1198's showkees [Receiver upgrade 13-10-2012]

Started by 1198, July 5, 2012, 21:27:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1198



Wishlist.
*Andere ruimte indeling
*Jumpers voor center (zelfmaak)
*Spikes onder de CP-6371 met schoteltjes
*Fatsoenlijke bi-wire kabel voor de center
*HT meubel waar het WEL in past  :-X
*Surround set Ushers  :inlove:
*Subwoofer ??
*Stereo-eindbak met HT-pass & Externe DAC tussen pc en receiver  NIET MEER NODIG nu met de Anthem MRX700  O0 O0


---------------------------------------begin van een hobby-----------------------------------------------------------------------------------------

In 2005 kocht ik mijn eerste HT setje. Een HK AVR130 met een Infinity speakersetje 5.1
Na verhuizen een jaar of 5 geleden zijn de surround speakers niet meer aangesloten en werd het een 3.1 setje.


Vorig jaar toen ik wat meer muziek begon te luisteren toch maar is op marktplaats gekeken of ik een ander setje kon vinden. Mijn oog viel op een setje B&W DM110i. Kon deze bij een opslagplaats ophalen in de buurt voor een paar tientjes. Met het idee 'wat heb je te verliezen' de speakers opgehaald.
Bij thuiskomst ging er een wereld voor me open. De muziek klonk direct veel breder en dieper.   :wub:



De volgende stap was het vervangen van de receiver. Na wat onderzoek was mijn keus eind november gevallen op de Marantz SR6005s. Na het aansluiten was het direct  :inlove:
De muziek klonk een stuk volwassener en er zat veel meer power in.  :music:

De volgende stap heb ik gister gezet bij W&W Audio in Enschede. Een hele fijne zaak waar ik eigenlijk met toeval terecht kwam. Je wordt daar echt goed geholpen. Ik kreeg bij binnenkomst direct de hele zaak te zien onder het genot van een kopje koffie. Nadat ik aangaf wat mijn budget was en op welke apparatuur er gespeeld ging worden werden er een aantal speakers versleept en aangesloten. Na het beluisteren van een setje Infinity Overture III en Usher 604V was ik nog niet helemaal overtuigd. De Infinity vond ik te oud maar klonk wel heel goed. De Usher vond ik veel te scherp in het hoog. Het advies was te komen luisteren met de eigen receiver. Ze hadden ook nog een nieuw setje Usher CP-6311 die volgens een medewerker daar minder scherp zou klinken dan de 604V.

Deze was eigenlijk boven budget maar besloten toch deze een kans te geven. Dus een week later gebeld voor een luisterafspraak met de eigen Marantz. De CP-6311. Ik heb geen cd's maar luister middels een pc met I-tunes via HDMI naar de Marantz. De hele PC meenemen is ook zowat dus had ik mijn Iphone maar vol gedrukt met muziek die ik veel luister. Deze kan ik aansluiten via een usb/ipod ingang op de Marantz. Nog nooit gedaan maar in deze lekker handig (dacht ik).

Bij aankomst stond de set al klaar en werd mijn Marantz ingeplugd. Nou het enthousiasme zonk me best wel in de schoenen. De muziek was vlak en zonder enkele dynamiek. Na diverse nummers en verschillende stijlen kwam de eigenaar al binnen met een setje spikes en werd er geadviseerd even te luisteren naar de set in combinatie met een cd-speler. Toen deze aangesloten was kon het echte genieten beginnen. Heerlijk wat een geluid.
Het toeval wilde dat er een dag eerder het grotere broertje van deze speakers waren ingeruild, de CP-6371. Aangezien dit een gebruikte set was scheelde dit helemaal niet veel met de nieuwe CP-6311. Deze aangesloten en opnieuw was het geluid WEER een klap beter. Toen vervolgens een (behulpzame en vriendelijke) medewerker adviseerde het laag via een simpele stereoversterker te laten lopen en het hoog door de Marantz te laten was dit WEER een verbetering.  :inlove:


beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Jumping Jack

Mooi mooi. Enne kampioen budget-overschrijden volgens mij  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

koosnaampje-audiofiel

Leuke set, wel beetje smalle ruimte.
Welke center is dat de usher s-525?
Klipsch, Denon.

1198

Is een ruimte van 4x6 en ruim 3 meter hoog dus dat smal valt wel mee. Er zit echter een open keuken in de hoek en er staat een tweepersoons bed in dus plaatsing kan niet optimaal. Achter de speakers zit wel meer dan een meter ruimte. (rechter schuif ik wat naar voren).

