Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: Loonens on March 25, 2013, 12:56:12
Maar je kan jouw CPU met GPU niet vergelijken met deze build natuurlijk.

Ik vergelijk mijn cpu en gpu ook niet met deze pc maar met het afspelen van HD.
Maar in het topic dat ik zojuist gelinkt hebt, is te lezen dat zelfs de veel recente en overclockte cpu's nog niet (of krap aan) de beste settings kan handelen...

skank1

Quote from: Ejorne on March 25, 2013, 11:03:58
Ik vraag me af wat er aan overkill in de A10 zit?
Als er bijvoorbeeld gebruik gemaakt gaat worden van madVR, ReClock, SVP, LAV dan heb ik zo het vermoeden dat de A10 het nog wel eens zwaar kan krijgen...

Jezitin het topic "xbmc" , niet het andere topic over madvr enz..
De vraag was of die dergelijke a10 genoeg was voor xbmc...
Antwoord daarop is dat hij nog steeds way overkill is...

Wil je een advanced htpc en ga. Je je bezighouden met madvr, reclock, svp enz. Dan is hij inderdaad niet overkill... En heb je gelijk.

Maar nogmaals, voor xbmc, en daar gaat het toch over in dit topic, is een A10 way overkill..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Quote from: skank1 on March 25, 2013, 13:18:55
Jezitin het topic "xbmc" , niet het andere topic over madvr enz..
De vraag was of die dergelijke a10 genoeg was voor xbmc...
Antwoord daarop is dat hij nog steeds way overkill is...

Wil je een advanced htpc en ga. Je je bezighouden met madvr, reclock, svp enz. Dan is hij inderdaad niet overkill... En heb je gelijk.

Maar nogmaals, voor xbmc, en daar gaat het toch over in dit topic, is een A10 way overkill..

Ik dacht het, jij typt het.

XBMC is een eitje met 300W, A4/A6, 4GB, SSD, 4HDD, fans
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Ejorne

Quote from: skank1 on March 25, 2013, 13:18:55
Jezitin het topic "xbmc" , niet het andere topic over madvr enz..
De vraag was of die dergelijke a10 genoeg was voor xbmc...
Antwoord daarop is dat hij nog steeds way overkill is...

Wil je een advanced htpc en ga. Je je bezighouden met madvr, reclock, svp enz. Dan is hij inderdaad niet overkill... En heb je gelijk.

Maar nogmaals, voor xbmc, en daar gaat het toch over in dit topic, is een A10 way overkill..

Quote from: Loonens on March 25, 2013, 13:28:41
Ik dacht het, jij typt het.

XBMC is een eitje met 300W, A4/A6, 4GB, SSD, 4HDD, fans

Dus is het not done om een A10 te gebruiken?

Ik kan me zo voorstellen dat de beste man dus dan maar een A4 plaatst en er achter komt dat de pans en dergelijke niet smoothe verloopt. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat er dus wat meer mogelijk is om het geheel lekker smooth te laten verlopen. En daarna tot de conclusie te komen dat de A4 het niet trekt. En daarna alsnog een A10 moet aanschaffen.

Iedereen roept hier maar dat eea overkill is. Terwijl er ook gevraagd kan worden of de betreffend persoon genoegen neemt met middelmatige kwaliteit, en dan dus inderdaad meer dan voldoende heeft aan een A4. (hij zou dan zelfs nog wel een Atom cputje voldoende hebben) Maar misschien wil hij wel het uiterste uit zijn mooie htpc halen. Dan is het dus zeker wel interessant om vooraf te weten dat een cpu lang niet zo snel overkill is als dat hier geopperd wordt...

Maar goed, neem mij verder niet kwalijk en laten we hem gewoon een A4 adviseren. We zien later wel verder of dat dat inderdaad voldoende blijkt te zijn...


Loondijke

Ik heb zelf de A4-5300 draaien. De HD7480 is gewoon ruim sterk genoeg om alles af te spelen. 50GB bluray rips, MKV's, Iso's alles. De CPU is zelfs maar 10% in gebruik. Het leunt allemaal op de GPU.

XBMC wordt volledig gedraaid zonder problemen. Dit met de zwaarste HD-skin en alles erop en eraan.

Wat de topicstarter hiermee doet moet hij zelf weten natuurlijk. Maar om een A10, 8GB en 530W te nemen voor 100% XBMC gebruik is gewoon pure onzin en geld weggooien.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Ejorne

Quote from: Loonens on March 25, 2013, 14:35:11
Ik heb zelf de A4-5300 draaien. De HD7480 is gewoon ruim sterk genoeg om alles af te spelen. 50GB bluray rips, MKV's, Iso's alles. De CPU is zelfs maar 10% in gebruik. Het leunt allemaal op de GPU.

XBMC wordt volledig gedraaid zonder problemen. Dit met de zwaarste HD-skin en alles erop en eraan.

Wat de topicstarter hiermee doet moet hij zelf weten natuurlijk. Maar om een A10, 8GB en 530W te nemen voor 100% XBMC gebruik is gewoon pure onzin en geld weggooien.

Ja, ik geloof dat je dat allemaal kan draaien op een A4. Ik doe dat ook met mijn sterk verouderde cpu en mijn hd6450 gpu. Zelf 3d gaat zonder problemen. Maar ik moet het wel doen met de standaard beeldkwaliteit. Wil ik het neusje van de zalm dan moet ik met de eerder genoemde tooltjes aan de gang. En daarvoor kun je het best de meest snelle cpu gebruiken en deze als het kan nog eens heftig overclocken ook...

Maar goed, ik geloof dat mijn inbreng niet op prijs gesteld wordt. (terwijl ik alleen maar hoop dat de persoon die de htpc gaat samenstellen, welke overigens niet de TS is, zich een goede aankoop doet waarmee hij het neusje van de zalm kan bereiken...)

skank1

Quote from: Loonens on March 25, 2013, 14:35:11
Ik heb zelf de A4-5300 draaien. De HD7480 is gewoon ruim sterk genoeg om alles af te spelen. 50GB bluray rips, MKV's, Iso's alles. De CPU is zelfs maar 10% in gebruik. Het leunt allemaal op de GPU.

XBMC wordt volledig gedraaid zonder problemen. Dit met de zwaarste HD-skin en alles erop en eraan.

Wat de topicstarter hiermee doet moet hij zelf weten natuurlijk. Maar om een A10, 8GB en 530W te nemen voor 100% XBMC gebruik is gewoon pure onzin en geld weggooien.

Volledig mee eens.
Zoal sEjorne het hier nu laat overkomen (bedoeling of niet dat terzijde) is de kwaliteit van xbmc player enorm slecht...
Niets is minder waar...
Als je een bluray afspeelt in xbmc is het beeld meer dan prima ook.
Niet. Iedereen wil met een lamborghini rijden..
Omhet nu middelmatig te noemen is er ook over..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Ejorne on March 25, 2013, 14:41:48
Ja, ik geloof dat je dat allemaal kan draaien op een A4. Ik doe dat ook met mijn sterk verouderde cpu en mijn hd6450 gpu. Zelf 3d gaat zonder problemen. Maar ik moet het wel doen met de standaard beeldkwaliteit. Wil ik het neusje van de zalm dan moet ik met de eerder genoemde tooltjes aan de gang. En daarvoor kun je het best de meest snelle cpu gebruiken en deze als het kan nog eens heftig overclocken ook...

Maar goed, ik geloof dat mijn inbreng niet op prijs gesteld wordt. (terwijl ik alleen maar hoop dat de persoon die de htpc gaat samenstellen, welke overigens niet de TS is, zich een goede aankoop doet waarmee hij het neusje van de zalm kan bereiken...)

Nogmaals dit is een xbmc topic , niet madvr enz
Als hij neusje van de zalm wilt, dan moet hij daar heen en níet hier..
Je inbreng wordt wel op prijs gesteld, maar is gewoon overkill voor wat hij hier wil.. Waarom wil je dit nu niet toegeven?

