aan te raden Hifi winkels

Started by sicob, August 12, 2012, 11:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Multimediaknaller

Quote from: Maro on August 13, 2012, 16:57:28
Of je dat allemaal objectieve info kunt noemen is de vraag. Je wordt bijna altijd meteen in de richting van een Marantz gepraat.....toevallig hun grootste merk......

Je doelt op HI-FI corner?

http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers.html

Kijk eens in het linker kader  ;)

Heb nooit de indrik gehad dat men mij een Marantz aanprate, maar heb wel een voorkeur voor Marantz. Dan ben ik vast en zeker een makkelijke klant.

Maar we dwalen af  :satisfied:

Maro

#26
Quote from: Bierbraker on August 13, 2012, 17:04:38
Je doelt op HI-FI corner?

http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers.html

Kijk eens in het linker kader  ;)

Heb nooit de indrik gehad dat men mij een Marantz aanprate, maar heb wel een voorkeur voor Marantz. Dan ben ik vast en zeker een makkelijke klant.

Maar we dwalen af  :satisfied:

Ja, die corner bedoel ik. Je hebt toch een Marantz set? Kan toeval zijn natuurlijk.... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Multimediaknaller

Quote from: Maro on August 13, 2012, 17:16:44
Ja, die corner bedoel ik. Je hebt toch een Marantz set? Kan toeval zijn natuurlijk.... ;)

Kennen wij elkaar misschien via de UTP kabel?  ;)

Maro

Weet niet, ik zit draadloos.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Multimediaknaller

Quote from: Maro on August 13, 2012, 17:51:01
Weet niet, ik zit draadloos.... :D

Dus jouw ISP zend ook al draadloos uit  :D

Maro

Allemaal high tech hier joh... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

negotiata

3000 euro ?

Ik weet zeker dat ik slaag bij hchifi 100%. Zelfs voor minder.

Hij zal je nooit weg laten gaan met iets wat je eigenlijk niet wilt hebben en de service en garantie is super.
- To be or not to be, thats the question -

BJF

....en dat kan ook makkelijk bij HiFiCorner. Maak even een luisterafspraak en je krijgt/hebt alle tijd om iets naar je zin uit te zoeken. Zo binnen lopen kan ook natuurlijk, maar met een beetje pech is de luisterruimte net bezet.
Geen aandelen hier, wel ruime ervaring.
NAD M10 V2
Elac FS247

sicob

net bij de MM een setje gekocht van 300 euro prachtige kwaliteit en ik spaar 2700 euro (geintje)

Ik ga dit weekend maar eens een rondje Groningen doen. Hificorner heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

dat een zaak een bepaalde voorkeur heeft vind ik niet vreemd als ik bij de volkswagen dealer kom heeft hij het ook vaak alleen over volkswagen :)

de 3000 euro is bedrag die ik ongeveer wil gebruiken en kan ook meer worden, minder nog beter maar ik ken mezelf....


The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

John Wx

Quote from: sicob on August 14, 2012, 09:26:56
net bij de MM een setje gekocht van 300 euro prachtige kwaliteit en ik spaar 2700 euro (geintje)

Ik ga dit weekend maar eens een rondje Groningen doen. Hificorner heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

dat een zaak een bepaalde voorkeur heeft vind ik niet vreemd als ik bij de volkswagen dealer kom heeft hij het ook vaak alleen over volkswagen :)

de 3000 euro is bedrag die ik ongeveer wil gebruiken en kan ook meer worden, minder nog beter maar ik ken mezelf....

die heeft maar 1 merk  ;)


maar wat is een goede zaak en uit welk oog punt bekijk je dat, omdat ze veel keuze hebben of omdat de verkoper verkoopt wat hij op voorraad heeft (dus een top verkoper) of ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Quote from: sicob on August 14, 2012, 09:26:56
net bij de MM een setje gekocht van 300 euro prachtige kwaliteit en ik spaar 2700 euro (geintje)

Ik ga dit weekend maar eens een rondje Groningen doen. Hificorner heeft nog niet gereageerd op mijn mail.

dat een zaak een bepaalde voorkeur heeft vind ik niet vreemd als ik bij de volkswagen dealer kom heeft hij het ook vaak alleen over volkswagen :)

de 3000 euro is bedrag die ik ongeveer wil gebruiken en kan ook meer worden, minder nog beter maar ik ken mezelf....