525 center idd. Volgens W&W een voordelig maar goed alternatief voor de x616. Het budget was al zo overschreden en inruilen kan altijd nog. Moet zeggen (zit nu band of Brothers te kijken) dat met name de dialogen een wereld van verschil zijn. Hoor details die ik nog nooit gehoord heb. En dat terwijl die nog geen uur gespeeld heeft. Moet nog beter worden schijnt het??

Nu nog een ander meubel vinden waarhet in past.  :huh2:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

RubenV.

Mooie vooruitgang, daar ga je zeker veel plezier aan beleven  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

VTEC_genieter

Mooie fronts  ;)
Gloss black he  ;D

Daar past een BK XXLS400 gloss black mooi bij hoor  :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Former member 78

Gefeliciteerd!
Ziet er op de foto wat krapjes uit, maar dat zal in het echt vast mee vallen.

Veel plezier met die dikke Ushers ;)

1198

Om een idee te geven van de ruimte.




Als iemand tips heeft voor een betere plaatsing houd ik me van harte aanbevolen.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

erik s.

zo te zien mogen ze idd wel wat verder uit elkaar, maar ik zie dat je daar niet echt de ruimte voor hebt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Ejorne

#9
Een zeer mooie set, vooral de speakers.  :inlove:

Ik zou overigens met dergelijk mooie frontspeakers absoluut kiezen om zonder center te spelen. Nu is de center helemaal geen verkeerde speaker hoor maar wel een behoorlijk stapje terug ten opzichte van je fronts.

Als je goed in het midden van het geluidsbeeld kan zitten mis je de center speaker totaal niet. Geluiden die van links naar rechts over de center lopen zullen met twee speakers veelal veel mooier verlopen. Sinds ik bij mij thuis zonder center speel komt er ook niet zo snel nog eentje terug. Of het moet een center zijn die mijn frontspeakers gelijkstelt of overtreft...

1198

#10
Eerste update.

Heb ze wat naar voren gezet, spikes eronder geschroeft en van zilverkabels bi-wire naar bi-amp aangesloten met het laag op een koperkabel.

pffff het laag krijgt toch opeens een boost. Ik dacht dat ik als leek die kleine verschillen nooit kon horen.
Als referentie even een FLAC "Money for nothing" van Dire Straits opgezet.. Die intro :blink:



Nu lekker genieten van een album wat ik altijd maar matig vond. "Opgezwolle - Vloeistof".  Klinkt opeens lekker punchy :-)  :music:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198



Lijkt of het geluid iets helderder is geworden uit de center. Leuke kosten/resultaat verhouding  8)
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Quote from: Ejorne on July  6, 2012, 12:45:02
Een zeer mooie set, vooral de speakers.  :inlove:

Ik zou overigens met dergelijk mooie frontspeakers absoluut kiezen om zonder center te spelen. Nu is de center helemaal geen verkeerde speaker hoor maar wel een behoorlijk stapje terug ten opzichte van je fronts.

Als je goed in het midden van het geluidsbeeld kan zitten mis je de center speaker totaal niet. Geluiden die van links naar rechts over de center lopen zullen met twee speakers veelal veel mooier verlopen. Sinds ik bij mij thuis zonder center speel komt er ook niet zo snel nog eentje terug. Of het moet een center zijn die mijn frontspeakers gelijkstelt of overtreft...

Ik vind het geluid juist op een wat lager volume met de center erbij nu nog wat prettiger. Strakker laag waar de fronts dit eigenlijk niet echt laten horen. Zodra het volume omhoog gaat merk je wel duidelijk dat de center de mindere is en het in stereo veel beter tot zijn recht komt.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Vandaag weer een bezoekje gebracht aan onze forum sponsor te Enschede.



:inlove:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frank2

zijn ontzettend fijne speakers die 520. Paar keer bij wenw gehoord. Luister ze eens op een heel zware versterker, da gaan die dingen zingen... ongelofelijk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

1198

#15
Daarom. Je leest alleen maar goede verhalen over deze speaker en hij past ook mooi bij de center. De center moet ik ook nog inspelen dus als ik dan over 1 a 2 maand pas dit setje zou kopen kunnen we weer opnieuw uurtje of 100 wachten tot alles helemaal is ingespeeld.

