Blue-Eyes: ik stop met modereren van dit forum

Started by blue-eyes, August 16, 2012, 20:23:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: Pinohelmond on August 17, 2012, 12:10:16
Kennelijk is dat dan hetgeen het grootste deel van de bezoekers / posters hier wil. 

Blijkbaar, maar misschien moet het naam van het forum dan veranderen. Nu wordt dat zo triest onder het kopje van HT gedaan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Zymotic


danielo

Jammer dat het zo moet, maar dank aan alle leden van die zich inzetten voor het forum of dat nu eigenaren, sponsors of mods zijn.

Persoonlijk kan ik goed leven met hoe het forum werkt. Zit zelf al lang op het Internet en je hebt altijd een hang naar de 'ouwe' tijd toen alles nog 'beter' was. Denk dat hier ook een rol ligt voor de gewone leden om soms andere erop te wijzen wat in de 'buurt' de gebruiken zijn en dat op een aardige en vriendelijke manier te doen zodat de mods het niet hoeven te doen.

Iedereen komt hier met een reden, vooral de vaste leden komen hoop ik om op een positieve manier een bijdrage te doen en voor mij en vele andere is dat andere helpen op onderwerpen waar je (denkt) meer te weten en te lezen wat andere denken. Mensen die met een negatieve instelling komen is en zal altijd een probleem blijven en daar heb je mods voor.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

het offtopic heeft een goede en nuttige functie. De mensen hier, de community wil met elkaar praten over van alles en nog wat. Het doel van dit forum is een gelijke hobby, de HT en in iets mindere mate de stereo.
Daar moet het offtopic wegblijven, het andere deel is daar wel voor bedoeld.
We maken veel mee, we moeten veel kwijt, ik vind het een goede functie. Je kan deze topics vermijden, niet bezoeken.
Er wordt nog steeds veel gepost over HT zaken.

Nee, dat is goed. Wat echt niet goed is, is de sfeer. Het forum is veranderd, wordt geregeerd door lange tenen. Daarom heb ik mijn conclusie getrokken. Niet de conclusie zoals Jack die trekt. Het zijn de leden die dit doen, het zijn de leden die niet meer met elkaar kunnen discuseren, het zijn de leden die geen respect voor een ander hebben.
Wat maakt het uit dat andere leden een andere mening hebben? Moet je dan repeterend je eigen mening opdringen? 1 keer is toch genoeg? Kan je niet accepteren dat een andere een andere mening heeft? Lekker laten.
Wetenschappelijk niet wetenschappelijk? Moet je elkaar daar zo hard voor aanpakken? Nogmaals, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat dan de ander in zijn waarde en grijp zeker niet naar de report to mod knop.
De RTM mailtjes die er daadwerkelijk toe doen raken ondergesneeuwd.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#54
Wij als collega admins zijn wat terughoudend met reageren omdat dit BE's en het andere Madhouse topic is maar laat helder zijn dat we het als team zeer, zeer jammer vinden.

We zijn herhaaldelijk bijeen geweest (BBQ, 2x etentje) en de persoonlijke contacten waren erg goed.

En verder het forum ontwikkelt zich. Voor de 1 een goede ontwikkeling, voor de ander een minder goede. Dat is onvermijdelijk. En het beleid verandert daarmee ook.

Een beter forum begint bij jezelf.

W.Otter

maar waarom focussen op dingen die niet goed gaan in plaats van de positieve dingen benadrukken?

er zijn toch genoeg dingen hier op het forum wat wél de moeite waard is?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Pinohelmond

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 12:13:49
Blijkbaar, maar misschien moet het naam van het forum dan veranderen. Nu wordt dat zo triest onder het kopje van HT gedaan.

Mwah, in de serieuze topics word ook daadwerkelijk serieus en ontopic gepost. Dat hoort zo en moet zo blijven. Dat er echter subboards zijn waar men over horloges, auto's, voetbal en allerlei andere zaken kan praten is alleen maar een pré en kennelijk is daar behoefte aan.

Quote from: Blue-Eyes on August 17, 2012, 12:19:32
het offtopic heeft een goede en nuttige functie. De mensen hier, de community wil met elkaar praten over van alles en nog wat. Het doel van dit forum is een gelijke hobby, de HT en in iets mindere mate de stereo.
Daar moet het offtopic wegblijven, het andere deel is daar wel voor bedoeld.
We maken veel mee, we moeten veel kwijt, ik vind het een goede functie. Je kan deze topics vermijden, niet bezoeken.
Er wordt nog steeds veel gepost over HT zaken.

Nee, dat is goed. Wat echt niet goed is, is de sfeer. Het forum is veranderd, wordt geregeerd door lange tenen. Daarom heb ik mijn conclusie getrokken. Niet de conclusie zoals Jack die trekt. Het zijn de leden die dit doen, het zijn de leden die niet meer met elkaar kunnen discuseren, het zijn de leden die geen respect voor een ander hebben.
Wat maakt het uit dat andere leden een andere mening hebben? Moet je dan repeterend je eigen mening opdringen? 1 keer is toch genoeg? Kan je niet accepteren dat een andere een andere mening heeft? Lekker laten.
Wetenschappelijk niet wetenschappelijk? Moet je elkaar daar zo hard voor aanpakken? Nogmaals, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laat dan de ander in zijn waarde en grijp zeker niet naar de report to mod knop.
De RTM mailtjes die er daadwerkelijk toe doen raken ondergesneeuwd.....

Helemaal met BE eens. Ergste is nog dat misschien 2% van de leden het "verpest" voor de andere 98%.

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

blue-eyes

Quote from: Perfectionist on August 17, 2012, 12:22:21
Wij als collega admins zijn wat terughoudend met reageren omdat dit BE's en het andere Madhouse topic is maar laat helder zijn dat we het als team zeer, zeer jammer vinden.

We zijn herhaaldelijk bijeen geweest (BBQ, 2x etentje) en de persoonlijke contacten waren erg goed.

En verder het forum ontwikkelt zich. Voor de 1 een goede ontwikkeling, voor de ander een minder goede. Dat is onvermijdelijk. En het beleid verandert daarmee ook.

Even bevestigend:

Juist. Persoonlijk is de relatie altijd goed. Uiteraard zijn we kritisch naar elkaar, maar dat hoort ook zo.
Vergelijk het ook met je vrouw (als voorbeeld). Ook daar heb je wel eens woorden mee, of erger, ruzie. Maar dat zegt nog niets (als het goed is :D) over de relatie, je geeft om elkaar!

Zoals gezegd ben ik het met een aantal zaken niet eens zoals andere admins dat zien, dat kan en mag. Ik maak daarvoor de keuze om weg te gaan. Ik zie het forum niet veranderen zoals ik dat wil en de admins ook niet.
Wederom geen issue, immers, mijn keuze.


@w.otter: substantieel deel van de dag zijn wij als admins met zaken bezig om het forum in het gareel te krijgen, houden. Dat is helaas vaak negatief. Derhalve reageren wij, ik vaak vanuit deze invalshoek.

en ja, ik heb altijd veel plezier gehad. En dat zal ook wel zo blijven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#58
Quote from: W.Otter on August 17, 2012, 12:25:00
maar waarom focussen op dingen die niet goed gaan in plaats van de positieve dingen benadrukken?

er zijn toch genoeg dingen hier op het forum wat wél de moeite waard is?

Zo zie ik het ook. Statistisch groeit het forum maar door, is groter dan ooit. Loopt beter binnen bepaalde kaders, er is relatieve rust. Kwaliteit en sfeer is dan weer een subjectiever begrip, en moeilijker vast te stellen.

Dat zal de 1 als Libelle etc. omschrijven, en de mensen van het eerste uur zullen hun oude forum niet meer herkennen. Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Van BE is het dan een moedige beslissing om daar conclusies aan te verbinden. In onze optiek helemaal onnodig, maar een dergelijke beslissing neem je vaak alleen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Dru

Bedankt voor (wat mensen vaak vergeten) je vrijwillige bijdrage. Ik snap dat de lol er zo snel afgaat helaas.

fugazi_2009

Jeroen moet het forum gewoon zo aanpassen dat als je de Rtm knop drukt dat je zelf automatisch een ban voor een dag krijgt. Dan ben je vanzelf van die jankers verlost. Kan KB weer gewoon spam emails gaan sturen ipv op die knop blijven rammen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Zymotic

#61
Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 12:35:03
Jeroen moet het forum gewoon zo aanpassen dat als je de Rtm knop drukt dat je zelf automatisch een ban voor een dag krijgt. Dan ben je vanzelf van die jankers verlost. Kan KB weer gewoon spam emails gaan sturen ipv op die knop blijven rammen.

Die knop kan toch gewoon weg?!  Als er écht wat is, dan neem je maar de moeite om een pb te sturen.

JCL

Heel erg jammer! Voor mij ben je altijd een van de iconen van het forum geweest. Blijf je nog wel als lid actief? Zou jammer zijn als we je classé en Lexus activiteiten helemaal moeten missen :blink:

fugazi_2009

Quote from: Zymotic on August 17, 2012, 12:37:56
Die knop kan toch gewoon weg?!  Als er écht wat is, dan neem je maar de moeite om een pb te sturen.

Het 'voordeel' van de knop is dat de hele mod group er dan mee gespamt wordt zodat de mod die op dat moment online is gelijk kan ingrijpen. Het zou namelijk jammer zijn als je jankers ook nog enige tijd moeten wachten op een reactie. Met een pb wordt het vaak naar 1 persoon gestuurd. Nu zou dat volgens mij dan allemaal naar Perfectionist kunnen gaan want volgens mij heeft die de grootste bezem gekregen (positief bedoeld!).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 12:35:03
Jeroen moet het forum gewoon zo aanpassen dat als je de Rtm knop drukt dat je zelf automatisch een ban voor een dag krijgt. Dan ben je vanzelf van die jankers verlost. Kan KB weer gewoon spam emails gaan sturen ipv op die knop blijven rammen.
Deel met je eens maar als ik lees dat mensen zich bedreigt voelden kan ik wel begrijpen dat ze op de RTM drukken en om daar een ban voor te geven.