Dus voor duidelijkheid

Wil je enkel xbmc , is a4 of a6 meer dan genoeg.
Wil je neusje van de zalm en ga je buiten xbmc met madvr, svp enz enz aan de slag, pak dan min een a10

Duidelijk toch..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: skank1 on March 25, 2013, 14:42:06
Volledig mee eens.
Zoal sEjorne het hier nu laat overkomen (bedoeling of niet dat terzijde) is de kwaliteit van xbmc player enorm slecht...
Niets is minder waar...
Als je een bluray afspeelt in xbmc is het beeld meer dan prima ook.
Niet. Iedereen wil met een lamborghini rijden..
Omhet nu middelmatig te noemen is er ook over..

Noem ik het nu enorm slecht of middelmatig?
Volgens mij geen van beide, ik had het over standaard kwaliteit. En de standaard is wellicht voor vele meer dan voldoende. Maar het gaat er mij om dat het praktisch kan zijn om te vragen of de betreffende persoon een Rolls wil gaan rijden of dat een Golf meer dan voldoende is, in plaats van enkel te roepen dat eea overkill is terwijl de kans niet uitgelsoten is dat hij hem uiteindelijk op zijn teentjes moet laten lopen...

Maar ik heb het al eerder gezegd, mijn advies (of inbreng, ik heb immers geen advies gegeven maar probeerde slechts meer info boven water te krijgen) wordt kennelijk niet gewaardeerd. Zullen we het er dan maar bij laten? Jullie hebben gelijk; een A10 is way overkill...

Ejorne

Quote from: skank1 on March 25, 2013, 14:44:48
Duidelijk toch..

Was het al duidelijk dan?
Ik lees alleen dat iemand een deftige htpc wil gaan bouwen. Ik kan mij goed voorstellen dat hij dan ook het neusje van de zalm wil. Het lijkt me beter vooraf te weten wat er mogelijk is. Wellicht (en waarschijnlijk) kent hij dat andere topic niet eens...

Loondijke

Quote from: Ejorne on March 25, 2013, 14:41:48
Ja, ik geloof dat je dat allemaal kan draaien op een A4. Ik doe dat ook met mijn sterk verouderde cpu en mijn hd6450 gpu. Zelf 3d gaat zonder problemen. Maar ik moet het wel doen met de standaard beeldkwaliteit. Wil ik het neusje van de zalm dan moet ik met de eerder genoemde tooltjes aan de gang. En daarvoor kun je het best de meest snelle cpu gebruiken en deze als het kan nog eens heftig overclocken ook...

Maar goed, ik geloof dat mijn inbreng niet op prijs gesteld wordt. (terwijl ik alleen maar hoop dat de persoon die de htpc gaat samenstellen, welke overigens niet de TS is, zich een goede aankoop doet waarmee hij het neusje van de zalm kan bereiken...)

Je inbreng wordt uiteraard gewaardeerd. Dat moge duidelijk zijn. Maar niet iedereen wil top-of-the-bill en XBMC is een meer dan goede mediaspeler met een gebruiksvriendelijk en gelikte interface.

Neusje van de zalm zullen de meest kritische mensen zien of willen. De ene is tevreden en blij met een plasma van € 700,- en de ander is nog steeds NIET tevreden over een plasma van € 3000,-.

Prioriteiten stellen. Zeker gezien het feit dat de eis is om XBMC te kunnen draaien.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Quote from: Ejorne on March 25, 2013, 14:48:22
Noem ik het nu enorm slecht of middelmatig?
Volgens mij geen van beide, ik had het over standaard kwaliteit. En de standaard is wellicht voor vele meer dan voldoende. Maar het gaat er mij om dat het praktisch kan zijn om te vragen of de betreffende persoon een Rolls wil gaan rijden of dat een Golf meer dan voldoende is, in plaats van enkel te roepen dat eea overkill is terwijl de kans niet uitgelsoten is dat hij hem uiteindelijk op zijn teentjes moet laten lopen...

Maar ik heb het al eerder gezegd, mijn advies (of inbreng, ik heb immers geen advies gegeven maar probeerde slechts meer info boven water te krijgen) wordt kennelijk niet gewaardeerd. Zullen we het er dan maar bij laten? Jullie hebben gelijk; een A10 is way overkill...