Altans zo kan ik het toch mooi aan mezelf verkopen  :sarcasm:

Nou nog een goede subwoofer en dan is de set compleet  :pompom:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

CZ79

Mooie set heb je zeg :worship: Wat voor luidsprekerkabel gebruik je?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Mooie surrounds hoor.. :D  Bevallen mij ook erg goed. Ik heb ook de 708 gehad maar heb uiteindelijk voor deze kleintjes gekozen. Als je je set goed afgeregeld hebt zul je merken dat er een perfecte harmonie gaat ontastaan tussen de Ushers. Geniet er van...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

Quote from: cz79 on July 11, 2012, 21:09:39
Mooie set heb je zeg :worship: Wat voor luidsprekerkabel gebruik je?

Gewoon standaard audio kabel. Heb de 'Best Wire Transmission 1 en 2' gehad maar kon niet echt duidelijk verschil horen tussen die twee. Uiteindelijk besloten beide kabels terug te doen en de surrounds mee te nemen. Nu de set goed inspelen en als ik gewend ben aan de set is wat uitproberen op kabel gebied.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Quote from: Maro on July 11, 2012, 21:10:58
Mooie surrounds hoor.. :D  Bevallen mij ook erg goed. Ik heb ook de 708 gehad maar heb uiteindelijk voor deze kleintjes gekozen. Als je je set goed afgeregeld hebt zul je merken dat er een perfecte harmonie gaat ontastaan tussen de Ushers. Geniet er van...

Bedankt, ben ook nog een beginner dus er is nog een heleboel uit te vinden en te ontdekken. Ben niet zo gek van het audessey maar een Anthem mrx is nog even toekomst muziek.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

CZ79

Quote from: 1198 on July 11, 2012, 21:38:53
Gewoon standaard audio kabel. Heb de 'Best Wire Transmission 1 en 2' gehad maar kon niet echt duidelijk verschil horen tussen die twee. Uiteindelijk besloten beide kabels terug te doen en de surrounds mee te nemen. Nu de set goed inspelen en als ik gewend ben aan de set is wat uitproberen op kabel gebied.

Is die kabel welke te zien is op de foto (net de achterkant van de front luidsprekers) Best-Wire kabel?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: 1198 on July 11, 2012, 21:45:31
Bedankt, ben ook nog een beginner dus er is nog een heleboel uit te vinden en te ontdekken. Ben niet zo gek van het audessey maar een Anthem mrx is nog even toekomst muziek.

In jouw ruimte zou ADSY beter resultaat moeten geven dan de ARC van Anthem. Verwacht ik tenminste. Die gaan meer uit van een optimale opstelling en in basis goede akoestiek.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

Quote from: cz79 on July 11, 2012, 22:11:30
Is die kabel welke te zien is op de foto (net de achterkant van de front luidsprekers) Best-Wire kabel?

Dat klopt. De Transmission 2 (zilver) op het hoog en de 1 (koper) op het laag.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Quote from: Maro on July 11, 2012, 22:15:36
In jouw ruimte zou ADSY beter resultaat moeten geven dan de ARC van Anthem. Verwacht ik tenminste. Die gaan meer uit van een optimale opstelling en in basis goede akoestiek.

Probleem gevonden. Mijn PS3 die ik als blu-ray speler gebruik geeft niet het juiste audio formaat door. Net een dvd met dts gekeken en ik vond het surround geluid echt slecht. Toen ik naar het info menu van de Marantz ging zag ik dat er enkel 2.0 geluid doorgegeven werd.  De zelfde dvd in de Xbox gedrukt en plof opeens alle icoontjes aan op het display van de Marantz aan en wel surround.

HDMI ingang van de Marantz waar de ps3 op zat getest met de Xbox er op aangesloten. En ja hoor ook nu weer surround. HDMI kabel nog uitgewisseld en dat gaf ook geen probleem. Zit hem dus in de PS3.

Lag dus niet aan de speakers of audissey. Vervelend want de Xbox leest geen bluray en is een stuk luidruchtiger dan de ps3. :sneaky2:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Maro

Als je je PS3 met HDMI met je SR en TV hebt verbonden moet je in je PS3 naar beeldinstellingen gaan en alles automatisch laten instellen. Dan kijkt de PS3 eerst welk max beeldkwaliteit je aan kan en stap 2 stelt hij automatisch al je mogelijke geluidsformaten in. Wel bitstream uitsturen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -