Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

_ MarcelloW _

Quote from: activ on July 18, 2013, 11:57:24
@_ MarcelloW _: Doet die NUC ook HD audio? (Zoals TrueHD)

Zonder problemen.

En dat binnen OpenELEC...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

WilcoD

Quote from: RonG on July 18, 2013, 13:16:19
Ik heb het vermoeden dat bedoeld wordt je berichtje m.b.t. "nieuwe versie van ffmpeg". Of deze al in de laatste versie van XBMC zit of apart gedownload en geïnstalleerd moet worden.

Ik vermoed het laatste :)

Dat bedoel ik inderdaad Ron :pompom:

Echter ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten installeren :nopompom:
Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om dit uit te leggen of een linkje naar een howto :headbanging:

skank1

Quote from: RonG on July 18, 2013, 13:16:19
Ik heb het vermoeden dat bedoeld wordt je berichtje m.b.t. "nieuwe versie van ffmpeg". Of deze al in de laatste versie van XBMC zit of apart gedownload en geïnstalleerd moet worden.

Ik vermoed het laatste :)

ffmpeg wordt aan het begin van iedere nieuwe versie, in xbmc gebruikt..
Dus als je die wilt hebben, dan moet je een gotham release v
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

WilcoD

Quote from: skank1 on July 18, 2013, 14:31:11
ffmpeg wordt aan het begin van iedere nieuwe versie, in xbmc gebruikt..
Dus als je die wilt hebben, dan moet je een gotham release v

Oke thnx dat is duidelijk.

Dan nog maar even geduld  ;D

eduard

Geen idee of de vraag hier al gesteld is maar kan je via xmbc ook via upnp door je folders heen browsen. Tot nu toe kan ik alleen maar browsen met wat xmbc ge indexeerd hebt dus op basis van artiest, album, ect. Maar ik zou graag ook gewoon via upnp naar folders willen browsen ongeacht de inhoud.

Eduard

activ

Waarom via UPNP? Voor algemeen browsen door folders heen is een Samba share veel handiger, dat kan sowieso met XBMC, UPNP weet ik niet.

eduard

Daar heb je gelijk in maar niet alles ondersteund shares. Mijn versterker kan via upnp muziek vanaf het netwerk spelen maar kan geen shares aan.

thebest106

Even een vraagje;
Als ik de youtube app of andere app in xbmc gebruik dan duurt het laden van de video (trailers) zeer lang, als ik deze gewoon via de browser kijk dan zijn deze binnen no time gebufferd maar binnen xbmc kan dit zomaar 5 minuten duren voor een video met een lengte van ongeveer 3 minuten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of is dit algemeen bekend bij de XBMC-gebruikers?

bvd. John

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

activ

Quote from: eduard on July 25, 2013, 13:56:08
Daar heb je gelijk in maar niet alles ondersteund shares. Mijn versterker kan via upnp muziek vanaf het netwerk spelen maar kan geen shares aan.
Klopt, maar je vroeg over XBMC en die ondersteund het wel.

thebest106

Quote from: skank1 on July 25, 2013, 14:01:06
Nope
Genoeg ram?

Ik denk dat mijn amd A10-5800k in combinatie met 8gb aan ram dat toch makkelijk moet kunnen bewerkstelligen dus hier zal het niet aan liggen

eduard

Quote from: activ on July 25, 2013, 14:04:18
Klopt, maar je vroeg over XBMC en die ondersteund het wel.
Dan ben ik misschien niet duidelijk genoeg geweest. De pc waar xbmc op draait komt in de meter kast te staan en zal als "media" server ingezet worden en niet als player.

Vandaar mijn vraag of je binnen xbmc kan aangeven dat je via upnp door de folders kan browsen.