Je had het in de openingspost over een eerlijk en goed advies. Dan zou ik een zaak opzoeken die niet zo nadrukkelijk 1 hoofdmerk voert. Dan krijg ik mijn bedenkingen bij eerlijk en goed... Als je Marantz wilt dan is de hificorner the place to be in Noord Nederland.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

Quote from: sicob on August 12, 2012, 11:43:36
mijn voorkeur gaat uit in het noorden van het land maar ben bereid om zeker te reizen voor kwaliteit.

Ik zou Audio Selectief in Sneek zeker op de shortlist zetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pinohelmond

Quote from: Negotiata on August 13, 2012, 23:20:19
3000 euro ?


Dat budget is geen kattenpis inderdaad... Overstijgt de aanschafwaarde van 98% van de Nederlanders op audio gebied.
Bij H&C slaag je op zeker maar zo zullen er vast meer zaken zijn waar je met dat geld een mooie set kunt aanschaffen.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Maro

Quote from: Pinohelmond on August 14, 2012, 17:15:16
Dat budget is geen kattenpis inderdaad... Overstijgt de aanschafwaarde van 98% van de Nederlanders op audio gebied.
Bij H&C slaag je op zeker maar zo zullen er vast meer zaken zijn waar je met dat geld een mooie set kunt aanschaffen.

€3000,- is zeker geen kattenpis maar als je er in 1 keer een complete surround set voor wilt kopen incl speakers en sub dan zou ik de 'betere' hifi zaken die hier als tip in Noord nederland worden gegeven voorbij fietsen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Willy de Woofer

Quote from: Maro on August 14, 2012, 17:22:46
€3000,- is zeker geen kattenpis maar als je er in 1 keer een complete surround set voor wilt kopen incl speakers en sub dan zou ik de 'betere' hifi zaken die hier als tip in Noord nederland worden gegeven voorbij fietsen.
Klopt, bij sommige heb je daar nog geen voorversterker voor. Hoe goed die ook moge zijn.
Kijk een op Hifi.nl bij tweedehands. Daar adverteren ook diverse winkeliers.

1198

Zoals gedacht was het omruilen van mijn sub geen enkel probleem bij Hificorner. Ging wel om een duurder product dus weet niet hoe het gaat als ze zelf terug moeten betalen. Maar ga er van uit dat dat niet anders geregeld is.  :thumbs-up:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

sicob

heb inmiddels een afspraak gemaakt in Groningen bij hifi corner, ben benieuwd
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Alex Groningen

#42
Ik zal als ik jouw was zeker even wat doen met deze tip.

Quote from: Negotiata on August 13, 2012, 23:20:19
3000 euro ?

Ik weet zeker dat ik slaag bij hchifi 100%. Zelfs voor minder.

Hij zal je nooit weg laten gaan met iets wat je eigenlijk niet wilt hebben en de service en garantie is super.

Ik heb mijn cd speler versterker en luidsprekers bij hun gekocht. En na mijn zoektocht kan ik je vertellen dat geen van de hier genoemde zaken een mooiere prijs kan neerleggen dan Hc Hifi. Overal was ik namelijk net iets minder kwijt dan €6000,- voor mijn set, maar bij hun kon het toch nog voor een mooiere en nettere prijs verkocht worden.

Neem gewoon even contact op met Marcel.

Midcall

Quote from: Maro on August 13, 2012, 16:57:28
Of je dat allemaal objectieve info kunt noemen is de vraag. Je wordt bijna altijd meteen in de richting van een Marantz gepraat.....toevallig hun grootste merk......
Met zijn budget (met alle respect) kom je gewoon uit in het €1.000,- receiver segment en is de keuze beperkt tot Marantz, Onkyo, Denon of Pioneer. Hij gaf zelf aan een voorkeur voor Denon te hebben, en omdat de kwaliteitsverschillen tussen receivers binnen deze prijsklasse toch gering zijn, zal dit vast een goede keuze blijken. Deze zou ik dan ook gewoon in de goedkoopste (web)shop kopen die je kan vinden.

