede. In het team van aeon mq5 skin..
Hier een preview



Die nieuwe widget oogt erg mooi!

Sin werkt erg snel, net als ace..
Maar nog knapper, sneller, extra features, meer customizable!

skank1

Ik kom ook van een dune ;)
Waarom zou je er nog een losse blurayspeler bij willen? Steek gewoon een bluraydrive in die htpc!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Vind ik ook.
Koop dan wel eentje die stil draait en houdt rekening met de software die nodig is ok geïncripteerde schijfjes af te spelen. Maar uiteindelijk is het resultaat beter dan een losse bluray speler. (stiller en sneller en goedkoper als je 3D wil)

Kanariepiet

Eigenlijk wil ik dat wel, maar wil een volledig passief systeem, heb een hekel aan fans die meedraaien.
En de Intel NUC is eenvoudig met een behuizing passief te krijgen.

Heb jij wel een BR drive? Ik zou iig graag openelec draaien, of zou een Windows systeem net zo goed en snel kunnen draaien?

Andere eis is dat de speler redelijk klein is en snel is, budget gaat ong. 400 euro zijn.

rho

Ik heb een bluray drive van Asus in mijn HTPC zitten.
De Be Quiet ventilatoren maken 'm redelijk stil hoor.

skank1

Ik heb er 2
Een kleine van 100 euro, draait openelec xbmc, kan gn 3d
En ene van 400 euro draait windows xbmc,  kan wel 3d

Beide draaien stabiel like hell, nooit probs

Bij windows heb je meer mogelijkheden en addons, maar de belangrijkste heb je ook vr openelec hoor
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Dat is voor mij dus niet voldoende; redelijk stil :-[
Dat de blu-ray zelf wat geluid maakt bij spinnen, etc, maakt mij niet zoveel uit, maar de HTPC zelf moet compleet stil/passief zijn.

Vandaar ook eigenlijk dus mijn keus op een Intel NUC in een Akasa passieve gekoelde behuizing.

Wat zou een goede stille configuratie zijn met blu-ray speler erin dan voor max. 400?
En gaat dit uberhaupt wel werken met Openelec?

Ik zou het liefst Openelec willen draaien en begreep dat met de laatste versie de HD sound ook werken.


Alvast bedankt!

Quote from: rho on November  3, 2013, 20:22:14
Ik heb een bluray drive van Asus in mijn HTPC zitten.
De Be Quiet ventilatoren maken 'm redelijk stil hoor.

skank1

Hd audio met openelec werkt perfect!
Waarom perse openelec?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Ik heb het idee dat dat sneller loopt, maar dat kan misschien ook gewoon mijn gedachte zijn.

Ik zou ook helemaal niet weten wat voor spullen erin te stoppen, bouwen is geen probleem dat deed ik vroeger heel vaak.
Ben alleen niet meer zo bij met alle hardware.

Weet iig wel dat ik een klein kastje wil, zeg max 25 cm breed dit omdat de SB Touch nog int kastje moet.

skank1

Mmm sneller?
Met een ssd en yoptimaliseerde winods ga ik even snel hoor.
Weet ook dat win, de mainstream os is vr xbmc...

Denk zelfs dat optische drive vr openelec tricky is
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kanariepiet

Kijk, net zo snel dat hoor ik graag.
Maar wat is dan een beetje aan te raden kwa hardware?

Ik wil de best mogelijke beeld kwaliteit, kan ik dan beter een AMD of Intel nemen?

Windows 7 met  2GB of 4 GB?
Zoiezo een SSD, zou 32 GB voldoende zijn?

Als een drive onder Openelec niet goed werkt , ben ik inderdaad beter af met Windows.

Sorry voor de vele vragen, maar ben echt niet meer op de hoogte van alle hardware :-[

Quote from: skank1 on November  4, 2013, 08:35:48
Mmm sneller?
Met een ssd en yoptimaliseerde winods ga ik even snel hoor.
Weet ook dat win, de mainstream os is vr xbmc...

Denk zelfs dat optische drive vr openelec tricky is

rho

Ik zou voor een AMD gaan als je geen aparte grafische kaart wil. (niet nodig met een AMD APU in een HTPC)
Het ligt er dan aan of je 3D wil of niet. Met een A6 kom je blijkbaar toe voor 3D weergave.

Ik zou voor Windows7 of Windows8 gaan en XBMC + TMT6 (of powerDVD 13 ultra) draaien.
Windows8 kan je over enkele weken upgraden aar windows8.1. TMT6 is nog niet helemaal klaar om onder Windows8.1 te draaien, maar de nieuwe versie komt ergens deze maand uit en die kan dat wel.