Ook met Zymotic een knop zou er eigenlijk niet eens moeten zijn.

Mensen in hun waarde laten is het belangrijkste.

Zymotic

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 12:41:25
Het 'voordeel' van de knop is dat de hele mod group er dan mee gespamt wordt zodat de mod die op dat moment online is gelijk kan ingrijpen. Het zou namelijk jammer zijn als je jankers ook nog enige tijd moeten wachten op een reactie. Met een pb wordt het vaak naar 1 persoon gestuurd. Nu zou dat volgens mij dan allemaal naar Perfectionist kunnen gaan want volgens mij heeft die de grootste bezem gekregen (positief bedoeld!).

Je kan toch naar de groep moderators versturen?

blue-eyes

Uiteraard blijf ik lid!

Er veel te veel leuke dingen hier op het forum die ik echt niet wil missen.
Ik heb als admin niet de keuze zaken en leden te negeren, als lid wel! Ik zoek die leden en zaken op waar ik nu ook veel mee spreek, lekkere discussie, elkaar de waarheid kunnen zeggen zonder dat we naar de RTM button grijpen.

Dat blijf ik zeker wel doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GPO

Quote from: Blue-Eyes on August 17, 2012, 12:48:36
Uiteraard blijf ik lid!

Er veel te veel leuke dingen hier op het forum die ik echt niet wil missen.
Ik heb als admin niet de keuze zaken en leden te negeren, als lid wel! Ik zoek die leden en zaken op waar ik nu ook veel mee spreek, lekkere discussie, elkaar de waarheid kunnen zeggen zonder dat we naar de RTM button grijpen.

Dat blijf ik zeker wel doen ;)

Hoi Blue-Eyes,

Mooi dat je lid blijft van het forum, dat zou anders zonde zijn.... :)

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on August 17, 2012, 12:28:50

@w.otter: substantieel deel van de dag zijn wij als admins met zaken bezig om het forum in het gareel te krijgen, houden. Dat is helaas vaak negatief. Derhalve reageren wij, ik vaak vanuit deze invalshoek.

en ja, ik heb altijd veel plezier gehad. En dat zal ook wel zo blijven.

als je inderdaad het merendeel van je tijd kwijt bent aan het reageren op negatieve activiteiten, dan snap ik dat je op een gegeven moment de draad kwijt bent en niet meer weet hoe je die op moet pakken.

Wegen de goede relaties niet meer op tegen deze negatieve invloeden?

ik kom vrijwel nooit in de off topic draadjes dus zou ook niet weten hoe de sfeer daar is. waarschijnlijk wordt het dan gewoon te groot om het allemaal in het gareel te houden?

Je geeft zelf al aan dat er animo is om dingen te bespreken als horloges of waar-denk-je-het-eerst-aan topics, maar waarom wordt er niet gewoon gefocust op HT, stereo en gerelateerde zaken? dat andere kan toch gewoon op FOK! besproken worden, evenals de galspugers en azijnzeikers zullen dan toch verdwijnen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

het heeft niets te maken met offtopic of ontopic. Het is generiek. Gedragsprobleem van de huidige leden, incluis mezelf.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August 17, 2012, 12:58:19
het heeft niets te maken met offtopic of ontopic. Het is generiek. Gedragsprobleem van de huidige leden, incluis mezelf.

Oh god, gaan we in dit topic ook al weer over gedragsstoornissen praten. Damn, geen topic is meer veilig ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

AbZ

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 13:00:18
Oh god, gaan we in dit topic ook al weer over gedragsstoornissen praten. Damn, geen topic is meer veilig ;D
Tja we zijn allemaal "Low IQ Tokkies" las ik ergens  :smile:

W.Otter

helaas gaan dingen zo, ik ben het er ook niet mee eens.

vergelijk het met een dorp; iedereen kent en houdt rekening met elkaar, samen zijn ze verantwoordelijk voor een goede leefomgeving. Een stad daarintegen is te groot om dit beleid toe te passen.

hoe dan ook zonde! hopen dat je als lid die positieve 'vibe' weer te pakken krijgt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jeroen de Waal

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 12:35:03
Jeroen moet het forum gewoon zo aanpassen dat als je de Rtm knop drukt dat je zelf automatisch een ban voor een dag krijgt. Dan ben je vanzelf van die jankers verlost. Kan KB weer gewoon spam emails gaan sturen ipv op die knop blijven rammen.

LOL!


Jeroen.

denoontje

Quote from: GPO on August 17, 2012, 12:51:59
Hoi Blue-Eyes,

Mooi dat je lid blijft van het forum, dat zou anders zonde zijn.... :)

GPO




+1