Speakerkeuze wordt wat anders. Omdat niet iedereen een eigen assortiment heeft en toch vooral zijn eigen merken adviseert, moet je vooral bij meerdere winkels langs en gewoon luisteren. Stel jezelf open voor andere merken dan enkel B&W. Een goede winkel geeft je ook de gelegenheid speakers thuis te testen, uitermate belangrijk bij de aanschaf van speakers, omdat deze alleen goed kunnen klinken als de samenwerking met de ruimte waar ze komen te staan essentieel is. Niet thuis kunnen testen = no deal; van gokken wordt je zelden gelukkig.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

sicob

Quote from: Midcall on August 15, 2012, 09:09:03
Met zijn budget (met alle respect) kom je gewoon uit in het €1.000,- receiver segment en is de keuze beperkt tot Marantz, Onkyo, Denon of Pioneer. Hij gaf zelf aan een voorkeur voor Denon te hebben, en omdat de kwaliteitsverschillen tussen receivers binnen deze prijsklasse toch gering zijn, zal dit vast een goede keuze blijken. Deze zou ik dan ook gewoon in de goedkoopste (web)shop kopen die je kan vinden.

Speakerkeuze wordt wat anders. Omdat niet iedereen een eigen assortiment heeft en toch vooral zijn eigen merken adviseert, moet je vooral bij meerdere winkels langs en gewoon luisteren. Stel jezelf open voor andere merken dan enkel B&W. Een goede winkel geeft je ook de gelegenheid speakers thuis te testen, uitermate belangrijk bij de aanschaf van speakers, omdat deze alleen goed kunnen klinken als de samenwerking met de ruimte waar ze komen te staan essentieel is. Niet thuis kunnen testen = no deal; van gokken wordt je zelden gelukkig.

zo denk ik er ook over. receiver wordt niet moeilijk denk ik de luidsprekers zeker wel. Heb in mijn vorige hifi leven ook  meerdere speakers geluisterd dus ben niet geheel onervaren. Alleen waar de goede hifi zaken zitten, stassen correct foka zijn mij wel bekend, maar het gaat meer om de niet standaard luidsprekers die vaak voor een verassing kunnen verzorgen.

het aanduiden van B&W was meer een indicatie van mijn voorkeur
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Willy de Woofer

Quote from: Alex Groningen on August 15, 2012, 07:41:48
Ik zal als ik jouw was zeker even wat doen met deze tip.

Ik heb mijn cd speler versterker en luidsprekers bij hun gekocht. En na mijn zoektocht kan ik je vertellen dat geen van de hier genoemde zaken een mooiere prijs kan neerleggen dan Hc Hifi. Overal was ik namelijk net iets minder kwijt dan €6000,- voor mijn set, maar bij hun kon het toch nog voor een mooiere en nettere prijs verkocht worden.

Neem gewoon even contact op met Marcel.
Dat is het dubbele van het budget dat voorhanden is.

Merken als B&W besteden heel veel geld aan reclame. Dat maakt de ls te duur voor het gebodene. Een winkelier vertelde, dat hij het merk helemaal niet meer zo goed vond als vroeger, maar dat veel mensen er naar vragen. Alleen daarom heeft hij het.

sicob

inmiddels bij 4 zaken langs geweest gisteren,

hificorner prima geholpen, rustig kunnen luisteren.

Sound Gallery uitstekend geholpen niets is te gek, 3 verschillende interlinks getest met de luidsprekers.

de groef, zonde van het eind lopen.

audioselectief, goed geholpen.
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

MarcFR

Ga zelf altijd naar Versnel Hifi in Apeldoorn. Kom er al jaren en altijd netjes geholpen en over de centen doen ze niet moeilijk.Inmiddels woon ik al zo n 18 jaar in de provincie Zeeland en nog steeds rijd ik er naar toe als ik apparatuur nodig heb !!

Voor mij een top zaak !
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

aklasse

#48
Gek dat ik niemand hoor over correct ik had in nijmegen bij een hifizaak de castle richmond i7 gehoord en gezien echt mijn smaak maar flink buiten mijn budget koste 799,00 euro per stuk zat pas wat de kijken op de site van correct en wat verbaasde mij daar stonden ze voor 419,00 per stuk incl verzenden meteen gebeld hadden nog 1 nieuwe set in de kleur mahonie meteen besteld de volgende dag al in huis en wauw wat een speaker kreeg er zelfs spykes bij en handschoenen.Hebben daar soms prachtspul voor een prikkie b.v een oppo dvd superaudio speler van 499,00 coor 99,00 scheelt nogal

1198

Ik had ook een budget van max 1000euro vastgesteld een maand of 6 geleden en als ik nu is kijk wat ik aan mijn bescheiden ht setje heb uitgegeven is het eigenlijk te gek voor woorden. Zou me niet teveel op bedragen vastleggen want het loopt toch altijd uit de klauwen ongeacht waar je het haalt.  :unsure:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3