Een SSD van 64GB lijkt me toch beter. Een beetje ruimte is altijd meegenomen.

skank1

Quote from: rho on November  4, 2013, 09:47:07
Ik zou voor een AMD gaan als je geen aparte grafische kaart wil. (niet nodig met een AMD APU in een HTPC)
Het ligt er dan aan of je 3D wil of niet. Met een A6 kom je blijkbaar toe voor 3D weergave.

Ik zou voor Windows7 of Windows8 gaan en XBMC + TMT6 (of powerDVD 13 ultra) draaien.
Windows8 kan je over enkele weken upgraden aar windows8.1. TMT6 is nog niet helemaal klaar om onder Windows8.1 te draaien, maar de nieuwe versie komt ergens deze maand uit en die kan dat wel.

Een SSD van 64GB lijkt me toch beter. Een beetje ruimte is altijd meegenomen.

Volledig mee eens !

Ik zou ook terug voor amd gaan, en idd een amd a6 is meer dan genoeg ! (incl 3d)
Ook zou ik voor windows 7 gaan , op een ssd van 64 (32 gaat maar is erg krap)
Ook heb ik xbmc draaien + tmt6 voor 3d momenteel

Ben het dus alleen maar eens hier :)

Bv:
amd a6 3670K
Met bv een asrock moederbordje

Ook zou ik 4 gig aan ram nemen, ipv 2

Dan kan je echt alles aan geloof  me, start ook op binnen de 20sec
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Syphon

Hoi kanariepiet,

Afgelopen week heb ik voor dezelfde keus gestaan. Zag bij iemand XBMC opstaan en wist direct, die moet ik hebben.
Direct mijn Dune Base 3D verkocht. Mijn keuze voor de HTPC is gemak geweest. Mijn PC staat boven dus ik moest steeds heen en weer lopen.
Nu kan ik vanaf de bank alles bedienen. Hier zie je mijn HTPC staan http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:inventaris

Zelf heb ik geen bluray genomen omdat ik alles download. Vind ik makkelijker, je hoeft niet steeds op te staan om de bluray te verwisselen, makkelijker en ik download toch alles. Qua SSD heb ik er een 128GB in zetten. De cache map staat op de SSD en de film wordt weg geschreven op mijn Data schijf. Dit werkt perfect. Wel moet ik erbij vertellen dat ik gematig tevreden ben over mijn A8. Voor een film kijken doet die het perfect echter als ik een bluray ga uitpakken en film tegelijk kijken hapert die wel is daarom had ik achteraf liever voor de FX serie gegaan.

Succes met je keuze

Syphon

Quote from: skank1 on November  4, 2013, 10:39:59
Volledig mee eens !

Ik zou ook terug voor amd gaan, en idd een amd a6 is meer dan genoeg ! (incl 3d)
Ook zou ik voor windows 7 gaan , op een ssd van 64 (32 gaat maar is erg krap)
Ook heb ik xbmc draaien + tmt6 voor 3d momenteel

Ben het dus alleen maar eens hier :)

Bv:
amd a6 3670K
Met bv een asrock moederbordje

Ook zou ik 4 gig aan ram nemen, ipv 2

Dan kan je echt alles aan geloof  me, start ook op binnen de 20sec

Zou altijd voor Windows 8 gaan, mijne start binnen 7 seconde op. Windows 8 is in veel applicaties sneller en het werkt best gemakkelijk, valt me zeker niks tegen. Mijn gamepc is ook windows 8 en ik merk dat BF3/BF4 sneller draait dan op windows 7. Qua ram geheugen ben ik voor 8GB gegaan door de goedkope prijs.

Ejorne

Quote from: kanariepiet on November  4, 2013, 09:31:49
Ik wil de best mogelijke beeld kwaliteit, kan ik dan beter een AMD of Intel nemen?

Er is een ander topic over bepaalde instellingen en software die op de achtergrond voor xbmc draaien. Je hebt daarvoor voornamelijk een heel snelle CPU nodig. Het resultaat is, zover ik begrijp, een beter en vloeiender beeld in vergelijk met de standaard setting.

Maar meer kan ik er niet over zeggen want dan wordt ik weer aangevallen door allerlei mensen...  :-X

;)

skank1

Kanariepie
Amd a8 is al overkill voor filmkijken. Denk niet dat je gaat uitpakken? Idem 8gig ram. Way overkill voor filmkijken. Laat je niet gek maken... Of win8 gaat zou ik zelf moeten zien maar kan me moeilijk inbeelden dat er iets mis mee is. Maa toch zou ik win7 preferen.
Denk ook niet dat xbmc andere software of codecs of dergelijke laat draaien..
Xbmc is standalone. Niks anders draait tenzij je zelf dingen toevoegt.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Syphon

Quote from: Ejorne on November  4, 2013, 11:03:15
Er is een ander topic over bepaalde instellingen en software die op de achtergrond voor xbmc draaien. Je hebt daarvoor voornamelijk een heel snelle CPU nodig. Het resultaat is, zover ik begrijp, een beter en vloeiender beeld in vergelijk met de standaard setting.

Maar meer kan ik er niet over zeggen want dan wordt ik weer aangevallen door allerlei mensen...  :-X

;)

Je beeld kwaliteit wordt niet door je CPU bepaald.

Duffel

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 11:22:23
Je beeld kwaliteit wordt niet door je CPU bepaald.

Kan wel, als je software scaling e.d. gebruikt kan het zijn dat bij een langzame pc je problemen krijgt. Niet iedereen gebruikt DXVA

rho

Ik heb een A8 en 8GB RAM en dat is voor een htpc inderdaad overdreven. De mogelijkheden van het systeem worden absoluut niet benut.
Dus dat is niet nodig. Een A6 en 4GB moet alles prima voor elkaar krijgen. Aan het beeld zal je het niet gaan zien. Dat zal uitstekend zijn.

Een SSD met 64GB komt toe, maar als je veel download kan je misschien toch best eentje van 128GB nemen. Dan heb je wat meer plaats om je meest recente download op te zetten. Of je moet rechtstreeks naar een NAS downloaden.
Ik heb er ook wat documenten en foto's op staan dus ik ben voor een 128GB Samsung gegaan.

Kanariepiet

Hahaha, ik krijg het topic weer lekker onder de aandacht zo.

Maar downloaden doe ik lekker op een windows server in de meterkast, moet dus alleen Windows, XMBC en TMT6 op als ik het goed begrijp.

Ik ga eerst eens op zoek naar een mooie behuizing, die klein is, ben eigenlijk wel beperkt ook met de hoogte. (10 a 12 cm)
En ga me eens verdiepen in de AMD cpu's!

Ejorne

Quote from: Syphon on November  4, 2013, 11:22:23
Je beeld kwaliteit wordt niet door je CPU bepaald.

Wel wanneer je MADvr e.d. gaat gebruiken. En als de best mogelijke beeldkwaliteit gevraagd wordt dan zul je daarmee aan de gang (moeten) gaan.


skank1

Quote from: kanariepiet on November  4, 2013, 11:49:54
Hahaha, ik krijg het topic weer lekker onder de aandacht zo.

Maar downloaden doe ik lekker op een windows server in de meterkast, moet dus alleen Windows, XMBC en TMT6 op als ik het goed begrijp.

Ik ga eerst eens op zoek naar een mooie behuizing, die klein is, ben eigenlijk wel beperkt ook met de hoogte. (10 a 12 cm)
En ga me eens verdiepen in de AMD cpu's!

JUist daarom a6 4gig ram en 64ssd en klaar rest gebruik jertoch niet tenzij je id gaat klooien met madvr, maar da zal je toch niet d n. Kwaliteit zo is a top!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on November  4, 2013, 12:38:07
JUist daarom a6 4gig ram en 64ssd en klaar rest gebruik jertoch niet tenzij je id gaat klooien met madvr, maar da zal je toch niet d n. Kwaliteit zo is a top!

Die config heb ik ook, werkt gewoon goed, zeker met XBMC.

Kanariepiet

Zo ik ben weer heel wat wijzer geworden vandaag en jullie hebben me toch wel overtuigd om een AMD te nemen en XMBC op Windows te laten draaien zodat ik ook van een Blu-ray player gebruik kan maken.

Ga vanavond eens op zoek naar een mooie behuizing, maximale hoogte is 12 cm, breedte zo smal mogelijk, maar eventueel is 43 ook mogelijk.
Wel wil ik een Scythe Shurken rev. B erin doen, want wil alles zo stil mogelijk :coffee:

Het liefst alles passief, maar dat ga ik niet redden met 400 euro.

Is XMBC ook makkelijk te bedienen met een logitech Harmony one?