Volgens mij toch wel degelijk middelmatig.
Ik quote jou even:

"Terwijl er ook gevraagd kan worden of de betreffend persoon genoegen neemt met middelmatige kwaliteit, en dan dus inderdaad meer dan voldoende heeft aan een A4"

Kijk als de persoon van punt A naar punt B wil rijden
en hij doet nu met een rolls royce of met een golf,, met beide auto's gaat hij er heus wel geraken ;)
De ene ziet er alleen iets mooier uit dan de andere, maar als dat hem niet interesseert, is het toch serieus waste of money (overkill)

Je kan blijven discussiëren maar soit, persoon zelf moet uitmaken wat hij wil...

En je mag gerust je link naar het andere topic posten als je informatief wilt zijn ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: skank1 on March 25, 2013, 14:55:50
Kijk als de persoon van punt A naar punt B wil rijden
en hij doet nu met een rolls royce of met een golf,, met beide auto's gaat hij er heus wel geraken ;)
De ene ziet er alleen iets mooier uit dan de andere, maar als dat hem niet interesseert, is het toch serieus waste of money (overkill)

Juist, precies mijn punt. Dus om vooraf te roepen dat eea overkill is zonder dat bekend is of de persoon zich een Golf of een Rolls wenst te bekomen, lijkt me niet heel handig. Als hij inderdaad de Golf meer dan voldoende vindt is de Rolls inderdaad way overkill. Gezien de lijst waarmee hij komt om zijn htpc samen te stellen durf ik niet aan te nemen dat hij niet het neusje van de zalm gaat willen.

Maar laten we het er nu maar echt bij laten. Want dit gaat zo het topic niet ten goede komen.

Loondijke

Quote from: Ejorne on March 25, 2013, 15:22:31
Juist, precies mijn punt. Dus om vooraf te roepen dat eea overkill is zonder dat bekend is of de persoon zich een Golf of een Rolls wenst te bekomen, lijkt me niet heel handig. Als hij inderdaad de Golf meer dan voldoende vindt is de Rolls inderdaad way overkill. Gezien de lijst waarmee hij komt om zijn htpc samen te stellen durf ik niet aan te nemen dat hij niet het neusje van de zalm gaat willen.

Maar laten we het er nu maar echt bij laten. Want dit gaat zo het topic niet ten goede komen.

Ons advies was na aanleiding van zijn eigen vraag;

Ik wil namelijk via xbmc full blu ray (ook full 3d) films af kunnen spelen.

Maar goed, mooi geweest zo :).

ONTOPIC
Klopt het dat de ondertitels die je download via de app vaak niet synchroon lopen? Gisteren bij Sopranos toch wel 3 verschillende gedownload, maar allemaal ver uit sync.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Het is wel mogelijk dat ze niet sync lopen ja..
Bij mij is het wel heel lang geleden dat ik zo'n sub binnengehaald heb..
Als ik iets heb, doe ik meestal onmiddelijk incl nederlandse subs, heel af en toe maar es ene zonder , en als ik die dan met de subtitle addon binnenhaal, dan loopt hij eigenlijk 9,8/10 goed.

Maar het kan wel ja
Denk dat je gewoon pech hebt :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Weet er iemand hoe je je library exporteert naar een netwerk pad? Lukt me precies niet :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Loondijke

Vanavond de eerste lange XBMC sessie gehad op mijn nieuwe HTPC.

Wat me op is gevallen;

- Om het half uur begint hij te haperen. Dit doet hij denk ik om het geluid weer 100% te syncen met het beeld? Je kan bij video-output 3 manier kiezen om te syncen. Maar dit is niet echt een manier vind ik.

- Heel soms knipperde de vlakken een beetje. Net bij een beetje schemerig beeld. Niet erg, maar een stuk of 5 keer gezien.

- Beeld is niet helemaal vullend. Dit kan aan mijn videosettings liggen, maar nog niet echt uitgebreid getest.

- Bij snelle pans heb ik een erg onrustig beeld. Lijkt alsof het interlacing proces niet echt goed werkt.


Iemand met bovengenoemde "problemen" ervaring?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

skank1

Beetje vage problemen

Als hij hapert doet hij dit niet om te syncen, zoiezo is het toch reeds gesynced, waarom zou xbmc dan nog es syncen, zijn je bronnen wel goed?

Als je beeld knippert... Kan vanalles zijn.
Ati? Laatste drivers? Staat alles goed ingesteld in ati control center? Ik had het vroeger ook en het lag daaraan

Idem voor beeldvullend, indien ati, staat daar alles goed? Geen over of underscan aan?

Niks onrustig beeld bij pans hier...


Ik ondervind geen enkel probleem eigenlijk van die dat jij op opnoemt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Kan er nog iemand xbmc eden, sharen? Ik moet nog es eden installeren voor iets...
En ik geraak er niet meer aan :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

ah gevonden en toegevoegd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

arjenkooistra

#620
daar ben ik weer.
Heel mijn systeem doet het en xbmc erop geinstalleerd plus wat programmas /add ons uit de eerste post van dit topic.
De vraag is ik ga er nu 4 harde schijven inzetten. Is dan het handigste om voor xbmc de schijf zo in te delen:
- schijf 1  (blu ray 3d)
- schijf 2 (gewone blu ray)
- schijf 3 (gewone blu ray)
- schijf 4 (series)

of maakt dat allemaal niet uit?

En welke toetsenbord/muis combinatie gebruiken jullie.
Ik wil namelijk het meeste met de ipad gaan doen maar ben bang dat ik ook af en toe deze combinatie nodig heb.

skank1

Ik gebruik een mele f10 ab (zoek maar es op)

Zeeeeeer handig, en geen keyboard meer nodig
ipad gebruik ik af en toe, maar ab is handiger
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

warcow

Dat xbmc om de zoveel tijd hapert kan inderdaad ook aan de bron liggen. Heb het zelf wel gehad toen mijn nas even niet zo stabiel was.

De audio/video sync heb je als het goed is niet nodig. (Heb hier in het verleden zelf wel veel gebruik van gemaakt maar als de rest goed is ingesteld zou het zonder moeten kunnen, tv en videobron zijn ook in sync met refreshrate nu)

Heb in het verleden openelec gedraaid op een shuttle xs35gt v2 machine maar omdat tegenwoordig niet alles meer hardwarematig is te decoderen (o.a. 10 bit wat voor anime veel wordt gebruikt) en omdat enkele andere dingen niet helemaal soepel gingen draai ik nu weer op mijn main pc onder windows xbmc. Pc staat bij de tv en heb usb en hdmi verlengd naar mijn bureau, werkt prima zo.

RalphH

Quote from: arjenkooistra on March 28, 2013, 12:17:15
daar ben ik weer.
Heel mijn systeem doet het en xbmc erop geinstalleerd plus wat programmas /add ons uit de eerste post van dit topic.
De vraag is ik ga er nu 4 harde schijven inzetten. Is dan het handigste om voor xbmc de schijf zo in te delen:
- schijf 1  (blu ray 3d)
- schijf 2 (gewone blu ray)
- schijf 3 (gewone blu ray)
- schijf 4 (series)

of maakt dat allemaal niet uit?


Maakt eigenlijk niets uit. Ergens gaat er een keer wat vollopen en dan moet je toch weer over naar de andere disc. Heb de data zelf verspreid staan en binnen XBMC categorieen aangemaakt en die per categorie naar de verschillende folders laten wijzen. Dus uiteindelijk binnen xbmc maar 3 overzichtelijke mappen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rene30

Ik zit met een scrape probleem. Ik heb een Film: BBC-Earth: Africa. Dit zijn 3 blu-rays maar ik krijg hem niet lekker gescraped. Is het uberhaupt mogelijk?
Folder:
\\BBC Earth - Africa\Disc1\BDMV\
\\BBC Earth - Africa\Disc2\BDMV\
\\BBC Earth - Africa\Disc3\BDMV\

Ik hoop dat het mogelijk is maar kan nergens de oplossing vinden.

Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9