Eduard

Duffel

Quote from: thebest106 on July 25, 2013, 14:00:20
Even een vraagje;
Als ik de youtube app of andere app in xbmc gebruik dan duurt het laden van de video (trailers) zeer lang, als ik deze gewoon via de browser kijk dan zijn deze binnen no time gebufferd maar binnen xbmc kan dit zomaar 5 minuten duren voor een video met een lengte van ongeveer 3 minuten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of is dit algemeen bekend bij de XBMC-gebruikers?

bvd. John

Ik heb daar zelf ook weleens last van. Geen idee waar het door komt. Ene moment laden ze instant, het andere duurt het 10-30 seconden.

skank1

Ok ik heb een probleem en deels een probleem opgelost
Het goede nieuws is, er is niets mis met mn goedkope htpc
Slechte nieuws is het volgende:

Ik had de htpc gekoppeld zoals mn windows htpc
Tis te zeggen, htpc via hdmi naar versterker, dan via hdmi naar tv
Gevolg: geen beeld
Maar zodra ik de versterker ertussenuit haal en rechtstreeks op tv schakel: poem! Beeld!
Zo heb ik nu ook openelec geinstalleerd...
Maar ik wil die pioneer er nu tussenin krijgen, maar dat lukt me niet!
Any ideas?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

#764
Heb dit eerder gezien, in dat geval was het een softwaremmatig issue. Wees er zeker van dat je receiver de laatste firmware heeft, en de HTPC de laatste officiele drivers en de laatste bios.

Welke Intel GMA zit er eigenlijk in? Ik zie namelijk net dat de GMA600 geen officiele linux ondersteuning heeft, en dus ook geen officiele linux drivers.

skank1

Hoe weet ik dat de pioneer vsx919 laatste firware heeft?
Die heeft zelfs gn internetverbinding.. Hoe dan updaten?
Htpc laatste drivers? Ik heb de laatste openelec geinstalleerd , anders niks dus daar zitten de drivers in
Er zit een intel hd3000 in dacht ik
Wat kan ik doen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

Pioneer firmware durf ik niet te zeggen. Misschien op de pioneer website? Bij mijn onkyo kan ik zowel updaten via Internet (via de lan poort) dan wel de firmware direct downloaden bij onkyo en updaten via USB stick. Misschien dat dit bij Pioneer ook kan?

Voor je mobo is geen andere bios uit, dus dat kan het probleem iig niet oplossen.
Probeer er anders een Windows 7 op te knallen met een test licentie (geen serial invullen tijdens installatie en je kan een paar dagen testen), als die volledig geupdate en met de laatste drivers voor de GMA wel werkt dat weet je dat het probleem in Openelec zit. Werkt het met deze methode ook niet dan zou het incompatibiliteit met de Pioneer kunnen zijn.

Check trouwens ook nog even je Bios settings van de GMA (in het biostar mobo) misschien dat daar nog opties staan inzake HDMI waar je mee kan spelen.

skank1

Pioneer firmware update gedaan
Helpt niey
In bios geen hdmi settings...
Pfff
Andere htpc met windows gaat wel..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Hoe nu verder?
Ik weet geen raad :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

activ

Je zou xbmcbuntu kunnen proberen, dat geeft je dan ook de ruimte om met driver versies te gaan experimenteren.

dennism

Al even ter test windows geinstalleerd op de nieuwe HTPC zoals ik al suggereerde in mijn eerdere post?

skank1

Nee want er zit geen hdd of ssd in...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Heb je niet de mogelijkheid deze eens aan te sluiten op iemand anders zijn receiver?

activ

Welk versie van Openelec heb je trouwens? Ik zou de nieuwst UNstable gebruiken in dit geval, aangezien daar een veel nieuwere driver in zit en allerhande optimalisaties voor Intel.

Als je in de buurt van Leiden woont mag je anders ook wel een keer langs komen met dat ding, dan kunnen we hem op mijn set testen.

skank1

Opgelost!  :D
Ik heb een 2de monitor aangesloten via vga
Alsook via hdmi naar versterker en dan via hdmi naar tv
Aangestoken en tada beeld op beide
Resolutie stond op 1650x.... En refresh rate op 58.8

Alles ok zover
Vervolgens eens op 1920x1080p gezet... Vermits de tv dit uiteraard aankan
En poeng, tv uit geen signaal maar wel op de monitor

Vond ik erg vreemd.
Dan eens geprobeerd op 1920x1080p maar refreshrate op 60 hz
En tadaaaaaaaa

Problem solved.. Hij blijft nu mooi op 1920x1080p staan via de versterker..
Phew zeg, zag het ff niet meer zitten..

Het lag dus aan de refreshrate...
60 is toch ok dan he?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii